Van egy fura problémám: Nem rég vettünk egy 2002 Wagon R G13BB-t. Teszt úton minden rendben. Vezetés haza (vidék, BP) rendben. Vezetek Budapesten (dugó, araszolás) rendben. Árpád úton ahogy hajtok fel a hídra az emelkedőn a Szentmihályi irányába kigyullad a check engine lámpa.
Megérkezünk a cél objektumhoz a motor leálíltása és újra indítása sem javít a helyzeten. Elkezdünk fülelni halk, fémes zúgó/zümmögő hang jön a kipofogóból ami gázadásra változatlan. 15 percet hűlt nem javult. Hazafelé úton ugyan az a zümmögő hang. Egyenletesen jár a motor, lineárisan jól gyorsul, váltás is hibátlan, olaj szint rendben.
Ti mivel kezdenétek az öndiagnosztikát, mit tennétek?
Köszönöm mindenkinek. Ha lesz időm amikor nem dolgozok,az két ünnep között,akkor szét lesz szedve csomagtér ajtó. Tegnap megpróbáltuk WD40-el befújni,de sajnos nem lett jó.
Lehet kevés lesz a szétszerelés. Bontós elektronikával pótoltam, mert az a műanyag fogaskerekes vacak eldarálta magát. Magának a zárnak általában semmi baja. (Most éppen a jobb oldali hátsó ajtó záródik nehezen - már mint a központi zárral. Nyitni nyit. Ott is az elektronika a ludas.)
Sziasztok! Olyan problémával küzdök,hogy csomagtérajtót nem mindig nyitja központi zár. Ha kulccsal nyitom akkor is nehéz kinyitni. Kinyitom kulccsal,majd benyomom ugye gombot és akad az egész zár, valamikor játszani kell vele sokat mire kinyílik. Amikor becsukom akad is már néha csapódósnál hallani,hogy akad valami, de nem tudok rájönni mi lehet, olyan mint ha nem csuknám be rendesen. Zárásnál ha bezárja központi elvileg mindig, bár lassan azt se hiszem el. Tud valaki megoldást,erre vagy komplett zár csere? Jó lenne ha egy kulcs lenne amivel indítok meg a központi távirányító, nem kellene nekem még egy kulcs.
Belső radiátor, vízpumpa környékét alaposan szemügyre kellene venni. A hűtőn is keresni kellene kőfelverődést, a hűtősapkán szivárgásnyomot. Végső esetben ki kellene húzni az olajnívópálcát és megnézni, hogy nincs-e emulzió az olajban.
Drága szeretett autónk eszi a hütővizet, folt nincs alatta, fehér füst nincs mögötte, valakinek volt hasonló?? Hova megy el a víz??????? Wagon r 2000 1.3 benzin
Már nem merem belinkelni :D de nekem most is van egy 4t trabi :D én imádom nosztalgia nameg csont nélkül müszaki 26 évesen de pont 2 napja csináltam a kipufogót mert kifujt hangos volt.Most már szépen muszikál az is csendes de igen azért jo a wagon föleg a derekamnak,mondjuk egyszerű is tényleg strapás jószágok a wagonok persze bosszantó hibák vannak de már ezek se új autók tessék egy 26 éves motortér :D és a két jómadár :D
Én se. Ezért is esett olyan jól, mikor akárhova megérkeztünk a bátyám kispolskijával. Hát az a verda is egy büntetés. Akkor már inkább a Trabant. Az is volt neki, ezerszer különb volt. Fázni mindegyikben kellett. Én megfogadtam, nekem léghűtéses autó nem kell. Jó ideig 2T majd 4T Wartburgot nyüstöltem. Azokban jó idő volt és viszonylag csend is volt benne. De azért a Wagon mégiscsak előkelőbb, csendesebb, kevesebbet is eszik, fiatalabb is, stb. De azért a 2T Wartburgot is szerettem. Azzal sem volt semmi gond, mind a Wagonnal. Ennyi emlék maradt róla:
Igen :D lehet öregszem de más az autóverseny és más ha napi szinten kell hallgatni sok km át nekem is van olyan kedves barátom hogy 300km-ert nem mennék az ö suzkájával mert nem hallgatnám :D
Szerettem volna viszonylag gyárira meghagyni az autót, így a kapcsoló környékét is. Gyári Suzuki kapcsolót vettem (elvileg) és hozzá kapható valamilyen kisipari foglalatot, ami kb megegyezik az eredetivel. Ha valamiért mégis ki lenne véve a kapcsoló, az sem jó, ha utána fogalmunk sincsen, hogy melyik vezeték hova is ment?.. Persze a színek.. Így egyszerűbb :)
Látszik a megégett régi darabon, hogy milyen könnyen kilazulnak az érintkezők, nem szerettem volna minden út után ellenőrizni az újat, hogy nem-e éppen most kezdett el vajon melegedni?.. Így a kapcsoló tehermentesítésére vettem végül egy 500ft-os relét, ami 30A-t elbír. A saruk nem csak krimpelve lettek, hanem be is lettek forrasztva. A sima forrasztás nem jó, egy esetleges melegedés hatására elengedhet, emellett a kemény mínuszokban az ónpestis sem a barátja. A sarukra duplán került a zsugorcső. Lehet kapni eleve szigeltet, de azt nem lehet forrasztani és a műanyagburkolat sem nyúlik túl eléggé, hogy fedje a relé lábát teljesen.
A megégett vezetékekből le kellett vágni 30-50mm-es darabokat sajnos, törtek és korrodáltak is voltak.
A toldások sima érvéghüvellyel történtek, krimpeléssel és utána forrasztással, dupla zsugorcsövezéssel. A kép még szerelés közben készült, hátul piros sarukkal lóg a relé. A kapcsoló a testet kapcsolja a fényszóróknak, így ezt kell majd a relének is kapcsolnia. A relé érintkezőinek közös pontjára (COM) került a test(fekete), az alapesetben nyitott pontra(NO) pedig a fényszórótól jövő vezeték(pirosas). A relé meghúzótekercsének egyik kivezetése(A1) a kapcsolóvilágítás sárga vezetékével van közösítve, (így amint gyújtásra kerül a motor, már lehet is fényszórót kapcsolni, amint leállítom, rögtön parkolófényre vált, mivel ekkor elenged a tekercs és gyakorlatilag az eredmény, mintha visszakapcsoltam volna a kapcsolót parkolófényre).
A meghúzótekercs másik kivezetése(A2) pedig a kapcsoló 6-os, kiolvadni szerető lábára lett kötve, amivel a test lesz kapcsolva a tekercsnek.
Előjött nálam is a kapcsoló-probléma, pont, ahogyan itt leírtátok :)
Vettem is egy gyári Suzuki kapcsolót, sarukat is, de biztosan az is erre a sorsra fog jutni, ahogyan nézegettem, ezért vettem egy 40A-es füles tokozású relét.
Egy világítás kapcsolási rajza volna esetleg valakinek? Csupán a bekötési lehetőségek miatt