Tegyük hozzá, hogy ez az én saját elmeháborodott véleményem, ami nem feltétlenül reprezentatív.
-Nem hoz lázba a faros.
-Nem utaznék farossal csak az élmény kedvéért.
-Ezzel az átépítettel sem.
-Nem újítok fel farost.
-Se másfajta buszt.
Csak elmondtam a véleményem.
By the way, mindenféle negatív él mélkül kérdem, hogy ez külföldön mennyire általános? ?ás busszal is megcsinálták már? Pl. van olyan ős-Setra mondjuk, aminek kicserélték a futóművét dobfékesre, az utasok szemecskéjének védelme érdekében besötétítették az ablakokat, és a nagy meleg ellen egy ormótlan légkondit cipel a hátán?
IK-AR 55 ügyben kérdezném a fújjolókat. Mi van, savanyú a szőlő? Bezzeg egy jó kis szakadt ráncajtós VIN kódjáért olyan harc megy, mint ha a nyeremény egy éjszaka lenne Labancz Lillával vagy Jennifer Anistonnal tetszés szerint. Kérdés mire megy a "gyűjtő" egy korabeli rendszámmal vagy alvázszámmal? Az utolsó sofőr élményeit kiadja könyv alakban?
Nem vitázok, mindenkinek megvan a saját ízlése, felfogása. A németeknek valószínűleg nem "érdekük" hogy hűek maradjanak a technikához, korgoz, emberekhez, mivel nekik ez csak egy busz amit valami kis ország adott el nekik. Sok helyen selejtezik az Ikarusokat ezerrel, azokra mégsem érkezett ennyi rossz vélemény. Nem vagyok faros rajongó, de bennem egy kicsit több gondolatot indít el ez a német Setra-faros mint egy kiskanál.
Érdekes hogy senki nem képes örülni annak hogy most nem egy kiskanál készletet láthatunk hanem egy farosra hasonlító tárgyat, mindenki csak a rosszat látja az egészben. Arra meg senki se gondol hogy az igények megváltoztak, oké hogy nosztalgiabusz meg minden, de ha vállal vele járatokat akkor azoknak akik fizetnek érte nem biztos hogy van kedvük 40 fokban dögleni a buszon, ha ugyanoda mehet egy légkondis, plüssüléses, sörcsapos újabb taligával. Majd valahol megállnak fotózni a farost és akkor az élményeket is lehet otthon mesélni. Tehát az igényeket kell kielégíteni.
Ezt minden reggel 7-kor látom(kiv. péntek, akkor olyankor kelek :D) a VB megállóban, de sajnos korábban ellenfényes volt, most meg már jóformán sötét van, szal ezt reggel nem fogom tudni rendes lefotózni, max. majd decemberbe, állvánnyal :)
Ötletnek nem rossz, de csak elvi síkon működne ebben a felállításban a katódos védelem. Így csak maximum ahol a rézdrót rácsatlakozna a vázra, annak közvetlen környezetét tudná megvédeni. Ugyanis a két fémnek minél nagyobb felületen kell érintkeznie- vagy közvetlen egymással (pl. horganyzott felület), vagy elektroliton keresztül (pl. bojlerek védőkatódja).
Lakatosnak kellett volna tanulnom, azt' gyí volánhoz:)
Egy vállalkozó kedvű busztulaj tényleg kipróbálhatná az alábbit:
Alap, hogy van egy buszod, tegyük fel, jó állapotban. Végy egy műanyag ládát. (Nem a lyukacsos gyümölcsösláda.) Pakold be vhova a csomagtartóba. Tegyél bele mondjuk egy kiló alumíniumot, amit rézdróttal összekötsz a kocsid legközelebbi -azon a ponton fémtiszta- vázelemével.
Elvileg kész az elektrokémiai (al)vázvédelem.
Mivel az alu alacsonyabb standardpotenciálú a vasnál; így az fog a műag ládában szépen eloxidálódni a váz helyett.
Az szabályos, hogy a 250-es tulajdonosa nagyon hasonló méretű és típusú betűkkel írta a cégnevet a buszra, mint a Németh Travel? Ráadásul a busz színkombinációja is hasonló.
Egy hete hétfőn 9 db Ikarus csinálta meg a Budapest - Nagycenk - Budapest távot. 3 db Ik 250-es (az egyik az enyém volt :)) ), 6 db Ik 256-os. Hatalmas élmény volt! Aug. 31-én csak 4-en voltunk a Börzsönyben, Gödöllő-Vác-Börzsöny vonalon végig egymás mögött sikerült maradni még a lámpákon keresztűl is, búgtak ám a bolygóművek:)))