Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Köszönöm, erősen gondolkodom rajta, bár azt meg kell jegyezni hogy a fűtési szokásaink miatt nem szokott 50-60 fokosnál melegebb víz keringeni a rendszerben. 4-5 darab fa husángal fél napig elvagyunk a leghidegebb időben is. (Szerencsére jól le van szigetelve a ház) Amikor szénnel is nyumtuk szigetelés előtt, akkor durvább volt a helyzet. :-) A jövőre nézve viszont elgondolkodtató a beszerelése és nem is annyira vészes az ára...
A biztonsági hőcserélő a kazán előremenőjén vagy vízterében elhelyezett nagy felületű csőkígyó, melyhez használati hidegvízvezeték kapcsolódik a termosztatikus leeresztő szelepen keresztül. A hőcserélő be van kötve továbbá a csatornahálózatba is, így amennyiben a fűtővíz hőmérséklete a beállított érték fölé emelkedik, a termosztatikus szelep kinyit, és a hálózati hideg vizet a hőcserélőbe engedve biztonságos szintre szállítja a rendszer hőmérsékletét. A rendszer így megmenekül az ún. hősokktól, mely a biztonsági lefúvatón távozó víz miatt következik be. A túlmelegedő víz egy nagy átmérőjű csövön áramlik, ezt veszi körbe a csőkígyó, amelyben a hűtővíz áramlik. A visszahűlő víz a cső fala mellett áramolva megoldja a rendszer biztosítását.
Nagy vonalakban: a vészhűtő, mint egység, egy segédenergiától (villamos áram) független biztonsági berendezés, lehet a kazán vízterébe gyárilag beépített csőkígyó, egyes típusokba utólag is beszerelhető. Össze van kötve egy termikus szelepnek nevezett eszközzel ami figyeli a kazánvíz hőmérsékletét. Ha egy bizonyos hőfok fölé emelkedik ( kb.95c vagy a körül) akkor ez a szelep kinyit és hálózati (csapvíz) vizet enged át a csőkígyón ami visszahűti a kazán vízterét biztonságos hőmérsékletre. A csőkígyóban felmelegedett víz csatornába, vagy nagyméretű hordóba folyik (veszteség), de a kazánod nem fog felforrni, még áramszünet esetén se, vagy szivattyúhiba esetleg zárt előremenő stb.
Érdemes lenne egy kicsit visszaolvasgatnod, vagy használni a kereső funkciót, ebben a topikban, már minden le lett írva, többször is, még az is ami nem:))))
Zárt rendszer, és vékony réz csövek mennek a lakáson belül. Biztonsági szelepek vannak arra az esetre ha felforrna a víz. Csak fával fűtök a vegyesben + papír hulladék.
A legbiztosabb ha veszel még 1 szivattyút és visszacsapószelepekkel normálisan beépíted, természetesen a kiszakaszolhatóság (gázkazán, vegyes kazán) is valósuljon meg, ha már úgyis szétbontod a rendszert.
Ha nem akarsz új szivattyút venni akkor a háromszög helyére beteszel 1 motoros szelepet (én ezt nem javallanám) ha mégis ezt a verziót csinálnád akkor a gázkazánon is szívna át a szivattyú hideg vizet (romlik a fűtőteljesítmény, a vegyesben rosszabb esetben lecsökken az áramlás-felforrhat) ennek elkerülésére be lehet tenni egy 3 járatú motoros váltószelepet, ami vagy a gázkazán, vagy a vegyes felől engedi a vizet a szivattyú felé, de ennek az árából simán lehet venni egy másik szivattyút és visszacsapószelepeket.
Amúgy zárt vagy nyitott rendszer? Biztonsági szelepek? kazánnál vészhűtő van-e egyáltalán? Azt már olvastam, hogy van szünetmentesed, de ezekről se kéne megfeledkezni.
Elzárószerelvények vannak a szivattyúk előtt/után? Mert ha igen akkor ha kiszeded őket és flexibilis tömlővel ideiglenesen rácsatlakoztatod a rendszerre akkor ki lehet próbálni a cserét, feltéve, hogy van elfekvőben némi szerelési anyagod stb.
A 2 szivattyú teljesítményéről, karakterisztikájáról csak te tudsz infót szerezni;) ( szerintem tuti van köztük különbség) megnézed az adattáblákat és barátod a guglííí.
Most, hogy erről beszéltek, jutott eszembe, hogy ebből ( nagyobb méretűből) lehetne egy napkoli feltöltő, nyomásellenőrző kütyüt is csinálni.( közel a fenekéig érő cső+ szelepek, nyomásmérő, stb)
Feltöltöm folyadékkal mondjuk félig-háromnegyedig és kompresszorral felnyomom vagy 5 bárral.
Rácsatlakozom a rendszerre és a szökséges értékre nyomatom a rendszert, figyelve a saját és a rendszer nyomásmérőjét.