akkor jól időzítettük a Rákóczi elkezdését :-) szépen fel lett újítva, pár észrevétel: - Parád - Parádfürdő között hiányos a jelzés, először azt hittem direkt de aztán egy árva jelzés csak előbukkant valahol a két település határán - Rózsaszállásnál a Rákóczi kódot miért oda kellett tenni ahova? Kerestük a háznál mint a félőrültek, aztán az S- mentén, hát nem a kettő között van félúton? :-) - nagyon tetszett a Szent István csevice utáni rész miután felkanyarodott az erdőbe (sárguló bükkös + napfény, giccshegyek de elolvadtam tőle :-) szintén szép a Kékes utáni rész, még beszéltük is hogy az OKT-t is itt kéne vezetni a béna sípálya helyett mikor jött a feketeleves, a böszme meredek rész ami később saras még később falevelekkel takart alatta mindenféle falevél miatt láthatatlan kövek meg gyökerek, azt a részt nem lehetne kicsit átalakítani? Nagyon kár hogy az olyan. Szerintem nem vagyok nagyon béna, de négykézláb tudtam rajta lemenni a puhábbik felemmel előre :-) és emiatt a buszt is lekéstük :-(
De a felújításhoz mégegyszer gratulálok, szép munka, mindezek ellenére nagyon jók a jelzések!
Magán a forrás foglalásán kell lennie a jelnek. Pár hete újították fel társaim a sárgát, nincs róla infóm, hogy itt az igazolójelet áthelyezték volna. Holnap utánanézek és írok.
Hirtelen ötlettől vezérelve Kiss András barátommal holnap meg szándékozzuk csinálni az OKT mintegy 23 km-es Dobogókő - Bécsi út szakaszát.
Akinek van kedve csatlakozni erre a laza kis túrára, azt várjuk holnap reggel az Árpád-híd buszállomáson. Találkozó 7.30-kor az elővételi pénztáraknál, a közvetlen busz 7.45-kor indul Dobogókőre.
9 óra körül tudunk kezdeni, és várhatóan 3-4 óra körül végzünk is, még bőven világosban.
Néhány méterrel arrébb az út másik oldalán van egy folyton nevet változtató büfé is, most éppen www.vinye.hu néven fut, két évvel ezelőtt finom melegszendvicset kaptam, nagy választék azonban nem volt.
Lehet. Mi ugyan nem ettünk, de láttam, ahogy gusztusos dolgokat hoztak ki. Emlékeim szerint hagyományos ételek és frissensültek vannak alapvetően, korrekt árakkal.
Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy a mindent megszüntetni és a minden megtartásáért tiltakozni között kellene egy értelmes kompromisszumot találni.
Ezzel teljes mértékben egyetértek! :-)
Ami a BKV-t illeti: pl. a 41-es villamos megszüntetése - évekkel ezelőtt - többször is felmerült a "kevés utas" miatt... Szerencsére inkább meghosszabbították az útvonalát.
A Pokol csárdában nagyon finom forralt bort ittam márciusban. :-)
Meleg étel akkor nem volt, lehet, hogy az csak a "turistaszezonban" van.
- Bélyegző van, méghozzá az Ösvénytaposó Baráti Társaság bélyegzője,.
Igen, tudom, hogy jók a képek! :) Kiss András barátunk nagyon jól fényképez. Amióta idén tavasztól csatlakozott társaságunkhoz, a túráink fő dokumentőrévé lépett elő.
A Galéria főoldaláról a többi túránk fényképei is elérhetők. (Főleg teljesítménytúrákon veszünk részt csoportosan.)
A Keszthely és Hévíz közötti erdő tényleg csodaszép, Zala rulezzz! :)
A Pápa azért talán túlzás, de köszönöm az elismerést! Tervezek ismétlést az ellenkező irányban, de egyelőre más célok a preferáltabbak.
A találkozásra jól emléxem, másfél éve volt, én KDP-zni mentem akkor, Ti OKT-zni, ha minden igaz.
Remélem, összefutunk még majd valahol. Sőt, akár a topik révén immár közös túrát is szervezhetünk valamikor :)
Jók a képek! Szerintem a Keszthely Hévíz közötti erdő az egyik legszebb kék-szakasz! Ja, és grat a 80 naphoz, szuper teljesítmény! Ha nem haragszol a személyeskedésért, még egy kis történet így ismeretlenül: kb. egy éve öszzefutottunk a várpalotai buszvégállomáson. Mi négyen voltunk, te egyedül. Akkor meséltél nekünk a körről, azóta túrázásokkor sokszor emlegetünk téged, sőt, nevet is adtunk neked: Te vagy a Pápa! De ha már szót kaptam (adtam magamnak), még egy sztori: az egyik túra társam és egyben kollégám pár hete azzal fogadott, hogy nem fogom elhinni, ki ment el az ablakuk alatt (Máriaremetén, a kék útvonalán lakik)! Hát a Pápa!:)
A kb. 2 éve megjelent legutolsó igazolófüzethez képest volt jelentősebb változás a Dél-Dunántúli Kéken? A pusztaszentpéteri bélyegző Csödére helyezéséről olvastam, ezen felül viszont nem találtam más eltérésre utaló hírt.
Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy a mindent megszüntetni és a minden megtartásáért tiltakozni között kellene egy értelmes kompromisszumot találni. Ha egy vonal turisztikailag frekventált, akkor az éppen a számokban fog jelentkezni. A turisták, kirándulók ugyanis szinte mindig váltanak jegyet, ez pedig kimutatható.
Csak zárójelben: nem szerencsés ezeket a vonalakat a BKV-hoz hasonlítani. Előbbinél ténylegesen nagyon kevés, vagy nincsenek utasok, utóbbinál kétszer annyi utas van, mint amennyi fizet a szolgáltatásért. Mindkettő veszteséges, de a veszteség éppen ellentétes okokra vezethető vissza. Ezért eltérő az utasforgalom vizsgálatának módja is.
Mielőtt nagyon elmegyünk OFF-ba, inkább egy ONtopik kérdés: Vinyén a Pokol Csárdában lehet igazolni, emellett lehet főtt ételt is fogyasztani?
hahó ó, már nem emlékeztem, hogy ki írt utoljára, és csodálkoztam, hogy mégsem akarsz jönni. Akut pénzhiányban meg munkatöbbletben szenvedek, úgyhogy sztornó sajnos.. :(
Képek az OKT Keszthely - Zalaszántó - Sümeg szakaszáról Az őszi szünet keretében szombaton és vasárnap jártuk végig ezt a szakaszt az ELTE ttúrás csapattal. Hétfőn eljutottunk Sümegtől Ötvösig, majd kedden Hosszúperesztegig is, de ekkor már nem tudott részt venni Kiss András túratársunk, így arról egyelőre nincsenek képek. (Ha majd Szabó Zsuzsa túratársnőnk feltölti a Galériába a sajátjait, akkor lesz néhány fotó ezekről a napokról is.)
És vajh mit szólna a vidéki, ha a pestiek lezárnák a városhatárnál az utakat, hogy ugyan már ne a városon keresztül flangáljanak. Olyan gazdatűntetés módra. :)
Igen, valóban vannak rossz állapotú vonalak, amiket talán nem érdemes felújítani.
De azért 38 vonal megszűntetése (kistérségi vasúttá átszervezése) durva lenne...
Ezek közt vannak jó állapotban lévő vasútvonalak is (pl. Szfv - Komárom), ahol 80 km/h a jellemző pályasebesség.
A BKV Zrt is veszteséges... Mit szólnának a Budapestiek és a Bp-re ingázók, ha mondjuk a villamosvonalak és a HÉV-ek felét megszűntetnék? Pesten kitörne a forradalom. :)
Az a legrosszabb az egészben, hogy egy kód felfestése miatt nem nagyon érdemes bekoszolni az ecsetet. Talán ha nekem kellene csinálni, akkor valami ócska ecsettel csinálnám, azt a pár pöttyöt meg lehet azzal is csinálni, ha amúgy az alap jó.
Aki jártas jelzésfestésben, hogy oldaná meg ha egy-két várkódot kellene felújítania? Tehát nem kilóméterek jelzésfestéséről lenne szó csak pár pöttyről, nem akarnék még negyedkiló festéket se cipelni :-) Szóval ki mivel? (lúzer kérdés tudom, de totál tapasztalatlan vagyok e téren, valamikor el kell kezdeni...)
Tudom, tényleg szenzációsak a képeid, a honlapodról is jól ismerem a fotóidat.
A cikk hangvétele is nagyon tetszett, sok gondolat teljesen egybe vágott az én véleményemmel, érzéseimmel (talán egyedüli kivétel a szerző nagyzsákos túrával kapcsolatos ellenérzései, és én azt is nagyon kedvelem).
Egyetlen apró kritika: a "Mátra nyugati gerincén" fotóról már a HTM-ben látottak alapján is gyanítottam, hogy az Oroszlánvárnál készült, és a honlapod ebben csak megerősített, viszont ez már a Mátra keleti gerince.
Ezt leszámítva, vagy ezzel együtt is nagyon tetszett cikk.
Lehet, most kapok az arcomra, de a cikkíró látta a Körmend-Zalalövő vonalat közelről??? Nem egyszerű felújításra, hanem igen komoly munkára, tereprendezésre lenne ott szükség, hogy a jelenlegi "néha egy utasok nélküli egy kocsis Bz 20-30-al elgurul rajta" típusú kihasználtságból, komoly teherforgalmú vonal legyen. Néha azt hittem, leborulunk a sínről, annyira meg van süllyedve a pálya.
Szerintem ez is oka annak, hogy néhány vonaltól már most szabadulni próbálnak, hiszen ezek olyan elhanyagoltak, hogy rövid időn belül úgyis lehetetlenné válna rajtuk a közlekedés, egyszerűen azt a keveset, amennyi a fenntartásuk lenne, sem akarják rákölteni.
Mikor az Őrvidék Turistája mozgalmat jártuk, Zalalövő fele velünk együtt 5 utas volt rajta, pár nappal később Körmenden láttuk, amint 0 utassal érkezik az állomásra.