Keresés

Részletes keresés

Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2016.11.02 0 0 432895

Ebben a cikkben csak nekem nagyon nem kerek valami, vagy egy újabb "értelmes" firkásszal van dolgunk?

 

http://index.hu/tech/2016/11/02/hatszazzal_lehet_majd_vonatozni_kinaban/

kopaszsop Creative Commons License 2016.11.02 0 1 432894

ma is megállapíthatjuk a vépeti(k) összest böngészve, hogy "sic tacuisses philosophus mansisses" - de nem hogy javul a helyzet, egyre jobban romlik... :(

kopaszsop Creative Commons License 2016.11.02 -1 1 432893

ami könnyen elérhető

ez most nagyon magas labda lenne, de inkább mégsem.

amúgy pedig nem. nagyon nem olyat választanak.

 

és nem, most sem kell válasz!

Előzmény: v_peti (432889)
kopaszsop Creative Commons License 2016.11.02 0 2 432892

Egyszer amikor Budapesten keresztül haladtunk 

 

hol? a blahán, ahol a villamos sem csönget? :O

egyszer. aztán még egyszer. aztán újra és újra.

ezért mondja sok kolléga, hogy vadászni csöndben kell menni. illetve, hogy aki elhasználja a levegőt, az térdel majd és imádkozik a légsűrítőhöz. :P

 

nem, most sem kell válasz.

Előzmény: M63 010 (432885)
kopaszsop Creative Commons License 2016.11.02 0 1 432891

Utaztam már vezetőálláson párszor.

 

de minek? :O

nem, most sem kell válasz!

Előzmény: M63 010 (432875)
Pdaw Creative Commons License 2016.11.02 0 0 432890

De ízletes blama :)

"Kínában az utóbbi években elképesztő ütemben építik a maglev hálózatot: jelenleg több mint húszezer kilométer hosszú a mágnesvasútpályák összesített hossza, ami így a világon a leghosszabb gyorsvasútrendszer."

http://index.hu/tech/2016/11/02/hatszazzal_lehet_majd_vonatozni_kinaban/

v_peti Creative Commons License 2016.11.02 -3 0 432889

"Mivel Japánban meg sok az öngyi, ezért egy ilyen hely ideális lehet erre." - Tehát pl. ahol kevesebb a vasúti öngyi, az szükségszerűen kevésbé ideális? Vagy mi ez a reláció?

 

 

Most mi a kérdés? Az öngyik jellemzően olyan módot választanak, ami könnyen elérhető.

Előzmény: gereblyepörkölt (432888)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2016.11.02 0 0 432888

"Mivel Japánban meg sok az öngyi, ezért egy ilyen hely ideális lehet erre." - Tehát pl. ahol kevesebb a vasúti öngyi, az szükségszerűen kevésbé ideális? Vagy mi ez a reláció?

 

Későbbi hozzászólásokra reflektálva: Véletlenül itt nem megy át senki a sorompóval, ordítva csilingelő, esetenként még a vonat közeledési irányát is jelző fényjelzővel, gyalogos átkelőhely esetén gyakran még terelőkorláttal is ellátott "beláthatatlan" átkelőhelyen. Meg amúgy, aki vasúti átkelőnél megy át az nem utas, szóval nem vagyok benne biztos, hogy a random gyalogosokról vagy az állomáson tartózkodó utasokról van-e szó, de utóbbiak meg csak akkor tudnak átjárni a vágányokon, ha a szakaszon naponta max. 5 pár motorkocsi közlekedik Vmax = 40km/h-val.

 

Sőt, vidéken is, ahol megfigyelik, hogy a jónép előszeretettel próbál átmászni a töltésen, oda még ilyen 1m belmagasságú aluljárót is rögtönöznek.

 

Előzmény: M63 010 (432872)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.02 0 0 432887

Rendszeresen vonatozik az egyik rokonom, ő is erre panaszkodik már hónapok óta, hogy Eger-Bp között az  új vonatokon soha nincs nyitva a WC, a személyzet lezárja, a válasz: megtelt.

