Nekem volt egy SP 1000-em. Ezen a motoron az előző gazdája úgy cserélt vezérműláncot, hogy nem vette ki a blokkot a vázból. Szerintem ez a Californiánál sincs másképp. Próbáld meg levenni a vezérműfedelet és alatta már látni fogod a hibát.
hát, ez nem jó hír! azért olvasd el a 928 bejegyzésem, és gondold át, hátha ott van a gond. ja, most látom, h a te gépednek más a nyomásszabályzója. ettől függetlenül lehet ott ia a gond, és adhat ki zakatoló hangot, ha nincs megfelelő nyomás.
holnap du érek Kanizsára, úh az időpont megfelelő egy összefutásra. már ha addig megjavul a derekam, és gépre tudok ülni. momentán mozdulni alig bírok. de nem olyan vasból hegesztettek, h ez akadályozna, hiszen én is Guzzis vagyok! :-)
Remélem nem idul meg a meghibásodási lavina. Gabi után most nekem van nem kis gondom. Elment az olajnyomás. Álló helyben pörgetten fel a fordulatot aztán egyszer csak kigyulladt a lámpa. Levettem az olajgombát de nem jön az olaj, plussz elöről jön egy olyan kattogó hang ami korábban nem volt. Megnéztem, hogy elöl alul vannak a fogaskerekek amik adják az olajnyomást. A múltkori bazi drága munkadíj után eldöntöttem, hogy magam próbálom megcsinálni ha valami baja lesz.Ha jól gondolom a cseréhez, amennyiben a fogaskerekekkel van a gond, lefelé el kell mozdítani a blokkot. Ha valaki tud tanácsot adni, hogy hogyan álljak neki kérem ossza meg velem.
Szabi.
Jose! Hány óra körül tervezed a Kanizsára érést? Elvileg 15-ig dolgozok kedden. Ha jól gondolom az már késő Neked összefutni.
Mivel az utóbbi időben nem volt túl jó idő, ezért -no meg meló miatt sem- ültem nagyon nagyon a mocin.
Ideje volt az egyéves szerviznek.
A sejtések szerint a nullszervizen nem a gyárilag előírt 10W-60-as olaj került bele, hanem kb. 10W-40.
Aztán a friss, sűrű olaj a hazafeléúton szétnyomta az egyik hidrotőkét, úgyhogy most alkatrészre várunk. A szívem szakad meg. :-( Remények szerint a hét közepén ideér, és mire én haza jövök Orfűről vasárnap, már mehetek is a mociért.
Aztán rövidesen gumicsere. Kb. nyolceret bír ki a Sportec M3 Metzeler. Már néztem gumikat, vagy Sportec M5 kerül rá, vagy Diablo Rosso.
A hátulja szögletesre kopott, és közelít a határhoz, az eleje meg kagylósra kopott, és elkopott. Drága évnek nézek elébe. :) Dehát... aki majmot vesz, legyen pénze banánra. :) Demajd... indításkor megrázza magát, gázadásra jobbra billen, és minden gond elszáll... :-)
na, gyerekek, ez állati finom volt! majdnem úgy lett, h el sem megyek ma gurulni, piszkálgattam a vasat, meg készültem a holnapi csomagtartó gyártásra, aztán csak nem bírtam magammal. hááááát, sztem irigykedhettek 1000-rel! ezek a fantasztikus osztrák utak, egyszerűen nem lehet megunni! tükörsima, por és zaccmentes, kanyargós, szerpentines, dimbes-dombos, mi szem-szájnak ingere. húztam jó 70 km-t egy órán belül, és nem hogy fülig ért a szám, hanem hátul körbeért! ?-)
közben a sebváltós írásokra gondoltam, és rájöttem: még ha az enyém "csak" 49 lovas 750-es, softchopper, és nem versenyparipa, a nemes sport hagyományokat nem hazudtolja meg! tempósan húztam a gépnek, szétélveztem magam az iszonyat jó, kanyargós utakon, és a váltások mind sikerültek: határozottan, kb. 0,05 sec alatt, a szempillantás töredékével. inkább akkor volt gáz, ha kicsit finomabban, lassabban (0,1 sec) próbáltam. nem neki való! így is csak egyszer ment üresbe, egy szolíd 5-ből négybe pakoláskor. vagy mindez csak a 85W/140 versenyolaj miatt van? nem tudom, de egyre jobban bizsereg a ... mindenem egy Sport, v egy Stelvio, esetleg nagy Breva meghajtására. mi lesz még ebből?
