Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Landsmann_ Creative Commons License 2016.12.10 0 1 30590

A történet hasonlít a bátyáméhoz. Nála is előjött a lámpa. P0420-as hibakóddal, katalizátor hatásfoka alacsony. A vége az lett, hogy ki kellett cserélni  a kataliozátort. Egy univerzális betétet vett bele. Nála összeomlott a katalizátor és annyira folytotta a motort, hogy egy autópálya parkolóban meg kellett állnia, alig ment az autó. Ott le is állt. Negyed óra múlva beindította és simán tudott menni vele. Szervizben azt mondták, a szétesett katalizátor folytotta a kipufogót. Vagy kiköpte a törmeléket, vagy olyan helyen állt meg a kipufogóban, hogy nem akadályozta a kipufogó gázok távozását. A betét cseréje és a hibakód törlése óta nem jött elő a hiba. Lambda szondát nem kellett cserélni. Mkor megvette az autót, (kereskedésből) neki is pár 10 km után kigyulladt a lámpa. Néztem OBD kiolvasóval milyen adatokat szolgáltat. A hátsó szenzor értékei alig változtak, szinte a minimumon voltak. Egy 150 km-es folyamatos autózás után a szonda értéke megfelelőnek tűnt és szépen változott is az elvárásoknak megfelelően. Csak éppen a lámpa 25-30 km után újra kigyulladt. Igaz, neki 1.5-ös Ignise van, de ez lényegtelen, a szempontunkból egyformának tekinthető a két autó.

Na, azt viszont még nmem tisztáztuk mi a motorkódja a tiednek. M13A?

Előzmény: Nouby (30589)
Nouby Creative Commons License 2016.12.10 0 0 30589

A kocsit nem rég vásároltuk és városi, elővárosi ingázáshoz lett használva és nálam a városban pukkant le. Az üzemanyag még az amivel az előző tulaj tankolta de rátankolok, a légszűrő állapotáról nem tudok de holnap megnézem azt is.

 

Magát a check engine-t it kb 30km Budapest után dobta be (akusaru le majd fel) és a lerobbanás is ott történt kb alapjáraton.

Előzmény: Landsmann_ (30588)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.12.10 0 0 30588

Nem pontosan magát a hibát adja meg, hanem a tapasztalt problémát. Egy példa. Van a bűvös P0420-as kód, hogy a katalizátor hatásfok alacsony. Namármost ez lehet ténylegesen a katalizátor hibája, ami cserére szorul, de lehet a hátsó lambda szonda hibája is. A lényeg, a komputer olyan információt kap, amiből arra következtet, hogy a katalizátor működése nem elégséges. Kiovasni szakszervizben, vagy akár ismerősnél is lehet ha van kód kiolvasó készüléke. Aztán a kapott információ alapján már lehet tapogatózni, hogy mégis mi lehet a probléma.

Kétes eredetű üzemanyagot nem tankoltál? Jellemzően hol használod az autót? A szinte kizárólag városban használtaknál gyakrabban előfordulhat hogy a hibalámpa kigyullad. Légszűrő van cserélve rendszeresen?

Előzmény: Nouby (30587)
Nouby Creative Commons License 2016.12.10 0 0 30587

És kód olvasásra mit ajánlanátok? Márkaszerviz vagy szaki? Ahogy utánna néztem sok esetben az sem vezet eredményre mert csak minimális támpontot tud adni.

Előzmény: Landsmann_ (30586)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.12.10 0 0 30586

Az üzemanyag szivattyú működése hanggal jár. Az egyenletes hang az természetes. Mindenképpen egy hibakód kiolvasás lenne az igazi. A hátsó szonda nem pofázik bele a vezérlésbe. Az első viszont igen. Ha rossz értékeket mér, negatív iránybe fogja befolyásolni a motorvezérlést.

Előzmény: Nouby (30584)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.12.10 0 0 30585

Pedig pont fordítva szokott működni. Országúti használatnál szokott kialudni ha olyan jellegű a probléma. Az akkusaru levétele csak tüneti kezelés, ritkán vezet eredményre. Gyakorlatilag csak akkor, mikor egy állandósult hiba van. Ekkor a lámpa magától nem laszik el többet. Ha a hiba közben megszűnt, akkor ilyen akkulevétellel el lehet tüntetni a hibakódot. De ha a hiba nem szűnt meg, akkor újra elő fog jönni.

