A történet hasonlít a bátyáméhoz. Nála is előjött a lámpa. P0420-as hibakóddal, katalizátor hatásfoka alacsony. A vége az lett, hogy ki kellett cserélni a kataliozátort. Egy univerzális betétet vett bele. Nála összeomlott a katalizátor és annyira folytotta a motort, hogy egy autópálya parkolóban meg kellett állnia, alig ment az autó. Ott le is állt. Negyed óra múlva beindította és simán tudott menni vele. Szervizben azt mondták, a szétesett katalizátor folytotta a kipufogót. Vagy kiköpte a törmeléket, vagy olyan helyen állt meg a kipufogóban, hogy nem akadályozta a kipufogó gázok távozását. A betét cseréje és a hibakód törlése óta nem jött elő a hiba. Lambda szondát nem kellett cserélni. Mkor megvette az autót, (kereskedésből) neki is pár 10 km után kigyulladt a lámpa. Néztem OBD kiolvasóval milyen adatokat szolgáltat. A hátsó szenzor értékei alig változtak, szinte a minimumon voltak. Egy 150 km-es folyamatos autózás után a szonda értéke megfelelőnek tűnt és szépen változott is az elvárásoknak megfelelően. Csak éppen a lámpa 25-30 km után újra kigyulladt. Igaz, neki 1.5-ös Ignise van, de ez lényegtelen, a szempontunkból egyformának tekinthető a két autó.
Na, azt viszont még nmem tisztáztuk mi a motorkódja a tiednek. M13A?
A kocsit nem rég vásároltuk és városi, elővárosi ingázáshoz lett használva és nálam a városban pukkant le. Az üzemanyag még az amivel az előző tulaj tankolta de rátankolok, a légszűrő állapotáról nem tudok de holnap megnézem azt is.
Magát a check engine-t it kb 30km Budapest után dobta be (akusaru le majd fel) és a lerobbanás is ott történt kb alapjáraton.
Nem pontosan magát a hibát adja meg, hanem a tapasztalt problémát. Egy példa. Van a bűvös P0420-as kód, hogy a katalizátor hatásfok alacsony. Namármost ez lehet ténylegesen a katalizátor hibája, ami cserére szorul, de lehet a hátsó lambda szonda hibája is. A lényeg, a komputer olyan információt kap, amiből arra következtet, hogy a katalizátor működése nem elégséges. Kiovasni szakszervizben, vagy akár ismerősnél is lehet ha van kód kiolvasó készüléke. Aztán a kapott információ alapján már lehet tapogatózni, hogy mégis mi lehet a probléma.
Kétes eredetű üzemanyagot nem tankoltál? Jellemzően hol használod az autót? A szinte kizárólag városban használtaknál gyakrabban előfordulhat hogy a hibalámpa kigyullad. Légszűrő van cserélve rendszeresen?
És kód olvasásra mit ajánlanátok? Márkaszerviz vagy szaki? Ahogy utánna néztem sok esetben az sem vezet eredményre mert csak minimális támpontot tud adni.
Az üzemanyag szivattyú működése hanggal jár. Az egyenletes hang az természetes. Mindenképpen egy hibakód kiolvasás lenne az igazi. A hátsó szonda nem pofázik bele a vezérlésbe. Az első viszont igen. Ha rossz értékeket mér, negatív iránybe fogja befolyásolni a motorvezérlést.
Pedig pont fordítva szokott működni. Országúti használatnál szokott kialudni ha olyan jellegű a probléma. Az akkusaru levétele csak tüneti kezelés, ritkán vezet eredményre. Gyakorlatilag csak akkor, mikor egy állandósult hiba van. Ekkor a lámpa magától nem laszik el többet. Ha a hiba közben megszűnt, akkor ilyen akkulevétellel el lehet tüntetni a hibakódot. De ha a hiba nem szűnt meg, akkor újra elő fog jönni.
Lekaptam az akut és vissza pattintottam. Jó tipp volt mert tényleg kialudt, és hibátlanul mentem vele egy rövid kört. :D
Azonban a 6. kilóméter után minden előzmény után megállt (jött a piros lámpa üresben gurultam előre). Volt annyi lendület hogy félre tudtam húzódni a parkoló kocsikhoz és megnéztem mi a szitu. Nem indult a szerencsétlen csak köhögött, fuldoklott mintha nem stimmelne valami (levegő/üzemanyag). Sokat tisztult a kép szerintem a hátsó tengely felől érkező zúgás az üzemanyag szivattyú ahogy döglődik.
5-6 kísérletre beröffent és elhozott haza (5km) ugyan úgyhátul zúgással. Kíváncsiságból pár perce megint lementem és pöccre indult hidegen, check engine nem világít (gondolom az aku lekapása miatt).