szal, holnap minden bizonnyal összedobjuk az oldalcsomitartót, aztán keddtől indul a mandula! Zegerszeg-Nagykanizsa, utána (Veszprém?)- Budapest-Pécs-haza 3szög. ez már jó kis bemelegítő lesz a pár nap múlva induló túrához. csak menne már rendesen a gépem, és érné be, mondjuk 5,5 lityivel!
Úgy látom kezdesz ráérezni a Guzzira. Azt hitted még mindig a Hondán ülsz és ennek szellemében váltottál, de már határozottan fejlődsz. A váltókart mindig határozottan taposd ütközésig, ne várd azt, hogy helyetted dolgozzon a gép. Szerintem még az is lehet, hogy nagyon nyers a gép - mint írtad 6700 km van benne- még össze kell kopniuk az alkatrészeknek.
A többi motorossal ne foglalkozz. Márkától függetlenül vannak akik fent hordják az orrukat. Nekem van Harley-is és japán chopperes barátom is a motoros társaságomban. Azt mondják, hogy a Harley-nek két ellensége van: a sebesség és a távolság.
Ha valaki a baráti körömben beszól mert olasz motorom van, annak azt szoktam mondani, hogy Isten földi helytartója Itáliában él - azért ez nem lehet véletlen! Ő már csak tudja mi a jó!
A Guzzi csajozós motornak is jó, csak meg kell találni azt az intelligens nőt aki ráérez - na ez a nehéz!
Köszi a tanácsot Guzzista, de már a belső lyukban van az általad említett karon, és ahogy figyeltem ma vezetés közben, nem az a gond, hogy hosszú lenne a váltókar útja. A Honda után az hiányzik, hogy ott csak éppen hogy megpöcköltem, és magától ugott vissza, itt meg rendesen rá kell taposni, ha vissza akarok váltani. Egyébként kezdem megszokni, egyre kevésbé parázok tőle. Odafigyelek rá és határozottan váltok, így nincs vele gond. Taposok neki egy rendeset és már bent is van... Szerintem ez simán belefér.
A lámpánál az egyes miatt kicsit beégtem ma, általában beveszi, de most háromszor kellett kuplungolnom, amire méltóztatott egyesbe ugrani, pedig már meleg volt a motor. Szerencsére mögöttem senki sem vette zokon, nem volt dudaszó. Érdekes viszont, hogy a Harley-sok és a jappán csopperesek nagyon lenézik, a kútnál ode sem néznek, köszönni sem akarnak, mintha robogós lennék vagy mi... Ez szokatlan, de különösebben nem zavar, nem nekik vettem. Főleg idősebb szakik jönnek oda, hogy megcsodálják. A garázsokban zárt térben jól dübörög a kipu, a biztonsági őrök a kijáratnál nagyokat vigyorognak, gyakran megdícsérik. Sokan vannak, akik szeretik, de a Cali nem az a csajozós motor, talán ha piros Griso lenne. Vagy Ducati. De arról lelógna a térdem az aszfaltig, az csak alacsonyabb srácoknak áll jól. Meg lányoknak, na nekik de mennyire :)))))
A váltóink az én tapasztalaom szerint is ilyen bár nekem csak 4-5 között szokott közéváltani, pedig az enyém már több mint 20 éves / California 3 / . Ha megtanulsz vele határozottabban / erősebben taposni / váltani akkor nem lesz gond, ritkán fogsz közéváltani. Néha átülök a volt mocimra / Virago 250 / és rögtön azok az érzések fognak el amit Guzzista is említett de kárpótol a forma, a különleges elrendezés stb. A motorostáradalom többi, föként japán résztvevőitől azért ne várj elismerést. Azt viszont jó lenne tudni, hogy a V11-es váltója módjára lehet e javítani ezen a váltó pontatlanságon. Ha valaki tud erről közelebbit adja közre legyen szíves. Egy rugótörésem nekem is volt a váltóban és az is érdekelne mire vagy milyen rugóra lehet kiváltani?