Előzmény: monobombola (30583)
Nouby Creative Commons License 2016.12.10 0 0 30584

Lekaptam az akut és vissza pattintottam. Jó tipp volt mert tényleg kialudt, és hibátlanul mentem vele egy rövid kört. :D

 

 

Azonban a 6. kilóméter után minden előzmény után megállt (jött a piros lámpa üresben gurultam előre). Volt annyi lendület hogy félre tudtam húzódni a parkoló kocsikhoz és megnéztem mi a szitu. Nem indult a szerencsétlen csak köhögött, fuldoklott mintha nem stimmelne valami (levegő/üzemanyag). Sokat tisztult a kép szerintem a hátsó tengely felől érkező zúgás az üzemanyag szivattyú ahogy döglődik.

 

5-6 kísérletre beröffent és elhozott haza (5km) ugyan úgyhátul zúgással. Kíváncsiságból pár perce megint lementem és pöccre indult hidegen, check engine nem világít (gondolom az aku lekapása miatt).

 

Lambda vagy benzin szivattyú?


BTW: tudtok újpesten valami szerelőt akire rálehetne ezt bízni?

Előzmény: monobombola (30581)
monobombola Creative Commons License 2016.12.10 0 0 30583

A "sárga" lámpáról írtam.  Merthogy nekem így működik. A városban hetekig nem, aztán egy helyközi úton  már világít. Akkor akkusaru le és ....

Előzmény: Sea-ya (30582)
Sea-ya Creative Commons License 2016.12.09 0 0 30582

Hali,

 

a lambda szonda a keverékképzésért felelős kb. szenzor. Hirtelen keletkező surrogó zajt nem látom hogyan tudna kelteni.

Előzmény: monobombola (30581)
monobombola Creative Commons License 2016.12.09 0 1 30581

Szerencsére a sárga lámpa elalszik egy időre, ha leveszed az akkusarut, majd vissza (ráadott gyújtásnál néhány mp-ig.) De. Vélhetően lamdaszonda csere lesz. 

Szerelő kell! Hozzáértő! (nem mint mi.)

Előzmény: Nouby (30579)
ugyörgy Creative Commons License 2016.12.08 0 1 30580

Szia.

A zúgás lehet akár az üzemanyag szivattyú is.

Egy hibakód kiolvasás lehetne az első lépés.

Előzmény: Nouby (30579)
Nouby Creative Commons License 2016.12.08 0 0 30579

Helló!

 

Van egy fura problémám: Nem rég vettünk egy 2002 Wagon R G13BB-t. Teszt úton minden rendben. Vezetés haza (vidék, BP) rendben. Vezetek Budapesten (dugó, araszolás) rendben. Árpád úton ahogy hajtok fel a hídra az emelkedőn a Szentmihályi irányába kigyullad a check engine lámpa.

 

Megérkezünk a cél objektumhoz a motor leálíltása és újra indítása sem javít a helyzeten. Elkezdünk fülelni halk, fémes zúgó/zümmögő hang jön a kipofogóból ami gázadásra változatlan. 15 percet hűlt nem javult. Hazafelé úton ugyan az a zümmögő hang. Egyenletesen jár a motor, lineárisan jól gyorsul, váltás is hibátlan, olaj szint rendben.

 

Ti mivel kezdenétek az öndiagnosztikát, mit tennétek?

 

1000 hála!

stegere Creative Commons License 2016.12.08 0 0 30578

Sziasztok. 

 

185/60 r 14 felmegy a wagonra? vagy csak a 185 /55 jó rá ??

MadRabbit88 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 30577

Köszönöm mindenkinek. Ha lesz időm amikor nem dolgozok,az két ünnep között,akkor szét lesz szedve csomagtér ajtó. Tegnap megpróbáltuk WD40-el befújni,de sajnos nem lett jó. 

monobombola Creative Commons License 2016.12.04 0 0 30576

Ha kinn nincs akkor bent van.  Esetleg a fűtőtest? ☺ 

Előzmény: LT74 (30570)
monobombola Creative Commons License 2016.12.04 0 0 30575

Lehet kevés lesz a szétszerelés. Bontós elektronikával pótoltam, mert az a műanyag fogaskerekes vacak eldarálta magát. Magának a zárnak általában semmi baja. (Most éppen a jobb oldali hátsó ajtó záródik nehezen - már mint a központi zárral. Nyitni nyit. Ott is az elektronika a ludas.)

Előzmény: MadRabbit88 (30573)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.12.04 0 0 30574

Szedd szét a zárat, nézd meg mi akad benne. Esetleg meg kell kenni. 

