Varshi,
én nem tapasztaltam ilyesmit, ugyanúgy pucolom az ablakot Prevent után is.
Ami a "megfontolt autómosást" illeti, olyasmit úgysem tudsz megtervezni, hogy a kocsi a mosás után 12 órával még csillogjon, legalábbis Budapesten. Annyira rühellem, hogy 2 óra után már tök poros a kasztni, másnap reggelre meg már tök retek...
Az itt a topicban is ajánlott viaszos Prevent sampont használom mosásra. Nem tapasztaltatok olyat, hogy ezt használva nehezebb az üvegfelületeket tisztára suvickolni??
Én most nagyot szívtam vele... ráadásul baromira siettem, és csak átfutottam az üvegen, hogy "majd holnap reggel".
Ja, asszem ez a korral jár, de egyre jobban meggondolom, hogy mikor mossak kocsit. :D
Én hülye, pénteken egy hajdúsági lagzi előtt lelkiismeretesen lemostam a kocsit (amikor alig volt koszos). Aztán 300 kilométer, bogarak, útfelbontások...
Ebből is tanultam, na! :D
Az Ivanicsnál tevékenykedô brigáddal nekem egy alkalommal volt csak gondom, kb 4 éve, mikor a motortérben nem volt 100%-os a munkájuk. Azóta hibátlanul teljesítenek, évente 2x viszem a kocsit, mostantól már kettôt is.
Amúgy szerintem lelkiismeretes és profi társaság, nagyon tudják a dolgukat, én sokat tanultam tôlük...
Egyébként elemenként is vállalnak polírozást, 1600 Ft/elem áron, ha jól sejtem...
1) Ivanicseknal en hatarozottan NEM ajanlom a kozmetikat. Az uj automat (Marea) ok csinaltak es eleg gany munkat vegeztek (az elozo tulaj fizette, de akkor is).
2) a kezi polir a Tiedhez hasonlo esetekben ertelmetlen.
3) a gepi polir NEM csinal semmifele millionyi apro karcot. Eppen ellenkezoleg, ezeket tunteti el.
4) a fenyezok dragabban, de jobb munkat vegeznek, mint a kozmetikasok.
5) ugyanakkor, ha nagyon elut a szin, nem kellett volna atvenni.
6) ugye Te sem hiszed, hogy a nap jobban kiszivja az auto egyik oldalat, mint a masikat? En arra tippelek, hogy az autod torott volt, es a motorhaztetot es fakobb oldali sarvedot javitottak/csereltek/fenyeztek. (Az viszont termeszetes, hogy a vizszintes feluletek jobban fakulnak, mint a fuggolegesek).
És még néhány konkrét kérdés:
Akkor ajánljátok az autókozmetikát Ivanicséknál?
A Corvin parkolóházról mi a véleményetek?
Mit ajánlotok a fékdobok lefestésére/alapozására?
A segítségeteket szereném kérni.
Nekem egy tizenéves Fiatom van. A megvétel utáni télen a motorháztető (és csak az) elképesztően matt lett. Olyasmi, mintha higítóval kenegettem volna. Már akkor el lett határozva, hogy újrafényeztetjük a motorháztetőt. Ez az itt-ott megjelenő korrózió miatt is esedékes volt. (Az autó többi része ilyen szempontból elég jó.)
Vettünk is egy új, utángyártott tetőt, amelyet lefényeztettem. Mitagadás elég szép lett. (Standox festéket használtak.) Talán túl szép is! Ui. most a másik irányba üt el az autó többi részétől. Kiderült, hogy az első sárvédők a két oldalon 1 kicsit más szinűek. :-( (Valószínüleg a nap szívta ki jobban az egyik oldalát.) A fényezőműhely főnöke azt mondta, hogy amúgy is ráférne az autóra egy polírozás és akkor majd kevésbbé fog elütni a többi résztől.
Az már csak a ráadás, hogy az egyik oldalon fél cm-vel magasabban van a zsanérnál a tető. Úgyhogy a zsanért is át kell plasztikázni. :-( (Rendben van, hogy utángyártott, de azért ezt nem gonoltam volna.)
Kérdésem a köv.: Mit ajánlotok, vigyem el az autót políroztatni, vagy vegyek egy Turtle Wax szines polírt (amihez javító "rúzs" is jár) és próbáljam meg magam? Az előbbit hol érdemes csináltatni és egy kisebb autónál mennyibe kerül? (Én Dél-Bp-n lakom.)
A gépi polírozás esetében az állítólag megjelenő "ezernyi kisebb karctól" félek.
Előre is köszönöm a segítséget és bocsi a hosszúra nyúlt hozzászólásért.
(Hamar benézek újra ide, mert nyaralásra szeretném elviselhetővé tenni a helyzetet.)
na ma nagytakarítás volt a kocsiban, tisztítógép rendel (ipari Koch vagy Korch vagy mi, az a sárga) üléshuzatok, kárpitok, szőnyegek, még a tetőkárpittal is próbálkoztam, de egy idő után meguntam a visszacsorgó vizet :-)))
látványosan javult a kocsi belső állapota, de 2 dolog azért még nem okés
1. nem ártana 1-2 hét után mégegyszer átmenni rajta, mert helyenként előjöttek olyan foltok, amik eddig az áltagos nagy piszok miatt nem is látszottak :-)))
2. hülye voltam, mert kipróbáltam a tisztítószert amit adtak hozzá, hát azóta is király ecet szag van a kocsiban :-/ aztán mikor váltottam ultára már is jobb lett a helyzet, és szebb is az eredmény....
Talán nekem is fel kellene iratkozni a "fakezü brigádba" ...... :-)
A fekete műanyag oldal csíkok nálam is a polírpasztától szép fehér színben pompáznak. :-(((
Próbáltam "levakarni" de sehogy sem sikerült. TurtleWax Black Metal című terméke sem hozott megfelelő eredményt.
Nincs a polírpasztáknak valami "oldószere" ami nem enné meg a műanyagot ?
Hát sokáig ne hagyd rajta, mert a savas sz@r elmattítja a fényezést, de egy vödör víz csodákra képes. :) Csak inkább áztatni és letörölni illik, nem pedig kapargatni.
A fater berakta a kocsit a nagyi kertjében álló garázsba, míg elmentek nyaralni (vonattal). Csak azzal nem törődött, hogy a garázsablak tárva nyitva folyton és egy fecskepár bent rakott fészket, fönt az egyik gerendán, pont a kocsi fölött:) A dolgukat meg nem repülnek ki elvégezni, csak úgy ott a fészekből kényelmesen:)
Én a bevásáró központokban kapható, vagy kutakon kapható bogároldó ablaktisztítós cuccot szoktam használni hozzá. Kicsit ráspriccelsz vele a sz@rra, aztán fél perc múlva kis vízzel lemosható.
Üdv.
A rászáradt madárszar eltávolítására milyen eszközt, anyagot, módszert ajánlatos használni, hogy ne sérüljön a fényezés?
A saját 19 éves kocsim esetében az autóápolás mint fogalom nem nagyon létezik (max az eső), de most a fater alig féléves kocsiját használom egy darabig és nem merek hozzányúlni, nehogy összeelbarmoljak valamit.
Pár napja sikáltam egy megfakult piros otót körbe piros teknőc polírral.
Nekem is rá ment 1-2 helyen a szürke lökösre, de minden gond nélkül le lehet mosni.
A fényezést nem csesztem össze.
pont