Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tomi2107 Creative Commons License 2016.12.01 0 0 30560

Igy van katalizátor hővédö lemez én már rég elhagytam :D ugy járok vele nem lesz baja

Előzmény: stegere (30559)
stegere Creative Commons License 2016.12.01 0 0 30559

Sziasztok.

 

Nem pontosan mi a neve,de az enyémen ez elkorrodálódott --kipufogó leömlő hővédő ami 2 darabból áll---le is vált  ezért zörög...

Alul a sárga és a zöld....

 

El lehet-e távolitani vagy fontos rész ??

Csillagnyee Creative Commons License 2016.11.29 0 0 30558

Szerettem volna viszonylag gyárira meghagyni az autót, így a kapcsoló környékét is.
Gyári Suzuki kapcsolót vettem (elvileg) és hozzá kapható valamilyen kisipari foglalatot, ami kb megegyezik az eredetivel. Ha valamiért mégis ki lenne véve a kapcsoló, az sem jó, ha utána fogalmunk sincsen, hogy melyik vezeték hova is ment?.. Persze a színek.. Így egyszerűbb :)

Látszik a megégett régi darabon, hogy milyen könnyen kilazulnak az érintkezők, nem szerettem volna minden út után ellenőrizni az újat, hogy nem-e éppen most kezdett el vajon melegedni?..
Így a kapcsoló tehermentesítésére vettem végül egy 500ft-os relét, ami 30A-t elbír. 
A saruk nem csak krimpelve lettek, hanem be is lettek forrasztva.
A sima forrasztás nem jó, egy esetleges melegedés hatására elengedhet, emellett a kemény mínuszokban az ónpestis sem a barátja. A sarukra duplán került a zsugorcső. Lehet kapni eleve szigeltet, de azt nem lehet forrasztani és a műanyagburkolat sem nyúlik túl eléggé, hogy fedje a relé lábát teljesen.

A megégett vezetékekből le kellett vágni 30-50mm-es darabokat sajnos, törtek és korrodáltak is voltak.

A toldások sima érvéghüvellyel történtek, krimpeléssel és utána forrasztással, dupla zsugorcsövezéssel. A kép még szerelés közben készült, hátul piros sarukkal lóg a relé.
A kapcsoló a testet kapcsolja a fényszóróknak, így ezt kell majd a relének is kapcsolnia. A relé érintkezőinek közös pontjára (COM) került a test(fekete), az alapesetben nyitott pontra(NO) pedig a fényszórótól jövő vezeték(pirosas).
A relé meghúzótekercsének egyik kivezetése(A1) a kapcsolóvilágítás sárga vezetékével van közösítve, (így amint gyújtásra kerül a motor, már lehet is fényszórót kapcsolni, amint leállítom, rögtön parkolófényre vált, mivel ekkor elenged a tekercs és gyakorlatilag az eredmény, mintha visszakapcsoltam volna a kapcsolót parkolófényre).

A meghúzótekercs másik kivezetése(A2) pedig a kapcsoló 6-os, kiolvadni szerető lábára lett kötve, amivel a test lesz kapcsolva a tekercsnek.

Szépen működik, remélem sokáig így is fog. 

RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2016.11.29 0 0 30557

Egy kis magyarázat:

 

10. Megszületett a döntés...

9. lementésre került a képtár

8. lementésre kerültek a letöltések és egyúttal kialakításra került a felhőalapú tárterület Ratio javaslata alapján.

 

Folyt. köv. ....  :-)

Előzmény: Wagonadmin_ (30554)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.11.29 0 0 30556

Én is, de mit is? :)

Előzmény: ugyörgy (30555)
ugyörgy Creative Commons License 2016.11.29 0 0 30555

alig várom :)

Előzmény: Wagonadmin_ (30554)
Wagonadmin_ Creative Commons License 2016.11.29 0 0 30554

8

Csillagnyee Creative Commons License 2016.11.28 0 0 30553

Kaptam egy szerelési leírást, ebben szépen benne is vannak a rajzok :)

Előzmény: Csillagnyee (30552)
Csillagnyee Creative Commons License 2016.11.28 0 0 30552

Előjött nálam is a kapcsoló-probléma, pont, ahogyan itt leírtátok :)

Vettem is egy gyári Suzuki kapcsolót, sarukat is, de biztosan az is erre a sorsra fog jutni, ahogyan nézegettem, ezért vettem egy 40A-es füles tokozású relét.

Egy világítás kapcsolási rajza volna esetleg valakinek? Csupán a bekötési lehetőségek miatt

bt74 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 30551

Nagyonnnnagy KÖSZI!

 

 

Előzmény: Landsmann_ (30550)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.11.27 0 0 30550

A fűtőventilátoros kapcsolás a benzinesre vonatkozik. 

