Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mykeman72 Creative Commons License 2017.01.18 0 0 15797

4 árnyalat?  Mire gondolt a költő?

Előzmény: fatyú (15795)
koii69 Creative Commons License 2017.01.18 0 0 15796

Szia Steven 68 !

Köszönöm a gyors reakciódat !

Ha jól emlékszem a Rusztika Bt. 103000 .- Ft -ot irt árajánlatként a Chewi Gyulai pedig 82000.- et.

Nem is várnám az örőkkévalóságot. :)

A dinitrollal régi tapasztalatom van. Egy négy ütemű Wartburgunk volt, és azt kezeltettem le új korában.

9 évesen semmi rozsda nem volt rajta és alatta sem.

Persze gondolom az se mindegy ,hogy az anyagot hogyan ,milyen technikával viszik fel és hogyan dolgoznak alá.

Előzmény: Steven 68 (15794)
fatyú Creative Commons License 2017.01.18 0 0 15795

Fényező kollégáktól kérdezném.

Ki hogyan szokott színkártyát fújni, hogy meglegyen a 4 árnyalat?

Steven 68 Creative Commons License 2017.01.18 0 0 15794

Mind a két anyag jó termék,de nem azt jelenti,hogy örökké bírja,kérdezd meg mennyiért csinálják. 

Előzmény: koii69 (15793)
koii69 Creative Commons License 2017.01.18 0 0 15793

Üdvözlök minden itteni fórumozót !

Szeretném kérdezni ,hogy egy gépkocsi alváz és üregvédelmével kapcsolatban milyen anyaggal célszerű (jobb) megcsináltatnom ? Opel Gyulai azt hiszem Würth anyaggal dolgozik, vagy pl. a Rustica Bt. Dinitrol anyagával ? 

Esetleg Budapesten közületek foglalkozik alváz és üregvédelemmel és meg tudnám nekem csinálni ? Hány évig lehet a védelmet biztonsággal tervezni? Meg szeretném a most 5 éves autóm tartani sokáig.

Köszönettel

koii

Peti251 Creative Commons License 2017.01.17 0 0 15792

Nekem is van ilyenem, és a dűzni, meg a pisztolytest közé kell az O gyűrű. ha nincs, akkor visszadolgozik a tartályba.

Előzmény: nimrod1979 (15789)
mykeman72 Creative Commons License 2017.01.16 0 0 15791

Igen könnyebb,mert kevésbé érzékeny a környezeti hőmérsékletre,de ez nem azt jelenti,hogy bármilyen körülmények megfelelnek a felhasználási követelményeknek. Min: 15-18 fok és gyors edző/ nem száradásgyorsító/

Előzmény: Pita11 (15790)
Pita11 Creative Commons License 2017.01.16 0 0 15790

Akkor az MS lakk-kal könnyebb dolgozni , kevésbé lessz hajlamos a megfojásra a HS lakkal szemben, vagy az lényegtelen ??

Előzmény: mykeman72 (15783)
nimrod1979 Creative Commons License 2017.01.16 0 0 15789

kép0102

Előzmény: petiw (15787)
nimrod1979 Creative Commons License 2017.01.16 0 0 15788

 

Tegnap a pisztolyt darabokra szedtem és beáztattam éjszakára nitróba.

Ma lekapargattam róla a kék festéket, vagyis inkább valami eloxált kémiai úton felhordott anyag lehetett rajta. A hígító valamennyire feloldotta ezt az anyagot. Most kívül és belül is szépen lepucoltam.

Mikor festek akkor nem szabadna a levegőnek beledolgoznia a festékes tartályba?

Nem szabadna buborékoznia a tartályban lévő festéknek? A teflonszalagos megoldás jó a meneteknél lévő tömítésekhez? Nem lenne jobb valami gumi gyűrű? Gyárilag mintha be lettek volna ragasztva valamivel ezek a menetek.

