Így felnyitott szemmel, gyorsan keresgéltem és olvastam a technikai info - szakaszos benzinbefecskendezés cikket. A sejtésem úgy néz ki hogy jó volt. Az egy szellőző csonk. :)
Épp említeni akartam, h a húgom 1994-es Corsája is 1.4i volt, úgyhogy 20 évesen az már nem lehet karbis, főleg, h akkor már Eur2 motor volt a kötelező.
Ha érdekel, itt a dokumentálás, képek formájában. A vezérmútengely és a szelephimbák kopása itt most nem lényeg. (300 ekm van benne, 20 éves és már sokáig nem terveznek vele)
Gondolom az ott elvileg egy szuszogó lenne, mert a rajta lévő kupakon is volt furat, szóval elviekben ha így marad se lehet szerintem nagy probléma.
A 3 napos hétvégém ráment. A hengerfej tömítés megadta magát és keveredtek a folyadékok. Akadt viszont más érdekesség is. A karter visszavezetés teljesen el volt tömítődve olajsárral nagyjából 5-10cm hosszan. A cső átmérője egyébként mint egy hüvelykujj. Az olajteknőt szó szerint le kellett vésni, mert a parafatömítést valami ragasztó anyaggal megkenték. Utána ugye eltávolítani a tömítést. A motorolaj szűrő csöve szinte teljesen el volt rakódva szóval csoda hogy volt egyáltalán olajnyomás. A motor teljes kitakarítására egy nap elment 1 nap szétbontás, 1 nap összeszerelés + kuplung csere meg ugye a tömítések cseréje.
Van egy X12SZ B corsa motorjának a karburátora. A karburátoron van egy csonk amin levegőt fúj ki, viszont azon a csonkon volt egy gumi szerű dugó amin volt egy vékony furat. Ez a dugó szétmállott rajta. Nem tudod hogy az mi lehet, és hogy mi célt szolgált?
Urak, nem nekem való ez az autó. Aki fent van Facebook csoportban láthatja az előzményeket, aki nincs, annak csak röviden: nekem egy városi autó kell ami olcsón elvisz A-ból B-be. Nem vagyok autó fanatikus, nem fogok ilyen drágán fenntartani egy autót, inkább a gyerekeimre költöm a pénzt (igen, tudom, egy pén**z vagyok, és miért nem gondolkodtam előbb, de inkább későn, mint soha, még nem tettem kárt benne). Ezért néhány napos használat után úgy döntöttem, a lehetőséget másra bíznám. Ha valakit érdekel az Autó, keressen meg. Az ára 450.000 Ft, ennyiért vettem én is.
Saab 9-5 Aero, 2000-es évjárat. Kép külső-belső állapot. Motorikusan nekem jónak tűnik (hatványozottan nem értek hozzá), de ott vizsgáltatja át a vevő, ahol akarja.
Erről a "Aki nem hiszi, próbálja ki" dologról jut eszembe, hogy 1 hét múlva, hétvégén szedem le a csigabigát az autóról. Már alig várom hogy ismét 1 hétvége elmenjen vele és még egy az összerakással. A klíma csöveket természetesen most se ér bántani szóval ismét elég szűk lesz a helyzet. A kettő között meg a turbo.hu majd foglalkozik a felújításával.
Természetesen csak érdekelt hogy magasan képzett szakember kezében mennyi időt elvisz egy ilyen eset, nem hogyha megfelelő szerszámozottság és kellő tapasztalat nélkül csinálja valaki. Az eredmény nem vitás és le a kalappal előttetek!
Ahol a motorcserét végezték (úgy 30 éve a pályán vannak, nagyon jó hozzáállású, korrekt kollégák) elég / nagyon sokat dolgoztak a problémán. 10 órát? Tizenötöt? Húsz óra is ráment???? Egy ilyen esettel jó szakembernek is akár ennél jóval többet is el lehet küzdeni, úgy, hogy nincs eredmény. Aki nem hiszi, próbálja ki :-D
Nálunk két embernek összesen úgy 15 óra ment rá. Nem ez a fontos: a motor jár.
Basszus, pedig nem nagyon öreg, nem nagyon leharcolt, és mégis. Még egy váltócserével is megéri, elég jó ár-érték arányú utazóautó...
Persze tudom, hogy a legtöbb embernek (99%) fel sem merül, hogy akármilyen Saabot vegyen. Joggal:) (szerviz, alkatrész, és persze a városi legendák miatt)
Sziasztok! Úgy alakult, hogy nem csak a téli garnitúra, hanem az autó is eladó! Első tulaj, Saab 9-3 1.9 TiDS 141e km. Túl a nagyobb szervízeken, szóval nem rossz vétel! :) További info a hasznaltauto linken és telefonon, emailben vagy személyesen.
Harsányi András // 06205017103 // harsanyi.andras@tatk.elte.hu // Budapest, Népliget