Szerettem volna viszonylag gyárira meghagyni az autót, így a kapcsoló környékét is. Gyári Suzuki kapcsolót vettem (elvileg) és hozzá kapható valamilyen kisipari foglalatot, ami kb megegyezik az eredetivel. Ha valamiért mégis ki lenne véve a kapcsoló, az sem jó, ha utána fogalmunk sincsen, hogy melyik vezeték hova is ment?.. Persze a színek.. Így egyszerűbb :)
Látszik a megégett régi darabon, hogy milyen könnyen kilazulnak az érintkezők, nem szerettem volna minden út után ellenőrizni az újat, hogy nem-e éppen most kezdett el vajon melegedni?.. Így a kapcsoló tehermentesítésére vettem végül egy 500ft-os relét, ami 30A-t elbír. A saruk nem csak krimpelve lettek, hanem be is lettek forrasztva. A sima forrasztás nem jó, egy esetleges melegedés hatására elengedhet, emellett a kemény mínuszokban az ónpestis sem a barátja. A sarukra duplán került a zsugorcső. Lehet kapni eleve szigeltet, de azt nem lehet forrasztani és a műanyagburkolat sem nyúlik túl eléggé, hogy fedje a relé lábát teljesen.
A megégett vezetékekből le kellett vágni 30-50mm-es darabokat sajnos, törtek és korrodáltak is voltak.
A toldások sima érvéghüvellyel történtek, krimpeléssel és utána forrasztással, dupla zsugorcsövezéssel. A kép még szerelés közben készült, hátul piros sarukkal lóg a relé. A kapcsoló a testet kapcsolja a fényszóróknak, így ezt kell majd a relének is kapcsolnia. A relé érintkezőinek közös pontjára (COM) került a test(fekete), az alapesetben nyitott pontra(NO) pedig a fényszórótól jövő vezeték(pirosas). A relé meghúzótekercsének egyik kivezetése(A1) a kapcsolóvilágítás sárga vezetékével van közösítve, (így amint gyújtásra kerül a motor, már lehet is fényszórót kapcsolni, amint leállítom, rögtön parkolófényre vált, mivel ekkor elenged a tekercs és gyakorlatilag az eredmény, mintha visszakapcsoltam volna a kapcsolót parkolófényre).
A meghúzótekercs másik kivezetése(A2) pedig a kapcsoló 6-os, kiolvadni szerető lábára lett kötve, amivel a test lesz kapcsolva a tekercsnek.
Előjött nálam is a kapcsoló-probléma, pont, ahogyan itt leírtátok :)
Vettem is egy gyári Suzuki kapcsolót, sarukat is, de biztosan az is erre a sorsra fog jutni, ahogyan nézegettem, ezért vettem egy 40A-es füles tokozású relét.
Egy világítás kapcsolási rajza volna esetleg valakinek? Csupán a bekötési lehetőségek miatt
Ez is megoldás lehet, hogy műa. foglalat nélkül külön-külön csatlakozókat teszünk rá. A foglalt nincs igazán rögzítve és ha nem teljesen dugjuk bele a kapcsolót, valóban gyenge a kontakt.
Igen, már néztem, olvastam. Az eredeti kibírt 12 évet, sőt a régebbi zöldben (amit most adtam el) még mindig a gyári van tökéletes állapotban és már a 16-ik évében.
Igazán kíváncsi lennék egy opel csatlakozóra, csak itt a környéken nincs bontó :(((((
Igen, bennem is felmerült, hogy vajon a kapcsoló érintkezőnél van a gyenge kontakt vagy a sarus részen. De így utólag belegondolva, valószínű a csúszósarunál volt előbb a gyenge érintkezés, mert a vezeték kb 2 centire vissza volt égve.
Nekem is lötyög a kapcsolónak az az egy érintkezője ami olvadni szokott. 6 éve cseréltem le azt a villás hüvelyt, már akkor is mozgott a kapcsoló érintkezője. Azóta is ugyanaz a kapcsoló van benne, nem romlott tovább az állapota. Tökéletesen működik. DE az új eredeti azért ott van a sarogjában, ha mégis megadná magát, akár az út szélén is cserélni tudom. :)
Arra alapozom az elméletemet, hogy ugyanez a kapcsoló az Opelekben sosem megy tönkre. Az Agilában sem. Csak a Suzukikban. Én szétszedtem azt az aljzatot annak idején. DE olyan hitvány volt a mechanikai és elektromos érintkezése, hogy csodálom a kapcsoló annyit is bír mint amennyit.