Előzmény: petiw (15787)
petiw Creative Commons License 2017.01.16 0 0 15787

Köpködni? Akadozva jönni? Nekem volt olyan gond hogy a tömítés teljesen rossz volt a dűzniház és a pisztolytest közt, akadozva, egyenetlenül jött. Azóta minden szétszedés után a dűzniházat teflonszalaggal feltekerem, aztán kis nitrót a tartályba öntve letesztelem hogy nem buborékol-e. (tömít-e rendesen)

 

Olyan is volt hogy a tartály alján lévő szűrő teljesen eltömődött takarítások ellenére... Azóta ezt száműztem és mindig szűrőpapíron keresztül töltöm bele a cuccot.

Előzmény: nimrod1979 (15784)
nimrod1979 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 15786

Akkor már lehet, hogy érdemesebb lett volna egy új pisztolyt venned.

Én hol tudok beszerezni ilyen javító készletet?

Előzmény: maseratisti (15785)
maseratisti Creative Commons License 2017.01.15 0 0 15785

Nem lesz olcsó... :-(

 

Nekem a nyáron a tartály repedt el ahol bele van sajtolva a fém menetes rész. 4500Ft volt az új ... komplett pisztolyt meg láttam akcióba 7-ért

 

Előzmény: nimrod1979 (15784)
nimrod1979 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 15784

 

Már nagyon régóta használok egy ERBA HVLP-1,4-es festékszóró pisztolyt.

A pisztoly mindig nagyon jól szuperált, de most valamiért elkezdte köpködni a festéket.

Ez  egész pontosan mitől lehet? A pisztolyt minden festés után 010203alaposan elmostam.

Most a pisztolyt szétszedtem és arra gondoltam, hogy valahonnan kéne bele szerezni egy javító készletet.

Hol tudok javító készletet beszerezni ehez a pisztolyhoz?

mykeman72 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 15783

Az MS lakkok kevesebb szárazanyagtartalommal rendelkeznek. 

Ezáltal vékonyabbak is több réteg/ 2-3/ felhordása szükséges a kívánt felület kialakulásához.

A Hs lakkok ezzel szemben alacsonyabb viszkozitásúak több  a szárazanyagtartalmuk max 2 réteg felhordásával kell kalkulálni.

Ezek általában nem igényelnek sok higítást. Viszont sokkal érzékenyebbek a külső hőmérsékletre ezért óvatosabban kell fújni őket. 

Előzmény: Pita11 (15772)
Krisztián Marlok Creative Commons License 2017.01.14 0 0 15782

Sziasztok!

 

Airbrush festés után mivel szoktatok szilikonmentesíteni?

 

Peti251 Creative Commons License 2017.01.12 0 0 15781

Igen, szinte 100% hogy hideg volt, és azért folyt meg. Különben Iwata W400 van, 1.3. Kezdek ebbe belecsemelni különben. Szerintem hanyagolom ezt az egészet tavaszig. Addig legfeljebb összerakom a többi részét.

Előzmény: fatyú (15780)
fatyú Creative Commons License 2017.01.12 0 0 15780

Egyszerűen hideg volt, nem vesszet össze a 2 edző.

Azt írod 8 fok akkor a lemez volt vagy 5 fokos azon nem szeret a festék megállni.

Nyújtsd ki a mutató ujjad mikkor fújsz mintha lőfegyvert fognál, tedd a dűzni mellé hátha jobban fogod érezni hol jársz.

Fogj egy rossz elemet és gyakorolj, sárvédőt ajtót , legolcsóbb 2k festék.

próbálkozz a pisztoly állítgatásával, sokat dob a dolgon egy másik beállítás.

3bar a kompresszoron, ha nem ereszt a tömlő akkor az 3 a pisztolynál is.

Nem tudom milyen pisztolyod van de az sokk.

Én és ismétlem ÉN, nem követendő példa 1,7-2bar akril meg a lakk is.

Sata 3000 1,3  én lakkhoz 2bar a lepke teljes nyitás az anyag pedig 3 egész fordulat és már az első sort simára fújom, 2 sornál nyitok rá még egy felet vagy egészet

devilbiss flg5 a lepke teljesen az anyag 4 fordulat 1,8bar lakk és akril.

