Keresés

Részletes keresés

sörösgigant Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432577

A belföldiek igen. 

Előzmény: _Nyuszi (432571)
sörösgigant Creative Commons License 2016.10.10 0 2 432576

Szerintem azért rgy új járműbeszerzésnél illő előregondolkodni.

 

A 160-as közlekedésre az alapok megvannak ( 120, 30a, 100-as egy része, illetve a jelnlegi 1-es vonal nyomokban...) , ezért jó nagy faszság lenne pl. 120-as tempóban gondolkodni. 

A 40a is egyszer meglesz ha meglesz...

Előzmény: haha 1970 (432570)
sörösgigant Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432575

Miért is szar ? ......

Előzmény: troglodita (432568)
nazareth Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432574

Gondolom a különféle tanúsítványok, karbantartások, fenntartás ára a sebességgel nő (talán még nem is lineárisan, hanem nagyobb mértékben). Ha ezt, és a belföldi kocsipark állapotát tekintjük, szerintem hosszabb távon gondolkodva teljesen logikus lenne különválasztani a (nagyobb mennyiségű) belföldi és (kisebb számú) nyugat-Európába szánt kocsikat.

 

Emlékeztet a vita a TRAXX-ok kapcsán is kitört Nagy Országos Nyüszögésre, hogy mércsakszázhatvan...

Előzmény: _Nyuszi (432571)
haha 1970 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432573

Én csak a cikkre reagáltam,én úgy értelmeztem hogy 20 kocsi nemzetközi forgalomra készül a fent maradó 130 meg belföldi lessz,azért irtam hogy nem igazán kell jobb forgóváz! Bocs ha rosszul értelmeztem a cikket!

Előzmény: _Nyuszi (432571)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432572

Vasúti járműgyártás szempontjából nem volt éppen rothadó pocsolya akkor.

Előzmény: troglodita (432567)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432571

Ezek a kocsik csak belföldön járnak/járnának?

Előzmény: haha 1970 (432570)
haha 1970 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432570

Itt a hozzászolók fikázzák azt a forgóvázat,lehet azt is nekem csak egy kérdésem lenne Magyarországon az össz vasútvonal hány százaléka az ahol szükség lehet a 160 illetve magasabb sebességre alkalmas forgóvázzal felszerelt vasúti kocsira?

Előzmény: DJ. Bakter (432569)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.10.10 0 1 432569

Én úgy gondolom, hogy a hazai fejlesztésű-gyártású GH 250 forgóváz (ami a BDVmot és mellékkocsijai, valamint egy csomó - egyébként 200-ra alkalmas, pl. Bvmz - nemzetközi kocsi alatt is van), egyáltalán nem szar, sőt az egyik legjobban futó forgóváz a hazai járműparkban (mondjuk a mezőny nem túl acélos, de a GH250 tényleg jól fut).

A 2 évvel ezelőtti Innotranson azt mondta a kiállító, hogy ezt a forgóvázat még képesek gyártani, ha szükséges.

http://ganzmotor.hu/termekek/vasuti-forgovazak

Előzmény: troglodita (432568)
troglodita Creative Commons License 2016.10.10 -3 0 432568

amúgy cuki, nincs olcsó forgóváz, mert az olcsó nem bírná a 210-es tempót, de hát nem is kell az nekünk, majd lesznek "belföldi" IC plusz-mínusz jelzésű kocsik is, ahová jól bebuherálhatjuk a hazai sz@rt

 

Előzmény: kristoof (432566)
troglodita Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432567

még a "tőkés import kiváltása" és "devizagazdálkodás" kulcsszavak hiányoznak ebből a cikkecsből, hogy úgy igazából a hetvenes évek rothadó pocsolyájában érezzem magamat ;-)))

Előzmény: kristoof (432566)
kristoof Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432566

Muhahahahaha! Négy éve röpködnek a számok! :-) A fotón meg egy 3G-s IC kocsi van természetesen. A hülyéjének annyi esze sem volt, hogy beírja a Google-ba, hogy IC+...

 

http://magyarhirlap.hu/cikk/68327/Ujabb_otven_InterCity_kocsi

kihúzóvágány Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432565

Köszönöm, nagyon érdekes. Bizonyos mértékig emlékeztet a 30-as években használt Tóbiás Károly-féle félautomatikus középponti ütközőre.