Délelőtt belebonyolódtam. Ahogy írtad, a kapcsoló foglalata volt a ludas, az a villás hüvely. A kapcsolót is szétszedtem, elég jók még az érintkezői. Az egyik, ami megolvadt kicsit lötyögött, de pákával megolvasztottam mellette a műanyagot és elég fixen áll(még egyenlőre :) )
A gyenge csatit meg egy az egyben levágtam és egyenként forrasztottam rá jó minőségű csúszósarukat kb 25 centis vezetékekkel. Egyenlőre szorul rajta, mint állat. Most talán a mozgott érintkező miatt lehet újra probléma vele, de akkor kap egy új kapcsolót új csúszósaruval és szerintem akkor tuti fain lesz. (remélem)
Én ma cseréltem ki a kapcsolót egy utángyártottra. Ennek már teljesen más a belseje, szerintem jobban fogja bírni. Ezt azért írtam ,mert nem vagyok meggyőződve a Landsmann kollega által írt érintkező hibaokról teljes mértékben. Amúgy szerintem is egy érintkező a ludas, de a kapcsolón belül, amit pár napja kifejtettem. Most használjuk az utángyártottat, és majd kiderül, hogy meddig bírja.
Régebben az utángyártott kapcsolókban a visszajelző izzót rossz helyre forrasztották. Ennek az volt a következménye, hogy a kikapcsolt világításnál, leállított motorral az izzó világított és pár nap alatt lemerítette az akkut. Át lehet forrasztani az izzót a rendes helyére, de ahhoz szét kell szedni. Nem tudom most is így gyártják-e még. Túl nagy árkülönbség egyébként nem volt az utűángyártott és az eredeti között. Viszont a kapcsoló, mindegy milyet veszel, ugyanígy szét fog égni, ha az aljaztnál a villás hüvelyt nem cseréled ki egy erősebbre. Ez a ygenge pont, ez melegszik túl és megolvad minden. A kapcsoló cseréje csak tüneti kezelés egy ideig.
megnéztem pár videót, ez alapján a kocsi jobb elejéből érkező hang feltehetőleg a vízpumpa lesz. magas, perselyszerű, csörgő hang. nem hinném, hogy a szíjak és a görgők, mivel egyrészt cserélve lettek, másrészt nem fordulatszámfüggő a dolog.
A gyári szíj 12év után is egészen jó állapotban volt, a feliratok olvashatóak voltak, nem is volt igazán repedezett. A görgő persze már kezdte feladni a harcot.
Az új Skf készlet görgőjének átmérője kicsit nagyobb volt, de bele lehetett rakni, feszessége szerencsére pont jó, mert lazításra nincs mód. Picit nyöszörög még, de fog kicsit lazulni úgyis.
üdv, ahogy én tudom, a kárpit enged annyit, hogy a műanyag patent körül letudod húzni a kárpitot, ügyesen, váltóval sztem nem érdemes játszani, csak gyárit tennék bele, és csak a szintig tudod tölteni, mert a kocsival ha szembeállsz, akkor a blokk jobb oldalán lenn van a leeresztő csavar, oldalán pedig a betöltö, igy többet nem is tudsz beleönteni, mert kifolyik.
Másikhoz, nyikorgó hang a szíj környékéről:mikor volt cserélve a vezérlés, hol állsz a kocsival?Könnyen átpárásodhat a szíj, lehet először szilikon sprayt kéne kipróbálni, ráfujni a szíjra, elképzelhető hogy csak ki van száradva.Ez ideig óráig jó.
Sziasztok! Egy fapados ezres Wagon R gazdája lettem. Vidékrejáró autó lehetett, a kutyaszőrt és szagot szeretném belőle kiűzni. A hátsóülés kárpitjának leszedésénél viszont kicsit elakadtam. Ezeket a műanyag elemeket hogyan lehetne eltávolítani? Kárt nem szeretnék benne okozni, egyszerűen ki kell húzni, vagy van valami trükk rá?
Annyira gyári állapotban van szegény, hogy 12 év, 90000km alatt kb csak motorolaj volt rajta olykor cserélve. Karbantartást kap a használatbavétel elött. Vezérlés, olaj, folyadékok, szűrők cseréje. A váltójába milyen olajat ajánlanátok hozzá, ami jó ár-érték kategóriában van, bevállt és ugyanolyan finom marad a váltó, mint a gyári olajjal? Szintig vagy feljebb érdemes tölteni?