Persze mindig szigetelés a legfontosabb. Írta hogy lesz később minden de most így kell beköltözniük és pár évig nem nyúlnak a házhoz, gondolom pénz miatt. Ebből az 1-2 évböl szokott 5-6 lenni. Van vegyikazán, megvan a puffernek való, tipikus pénz nincs anyag és kedv van helyzet.
Így egy kis munkával sokkal komfortosabban tudnák használni ha benne van a pufi, és lehet később sem dobják ki a pufit majd a jővőbeni rendszerből. Pénzbe nem nagyon kerül.
Egy ilyen régi házat nagy melóval lehet AE házzá tenni, padlót, mindent felverni (tudom mert hasonlóval próbálkoztam én is), lehet sosem lesz téma náluk hőszivattyú, stb ..
a szigeteletlen hazat mindegy mivel futi, pufferrel vagy anelkul, hoszipkaval vagy faval, elobb utobb rajon hogy muszaj hoszigetelni. es abban a pillanatban ertelmetlenne valik mindaz a beruhazas amit a szigeteletlen haz futhetosegere koltott. ez a helyzet lenyege.
A ház egy 70-es évekbeli szigeteletlen ház, ahoz még majdnem kevés is a 4000l puffer, főleg nagy előremenő hőfokot igénylő régi radiátoros rendszerhez. Lehet vagy 20kw höigénye annak a háznak. Vegyikazánhoz érdemes rakni, felhasználható akár az olajtartály is kimosva. Gázhoz tényleg felesleges.
Fagáz kazánhoz száraz fa kell, anélkül csak szívás az egész. A száraz fa alatt értem hogy van egy több évnyi kapacitású fedett fatárolód.
A fürdőszobai törököző szárítót hogyan tudom szabályozni? amikor csak a szobákat szeretném fűteni akkor is megy a szárító és nagyon meleg van a fürdőben.
ilyen szárítóm van:
Az alsó műanyag kupak alatt van egy imbuszos szelep, azzal tudom állítani?! csak a jobb oldali kupakot vettem le, nem tudom a bal oldali csonkon van-e imbusz!? ha igen mindkettőt csavarjam beljebb!?
Idén cserés lenne a fűtsünk (konvektor - kondenzációs kazán radiátorral). Pályáztunk az ÉMI-s pályázatban (döntés még ugye nincs).
Az ajánlatban szénacél csövezés van, de az még képlékeny... Mivel érdemes majd csövezni? Van ahol falban vagy a padlóban vezettetném el, hogy ne látszódjon és foglaljon helyet az amúgy is kicsi szobából.
De a nagyobb szobákban mehetne a padló felett a falon is, ott nem zavarna.
Láttam többféle megoldás, de nem tudom melyik lenne az ideális megoldás...
Üdv! Bár valószínűleg már eldőlt a dolog, nálunk a cégnél megy egy grundfos ups 25 50 es szivattyú, ami 96 os gyártású! 40 fokos víz keringetésére van használva 6 mm es csőben nyomja a vizet, az idomokban jó ha van 5ös furat, a cső hossza kb 3 méter. van hogy hetekig megy éjjel nappal csak hétvégén van kikapcsolva! Csak most jutott eszembe mert most itt dolgozok mellette! Gondoltam megírom hogy biztos legyen a dolog!
Gyári, hitelesített mérőket kapsz 40eFt körül, teljesen jól működik.
Googlizz rá, van több webshop is aki árulja. Be kell kötni a visszatérő csőbe mint egy vízórát, az előremenőbe egy hőmérő szenzort és 10 évig működik gond nélkül.
Érdeklődnék hogy a hőmennyiség mérés mennyire objektív és mennyire költséges ?
Az eset : van egy lakás , jelenleg kazáncsere előtt. Nyilván kondenzációs a jó megoldás, de ha már lúd , akkor ... tehát a szomszéd lakás is erről lenne fűtve. Az átadott hőmennyiséget viszont mérni kell, másképpen nem bót !
Víz és villany almérőknél kitűnően működik.
Persze végül lehet terület alapon is elszámolni, de az nem az igazi.