Köszi a tanácsokat. Megkeresem a kart, amit Guzzista említett, aztán ha attól sem lesz jobb és nagyon zavar, keresek egy jó szerelőt, hogy nézze át. De egyelőre inkább próbálok hozzászokni, mert annyira nem gáz, szerintem belefér a már említett különbségekbe. Nem is igazán szoktam sportosan menni, ahol valóban ijesztő lenne mondjuk egy keményebb kanyarban egy ürest rakni. No meg aztán igazából megbontani sem szeretném, ha csak nem muszáj...
Van még ezer kérdésem, és nem akarom a topkot teleírni, de hadd kérdezzek még egyet. Első héten elhagytam az egyik kipufogó anyát. Munkába menet hallottam, hogy kifúj a kipufogó és a hengerfej között, de úgy voltam vele, hogy majd ha hazaértem, megnézem, csak nem rázza le 10 km alatt. Amire hazaértem már elég komoly hangja volt, és az egyik anyát a jobb oldalon le is rázta. A másik is meg volt lazulva. Tettem rá egy másik anyát, meg a másik hengeren is meghúztam, ott is elég laza volt az egyik anya. A kérdésem ide kapcsolódik. Milyen helyeken érdemes időnként ellenőrizni, hogy nem lazák-e a csavarok és az anyák. Eléggé vibrálós a motor, gyanítom nem én voltam az első, akinek ilyen gondja akadt. Szerencsére ezt könnyű volt orvosolni, de el tudom képzelni, nagyobb zűr is lehetett volna, ha fontosabb helyen lazul fel valami... Ha valakinek van spéci szerelési gépkönyve (angol vagy német is jöhet), akkor esetleg egy nyomatékkulcsba is beruháznék, csak hogy nehogy egyszer elhagyjam az egész motort belőle :))))
Szia! A V11-en hasonló tapasztalataim voltak, állati szar volt, főleg a ringen,mindig fostam hogy mibe ugrik be az üresből.A körtárcsás léptető mechanizmus beállítása után tökéletes lett,jobb mint a hondámé.Nem a konstrukció szar(Kivéve egy rugót amit érdemes módosítani mert eltörik)hanem az összeszerelés trehány.Ha az a fajta váltód van mint a V 11-nek, viszonylag könnyen orvosolható a gondod. Nekem érdemes volt alaposan átnézni,beállítgatni mindent,utána mintha kicserélték volna a motort. Sok örömöt a vashoz:-))
Köszi, Srácok a kommenteket. A reggeli poszt után fel is pattantam a mocira, és mentem 300 kilométert (Prága-Drezda oda-vissza). Javarészt autópálya volt, csapattam bátran 140-150-nel, néha kicsit többel is. Nagyon jól megy, egyszer kevertem be egy üreset 5-ből 4-be visszakapcsoláskor, de nem gáz, kezdem szokni a feeling-et :)
Csak egy féktárcsa van rajta elöl, lehet hogy beújítok egy másodikat is rá, de az is lehet, hogy keményebben kellene fékeznem, és akkor kicsit harapósabb lenne. A menetstabilitása nagyon tetszik, jól húz ötödikben is 80-ról, de azért néha visszateszem négybe.
