olyan helyen lenne célszerű, ahol van gyári műszer, hogy akár a rejtett hibakódot is ki lehessen olvastatni. Az ELM 327 tablettán és Torque programmal nem ismeri föl a másodlagos hibakódokat nálam és sajnos a G13BB motor ECU-ját sem.
ellentétben a fékfolyadékot soha nem cserélőkkel, én mindig betartottam a karbantartási javaslatokat. Ennek ellenére a szintén 2004-es Wagonunkban meghalt az ABS-ben a szivattyú. (indulás után többször, kb. 25 km/óra sebességnél erős sivítás és csattanás szerű hangot hallatott, majd a lámpa is világítani kezdett, a pedál még nem esett be)
Bontott kockát tudtam venni (garanciával), kicserélték, azóta jó.
Sziasztok! Találkoztatok ilyen ABS hibával? Suzuki WagonR+ 2004 ddis.
Folyamatosan mindannaposan használom az autót, egész nap jó a fék, addig míg nem lesz vészfékezés. Az első vészfékezés hibátlan, dolgozik az ABS, rendben megáll a kocsi. Utána ha száz méteren belül megint fékeznem kell, az ABS indokolatlun hamar müködik, van hogy a pedál beesik, fékhatás kb 20% marad. Ha nem kell egy darabig hirtelen fékeznem, akkor minden újra normálisan müködik. Csúszos úton kisseb fékezés után is van hogy meghülyül, aztán újra jó. Ha kiveszem az ABS birtositékot a fék hibátlanul müködik, intenziv igénybevételnél is. ABS hibajelzés nincs. Ha direkt tesztelgetem az ABS-t, hibajelenségnél, pedálfelengedés után hangos "huhogó"-"nyüszitő" hangokat ad.
Ha minden rendben van nem tud sok üzemagyagot lökni mert az ac vissza termeli, ez injektor nem karbis hogy megszivja magát,ha majd ac ét cserélsz fogod látni .Persze ha a lambda szonda nem jó akkor igen de itt most kitérnék arra milyen ha szar a lambda szonda ez itt az apósom 1.4 es BENZINES senkit ne tévesszen meg nem diesel ez benzines astra szar lambda szondával na én erre mondom azt hogy itt már baj van nem kicsi ezt egy padló gáznál csinálta
A fura, hogy egyenletesen húz mindig, pöccre indul. Egyszer kaptunk egy check engine-t (azóta semmi), majd később alapjáratról lerohadt hideg motorral (üresben). Arra is gondoltam hogy simán lefulladt majd sok benzint tolt az égéstérbe és amíg ki nem köhögte (2-3 indítás) addig nem akart élni. Aztóta ismét él és pöccre indul.
Itt van két hangfelvétel arról amit a hátsó tengelyfelől hallok (és az utastérben is):
Ahol emelt az alapjárat az az indítás utáni de ott is hallani, a másik ahol hangosabbnak tűnik (de nem az csak elült a motorzaj) ott már mentem vele 5 km-t. Lehet ez teljesen normális, faterom Suzuki Swiftjéből indulok ki (1999) ahol semmi hasonlót nem hallottam.
Hogy a benzines irányvonalat kizárjuk rátankoltam a megmaradt üzemanyagra Shell FuelSave 95 6000 HUF körül, eddig semmi probléma.
Igen, ezért vetettem fel a motorkódot, mert emlékeztem, hogy volét valakinek problémája a kód kiolvasással. M13A-nál simán működik mindenféle kínai cuccokkal is. :) Nekem is bluetoothos ELM327 van.
olyan jó hogy ennyire széles a választék a kis wagonoknál nekem is g13bb kódos van glx de se egr szelep se hátsó szonda nincs tudom mert most cseréltem kipufogot csak a katalizátor maradt mindent cseréltem vizsga elött,és csak egy db lambda szonda van nálam .A kínai obd olvasókkal ugye nem kommunikál söt egy gép van amin eddig ment az az autóklub-os ismerösöm csinálta de legutob neki is ki írta hogy nem kommunikál a géppel :( de a létezö összes ismerösöm wagonján megy.Na de itt a következö gond régebben irtam hogy a szervóm tönkre ment (EPS) ugye bár hibakód volt de a kijelzön semmi ez is érdekes a kontrol lámpa meg se nyikkant közbe az autó csavarta ki a kezemböl a kormányt.Az Ac nek nem is lesz hibakódja az vagy megy vagy nem erre is rájöttem egy reggel :D bár gyanús hang volt elötte mert már recsegö hangja volt.Szóval tud meglepi lenni ennél a kocsinál is
A történet hasonlít a bátyáméhoz. Nála is előjött a lámpa. P0420-as hibakóddal, katalizátor hatásfoka alacsony. A vége az lett, hogy ki kellett cserélni a kataliozátort. Egy univerzális betétet vett bele. Nála összeomlott a katalizátor és annyira folytotta a motort, hogy egy autópálya parkolóban meg kellett állnia, alig ment az autó. Ott le is állt. Negyed óra múlva beindította és simán tudott menni vele. Szervizben azt mondták, a szétesett katalizátor folytotta a kipufogót. Vagy kiköpte a törmeléket, vagy olyan helyen állt meg a kipufogóban, hogy nem akadályozta a kipufogó gázok távozását. A betét cseréje és a hibakód törlése óta nem jött elő a hiba. Lambda szondát nem kellett cserélni. Mkor megvette az autót, (kereskedésből) neki is pár 10 km után kigyulladt a lámpa. Néztem OBD kiolvasóval milyen adatokat szolgáltat. A hátsó szenzor értékei alig változtak, szinte a minimumon voltak. Egy 150 km-es folyamatos autózás után a szonda értéke megfelelőnek tűnt és szépen változott is az elvárásoknak megfelelően. Csak éppen a lámpa 25-30 km után újra kigyulladt. Igaz, neki 1.5-ös Ignise van, de ez lényegtelen, a szempontunkból egyformának tekinthető a két autó.
