Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dutrancs Creative Commons License 2015.03.08 0 0 12371

Én is újítottam fel M22-es motort, ami RS be lett téve! ( de volt dolgom a 90-esel is)!

Előzmény: Sammler (12367)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.08 0 0 12370

Találtam egy RS oldalt itt a neten!

Előzmény: triplaharom (12366)
Sammler Creative Commons License 2015.03.08 0 0 12369

Jónak jó, megbízhatóbb mint a gyári motorja... Sokak szerint is a motorja a gyengéje... 

Előzmény: triplaharom (12368)
triplaharom Creative Commons License 2015.03.08 0 0 12368

Az sem rossz, ha jó. Én főállásban kultivátoroztam 2 szezont végig, de kevésnek bizonyult a 13 LE. Azután belekerült 1 eredeti 2 hengeres RS motor felújítva, de mindig szétrázta a kuplungszerkezetet. Kis idő múlva +lett a hiba oka is, mert eltört a főtengely és látszott a régebbi repedés nyoma. Szerencsére a forgattyús csapnál ferdén tört, nem zúzott össze semmit és akkor még volt tartalék főtengely.

Előzmény: Sammler (12367)
Sammler Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12367

Köszönöm :) csak egy árva rs em van, de abban is m22-es multicar motor van... Ami lényegében ugyan az mint a négy hengeres rs é csak két hengerrel 

Előzmény: triplaharom (12366)
triplaharom Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12366

Ez igazán jó összefoglalása a témának, nyomtam is 1 + érte ! (:-)))

Lehet hogy kellene 1 RS oldalt nyitni.

Előzmény: Sammler (12365)
Sammler Creative Commons License 2015.03.07 0 3 12365

Egy két szösszenet az RS 09-röl...

 

RS 09, annyit tesz, mint „Radschlepper” (kerekes vontató) 9. változata… az első a 01-es IFA Pionir volt.

1957-óta egy 18 lovas, kéthengeres Warchalowski V-motorral szerelték, amit a Bécsi gyártól rendeltek FD 21 néven. Párszáz motor után, a Dieselmotorenwerk Schönebeck ezen motorok licensz gyártásába kezdett. Minőségi okokból a motorokat visszafojtották 15 le-re, majd a licensz lejárta után átdolgozták, majd 16,5 később pedig 18 Le-re építették.

 

53522 Alvázszám utáni gépeket már egy teljesen módosított konstrukcióval építették, mint pl. ülésen változtattak, kardánhajtást variálták át, a gerenda 12-röl 14 lyukasra hosszabbították, hogy egyszerre lehessen felépíteni a kaszát és a plató részt, és az új FD22-es motort is megkapta.

1963-tól a motor neve változott, FD22-röl 2 KVD 9 SVL-re. Ezeket már a Cunewalde-i motorgyárban gyártották.

 

Az RS09/122 javított típus kapott már bukókeretet és a váltót is erősítették a tervezet teljesítménynövelés végett.

Egy különlegessége az RS 09-nek hogy egyszerűen át lehetett építeni a kezelőszerveket és az ülést, hogy a menetiránnyal ellentétesen is lehessen közlekedni, így kiküszöbölve a tolatás veszélyeit. Vicc az egészben, hogy a több mint 30 ráépíthető eszköz egyike sem igényelte ezt a fajta módosítást. Idővel el is hagyták ezt.

 

1964-ben kijött a GT124, már a négyhengeres 25 Le-s Cunewalde-i motorral.

 

Rs 09-nek 15 km/h míg a GT124-nek 18 km/h volt a végsebessége, ha jól emlékszem a tányérkeréken változtattak.

A 09-eshez létezett, ha jól emlékszem, egy „gyorsító” alkatrész szett… de nem tudom hogy gyári, vagy csak a „fanatikusok” készítettek egyet. 

Előzmény: dutrancs (12337)
triplaharom Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12364

A gép hasa alá szerelhető centrifugál szivattyú, a nagynyomású dugattyús szivattyú a két horganyzott tartály és a permetező keret, valamint azok tartozékairól van benne szó.

(gondolom)

Valamint az alkatrészek cikkszámai.

Előzmény: dutrancs (12363)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12363

A szivattyúk azok a hidr. rendszerről adnak ismérvet? Szkenneld már be,hagy lássunk csodát! 

Előzmény: triplaharom (12362)
triplaharom Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12362

Közben én kutakodtam kicsit és kezembe került 1 német nyelvű katalógus a centrifugál - dugattyús szivattyúkról. ( Kár hogy nem értem.)

Az én gépemben 15/46 a difiáttétel. De biztosra veszem hogy két fajta létezik, mert 53.521 alvázszámig más a cikkszám, mint az 53.522-től.

Előzmény: dutrancs (12359)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12361

Nem viccnek tettem be ezt a traktor képet! 200 000,Ft-ot kérnek érte!

Előzmény: dutrancs (12308)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12360

Behoztam a szétnyitható alu létrát ,felmásztam a polc tetejére és már  is halottnak láttam minden eddigi okoskodásunkat. Nem mindegy ugyan is ,hogy mely évjáratról beszélünk és melyik alvázszámtól! Hoppá! Erre nem is gondoltam,én legalább is! 

