Szeretném kérdezni ,hogy egy gépkocsi alváz és üregvédelmével kapcsolatban milyen anyaggal célszerű (jobb) megcsináltatnom ? Opel Gyulai azt hiszem Würth anyaggal dolgozik, vagy pl. a Rustica Bt. Dinitrol anyagával ?
Esetleg Budapesten közületek foglalkozik alváz és üregvédelemmel és meg tudnám nekem csinálni ? Hány évig lehet a védelmet biztonsággal tervezni? Meg szeretném a most 5 éves autóm tartani sokáig.
Igen könnyebb,mert kevésbé érzékeny a környezeti hőmérsékletre,de ez nem azt jelenti,hogy bármilyen körülmények megfelelnek a felhasználási követelményeknek. Min: 15-18 fok és gyors edző/ nem száradásgyorsító/
Tegnap a pisztolyt darabokra szedtem és beáztattam éjszakára nitróba.
Ma lekapargattam róla a kék festéket, vagyis inkább valami eloxált kémiai úton felhordott anyag lehetett rajta. A hígító valamennyire feloldotta ezt az anyagot. Most kívül és belül is szépen lepucoltam.
Mikor festek akkor nem szabadna a levegőnek beledolgoznia a festékes tartályba?
Nem szabadna buborékoznia a tartályban lévő festéknek? A teflonszalagos megoldás jó a meneteknél lévő tömítésekhez? Nem lenne jobb valami gumi gyűrű? Gyárilag mintha be lettek volna ragasztva valamivel ezek a menetek.
Köpködni? Akadozva jönni? Nekem volt olyan gond hogy a tömítés teljesen rossz volt a dűzniház és a pisztolytest közt, akadozva, egyenetlenül jött. Azóta minden szétszedés után a dűzniházat teflonszalaggal feltekerem, aztán kis nitrót a tartályba öntve letesztelem hogy nem buborékol-e. (tömít-e rendesen)
Olyan is volt hogy a tartály alján lévő szűrő teljesen eltömődött takarítások ellenére... Azóta ezt száműztem és mindig szűrőpapíron keresztül töltöm bele a cuccot.
Igen, szinte 100% hogy hideg volt, és azért folyt meg. Különben Iwata W400 van, 1.3. Kezdek ebbe belecsemelni különben. Szerintem hanyagolom ezt az egészet tavaszig. Addig legfeljebb összerakom a többi részét.
Egyszerűen hideg volt, nem vesszet össze a 2 edző.
Azt írod 8 fok akkor a lemez volt vagy 5 fokos azon nem szeret a festék megállni.
Nyújtsd ki a mutató ujjad mikkor fújsz mintha lőfegyvert fognál, tedd a dűzni mellé hátha jobban fogod érezni hol jársz.
Fogj egy rossz elemet és gyakorolj, sárvédőt ajtót , legolcsóbb 2k festék.
próbálkozz a pisztoly állítgatásával, sokat dob a dolgon egy másik beállítás.
3bar a kompresszoron, ha nem ereszt a tömlő akkor az 3 a pisztolynál is.
Nem tudom milyen pisztolyod van de az sokk.
Én és ismétlem ÉN, nem követendő példa 1,7-2bar akril meg a lakk is.
Sata 3000 1,3 én lakkhoz 2bar a lepke teljes nyitás az anyag pedig 3 egész fordulat és már az első sort simára fújom, 2 sornál nyitok rá még egy felet vagy egészet
devilbiss flg5 a lepke teljesen az anyag 4 fordulat 1,8bar lakk és akril.
Látod, lengyelországban nem vacakolnak. mehet az üvegszál meg a paplan mindenhová, mefújják barkács "szett" pisztollyal. Én meg költöm itt a nagy lóvékat pisztolyra, meg gépekre, meg anyagokra(ki sem merem számolni) és akkor egy csíkos, agyonfolyatott kocsim van:(
Különböző magasítók ,állványok olykor létra vagy telepített állás is szükséges lehet egy egy munkához,nagyobb autóhoz. Valaki eleve mérethibás / alacsony/ és nehézkes a magasabb tetejű autók fújása ezáltal.
Lementem, szörnyülködtem egyet. a jobb oldali sárvédő az olyan, mintha a tartály tetejét levettem volna, és csak úgy rácsurgatom a festéket. "Le van locsolva." Cserébe nem olyan nagyon durván szemetes, ellenben ami nagyobb baj, hogy a nagytető csíkos lett. Nagyon nem érzem ezeket a sorokat. Azt gondolom hogy másabb az, mikor normál sorrend van, tehát füller után az elsőt fújja az ember, van színkülönbség. A nagy tetőt ráadásul be sem érem, sokat gondolkoztam azon, hogy hogyan lehet azt rendesen beérni, látni hogy hol tartok! Állványról!?