Na, azt viszont még nmem tisztáztuk mi a motorkódja a tiednek. M13A?
A kocsit nem rég vásároltuk és városi, elővárosi ingázáshoz lett használva és nálam a városban pukkant le. Az üzemanyag még az amivel az előző tulaj tankolta de rátankolok, a légszűrő állapotáról nem tudok de holnap megnézem azt is.
Magát a check engine-t it kb 30km Budapest után dobta be (akusaru le majd fel) és a lerobbanás is ott történt kb alapjáraton.
Nem pontosan magát a hibát adja meg, hanem a tapasztalt problémát. Egy példa. Van a bűvös P0420-as kód, hogy a katalizátor hatásfok alacsony. Namármost ez lehet ténylegesen a katalizátor hibája, ami cserére szorul, de lehet a hátsó lambda szonda hibája is. A lényeg, a komputer olyan információt kap, amiből arra következtet, hogy a katalizátor működése nem elégséges. Kiovasni szakszervizben, vagy akár ismerősnél is lehet ha van kód kiolvasó készüléke. Aztán a kapott információ alapján már lehet tapogatózni, hogy mégis mi lehet a probléma.
Kétes eredetű üzemanyagot nem tankoltál? Jellemzően hol használod az autót? A szinte kizárólag városban használtaknál gyakrabban előfordulhat hogy a hibalámpa kigyullad. Légszűrő van cserélve rendszeresen?
És kód olvasásra mit ajánlanátok? Márkaszerviz vagy szaki? Ahogy utánna néztem sok esetben az sem vezet eredményre mert csak minimális támpontot tud adni.
Az üzemanyag szivattyú működése hanggal jár. Az egyenletes hang az természetes. Mindenképpen egy hibakód kiolvasás lenne az igazi. A hátsó szonda nem pofázik bele a vezérlésbe. Az első viszont igen. Ha rossz értékeket mér, negatív iránybe fogja befolyásolni a motorvezérlést.
Pedig pont fordítva szokott működni. Országúti használatnál szokott kialudni ha olyan jellegű a probléma. Az akkusaru levétele csak tüneti kezelés, ritkán vezet eredményre. Gyakorlatilag csak akkor, mikor egy állandósult hiba van. Ekkor a lámpa magától nem laszik el többet. Ha a hiba közben megszűnt, akkor ilyen akkulevétellel el lehet tüntetni a hibakódot. De ha a hiba nem szűnt meg, akkor újra elő fog jönni.
Lekaptam az akut és vissza pattintottam. Jó tipp volt mert tényleg kialudt, és hibátlanul mentem vele egy rövid kört. :D
Azonban a 6. kilóméter után minden előzmény után megállt (jött a piros lámpa üresben gurultam előre). Volt annyi lendület hogy félre tudtam húzódni a parkoló kocsikhoz és megnéztem mi a szitu. Nem indult a szerencsétlen csak köhögött, fuldoklott mintha nem stimmelne valami (levegő/üzemanyag). Sokat tisztult a kép szerintem a hátsó tengely felől érkező zúgás az üzemanyag szivattyú ahogy döglődik.
5-6 kísérletre beröffent és elhozott haza (5km) ugyan úgyhátul zúgással. Kíváncsiságból pár perce megint lementem és pöccre indult hidegen, check engine nem világít (gondolom az aku lekapása miatt).
Lambda vagy benzin szivattyú?
BTW: tudtok újpesten valami szerelőt akire rálehetne ezt bízni?
Szerencsére a sárga lámpa elalszik egy időre, ha leveszed az akkusarut, majd vissza (ráadott gyújtásnál néhány mp-ig.) De. Vélhetően lamdaszonda csere lesz.
Van egy fura problémám: Nem rég vettünk egy 2002 Wagon R G13BB-t. Teszt úton minden rendben. Vezetés haza (vidék, BP) rendben. Vezetek Budapesten (dugó, araszolás) rendben. Árpád úton ahogy hajtok fel a hídra az emelkedőn a Szentmihályi irányába kigyullad a check engine lámpa.
Megérkezünk a cél objektumhoz a motor leálíltása és újra indítása sem javít a helyzeten. Elkezdünk fülelni halk, fémes zúgó/zümmögő hang jön a kipofogóból ami gázadásra változatlan. 15 percet hűlt nem javult. Hazafelé úton ugyan az a zümmögő hang. Egyenletesen jár a motor, lineárisan jól gyorsul, váltás is hibátlan, olaj szint rendben.
Ti mivel kezdenétek az öndiagnosztikát, mit tennétek?
Köszönöm mindenkinek. Ha lesz időm amikor nem dolgozok,az két ünnep között,akkor szét lesz szedve csomagtér ajtó. Tegnap megpróbáltuk WD40-el befújni,de sajnos nem lett jó.
Lehet kevés lesz a szétszerelés. Bontós elektronikával pótoltam, mert az a műanyag fogaskerekes vacak eldarálta magát. Magának a zárnak általában semmi baja. (Most éppen a jobb oldali hátsó ajtó záródik nehezen - már mint a központi zárral. Nyitni nyit. Ott is az elektronika a ludas.)