Előzmény: hmsoft (432564)
hmsoft Creative Commons License 2016.10.09 0 0 432564

de a hivatkozott BSzU-4-re semilyen információt nem találok

 

Néhány kép róla:
egyik
másik
harmadik
negyedik
ötödik
hatodik

Kompatibilis az SzA-3-assal annyiban, hogy ha kiveszed az SzA-3 kapcsolófejet, a helyére be tudod tenni a BSzU fejet (fészket). Két kocsit akkor tudsz kapcsolni, ha mindkettőn BSzU fej van. Kell egy közdarab, amelyiknek az egyik végét fixen rögzíted valamelyik fejben (oldalról ekkor egy-egy köröm mélyed bele a közdarabban lévő nyílásokba), a másik végénél pedig a fejet ellátod egy kétoldalról szétcsavarható köröm-rögzítővel (bármelyik fejre felhelyezhető, akár mindkettőre). Ha tolatni kell BSzU-s kocsival, arra az esetre létezik egy, a közdarab helyére illeszthető közvetítődarab. (Igaz, ha pont nincs köröm-rögzítő a fejen, akkor kicsit munkásabb a csere.) És hogy mindez mire jó mondjuk a SchaKu-val szemben? Arra, hogy az átvihető vonó- és ütközőerők azonosak az SzA-3-aséval, míg a SchaKu ennél jóval kevesebbet visel el. Villamos motorvonaton a dolognak nincs különösebb teteje (pedig ott is használják), mozdonyvontatta távolságin viszont már lehet.

hm

Előzmény: kihúzóvágány (432562)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.10.09 0 0 432563

 

Ma bekapcsoltam egy régi gépet, és van rajta egy rakás régi kép. Például ez, gondoltam megosztom. Tipikus PKP :)

kihúzóvágány Creative Commons License 2016.10.09 0 0 432562

Ez tényleg nagyon részletes bemutató volt, de a hivatkozott BSzU-4-re semilyen információt nem találok.

Előzmény: hmsoft (432555)
schlumberger Creative Commons License 2016.10.08 0 0 432561

Tatabánya kettő

Előzmény: f_k (432560)
f_k Creative Commons License 2016.10.08 0 0 432560

21 milliárdból újítják fel a debreceni főpályaudvart

Nézze meg, milyen lesz a csodapályaudvar! Aláírták az együttműködést. Tovább »

forrás: Index.hu

D F T Creative Commons License 2016.10.08 0 1 432559

"amit látsz, szöveg nélkül is megérted"

 

Biztos?

Előzmény: hmsoft (432555)
kopaszsop Creative Commons License 2016.10.08 0 1 432558

Előzmény: M63 010 (432544)
koloper Creative Commons License 2016.10.08 0 0 432557

Ma mivolt az a Bézés Debrecen-Nagykanizsa viszonylat?

1047 005-2 Creative Commons License 2016.10.08 0 1 432556

"A középütköző (ütköző-vonókészülék az okés), de képes ez a készüék függőlegesen el tud fordulni?"

 

 

Ezek szerint nem láttál még BDV-t,BV-t,BVh-t,Flirtet,Téglát,Desiro-t,széles nyomtávon dolgozó magyar Szergejt????

 

 

Pedig a topicok is,meg a net is tele a képeikkel,ráadásul nem olyan rég itt volt kép róla,ahogy a Vectronra szerelhető.

 

 

"akkor meg hogy érhet hozzá bármi is az oldalütközőkhöz?"

 

 

BDV,BV,BVh,Tégla?

Előzmény: M63 010 (432554)
hmsoft Creative Commons License 2016.10.08 0 1 432555

Parancsolj, íme néhány oktatófilm:
össze- és szétkapcsolás röviden
működés elve részletesen (a szöveg orosz, de elég szemléletes, amit látsz, szöveg nélkül is megérted)
össze- és szétkapcsolás egy másik filmen
szét- és összeszerelés

Ahogy a filmekből is látod, a kapcsolókészülék nem merev rendszerű. Vagyis a két kapcsolófej függőlegesen el tud csúszni egymáson. Ha elég sokat csúszik (egy zárhossznyit), akkor szétkapcsol. Ezért, ha a kocsi futóműve és a kapcsolókészülék elég messze esik egymástól (pl. ilyenek az autószállítók), akkor teszem azt, gurítódombon előfordulhat, hogy magától szétakad ott is, ahol nem kéne. Ilyen esetekben a kapcsolófejre felülről vagy alulról ráhegesztenek egy határolóelemet (van olyan kapcsolófej típus, ami eleve tartalmazza a határolót, sőt, akár alsót és felsőt együtt).