 

akril

Akril

 

 

 

Előzmény: Peti251 (15770)
Peti251 Creative Commons License 2017.01.10 0 1 15779

itt a következő gyöngyszem.

 

tedd be alá a magyar góglfordítós feliratot! 

 

Peti251 Creative Commons License 2017.01.10 0 0 15778

Látod, lengyelországban nem vacakolnak. mehet az üvegszál meg a paplan mindenhová, mefújják barkács "szett" pisztollyal. Én meg költöm itt a nagy lóvékat pisztolyra, meg gépekre, meg anyagokra(ki sem merem számolni) és akkor egy csíkos, agyonfolyatott kocsim van:(

mykeman72 Creative Commons License 2017.01.10 0 0 15777

Különböző magasítók ,állványok olykor létra vagy telepített állás is szükséges lehet egy egy munkához,nagyobb autóhoz. Valaki eleve mérethibás / alacsony/ és nehézkes a magasabb tetejű autók fújása ezáltal.

Előzmény: Peti251 (15776)
Peti251 Creative Commons License 2017.01.10 0 0 15776

Lementem, szörnyülködtem egyet. a jobb oldali sárvédő az olyan, mintha a tartály tetejét levettem volna, és csak úgy rácsurgatom a festéket. "Le van locsolva." Cserébe nem olyan nagyon durván szemetes, ellenben ami nagyobb baj, hogy a nagytető csíkos lett.  Nagyon nem érzem ezeket a sorokat. Azt gondolom hogy másabb az, mikor normál sorrend van, tehát füller után az elsőt fújja az ember, van színkülönbség. A nagy tetőt ráadásul be sem érem, sokat gondolkoztam azon, hogy hogyan lehet azt rendesen beérni, látni hogy hol tartok! Állványról!?

Előzmény: mykeman72 (15775)
mykeman72 Creative Commons License 2017.01.10 0 0 15775

Gyakorlat gyakorlat,gyakorlat és úgy sem mindig sikerül! 😀 

Nehéz tanácsot adni akkor amikor a konkrét körülményeket nem ismeri az ember mert annyi minden befolyásolja egy fényezés végeredményét.

Előzmény: Peti251 (15774)
Peti251 Creative Commons License 2017.01.09 0 0 15774

Könnyen megfolyik!? :) szanaszéjjel folyattam. egyszerűen nem látom (nem érzem?) hogy hol az előző sor.(?) Azt sem tudom, hogy az ajtók, meg a motorháztető miért sikerült jól? És a lakkos amit előtte fújtam? az miért nem folyt meg ennyire durván? 

Előzmény: mykeman72 (15773)
mykeman72 Creative Commons License 2017.01.09 0 0 15773

Akrilnál fontos főleg ha nem ideálisak a körülmények,hogy több vékony " poroló " rétegeket fújva építsd fel a rétegvastagságot, és takaróképességet,hogy legyen ideje átszáradni és csak az utolsó réteget vastagabban fújva végezz a melóval. Ha nem vagy biztos benne hogy a hőmérsékletnek megfelelő edzőt választottál hidegebb időben abban az esetben száradásgyorítóval lehet adalékolni.Ha az első réteget fényesre fújod ki könnyen megfolyik és sokkal több szemetet vesz föl a környezetéből. 

Előzmény: Peti251 (15770)
Pita11 Creative Commons License 2017.01.09 0 0 15772

Sziasztok !

 

MS lakk miben  különbözik a HS kakkhoz képest ?

 

köszi

Mafia05 Creative Commons License 2017.01.09 0 0 15771

Első sornál pedig könnyen szokott terülni általában. Én elfektetett elemeknél jártam már úgy sokszor hogy második sornál nehezen akar terülni. Megfújom, nézem hogy ez így jó lesz olyan "gyáriasan narancsos" és még utána kezd el terülni a festék, de ha jobban behígítom akkor meg lehomályosodik és nagyon kicsi a rétegvastagság ami egy véletlen megfolyásnál szívás ,mert tuti hogy ki fog kopni.