Előzmény: Ashi Valkoinen (432812)
r1232 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 432886

Sima wc papír is elég hozzá, a mennyiségen van a hangsúly..

Előzmény: sörösgigant (432878)
M63 010 Creative Commons License 2016.11.02 -5 0 432885

Nem mondtam, hogy lassan kell menni, nem tudom, honnan veszi ezt bárki is. Viszont lehetnek sietős vagy bamba utasok is. Egyszer amikor Budapesten keresztül haladtunk egy különvonattal, a gyakori kürtszó ellenére sokan rohantak át a vonat előtt, mert azt hitték, hogy az övüké jön. Ha ugyanezt egy beláthatatlan átjáróban tennék, akkor még idegeseítőbb lenne a masiszinták számára.

Előzmény: segélyvonókészülék (432877)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 432884

http://wikimapia.org/#lang=en&lat=50.896009&lon=6.923575&z=15&m=b&search=k%C3%B6ln%20deutschland

 

Innen, az autópálya töltéséről be lehetne fotózni az Eiffeltor pályaudvarra. Még nem próbáltam ki.

Előzmény: attus germanicus (432873)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 432883

Elég sokan akartak utazni. Egy átlagos vasárnaphoz képest biztos többen.

Előzmény: attus germanicus (432882)
attus germanicus Creative Commons License 2016.11.02 0 0 432882

De, Észak-Rajna-Vesztfáliában munkaszünet volt. Szabadidős céllal jártam Kölnben :-)

Előzmény: GOLAZ111 (432880)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2016.11.02 0 0 432881

Megírta, honnan. Már volt vezetőálláson. 

Előzmény: sörösgigant (432879)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 432880

Csak egy kicsit esett. Tegnap nem volt munkaszüneti nap Kölnben?

 

Előzmény: attus germanicus (432873)
sörösgigant Creative Commons License 2016.11.02 0 1 432879

Honnan veszi ezeket a sületlenségeket.......

Előzmény: segélyvonókészülék (432877)
sörösgigant Creative Commons License 2016.11.02 0 0 432878

ersze. Ha nem eléggé kiporolt cementeszsák....

Előzmény: r1232 (432870)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.02 0 5 432877

Mucuska, nekem is van jogosítványom mezőgazdasági vontatóra, nem csak gépmenet, és mégse oktatom ki a földművest, hogy miként kell szántani. Pláne nem állok le csakazértis vitatkozni velük végesincs hülyeségekkel.

Másrészt idehaza van polgármesteri lassújel pár mellékvonalon (a véletlen balesetek kivédése okán, nem pedig az önként jelentkezők végett), de ez nem feltételezi, hogy Japán full zsúfolt elővárosaiban az egymás s..gében közlekedő vonatok is piroszkálnak, mert olyanok a szuicid statisztikák. Mégis, szerinted mennyivel kéne menni, hogy meg lehessen állni? Hárommal? Mert az meg már qrvára mindegy, hogy egy tengellyel mentél át a pályázón, vagy huszoneggyel.

Aki öngyi akar lenni, az nem feltétlenül az átjáróban próbálkozik, akkor meg a legkevésbé, ha ott a vonatok lassan mennek.

 

Oszt ölég volt ennyi belőled is, meg a témából is egy darabig.

Előzmény: M63 010 (432875)
r1232 Creative Commons License 2016.11.01 0 3 432876

Inkább tanulmányozd a Star Wars univerzumot, mert az sem megy. De ezt a témát inkább hanyagold, mint erre finoman célzott a kolléga..

Előzmény: M63 010 (432875)
M63 010 Creative Commons License 2016.11.01 -7 0 432875

Utaztam már vezetőálláson párszor. Na meg vannak lassújelek rosszul belátható átjárók miatt, ez tény!