Egyelőre még csak kezdünk megbarátkozni, de szerintem jól ki fogunk jönni egymással. Lelke van ;)
A Jackal óta (vagy a legelső Guzzi óta?) nem változott a motor váltója, amely váltáskor hatalmasakat csattan, időnként két sebesség között üresbe vált, de azt mondják, ez is a Guzzi varázsa. Hosszú távon meg lehet szokni, csak közben japán motort ne próbáljon az ember, mert azonnal különböző parajelenségeknek esik áldozatául, és elkezdi keresni a nem létező hibákat. (Totalbike teszt)
Üdvözöllek a Guzzisok táborában. Előljáróban annyit a Guzziról, hogy a japán motorokhoz képest kissé darabosnak tűnik, mert az is. Ez azonban ne szegje kedvedet, mert könnyen megszokható. A darabosságát ellensúlyozza az a többlet amit a japánokkal szemben ad.
Ezek között van az egyszerű felépítésből adódó hosszú élettartam, brutális nyomaték alsó fordulatszámon is, kis fogyasztás, stb... Egy barátom mondta egyszer nekem, hogy az ő Hondájának a hengerfejében több alkatrész van ment amennyiből a Guzzi áll. Ez azonban a motor javára írandó. A váltót szokni kell mert megszoktad a Hondán a váltókar rövid útját. Ez azért van mert a Guzzinak más rendszerű a váltója, a kar áttételezésénél fogva hosszabb úton jár a váltókar.
A váltóban sűrű olaj van (85W140) ezért amíg hideg az olaj, nagyobb a viszkozítása és ezért veszi be nehezebben a fokozatot. Első induláskor először húzd fel 2. fokozatba a kart, hogy megtörjön az olaj, és onnan tedd 1. fokozatba. Ezen kívül mindíg határozottan ütközésig nyomd vagy húzd a kart. A Guzzi sebességfokozatai között gyárilag van kialakítva az üres fokozat. Ezért menet közben válthatsz kuplung nélkül is, kellő rutinnal.
Sziasztok! Új vagyok a fórumban. Pár hete vettem egy 2004-es California Touringot, német első tulajtól, 6700km, karcmentes, nem igazán volt használva. Előtte Honda Shadow-m volt, de azt igazából kinőttem, valami olyasmit kerestem, ami nagyobb, erősebb, jobb túrázni. A Guzzival eddig csak 300 km-t mentem, de a váltóhoz még nem sikerült hozzászoknom. Az egyest néha csak második kupplungolásra veszi be, ezzel még nem lenne bajom. Viszont 2-3-4-5 sebességek között ha kicsit tétovázva váltok, üresbe ugrik. Nekem ez kicsit furcsa, de kezdem megszokni, hogy határozott mozdulattal váltsak, olyankor betalál a következőbe. Ennek ellenére néha beszalad egy üres, leggyakrabban 3-ból 2-be visszaváltáskor. Nem recseg, nem ijesztő, de kellemetlen. Ilyenkor azonnal taposok egy határozottabbat a váltókaron, és simán beugrik a sebességbe, de szerintem ez így nincs rendjén. Ettől eltekintve a váltóval nincs gondom, habár szerintem a Shadow-hoz képest kevésbé precíz, de az eladó azt mondta, hogy a Guzzi nagyon más, ne hasonlítsam a Hondához. Érdekelne, hogy van-e valakinek hasonló tapasztalata, és hogy szerintetek menjek szervízbe, vagy szokjak hozzá. Ettől eltekintve nincs vele bajom, kezdem megszeretni.
Sziasztok! Nem kell leengedni a blokkot, de ki kell venni a kormánnnyak alatti műanyag dobozt, amelybe a kartercsövek befutnak. Ezt követően ki kell ügyeskedni a légszűrőház fedelét az első kerék felöl kihúzva-passzírozva. Az kicsit bonyolult.
Miért nem próbálod meg magad szinkronizálni? Egy házi egyszerű szinkronteszter csodákra képes. Én a helyedben állítanék a súbertűn is. A benzinfolyás viszont szívató-problémára utal, az nincsen felakadva?