 

 

 

Előzmény: bt74 (30549)
bt74 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 30549

Egyre jobban tetszik ez a kocsi, de van még pár kérdésem.

Az egyik ami eléggé bosszant, hogy a belső világítást nem lehel KIkapcsolni. Én vagyok csak béna vagy ebben nem lehet kikapcsolni gyárilag? 

Esetleg tud valaki kapcsolási rajzot a belső világításról és a fűtőventiről? 

 

ugyörgy Creative Commons License 2016.11.26 0 0 30548

Ez is megoldás lehet, hogy műa. foglalat nélkül külön-külön csatlakozókat teszünk rá. A foglalt nincs igazán rögzítve és ha nem teljesen dugjuk bele a kapcsolót, valóban gyenge a kontakt.

Előzmény: bt74 (30542)
ugyörgy Creative Commons License 2016.11.26 0 0 30547

Igen, már néztem, olvastam. Az eredeti kibírt 12 évet, sőt a régebbi zöldben (amit most adtam el) még mindig a gyári van tökéletes állapotban és már a 16-ik évében.

Igazán kíváncsi lennék egy opel csatlakozóra, csak itt a környéken nincs bontó :(((((

Előzmény: Landsmann_ (30546)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.11.26 0 0 30546

Érdemes a kommenteket is elolvasni. Többen is arra a jkövetkeztetésre jutottak, hogy a villás hüvely a ygenge.

 

bt74 Creative Commons License 2016.11.26 0 0 30545

Igen, bennem is felmerült, hogy vajon a kapcsoló érintkezőnél van a gyenge kontakt vagy a sarus részen. De így utólag belegondolva, valószínű a csúszósarunál volt előbb a gyenge érintkezés, mert a vezeték kb 2 centire vissza volt égve.

Elég sz...r konstrukció. 

 

Előzmény: ugyörgy (30541)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.11.26 0 0 30544

Nekem is lötyög a kapcsolónak az az egy érintkezője ami olvadni szokott. 6 éve cseréltem le azt a villás hüvelyt, már akkor is mozgott a kapcsoló érintkezője. Azóta is ugyanaz a kapcsoló van benne, nem romlott tovább az állapota. Tökéletesen működik. DE az új eredeti azért ott van a sarogjában, ha mégis megadná magát, akár az út szélén is cserélni tudom. :)

Előzmény: bt74 (30542)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.11.26 0 0 30543

Arra alapozom az elméletemet, hogy ugyanez a kapcsoló az Opelekben sosem megy tönkre. Az Agilában sem. Csak a Suzukikban. Én szétszedtem azt az aljzatot annak idején. DE olyan hitvány volt a mechanikai és elektromos érintkezése, hogy csodálom a kapcsoló annyit is bír mint amennyit. 

Előzmény: ugyörgy (30541)
bt74 Creative Commons License 2016.11.26 0 0 30542

Köszi.

Délelőtt belebonyolódtam. Ahogy írtad, a kapcsoló foglalata volt a ludas, az a villás hüvely. A kapcsolót is szétszedtem, elég jók még az érintkezői. Az egyik, ami megolvadt kicsit lötyögött, de pákával megolvasztottam mellette a műanyagot és elég fixen áll(még egyenlőre :) )

A gyenge csatit meg egy az egyben levágtam és egyenként forrasztottam rá jó minőségű csúszósarukat kb 25 centis vezetékekkel. Egyenlőre szorul rajta, mint állat. Most talán a mozgott érintkező miatt lehet újra probléma vele, de akkor kap egy új kapcsolót új csúszósaruval és szerintem akkor tuti fain lesz. (remélem)

 

Előzmény: Landsmann_ (30540)
ugyörgy Creative Commons License 2016.11.26 0 0 30541

Én ma cseréltem ki a kapcsolót egy utángyártottra. Ennek már teljesen más a belseje, szerintem jobban fogja bírni. Ezt azért írtam ,mert nem vagyok meggyőződve a Landsmann kollega által írt  érintkező hibaokról teljes mértékben. Amúgy szerintem is egy érintkező a ludas, de a kapcsolón belül, amit pár napja kifejtettem. Most használjuk az utángyártottat, és majd kiderül, hogy meddig bírja.

Előzmény: bt74 (30539)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.11.26 0 0 30540

Régebben az utángyártott kapcsolókban a visszajelző izzót rossz helyre forrasztották. Ennek az volt a következménye, hogy a kikapcsolt világításnál, leállított motorral az izzó világított és pár nap alatt lemerítette az akkut. Át lehet forrasztani az izzót a rendes helyére, de ahhoz szét kell szedni. Nem tudom most is így gyártják-e még. Túl nagy árkülönbség egyébként nem volt az utűángyártott és az eredeti között. Viszont a kapcsoló, mindegy milyet veszel, ugyanígy szét fog égni, ha az aljaztnál a villás hüvelyt nem cseréled ki egy erősebbre. Ez a ygenge pont, ez melegszik túl és megolvad minden. A kapcsoló cseréje csak tüneti kezelés egy ideig.