Előzmény: segélyvonókészülék (432874)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.01 0 2 432874

Maradtál volna inkább csendben, má' megin'.

Azt majd mi tudjuk, hogy minket mi idegesít.

Most épp leginkább a te "bölcs" megnyilvánulásaid.

Előzmény: M63 010 (432872)
attus germanicus Creative Commons License 2016.11.01 0 0 432873

Jó képek. 

Felétek esett? Kölnben ragyogó napsütés volt ma :-)

 

Hazafelé készültem. A Hauptbahnhofon kissé felrotlódtak a nyugati irányú gyorsok: az aacheni (RE1) 15, a mönchengladbaci (RE8) 5 percet késett, a koblenzi (RE5, ez kellett nekem) pontos lett volna, de beszorult a másik kettő mögé. Mivel a 8-ason egy késve beérkező ICE üres szerelvénye dekkolt, amit nem tudtak a gyorsok előtt kihúzni, mindhárom gyorsot a 9-esre kellett fogadni (a 8/9 közt van egy szigetperon, azonos peron másik oldalára simán át szoktak tenni vonatokat, ha úgy jön ki, de ez most nem volt járható).

Végül behozták az aachenit (146-os mozdony plusz 6 emeletes kocsi) a 9-es vágány végére (D-E-F szakasz), a gladbachit (2×425) az elejére (A-B-C szakasz) egyszerre. Eközben ott volt a peronon már a koblenzi vonat utazóközönsége is, mivel annak az idejében jártunk már. Nem mondom, hogy sok üres hely volt a peronon. :-) Ezt a peroni utastájékoztató nem tudta kezelni, az nem tud egyszerre kiírni két vonatot, így leszedték a feliratot, csak azt írták ki, hogy Kérjük, figyelje a hangosbemondót. A hangos meg folyamatosan azt harsogta, hogy a két vonat egyszerre van benn, melyik hol. Ezzel felváltva az mondták be, hogy felhívják a figyelmünket, hogy az állomáson jelenleg tolvajok tevékenykednek, figyeljünk a holminkra. Nem olyan könnyű ám az, ha lépni alig lehet a peronon, és esetleg a peron másik végén van a vonatod ahhoz képest, ahol te vagy. 

Aztán kizavarták az RE1-et, blokkra mögötte az RE8-at, egyből utána jött be az RE5, majd ez is kiment +7 perccel. 

Előzmény: GOLAZ111 (432871)
M63 010 Creative Commons License 2016.11.01 -4 0 432872

Úgy, hogy a masiniszták többsége nem szereti a beláthatatlan átjárókat, mert akkor durvább meglepetésként érik a sínre hajtók/lépők, és túl későn tud csak gyorsfékezni.

Mivel Japánban meg sok az öngyi, ezért egy ilyen hely ideális lehet erre.

 

Másfelől meg annyiban érdekes, hogy nem lassít, és nem ad hangjelzést ezeken a helyeken a vonat.

Előzmény: gereblyepörkölt (432862)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.11.01 0 0 432871

Ma egy kicsit fényképeztem még az eső előtt, ha Rotterdam felé motorvonat mögé nézünk, láthatunk 2 hidat is.

A régebbi híd felé halad ez a gyorsvonat Antwerpen irányába. Kis gyaloglás után már látszik is az első 2000 - ben épült híd, amin a nagysebességű pálya halad és mögötte a régi 1872 - ben átadott és 1936 - ban átépített objektum...

 

... amelyek alapvetően a Rajna két partját kötik össze. Most egy Thalys megy Rotterdamba az új hídon.

 

Egy kis zoomolással ilyen együttállást sikerült fotózni. A régi hídon Antwerpen felé egy rövidebb tehervonat DB mozdonyokkal, az újon egy gyorsvonat. A gyorsvonati mozdony mögött vezérlőkocsi található, de semmi gond, volt egy másik mozdony is a vonat végén.