hm

Előzmény: M63 010 (432554)
M63 010 Creative Commons License 2016.10.08 0 0 432554

Köszi. A középütköző (ütköző-vonókészülék az okés), de képes ez a készüék függőlegesen el tud fordulni? Mert ha igen, akkor hogy lehet szerelvényt csatolni, ha meg nem, akkor meg hogy érhet hozzá bármi is az oldalütközőkhöz? Mozgóképes ábrán egyértelműen látnám, de így kissé kérdőjeles számomra az egész.

Előzmény: segélyvonókészülék (432550)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2016.10.08 0 0 432553

Jómúltkor pont kifogtam, ahogy Fc keleti rendezőben tili-toliztak egy rakott tengelyátszerelt tartály vonattal. Nem elég, hogy a tolatás miatt dübörgött, még a lötty is rázta a kocsikat:)

Előzmény: Rollende Landstrasse (432552)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2016.10.08 0 0 432552

Még a sok timföldszerelvény korszakából emlékszem a szovjet vonókészülékek hangjára. Ha összetorlódtak a kocsik, induláskor egy dübörgés vonult végig a szerelvényen, mikor egymás után kinyúltak. Nagyon tetszett, mikor négyszáz méteren két másodperc alatt végigrohant ez a hang.

Előzmény: hmsoft (432551)
hmsoft Creative Commons License 2016.10.08 -1 1 432551

A nagy vonó- és ütközőerőt továbbító SzA-3 és Janney készülékek, nem holtjátékmentesek. Ezért ahol szükség van a holtjátékmentes kapcsolásra, ott ezeknek a módosított változatát használják, amelyek viszont jellemzően nem alkalmasak arra, hogy folyamatosan össze- és szétkapcsoljuk őket. (Tipikus alkalmazásuk az úgy-ahogy fix távolsági vonat szerelvénye/stokkja.) Ha szükség van a holtjátékmentességre, viszont az üzemszerű kapcsolásra is, ott használják az oldalütköző-szerűen kinéző, de annál lényegesen gyengébb végerejű készülékeket, vagy egyéb, feszesen tartó megoldásokat (munkaemésztőkészülékekre csatlakoztatott keret, vonókészülék alatt-felett alkalmazott, szintén munkaemésztőkészülék-szerű szerkezet).

hm

Előzmény: M63 010 (432549)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.10.08 0 0 432550
Előzmény: M63 010 (432549)
M63 010 Creative Commons License 2016.10.08 0 0 432549

A középütköző nem tartja elég feszesen a vonókészüléket?

Előzmény: hmsoft (432548)
hmsoft Creative Commons License 2016.10.08 -1 1 432548

Azt hittem, hogy csak középütköző van arrafele...

Hinni lehet, és valóban az van, csakhogy bármilyen központi vonó-ütközőkészüléknek van egy holtjátéka - kivéve a holtjátékmenteseket, amelyek viszont jellemzően nem alkalmasak az üzemszerű szét- és összekapcsolásra (pl. BSzU-4). Teherkocsik esetében a jelenség általában nem probléma, viszont személyszállító kocsik esetében igen. A megoldás az oldalütközők használata, de ezek nem vesznek fel teljes ütközőerőt, csupán a vonókészülék feszesen tartására valók. Ha a kocsik többé-kevésbé állandóan kapcsoltak, akkor alkalmazhatók mindenféle egyéb megoldások, például a teljes gumiszufléra kiterjedő érintkezési felület (elővárosi kocsik esetében szokásos).

Akkor úgy rángat, mint a kisvasút, amelyiken csak a C50-es fékez?

Ha teljesen kiesik a feszesen tartó szerkezet, akkor a jelenség hasonló, bár kisebb a holtjáték.

Mitől voltak gyengébben az oldalütközők, mint normál esetben?

Valószínűleg egyszerű S-2-T típusúak voltak, és túlzottan elkoptak az ékes felületek. (Karbantartási hiba: cserélni kellett volna a kopóbetéteket. Ez valamilyen ok miatt elmaradt. Megjegyzem, nem jellemző a távolsági kocsiknál, első ízben tapasztaltam életem során ennyire problémás állapotú munkaemésztő készüléket.)

hm

Előzmény: M63 010 (432547)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!