Behoztam a szétnyitható alu létrát ,felmásztam a polc tetejére és már is halottnak láttam minden eddigi okoskodásunkat. Nem mindegy ugyan is ,hogy mely évjáratról beszélünk és melyik alvázszámtól! Hoppá! Erre nem is gondoltam,én legalább is!
Köszi apus ,a témában építő jellegű hozzászólásod! Most már felcsigáztad az érdeklődésemet! Mindig jó,ha valaki felvet egy újnak mondható-régi- témát ,mert az gondolkodásra,kutatásra,utána nézésre ad okot!
Igen! Nem lehet gyorsabb,ha a motor ,akár kettő ,akár négyhengeres 3000-et pörög!Akkor meg a váltóval kelllett babrálni,de kevés esélyt látok benne,hogy érdemben Honekker bácsiék ezzel - külön- foglalkoztak volna! Igaz nem vettem rész gyári szervíz tanfolyamon,így akármi is előfordulhat! :-)
Pedig működik a dolog! A nyelestengelyre megy azt hiszem 3 foggal nagyobb kerék, így mindjárt másik irányváltó kerekek is kellenek + az olajzó kereket is lejjebb kell rakni.
Zapi motort azt nem lehet vele összehasonlítani, mivel abból többféle létezett és a fordulatszáma kb 1000-el magasabb volt,így a LE is a 23-tól az 50.ig is elmehetett!
de a 2 hengeres váltója még lassabb ,próbálj 4 hengeres váltót szerválni,..bár ha ráteszed a 2 hengerest akkor megellik...másrészt olyan a fogaskerekek kiosztása hogy 20 km felett megsüketülsz...
Irány váltóba nem hiszem,hogy variáltak,hisz akár előre,akár hátramenetben, ugyan azt kellett neki produkálni( csak ugye a kormány kereket tették át, mint a dömpereknél!
Néztem a GT-122 és a GT-124 -es katalógusában a kúp és tányérkerék cikkszámai ugyanazok! Máshol lehet az eb elhantolva,( ha egyáltalán elhantolták) ! :-)
Amennyiben "mókás" -vicces kedvembe lennék,akkor azt javasolnám,hogy inkább ökrös szekérhez hasonlítsd és mindjárt más megvilágításba látod a kérdést. Tudod mit? Várjuk meg azok véleményét ,akinek van ilyen traktorjuk és van nekik tapasztalatuk -e téren! Én csak bele vaukoltam! :-) Mint hosszú nyári éjjel a kutyus a holdat!!! Nekem világ életembe a javítás volt az osztály részem. Tervezéssel nem kellett bíbelődnöm.Az a tervező mérnökök,konsruktőrök feladata volt! ( Hál Istennek) .Azért nem haragszol ugye,hogy így össze-vissza írkálok-este- unalmamba?
Nálunk van olyan, amelyiknek a 4. fokozata van +gyorsítva. De láttam olyat is amelyiknek az irányváltó kerekei lettek módosítva, bár ott a helyszűke miatt nem sokat lehet variálni.
Sok,nagy áttétel van benne,hogy a kicsi motort tudja valami kompenzálni. Amennyiben áttételt módosítasz,akkor pedig oda"pottyant" a munkagép elé, kínjában. Amúgy is egy lassú gép ,pörgős motorral,sírós váltóval!
Az egy sorművelő,eszközhordozó traktor,nem forma I ! Azért neki állhatsz és gyártathatsz egy csomó új fogaskereket, a te szájízed szerint. Mire akarod használni ? Crosozni,vagy dolgozni?Attól a két hengertől nem kell csodákat várni! Nekem ez a véleményem! Nem gondoltál arra,hogy ha másnak jó,akkor neked miért nem?
Látod, erre nem is gondoltam. Képzeld, itt Szolnokon az idei télen nem csak a hólapátot, de még a hóseprűt sem kellett elő venni! Szerencsénkre olyan hidegek sem voltak, hogy elkelt volna a földeken a jótékony hótakaró. (a meglévő jelentős mennyiségű belvízre nem is nagyon hiányzott) Csak a kis unokám nem tudott szánkózni, de ennél nagyobb baj sose legyen! Csak nehogy megint március 15.-e után induljon be!!!!
A képrejtvényt meg szépen, türelmesen megvárom. Bár soxor azt mondják, hogy a nyugdíjas sosem ér rá, de én vagyok a kivétel. :-))))
Akkor az még az elsők közül való lehet, én is láttam már azt a fajta motort. Talán a turbó ház átmérője is nagyobb volt a későbbieknél és a rajta lévő "dróthálót" bordák merevítették.