Ehun pár kép. A színe oké, a fonákjával még lesz meló. Eredetileg világoskék kalapácslakkot akartam, de csak hasonlót találtam a festékboltban. Így is megizzadt a föstő, míg elfogadhatóan lefújta. Evvan. Természetes fényben jobban mutat.
A minap küldtem egy mail-t, melyben jeleztem, hogy érdekelne a berva blokk, de választ sajnos azóta sem kaptam. Akkor Itt megismétlem:
Milyen állapotban van a blokk? Működőképes? Helyileg hol található? (Én pesti vagyok.) Mennyi lenne az ára? Üdv: mofe Ps: Az én blokkom sajnos hiányos (dugattyú, baloldali dekli hiányzik, gyújtás nem műxik).
Elballagtunk festővel színmintát nézni. Az egy korabeli szem színes fényképen távol látható motor alapján nehéz volt a dolgom. Ki tudja, mennyit öregedett a színes film, mennyire lett színhelyes a kép a könyvben, milyenek voltak anno a fényviszonyok. Drukkolok, hogy nagyban, kalapácsosan kékes árnyalatú legyen a szín, ne zöldes. A pici minta alapján nem tudtam pontosan megmondani.
Talán még egy hét és kiderül, hogy néz ki a gép. A gittelés szépen haladt, megtapogattam, megnéztem.
Zavaros víz a Panni története, sajnos a könyv szerzője előtt is voltak rejtelmek, és mindig is lesznek. Azért még sok dologra fény derülhet.
A prototípuson lehetett fémházas hátsó lámpa, de a Csepel Panni felirat bizosan csak azon volt, a nullszérián már nem. A beütött szám a mérvadó, az tükrözi a valós gyártási adatokat, a típustáblát utólag látják el a gyártási évvel, ami rendszerint a forgalomba kerülés éve.
A két helyen gyártás pedig pofon egyszerű: a blokk végig Székesfehérváron készült a Vadásztölténygyárban. A kasztni az első években a Csepeli Kerékpárgyárban készült, a gyártás vége felé pedig átadták a csepeliek a gyártást a felnémeti Finomszerelvénygyárnak ('Berva gyár'). A gyártás ott szűnt meg.
tegnap előtúrtam a dongó,berva,panni könyvet,roppant sok ellentmondás van benne,ha minden mondatba belekapaszkodsz.egyik oldalon nullszéria fémlámpával,a következőn nullszéria szerelése műhanyag lámpával,már más felirattal.stb..sztem a számok között is lehet ekkora kavalkád.azt meg nem hinném,hogy '58-ban gyártott motorra '57-es számokat vernének.a széria számozás formája is más.viszont említi hogy két helyen gyártották,igaz más idő intervallumban.a fene sem érti.