Előzmény: bt74 (30539)
bt74 Creative Commons License 2016.11.25 0 0 30539

Üdv mindenkinek!

Pár napja én is wagon R+ tulaj lettem. 2002-es.

Ma este szembesültem, hogy a világítás kapcsolóm baszaxik. Most olvasgatom, hogy tipushiba.

Az után gyártott kapcsolóról mik a tapasztalatok, érdemes azt venni bele? 

 

takacstamas Creative Commons License 2016.11.25 0 0 30538

Részleteznéd ha megkérlek? Főleg hogy hol, hogyan, mennyiért? :-)

Köszi

Előzmény: sakac (30537)
sakac Creative Commons License 2016.11.24 0 0 30537

Meg volt szintén ez a dificsapágy hiba nálam is....

Csere mindenképp.

 

Előzmény: takacstamas (30536)
takacstamas Creative Commons License 2016.11.24 0 0 30536

Üdv!

Szerelő szerint váltót kell cserélni a Wagonban, mert a dificsapágy tönkrement. Olyan hangja van, mint egy Ikarusnak régen :-)

Szerinte ez suzuki betegség.

Hallottatok már erről? A netet nézegetve több cég is foglalkozik váltófelújítással, valszeg lehet benne valami....

40000 Ft+ posta a váltó, meg 20000 a csere, az autó meg ér 400e-t. Esetleg vmi költségkímélőbb megoldás nem létezik?

GeriSoft07 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 30535

klíma kapcsoló mágneses kuplung csúszik :) kikapcsolom, bekapcsolom, elhallgat.

Előzmény: giornalista (30534)
giornalista Creative Commons License 2016.11.23 0 0 30534

megnéztem pár videót, ez alapján a kocsi jobb elejéből érkező hang feltehetőleg a vízpumpa lesz. magas, perselyszerű, csörgő hang. nem hinném, hogy a szíjak és a görgők, mivel egyrészt cserélve lettek, másrészt nem fordulatszámfüggő a dolog.

Előzmény: giornalista (30529)
Csillagnyee Creative Commons License 2016.11.23 0 0 30533

A gyári szíj 12év után is egészen jó állapotban volt, a feliratok olvashatóak voltak, nem is volt igazán repedezett. A görgő persze már kezdte feladni a harcot. 

Az új Skf készlet görgőjének átmérője kicsit nagyobb volt, de bele lehetett rakni, feszessége szerencsére pont jó, mert lazításra nincs mód. Picit nyöszörög még, de fog kicsit lazulni úgyis. 

 

baritibi Creative Commons License 2016.11.23 0 0 30532

üdv, ahogy én tudom, a kárpit enged annyit, hogy a műanyag patent körül letudod húzni a kárpitot, ügyesen, váltóval sztem nem érdemes játszani, csak gyárit tennék bele, és  csak a szintig tudod tölteni, mert a kocsival ha szembeállsz, akkor a blokk jobb oldalán lenn van a leeresztő csavar, oldalán pedig a betöltö, igy többet nem is tudsz beleönteni, mert kifolyik.

 

Másikhoz, nyikorgó hang a szíj környékéről:mikor volt cserélve a vezérlés, hol állsz a kocsival?Könnyen átpárásodhat a szíj, lehet először szilikon sprayt  kéne kipróbálni, ráfujni a szíjra, elképzelhető hogy csak ki van száradva.Ez ideig óráig jó.

Csillagnyee Creative Commons License 2016.11.22 0 0 30531

Sziasztok! 
Egy fapados ezres Wagon R gazdája lettem. Vidékrejáró autó lehetett, a kutyaszőrt és szagot szeretném belőle kiűzni. A hátsóülés kárpitjának leszedésénél viszont kicsit elakadtam.
Ezeket a műanyag elemeket hogyan lehetne eltávolítani? Kárt nem szeretnék benne okozni, egyszerűen ki kell húzni, vagy van valami trükk rá?

Annyira gyári állapotban van szegény, hogy 12 év, 90000km alatt kb csak motorolaj volt rajta olykor cserélve. Karbantartást kap a használatbavétel elött. Vezérlés, olaj, folyadékok, szűrők cseréje.
A váltójába milyen olajat ajánlanátok hozzá, ami jó ár-érték kategóriában van, bevállt és ugyanolyan finom marad a váltó, mint a gyári olajjal? Szintig vagy feljebb érdemes tölteni?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!