Te már tanulhatsz más hibáiból,pl az enyémből. Nem volt az rossz elsőre sem, de méregetős, számolós maximalista típus vagyok.
Ha nyitott rendszered van akkor a forralás ügyet megúszod gond nélkül. Gravitál az egyébként egymás mellett is, csak magas puffer kell és egy kis felszállóág. Maga a kazán is bejátszik felszállóágként, van ott felhajtóerő. Ha csövezel, föleg ha egymás mellett van a kettő nem nagy plusz a vastagabb cső.
Zártnál is működnie kell, ott a megfelelően méretezett tágulásira figyelj meg a NAGY keresztmetű biztonsági szelepre. Sok gőzt tud fejleszteni 30-40kw.
A napkoli cser kft féle alumínium höelnyelő, doboz nélkül kértem mert a szarufák között van egy plexi alatt. Fagyállóval töltve szivattyú tolja a puffer hőcserélőjébe. 4 db 50-60 fokon tartja a 3000l vizemet egész nyáron.
Ha a pufi vizét akarod direktben felkergetni akkor hőcserélő sem kell, tudsz drain-back rendszert csinálni,de ahoz réz abszorber ajánlott.
A napenergiás topicban régebben sokáig volt téma, less bele.
Szép alkotás, gratulálok! Bár olvasom, hogy sokadik próbálkozásra lett ilyen, ezek után nem remélem, hogy elsőre sikerül a jó és optimális rendszert eltalálnom, s ezek szerint kb. egy szezon tuti rá fog menni, mire mindent bejátszok. :D
Okos ötlet a kazán kihelyezése, így tényleg csak egyszer kell bepakolni, s onnan már csak közvetlenül a tűzre megy a fa. Így mondjuk ahogy számolom, 60-70 liter víz van a csöveidben a kazán és a puffer között, tehát itt járható a gravitációs megoldás, mert van bőven víz, nálam sajnos a kettő egymás mellett lesz, így ezért vetettem el ezt a megoldást, pedig ez lenne a legjobb.
A napkollektorhoz lenne kérdésem:
- milyen tájolású tetőre tetted fel őket (gondolom a tető maga hagyományos sátortető),
- illetve mit takar az hőfokban, hogy melegen tartja a puffert,
- továbbá ha csak a hőelnyelőt vetted meg, akkor ezenkívül mit csináltál még vele, hogy fel tudd szerelni a tetőre?
Ezzel elgondolkodtattál, lehet, hogy megérné egy-két napkollektort feltenni, hogy a puffert melegítse, s így be tudna segíteni a HMV-be nyáron (de még a kisegítés is megtérülő lehet, ha 3*1,2 kW-s fűtőszál lesz a tárolóban).
1. Sógoromék most vesznek-vettek egy házat. Jó állapotú, a hetvenes években épült, durván 100 nm, plusz alagsor. jelenleg hőszigetelés nélküli. (hosszabb távon nyilván egy nyílászárócsere és hőszigetelés is be van tervezve, egyelőre így kell beköltözniük). Vastagcsöves radiátoros (radal ha jól emlékszem) nyílt rendszer van náluk. Van a pincében egy álló gázkazán, és egy vegyestüzelésű kazán. Mindkettő jó állapotban (az egész házat azt alku előtt átnézettük egy szakemberrel). Utóbbihoz a régi idők emlékeként egy hatalmas (saccra 4 m3) olajtartály, meg megvan az olajégő fej is.. A kérdésem: Lenne értelme annak, hogy (figyelembe véve, hogy néhány évig valószínűleg nem nyúlnak a házhoz) beszereltessünk egy puffert, amit a vegyestüzelésűvel (esetleg a gázzal) fel lehet fűteni, és arról menne a fűtés? (Most eszembe jut, hogy vad ötlet lenne a már meglévő olajtartályt átalakítani pufferré?)
2. ez már saját. Szitu: Szintén hetvenes években épült ház, 93 nm, plusz 50 nm pince, B38 porotherm, jelenleg van rajta 5 cm eps (előző tulaj rakatta rá).