Lambda vagy benzin szivattyú?
BTW: tudtok újpesten valami szerelőt akire rálehetne ezt bízni?
Szerencsére a sárga lámpa elalszik egy időre, ha leveszed az akkusarut, majd vissza (ráadott gyújtásnál néhány mp-ig.) De. Vélhetően lamdaszonda csere lesz.
Van egy fura problémám: Nem rég vettünk egy 2002 Wagon R G13BB-t. Teszt úton minden rendben. Vezetés haza (vidék, BP) rendben. Vezetek Budapesten (dugó, araszolás) rendben. Árpád úton ahogy hajtok fel a hídra az emelkedőn a Szentmihályi irányába kigyullad a check engine lámpa.
Megérkezünk a cél objektumhoz a motor leálíltása és újra indítása sem javít a helyzeten. Elkezdünk fülelni halk, fémes zúgó/zümmögő hang jön a kipofogóból ami gázadásra változatlan. 15 percet hűlt nem javult. Hazafelé úton ugyan az a zümmögő hang. Egyenletesen jár a motor, lineárisan jól gyorsul, váltás is hibátlan, olaj szint rendben.
Ti mivel kezdenétek az öndiagnosztikát, mit tennétek?
Köszönöm mindenkinek. Ha lesz időm amikor nem dolgozok,az két ünnep között,akkor szét lesz szedve csomagtér ajtó. Tegnap megpróbáltuk WD40-el befújni,de sajnos nem lett jó.
Lehet kevés lesz a szétszerelés. Bontós elektronikával pótoltam, mert az a műanyag fogaskerekes vacak eldarálta magát. Magának a zárnak általában semmi baja. (Most éppen a jobb oldali hátsó ajtó záródik nehezen - már mint a központi zárral. Nyitni nyit. Ott is az elektronika a ludas.)
Sziasztok! Olyan problémával küzdök,hogy csomagtérajtót nem mindig nyitja központi zár. Ha kulccsal nyitom akkor is nehéz kinyitni. Kinyitom kulccsal,majd benyomom ugye gombot és akad az egész zár, valamikor játszani kell vele sokat mire kinyílik. Amikor becsukom akad is már néha csapódósnál hallani,hogy akad valami, de nem tudok rájönni mi lehet, olyan mint ha nem csuknám be rendesen. Zárásnál ha bezárja központi elvileg mindig, bár lassan azt se hiszem el. Tud valaki megoldást,erre vagy komplett zár csere? Jó lenne ha egy kulcs lenne amivel indítok meg a központi távirányító, nem kellene nekem még egy kulcs.
Belső radiátor, vízpumpa környékét alaposan szemügyre kellene venni. A hűtőn is keresni kellene kőfelverődést, a hűtősapkán szivárgásnyomot. Végső esetben ki kellene húzni az olajnívópálcát és megnézni, hogy nincs-e emulzió az olajban.
Drága szeretett autónk eszi a hütővizet, folt nincs alatta, fehér füst nincs mögötte, valakinek volt hasonló?? Hova megy el a víz??????? Wagon r 2000 1.3 benzin
Már nem merem belinkelni :D de nekem most is van egy 4t trabi :D én imádom nosztalgia nameg csont nélkül müszaki 26 évesen de pont 2 napja csináltam a kipufogót mert kifujt hangos volt.Most már szépen muszikál az is csendes de igen azért jo a wagon föleg a derekamnak,mondjuk egyszerű is tényleg strapás jószágok a wagonok persze bosszantó hibák vannak de már ezek se új autók tessék egy 26 éves motortér :D és a két jómadár :D
Én se. Ezért is esett olyan jól, mikor akárhova megérkeztünk a bátyám kispolskijával. Hát az a verda is egy büntetés. Akkor már inkább a Trabant. Az is volt neki, ezerszer különb volt. Fázni mindegyikben kellett. Én megfogadtam, nekem léghűtéses autó nem kell. Jó ideig 2T majd 4T Wartburgot nyüstöltem. Azokban jó idő volt és viszonylag csend is volt benne. De azért a Wagon mégiscsak előkelőbb, csendesebb, kevesebbet is eszik, fiatalabb is, stb. De azért a 2T Wartburgot is szerettem. Azzal sem volt semmi gond, mind a Wagonnal. Ennyi emlék maradt róla:
Igen :D lehet öregszem de más az autóverseny és más ha napi szinten kell hallgatni sok km át nekem is van olyan kedves barátom hogy 300km-ert nem mennék az ö suzkájával mert nem hallgatnám :D