 

Végül egy kis 1500 voltos felsővezeték-tanulmány vasbeton oszlopokon. Drótok mindenhol.

 

 

r1232 Creative Commons License 2016.11.01 0 0 432870

Nem a papír miatt dugul el.

 

De, az miatt is.

Előzmény: sörösgigant (432844)
schlumberger Creative Commons License 2016.11.01 0 0 432869

Köszönöm!

Előzmény: gereblyepörkölt (432867)
hmsoft Creative Commons License 2016.11.01 0 0 432868

Egy kis carszkojeszelói: a csőben a lyuk és a RoLa (rzd-partner.ru alapján)

Az RZsD leánycége, a Szövetségi Teherszállítási Társaság (FGK) felfedezte magának a RoLa szolgáltatást. Na persze, ezt így egyszerűen nem lehet kijelenteni, mert a rendelkezésre álló rakszelvénnyel,  a félpótkocsik, pótkocsik, nyergesvontatók+félpótkocsik akár normál pőrekocsikra is ráfuttathatók, amennyiben a pőrekocsin biztosított a járművek rögzíthetősége. Nemegyszer előfordult már az elmúlt évtizedekben, hogy ezzel a módszerrel "közút-pótlást" végzett a vasút. Viszont dedikált RoLa eddig nem volt, legalábbis rendszeres jelleggel nem. Ennek az egyik oka, hogy ha már ilyesmire vetemednek az oroszországi hálózaton, akkor nagyobb távolságokat érdemes megcélozni, ahol nemcsak környezetvédelmi és ehhez hasonló, itt-ott indoklási nehézségekkel küzdő szempontokat lehetne felsorolni, hanem kézzelfogható eseteket. Például, ha az adott távon a közúthálózat fejletlensége vagy túlterheltsége miatt, a vasúti szállításból egyértelműen profitálhatnak a résztvevők. Igen ám, csakhogy ahol már többezer kilométerekről beszélünk, ott nem árt, ha a közúti fuvarozók is rendelkeznek a megfelelő területi lefedettséggel vagy egymásközti szerződésekkel. Úgy tűnik, kezdenek felállni a közutas érdekhálózatok, és az FGK megkísérli kihasználni a helyzetet.

2013-ban a Ruzhimmas (avagy RM Rail) megépítette a 13-9961 típusú, többcélú pőrekocsit. Egy normál konténerszállítótól abban különbözik, hogy szériatartozékok rajta a járműrögzítő alkalmatosságok, és a szokásoshoz képest valamivel alacsonyabb, 1100 mm-es a padlómagassága: teret engedve a minél nagyobb rakománynak. Az RZsD még 2013 végén kiadta hozzá a rakodási utasítást (ennek a vége felé láthatók ábrák a járművek elhelyezésének a módjáról). A kocsi RoLa forgalmon kívül konténerszállításra is felhasználható, meg voltaképp bármire, amire egy pőrekocsit be lehet vetni.

Az FGK két pilot-viszonylata: Moszkva-Novoszibirszk és Moszkva-Jekatyerinburg. Emellett tervezik a Moszkva-Krasznojarszk, Moszkva-Irkutszk, Moszkva-Zabajkalszk viszonylatokat. Ahol már a ló túloldalára való átesés is felmerül, hiszen 5-7 ezer kilométerre furikáztatni a vontatót, vagy akár a félpótkocsit, szemben a rajta lévő konténer kétszeri mozgatásával, első ránézésre furcsa. (Persze az FGK szempontjából elég lehet rá egy "az érintett közutas cégek biztos tudják, mit csinálnak" típusú válasz.)

hm

gereblyepörkölt Creative Commons License 2016.11.01 0 0 432867

1500V DC.

Előzmény: schlumberger (432866)
schlumberger Creative Commons License 2016.11.01 0 0 432866

Mennyi a képen látható felsővezeték feszültsége?

Előzmény: gereblyepörkölt (432865)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!