Más: Smith! EGER tolónkkal mi van? Javítás van/lesz? Nomeg az örök kérdésem: a MISKOLC??? Vele mi van? Évek óta elcibálták Komarnóba sólyára. Mi van most az öreggel? (Egyszer hallottam olyasmit, hogy jár a feldunán, de ezt kétlem erősen...)
Én nem tartom ezt viharnak, ahogy vitának sem. :-) Sok tekintetben egyetértettünk. A gondot az okozta, hogy a HABLEÁNY eredetijét, nagyon alaposan ismerem, míg ezt a másolatnak sem igazán jó hajót, még csak képen láttam, így nekem kifejezetten jól jöttek ezek az információk. :-)
Jókora vihart kavart a Hableány, pedig csak mellékszereplő volt a képeken. Ezek után a róla készült fotóimat be sem merem tenni :-) (Azért ha valaki mégis szívesen látná őket, akkor szóljon.)
Most inkább a Csobáncot rakom be, talán ő nem okoz ekkora felfordulást :-))
Nem bírom ki szó nélkül, illetve fotók nélkül. Hableány nevű hajónál borzalmasabb úszó létesítményt még nem láttam, még álmomban sem, közlekedése a keszthelyi öbölben pedig megér egy misét. Pár éve lett az egyik szenvedélyem a hajózás, sokfelé láttam már vendégek számára épített, illetve átalakított hajót, de olyat, aminek az utas- terméből az utazás során még ki sem lehet látni olyat csak itt. Több alakalommal volt szerencsém látni szélcsendben legalább két-három decit a jobb oldalára dőlve hajózni, menetközben szivattyúzták ki a vizet a testből mindjárt az első évben. Közel húsz méterével csak kamu a lapátkerék, hajócsavar és az orrsugár hajtómű. Kezemben tartott reklámanyagával és az utas szervezéssel még visszataszítóbbá tették a sétahajózásnak ezt a válfaját. Anélkül, hogy meg akarnék bántani bárkit, szerintem a Macskajaj következő részében is szerepelhetne. Tapasztalatom szerint csak az erőszakos utas szervezésnek illetve az utasok megtévesztésének köszönhető, hogy többen utaznak rajta, mint a másik sétahajókon.
A keleti medencében elvileg a LELLE és a SZÁNTÓD - ha jól tudom, de lehet, hogy a FONYÓDot is becserélik néha. F-ben a HÉVIZ, de a BADACSONY is kinn maradt még.
Láthatnánk a GYÖRÖK révfülöpi búcsújáról készült képeket, videót? ; )
Valóban, inkább akadálynak néz ki az a két kerék ott oldalt :-)
Nekem ez a kedvencem. Miért is? :-)
Találkoztam a dízel és gőzgép munkájának egy érdekes keverésével. A gőzhengerek helyett hidraulika biztosítja a hajtókar mozgását. Farkerekesnél kifejezetten jól né ki a mostani láncos átvitel helyett.
Lehet hogy enél a kis hajónál is esetleg egy függőleges munkahenger rejtőzik?
Modern motor side wheeler, seen above right at the Prague Old Town river bank immediately upstream of the Charles Bridge (Karluv Most)
Technický popis: d = 15 m, = 4,5 m (kapacita max. 27 osob)
FOTO LODI na www.aquamare.cz
- Bar s teplými a studenými nápoji
- Hudba
- Topení
- WC
- 3 venkovní paluby, interiér dřevo
- Celoroční provoz