Előzmény: triplaharom (12358)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12359

Köszi apus ,a témában építő jellegű hozzászólásod! Most már felcsigáztad az érdeklődésemet! Mindig jó,ha valaki felvet egy újnak mondható-régi- témát ,mert az gondolkodásra,kutatásra,utána nézésre ad okot! 

Előzmény: triplaharom (12356)
triplaharom Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12358

Éppen azért esett rá a választás. A motor kicsit + lett szelídítve és olcsóbb volt az üzemanyag is.

Előzmény: dutrancs (12355)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12357

Igen! Nem lehet gyorsabb,ha a motor ,akár kettő ,akár négyhengeres  3000-et pörög!Akkor meg a váltóval kelllett babrálni,de kevés esélyt látok benne,hogy érdemben Honekker bácsiék ezzel - külön- foglalkoztak volna! Igaz nem vettem rész gyári szervíz tanfolyamon,így akármi is előfordulhat! :-)

Előzmény: B-csabi (12350)
triplaharom Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12356

Pedig működik a dolog! A nyelestengelyre  megy azt hiszem 3 foggal nagyobb kerék, így mindjárt másik irányváltó kerekek is kellenek + az olajzó kereket is lejjebb kell rakni.

Előzmény: dutrancs (12349)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12355

Zapi motort azt nem lehet vele összehasonlítani, mivel abból többféle létezett és a fordulatszáma kb 1000-el magasabb volt,így a LE  is a 23-tól az 50.ig is elmehetett! 

Előzmény: triplaharom (12352)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12354

Köszi apuci,hogy megerősítesz!

Előzmény: B-csabi (12350)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12353

Várjuk tehát RS tulajok hozzászólásait!

triplaharom Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12352

Tóni bácsi, én voltam mindkét oldalon és tudom milyen keservesen lehet vele haladni az úton.

1ik oka éppen ez volt annak, hogy Zapi motor került bele.

Előzmény: dutrancs (12347)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12351

Jó fel lett dobva a labda! Csak az legyen ,aki bizton "lecsapja" -ennyi év után!! :-)

B-csabi Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12350

Nekem 4 hengeres van,,az se gyorsabb :-)

de a 2 hengeres váltója még lassabb ,próbálj 4 hengeres váltót szerválni,..bár ha ráteszed a 2 hengerest akkor megellik...másrészt olyan a fogaskerekek kiosztása hogy 20 km felett megsüketülsz...

Előzmény: Piaggio ape (12340)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12349

Irány váltóba nem hiszem,hogy variáltak,hisz akár előre,akár hátramenetben, ugyan azt kellett neki produkálni( csak ugye a kormány kereket tették át, mint a dömpereknél! 

Előzmény: triplaharom (12345)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12348

Néztem a GT-122 és a  GT-124 -es katalógusában a kúp és tányérkerék cikkszámai ugyanazok! Máshol lehet az eb elhantolva,( ha egyáltalán elhantolták) !  :-)

Előzmény: triplaharom (12346)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12347

Amennyiben "mókás" -vicces kedvembe lennék,akkor azt javasolnám,hogy inkább ökrös szekérhez hasonlítsd és mindjárt más megvilágításba látod a kérdést. Tudod mit? Várjuk meg azok véleményét ,akinek van ilyen traktorjuk és van nekik tapasztalatuk -e téren! Én csak bele vaukoltam! :-) Mint hosszú nyári éjjel a kutyus a holdat!!! Nekem világ életembe a javítás volt az osztály részem. Tervezéssel nem kellett bíbelődnöm.Az a tervező mérnökök,konsruktőrök feladata volt! ( Hál Istennek) .Azért nem haragszol ugye,hogy így össze-vissza írkálok-este- unalmamba? 

Előzmény: Piaggio ape (12340)
triplaharom Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12346

A későbbi 4 hengeresek difiáttételén módosítottak hogy gyorsabb legyen, ha kezembe kerül a noteszem + tudom mondani a fogszámokat is.

Előzmény: dutrancs (12343)
triplaharom Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12345

Nálunk van olyan, amelyiknek a 4. fokozata van +gyorsítva. De láttam olyat is amelyiknek az irányváltó kerekei lettek módosítva, bár ott a helyszűke miatt nem sokat lehet variálni.

Előzmény: Piaggio ape (12340)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12344

Sok,nagy áttétel van benne,hogy a kicsi motort tudja valami kompenzálni. Amennyiben áttételt módosítasz,akkor pedig oda"pottyant" a munkagép elé, kínjában. Amúgy is egy lassú gép ,pörgős motorral,sírós váltóval!

Előzmény: dutrancs (12343)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12343

Így alakulnak a sebesség váltási lehetőségeid! 

Előzmény: Piaggio ape (12340)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.07 0 0 12342

Lehet,hogy a terepváltót nem tetted országutiba?

Előzmény: dutrancs (12341)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!