(Tényleg, mi lehet a hárombetűs rövidítése annak a kórnak, amikor az ember egy "A" hárombetűs rövidítésre gondol, de egy "B" hárombetűs rövidítés sikeredik belőle? :) )
Ez messze nincs tíz óra, viszont jól hullámzik. :) Három dolgot lehet itt most leszűrni: 1. eléggé fent (Juny-Jagától északra) is sikerült egy talpalatnyi helyet találni, ahol nyáron mocsárjáró eszközök nélkül be lehet állni a pálya mellé (ez ott korántsem magától értetődő), 2.) így múlik el a világ dicsősége, avagy újabban nem veszik annyira komolyan, hogy jusson TEP70 a vorkutai gyors élére, megelégszenek a "felecskével" (2TE10ut egy szekciója) is, 3.) a TKSz (ez egy távolsági személyszállítási operátor) csápjai elkezdtek északra nyúlni: az RZsD logós (valójában PGK-s) kocsik közé beférkőztek a TransClass-osok.
Csak ezt találtam, de csak néhány perc, és autóból fényképezték. Adelaide-Kalgoorlie a pontos vonal, és +/_ 2000 km, abból olyan 600 majdnem teljesen egyenes, a Nullarbor Plains-en keresztül. Nem túl jó minőségű film, de a '80-as években készült...
Nagytévé + HiFi! Szerintem minden idők legjobban sikerült vezetőállás-videóját sikerült összehoznia a Bergbanen és a God is an astronaut párosnak: https://www.youtube.com/watch?v=qQwmC78h50I
troglodita, ha lesz rá időd... tennék fel a kisvasutakra egy háromperces román híradót, csinálnál majd neki egy néhány mondatos fordítást? Az abrudbányai polgármester és Hocevar mesél a kisvasútról egy helyi turistanapon.
Igen, mert az alagútban lehet zseblámpafénynél könyvet olvasni, mint a valóságban. Egyébként nagyon szép, ha egyszer visszavonulok a világtól, ilyenekkel fogom tölteni az időt. Nem tudom, az Adelaide-Port Pirie vonalról nincs valami hasonló Ausztráliából?
(Jut eszembe, még mindig jobb ilyen vonatozást nézni Szibériából, mint megélni ugyanezt marhavagonban, három héten keresztül. És akkor még csak ott vagy, hogy megérkeztél...)
Kevésbé elvetemülteknek a csupán hét és fél órás Bergen-Oslo filmecskét ajánlanám, az igazán látványos. Annak mondjuk van egy without long tunnels verziója is, de az csak a puhányoknak való ;-)))
gondoltam, van olyan lehetőség, mint az UZ oldalán
Jó-jó, de az UZ egy integrált és vertikális vasúti cég, olyasmi, mint a MÁV vagy akár az RZsD (sőt, SzZsD) volt régebben. Tehát foglalkozik infrával, teherszállítással, távolsági és elővárosi/helyi személyszállítással, fűvel-fával-virággal. Az RZsD viszont közcélú infraszolgáltató és vontatásszolgáltató, ezenkívül még foglalkoznak párszáz trafószállító, meg ehhez hasonlóan egzotikus kocsi üzemeltetésével, de a többit más cégek viszik.
Átnéztem néhány elővárosi társaság kínálatát. Letölthető menetrendje a Szodruzsesztvo-nak (sodruzhestvoppk.ru, Kazany környéke) és a VVPPK-nak (vvppk.ru, Nyizsnyij Novgorod környéke) van, a többinél csak keresőt láttam. Meg persze mindegyik kínálgatja a saját mobilalkalmazását, de letölthető menetrend ott pláne nem lesz. Van, amelyik nem nagyon foglalkozott a saját világának a kialakításával, hanem RZsD-üzemeltetésű oldalra visz, és van, amelyik a yandex menetrendi keresőjét használja.
1979 őszén láttam a filmet, munkavédelem órán. Pásku Jenő (?) úgy vezette be, hogy mind a három sztori megtörtént eset volt. Mint ha valamelyiket a 120a vonal villamosítása utánra mondta volna, bár ez utóbbiban nem vagyok biztos....
Egy öreg vasutas esküszik, hogy a környei is igaz volt. Biztos, hogy mind az, dátumot csak ezt a kb. 1979-et találom. A 25 kV így fel tud gyújtani egy rakat fenyőfát?
A nyugatis biztosan, még az eerdetileg balesetet szenvedett mozdonyfűtő neve is elhangzik a filmben. Ez és sok más oktatófilmben feldolgozott valós baleset alapján szinte bizonyos, hogy a többi esemény is megtörtént.
Szívesen, van itt még egy, a tutu.ru. Ez akár buszhoz is jó, repülőhöz, sőt hotelfoglaláshoz is. Itt is be kell ütni a kiindulási és a célállomást (meg a dátumot kijelölni), megérti latin és cirill betűkkel egyaránt.
Ott a helyi vonatok ikonja (helyi? hm...), példaként akarjunk Petuskiba eljutni. Kiadja a Kurszki Pályaudvarról ebben az esetben a gorkiji irányba kiinduló elektricskák vonalait, és, ha végignézzük az egyenesen haladót, a "113-as kilométer" megálló után a harmadik Petuski. https://www.tutu.ru/01.php
Térképen pedig itt van, aztán, ha nekem kellene hozzá kikeresni a vonatot, lehet, hogy inkább gyalog mennék...
Az RZD-n odáig eljutottam, hogy elektricska, meg az áramszedős izé...csak gondoltam, van olyan lehetőség, mint az UZ oldalán, hogy összeszedem az összes-adott viszonylatban közlekedő-vonatot, és majd választok az adott kínálatból.