Van a pincében egy parapetes fég fali kazán, meg egy kissé lelakott vegyes kazán. A terveink: Valószínűleg tetőtér beépítés (nem teljesen, maradna pakolópadlás is), plusz a jelenlegi teraszt is beépítenénk. Ezzel a lakóterület összesen durván olyan 150 nm-re nőne. Ezzel együtt kapna a ház még hőszigetelést (én plusz 12 cm grafitosra gondoltam) és komoly nyílászárókat a mostani belső redőnytokos ablakok helyett, és ennek megfelelően a tetőtér rendesen szigetelve.
Én az átépítésnél mindenképpen szeretnék napelemes rendszert a tetőre. Jó adottságú, déli tetősík van, áramot meg eszünk elég sokat (474 kW a legutóbbi fogyasztás, és ez nem lesz kevesebb...) Gondolom ez releváns info.
Namost a kérdés a fűtés, és a melegvízellátás. A Fég fali kazán szerintem mindenképpen megy a kukába (a vegyes is). A gázvezeték óra utáni részét mindenképpen át kell alakítani, a beépítésnek útban lenne. Nagyon ostobán vezették, a ház udvar-terasz felőli oldalát ékteleníti. A másik oldalon sokkal egyszerűbb lett volna elvinni, és ugyanúgy a pincébe jutna... A meglévő kémény jó helyen van ahhoz, hogy a nappaliba egy kisebb esztétikus kandallókályha legyen, ami adott esetben akár áramtól, és mindentől függetlenül a nappalit-étkezőt egy picit melengetni tudja, meg még szép is. A meglévő kéméyn bontéséval és a helyére egy dupla hőszigetelt kémény építésével meg lehetne oldani a pincébe a kazán telepítését is. A fűtés, HMV rendszerrel kapcsolatban elvárás, hogy gazdaságos, egyszerű nem túl nagy bekerülési költségű legyen, és ha valami környezetbarát megoldást találunk az még jobb. Ami még sarokpont: Padlófűtést nagyon költséges lenne utólag a házba hekkelni, a radiátorossal ki vagyunk békülve. És itt jönnek a kérdések:
1. Faelgázosító, vagy vegyeskazán? (Olvasgatva a fórumon az elmúlt pár nap termését, kezdek ez utóbbi felé hajlani.) Pelletfűtést nem szeretnék.
2. Esetleg érdemes a gázt teljesen megszüntetni, és az így megspórolt költség egésze vagy egy része (új gázkazán ára, tervezés-engedélyeztetés költsége, kivitelezés, szerelvények-szelepek, plusz kémény) menjen bele a napelem bővítésébe, és temperáló fűtésre menjen egy elektromos fűtési lehetőség a pufferbe (nem vagyunk otthon hosszabb ideig, stb.)?
HMV-t fenti kondíciók mellett mivel érdemes gyártani? Villanybojler, oszt jónapot :-)? Vagy kollektor?
Bocsánat ha hosszú voltam, ezt a témát szeretném jól körbejárni, mert elég nagy tétel az építkezésnél....
A kazán meg az egyéb cuccok (termosztát kémény) árát megtalálod a neten, add össze. Tervezés 30-40, szerelők pesten 100alatt egy kapavágást se csinálnak, az inkább 150körül lesz. A gázszolgáltatód meg elmondja neked az órára és a rájuk tartozó díjakra vonatkozó összeget.
Ez nagyban függ attól hogy a telken belül lévő fővezetéken van -e szakaszolás mert ha nincs akkor ahány fogyasztó van azt azt mind le kell szerelni a gáz meo miatt( a gázórákat) és azt neked kell kicsengetned, és még várhatóan atöbbi lakó meg fog lincselni mert ha náluk valami szabálytalanul van kötve akkor nekik nem kötnek vissza amíg azt meg nem csinálják.
Szerintem kb3-4000,000Ft biztos kell hozzá,így látatlanban nem lehet kitalálni mert nagyon sok és költséges dolog van ami vagy kell vagy nem.
Érdemes kiszámolni hogy megéri-e azt a gázt bekötni mert lehet hogy egy jó pellet kandallóval vagy vegyes kazánnal, jobban járnál.