Könnyen megfolyik!? :) szanaszéjjel folyattam. egyszerűen nem látom (nem érzem?) hogy hol az előző sor.(?) Azt sem tudom, hogy az ajtók, meg a motorháztető miért sikerült jól? És a lakkos amit előtte fújtam? az miért nem folyt meg ennyire durván?
Akrilnál fontos főleg ha nem ideálisak a körülmények,hogy több vékony " poroló " rétegeket fújva építsd fel a rétegvastagságot, és takaróképességet,hogy legyen ideje átszáradni és csak az utolsó réteget vastagabban fújva végezz a melóval. Ha nem vagy biztos benne hogy a hőmérsékletnek megfelelő edzőt választottál hidegebb időben abban az esetben száradásgyorítóval lehet adalékolni.Ha az első réteget fényesre fújod ki könnyen megfolyik és sokkal több szemetet vesz föl a környezetéből.
Első sornál pedig könnyen szokott terülni általában. Én elfektetett elemeknél jártam már úgy sokszor hogy második sornál nehezen akar terülni. Megfújom, nézem hogy ez így jó lesz olyan "gyáriasan narancsos" és még utána kezd el terülni a festék, de ha jobban behígítom akkor meg lehomályosodik és nagyon kicsi a rétegvastagság ami egy véletlen megfolyásnál szívás ,mert tuti hogy ki fog kopni.
Köszönöm a segítséget! Sajnos türelmetlen voltam, fel kellett volna valóban gittelni a folyásokat. Tény, hogy szemét mindig lesz benne, de nem mindegy hogy mennyi és mekkorák. Ebben sok nagy volt. azt, hogy újra akartam fújni nem bántam meg, csak a technikát ahogy elkezdtem.
Viszont ma kegyetlenül elbaltáztam valamit. Csak nem tudom hogy mit. Szóval szépen kicsiszolgattam a szemetet, a folyásokat, felskótoltam mindenütt, gyönyörűen kimaszkoltam papírral. kb 8 fok lehetett a garázsban. locsoltam is bőven, a falakat is nedvesítettem. szépen kimértem a festéket, 3dl. volt még egy kevés MS edzőm, meg 1 és 3/4 éves HS edzőm. ezek keverékéből töltöttem föl a festéket ugye 1.5 dl-rel. (2:1) 2K hígító, a második osztásig, szépen összekevertem, szűrő, pisztolyba bele. a nyomást a kompresszornál levettem 3 bárra, kb 12 méter cső van, ezen talán egyet esik, a végén lesz 2. Tehát két ajtós a kocsi. külső elemek fújása: nagy tető, falcok, két küszöb, két nagy hátsó sárvédő, hátfal, köténylemez. kb elég is lett az anyag, még maradt is. Egy sorral fújtam. Aztán gyönyörűen lemostam az egészet 2 liter nitróval. Kritikán aluli lett. nem terült ki, szemetes volt, és ennek tetejébe mintha egy liter hígítót öntöttem volna bele úgy folyt.
Ennyire összeveszett volna a két edző? ennyit tenne a három-négy fok különbség? Az ajtók, a sárvédők, a csomagtér ajtó körülményekhez képest tök jó lett. És nem is folyattam meg. (kivéve az egyik ajtót és a motorháztetőt, mert a szilikon pöttyöt akartam elfedetni, de hát nem sikerült. Ezeket újrafújtam, az ajtó jó lett, a motorháztető meg csíkos - újra fújom)
Szemet az otthoni festésnél elég megszokott dolog, de hidd el fülkében is előfordul.
Ez ellen a takarítással, mondjuk lesepred a plafont egy nedves ronggyal áttörlöd, fel locsolsz a kocsi körül.
Mézes kendő festés előtt, és talán ami lehető legkisebb levegővel fújni amin a pisztoly még szépen terít.
Ha meg folyik nem kell parázni szakműhelyben is előfordul és nem fogják veled megosztani, hogy kicsit megfojt de kipolíroztuk fasza lett.
A folyást és mellette kihúzod flekk kittel, aztán P1200, P2000 és mintha flekket csiszolnál próbálod minél inkább a flekken tartani a steknit mert nem szabad kézzel kell az éleket széleket leragasztod
persze ehez kell egy réteg vastagság is. A szemétnél is haszonló az eljárás szélek leragaszt élek is aztán egy kupakjánál lyukasztott flakonnal folyamatosan vizezzed.
Paszta 3M nagyon jó de nem a fehér.
1. zöld kupakos ettől szép fényes lesz de bizonyos szögből látszik a polírozás nyoma.
2. a fekete kupakos ezzel pedig készre húzod.
Ha fekete a kocsi vagy valami sötét szín akkor még a lilával is átlehet menni rajta.
Persze ehez 3 féle szivacs is kellene elméletileg.
Ha polírgép amit vettél nagy batár 200, vagy 180 szivaccsal van az sem a legjobb 150 átmérő bőven elég csak vigyáz nehogy túl melegítsd a felületet