Előzmény: MadRabbit88 (30573)
MadRabbit88 Creative Commons License 2016.12.04 0 0 30573

Sziasztok! Olyan problémával küzdök,hogy csomagtérajtót nem mindig nyitja központi zár. Ha kulccsal nyitom akkor is nehéz kinyitni. Kinyitom kulccsal,majd benyomom ugye gombot és akad az egész zár, valamikor játszani kell vele sokat mire kinyílik.  Amikor becsukom akad is már néha csapódósnál hallani,hogy akad valami, de nem tudok rájönni mi lehet, olyan mint ha nem csuknám be rendesen.  Zárásnál ha bezárja központi elvileg mindig, bár lassan azt se hiszem el. Tud valaki megoldást,erre vagy komplett zár csere? Jó lenne ha egy kulcs lenne amivel indítok meg a központi távirányító, nem kellene nekem még egy kulcs.

Csillagnyee Creative Commons License 2016.12.03 0 0 30572

Belső radiátor, vízpumpa környékét alaposan szemügyre kellene venni. A hűtőn is keresni kellene kőfelverődést, a hűtősapkán szivárgásnyomot. 
Végső esetben ki kellene húzni az olajnívópálcát és megnézni, hogy nincs-e emulzió az olajban.

Előzmény: LT74 (30570)
stegere Creative Commons License 2016.12.03 0 0 30571

Sziasztok. 

 

Van egy gyári Wagon r sport felni szettem --gumik öregek--nem árképző--

 

 

Egy festés ráfér::  

 

ár ::35000 ft ..érd :: 06302586897

 

LT74 Creative Commons License 2016.12.03 0 0 30570

Sziasztok!

Drága szeretett autónk eszi a hütővizet, folt nincs alatta, fehér füst nincs mögötte, valakinek volt hasonló?? Hova megy el a víz??????? Wagon r 2000 1.3 benzin

Már a tippeket is megköszönném!!

Tibi

bt74 Creative Commons License 2016.12.02 0 0 30569

Én is épp tegnap szedtem le :)
Enyém is szépen csörömpölt rajta :D 

 

Előzmény: stegere (30559)
tomi2107 Creative Commons License 2016.12.01 0 0 30568

Már nem merem belinkelni :D de nekem most is van egy 4t trabi :D én imádom nosztalgia nameg csont nélkül müszaki 26 évesen de pont 2 napja csináltam a kipufogót mert kifujt hangos volt.Most már szépen muszikál az is csendes de igen azért jo a wagon föleg a derekamnak,mondjuk egyszerű is tényleg strapás jószágok a wagonok persze bosszantó hibák vannak de már ezek se új autók tessék egy 26 éves motortér  :D és a két jómadár :D 

Előzmény: Landsmann_ (30567)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.12.01 0 1 30567

Én se. Ezért is esett olyan jól, mikor akárhova megérkeztünk a bátyám kispolskijával. Hát az a verda is egy büntetés. Akkor már inkább a Trabant. Az is volt neki, ezerszer különb volt. Fázni mindegyikben kellett. Én megfogadtam, nekem léghűtéses autó nem kell. Jó ideig 2T majd 4T Wartburgot nyüstöltem. Azokban jó idő volt és viszonylag csend is volt benne. De azért a Wagon mégiscsak előkelőbb, csendesebb, kevesebbet is eszik, fiatalabb is, stb. De azért a 2T Wartburgot is szerettem. Azzal sem volt semmi gond, mind a Wagonnal. Ennyi emlék maradt róla:

 

Előzmény: tomi2107 (30566)
tomi2107 Creative Commons License 2016.12.01 0 0 30566

Igen :D lehet öregszem de más az autóverseny és más ha napi szinten kell hallgatni sok km át nekem is van olyan kedves barátom hogy 300km-ert nem mennék az ö suzkájával mert nem hallgatnám :D

Előzmény: monobombola (30565)
monobombola Creative Commons License 2016.12.01 0 0 30565

Mások ilyen kipufogó után sírnak! Még fizetnek is, hogy recsegjen.☺

Előzmény: tomi2107 (30564)
tomi2107 Creative Commons License 2016.12.01 0 0 30564

javítok a felét letéptem én is mert idegbajt kaptam a zörgéstöl  :D

Előzmény: stegere (30562)
stegere Creative Commons License 2016.12.01 0 0 30563

Én nem nyúltam hozzá...mégis önálósitotta magát :) Nekem is az tünt fel h alapjáraton cicereg.... holnap megoldom ....kössz...

Előzmény: monobombola (30561)
stegere Creative Commons License 2016.12.01 0 0 30562

Kösszi...akkor letépem....

Előzmény: tomi2107 (30560)
monobombola Creative Commons License 2016.12.01 0 0 30561

Nekem még zörög. Már vagy három éve. Igaz csak egy csavart szakított bele kedves szerelő és ezért csak lámpánál, alapjárat közelében.  

Előzmény: tomi2107 (30560)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!