Dehogy hasonló. A normál utasszállító gépek felszállási sebessége nagyjából 300 km/h, és ezt a sebességet egy kilométernél hosszabb pályán éri el. Ha a hivatkozott adat igaz lenne, a japán vonatnak 600-ra kellett volna 900 méteren felgyorsítania.
Nem szívesen vettem volna részt ezen a teszten, elég nagyot kell gyorsulni és fékezni, hogy egy ilyen hosszú tesztpályán elérhessék ezt a sebességet, majd meg is tudjanak állni. ;)
Repülőn érzel valamit felszállásnál? Pedig hasonló gyorsulás.
A sebességrekordot jelenleg Japán tartja, miután 2015 áprilisában egy 1,8 kilométer hosszú tesztpályán 603 km/órás sebességet értek el kísérleti “Lo Series” nevű maglev vonatukkal.
Nem szívesen vettem volna részt ezen a teszten, elég nagyot kell gyorsulni és fékezni, hogy egy ilyen hosszú tesztpályán elérhessék ezt a sebességet, majd meg is tudjanak állni. ;)
Egyetértek. Duplán. Előszöris, a latin mondatban van hiba. Másodszor, ami érdekesebb: ha nem írtatok volna kb. húsz választ v_petinek, mindet teljesen feleslegesen, hiszen úgyse érti meg, ugye, hogy mennyivel olvashatóbb lenne a fórum?
ma is megállapíthatjuk a vépeti(k) összest böngészve, hogy "sic tacuisses philosophus mansisses" - de nem hogy javul a helyzet, egyre jobban romlik... :(
"Kínában az utóbbi években elképesztő ütemben építik a maglev hálózatot: jelenleg több mint húszezer kilométer hosszú a mágnesvasútpályák összesített hossza, ami így a világon a leghosszabb gyorsvasútrendszer."
"Mivel Japánban meg sok az öngyi, ezért egy ilyen hely ideális lehet erre." - Tehát pl. ahol kevesebb a vasúti öngyi, az szükségszerűen kevésbé ideális? Vagy mi ez a reláció?
Most mi a kérdés? Az öngyik jellemzően olyan módot választanak, ami könnyen elérhető.
"Mivel Japánban meg sok az öngyi, ezért egy ilyen hely ideális lehet erre." - Tehát pl. ahol kevesebb a vasúti öngyi, az szükségszerűen kevésbé ideális? Vagy mi ez a reláció?
Későbbi hozzászólásokra reflektálva: Véletlenül itt nem megy át senki a sorompóval, ordítva csilingelő, esetenként még a vonat közeledési irányát is jelző fényjelzővel, gyalogos átkelőhely esetén gyakran még terelőkorláttal is ellátott "beláthatatlan" átkelőhelyen. Meg amúgy, aki vasúti átkelőnél megy át az nem utas, szóval nem vagyok benne biztos, hogy a random gyalogosokról vagy az állomáson tartózkodó utasokról van-e szó, de utóbbiak meg csak akkor tudnak átjárni a vágányokon, ha a szakaszon naponta max. 5 pár motorkocsi közlekedik Vmax = 40km/h-val.
Sőt, vidéken is, ahol megfigyelik, hogy a jónép előszeretettel próbál átmászni a töltésen, oda még ilyen 1m belmagasságú aluljárót is rögtönöznek.
Rendszeresen vonatozik az egyik rokonom, ő is erre panaszkodik már hónapok óta, hogy Eger-Bp között az új vonatokon soha nincs nyitva a WC, a személyzet lezárja, a válasz: megtelt.
Nem mondtam, hogy lassan kell menni, nem tudom, honnan veszi ezt bárki is. Viszont lehetnek sietős vagy bamba utasok is. Egyszer amikor Budapesten keresztül haladtunk egy különvonattal, a gyakori kürtszó ellenére sokan rohantak át a vonat előtt, mert azt hitték, hogy az övüké jön. Ha ugyanezt egy beláthatatlan átjáróban tennék, akkor még idegeseítőbb lenne a masiszinták számára.
Mucuska, nekem is van jogosítványom mezőgazdasági vontatóra, nem csak gépmenet, és mégse oktatom ki a földművest, hogy miként kell szántani. Pláne nem állok le csakazértis vitatkozni velük végesincs hülyeségekkel.
Másrészt idehaza van polgármesteri lassújel pár mellékvonalon (a véletlen balesetek kivédése okán, nem pedig az önként jelentkezők végett), de ez nem feltételezi, hogy Japán full zsúfolt elővárosaiban az egymás s..gében közlekedő vonatok is piroszkálnak, mert olyanok a szuicid statisztikák. Mégis, szerinted mennyivel kéne menni, hogy meg lehessen állni? Hárommal? Mert az meg már qrvára mindegy, hogy egy tengellyel mentél át a pályázón, vagy huszoneggyel.
Aki öngyi akar lenni, az nem feltétlenül az átjáróban próbálkozik, akkor meg a legkevésbé, ha ott a vonatok lassan mennek.
Oszt ölég volt ennyi belőled is, meg a témából is egy darabig.