Előzmény: Peti251 (15770)
Peti251 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 15770

Köszönöm a segítséget! Sajnos türelmetlen voltam, fel kellett volna valóban gittelni a folyásokat. Tény, hogy szemét mindig lesz benne, de nem mindegy hogy mennyi és mekkorák. Ebben sok nagy volt. azt, hogy újra akartam fújni nem bántam meg, csak a technikát ahogy elkezdtem.

 

Viszont ma kegyetlenül elbaltáztam valamit. Csak nem tudom hogy mit. Szóval szépen kicsiszolgattam a szemetet, a folyásokat, felskótoltam mindenütt, gyönyörűen kimaszkoltam papírral. kb 8 fok lehetett a garázsban. locsoltam is bőven, a falakat is nedvesítettem. szépen kimértem a festéket, 3dl. volt még egy kevés MS edzőm, meg 1 és 3/4 éves HS edzőm. ezek keverékéből töltöttem föl a festéket ugye 1.5 dl-rel. (2:1) 2K hígító, a második osztásig, szépen összekevertem, szűrő, pisztolyba bele. a nyomást a kompresszornál levettem 3 bárra, kb 12 méter cső van, ezen talán egyet esik, a végén lesz 2. Tehát két ajtós a kocsi. külső elemek fújása: nagy tető, falcok, két küszöb, két nagy hátsó sárvédő, hátfal, köténylemez. kb elég is lett az anyag, még maradt is. Egy sorral fújtam. Aztán gyönyörűen lemostam az egészet 2 liter nitróval. Kritikán aluli lett. nem terült ki, szemetes volt, és ennek tetejébe mintha egy liter hígítót öntöttem volna bele úgy folyt. 

 

Ennyire összeveszett volna a két edző? ennyit tenne a három-négy fok különbség? Az ajtók, a sárvédők, a csomagtér ajtó körülményekhez képest tök jó lett. És nem is folyattam meg. (kivéve az egyik ajtót és a motorháztetőt, mert a szilikon pöttyöt akartam elfedetni, de hát nem sikerült. Ezeket újrafújtam, az ajtó jó lett, a motorháztető meg csíkos - újra fújom) 

Előzmény: fatyú (15768)
fatyú Creative Commons License 2017.01.08 0 0 15769
fatyú Creative Commons License 2017.01.08 0 0 15768

Peti251

 

Szemet az otthoni festésnél elég megszokott dolog, de hidd el fülkében is előfordul.

Ez ellen a takarítással, mondjuk lesepred a plafont egy nedves ronggyal áttörlöd, fel locsolsz a kocsi körül.

Mézes kendő festés előtt, és talán ami lehető legkisebb levegővel fújni amin a pisztoly még szépen terít.

Ha meg folyik nem kell parázni szakműhelyben is előfordul és nem fogják veled megosztani, hogy kicsit megfojt de kipolíroztuk  fasza lett.

A folyást és mellette kihúzod flekk kittel, aztán P1200, P2000 és mintha flekket csiszolnál próbálod minél inkább a flekken tartani a steknit mert nem szabad kézzel kell az éleket széleket leragasztod

persze ehez kell egy réteg vastagság is. A szemétnél is haszonló az eljárás szélek leragaszt élek is aztán egy kupakjánál lyukasztott flakonnal folyamatosan vizezzed.

Paszta 3M nagyon jó de nem a fehér.

1. zöld kupakos ettől szép fényes lesz de bizonyos szögből látszik a polírozás nyoma.

2. a fekete kupakos ezzel pedig  készre húzod.

Ha fekete a kocsi vagy valami sötét szín akkor még a lilával is átlehet menni rajta.

Persze ehez 3 féle szivacs is kellene elméletileg.

Ha polírgép amit vettél nagy batár 200, vagy 180 szivaccsal van az sem a legjobb 150 átmérő bőven elég csak vigyáz nehogy túl melegítsd a felületet 

 

Előzmény: Peti251 (15746)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!