Nekem is 1996-os SHATEAU 310-es lakóm van. 830-ért vettem szép megkímélt állapotban. Önsúlya 640 kg. Nagyon meg vagyunk vele elégedve, konnyű vontatni, még nagy szélben sem voltak problémáim. A lakók nagytöbbségének felípítménye fából van, az alváza szerencsécs ha horganyzott. Kettőtöknek az angol lakó tökéletesen megfelel. Arra ügyelj, hogy ne legyen beázva, azt ha belépsz érezni lehet, főleg esős időben. Ha lépkedsz a padozaton nem szabad érezned, hogy hajlik. Nézz bele minden zugába, ne sajnáld rá az időt. A lakómat tető alatt tartom, és betakarom a barkácsáruházakban kapható takaróponyvával, így hófúváskor nem rakodik rá a hó, és védve van a tűző nap ellen is. Az ablakok, ajtók gumijait télire bekenem glicerinolajjal, beépített WC tartályt kiveszem kimosom hipós vizzel kiöblítem nagynyomású mosóval, a tömítőgumikat szintén bekenem glicerinolajjal. Egyébként a beépített WC nagyon hasznos, kurturált kempigben ritkábban használjuk. A beépített WC jobb, nagyobb a tartálya, nem kell rakosgatni ide-oda. Nem kell sajnálni a kemikéliát a szenyvíztartályba és az öblítővízbe, ekkor nem büdi!
Úgy látom,hogy ma nagyon korán köpött a maci!Elfáradtatok a hétvégén a kapálásban?Bár,ha jól tudom akkor itt a fórumon ilyet rajtam kívül senki nem szokott csinálni...
Mint pl.az enyém:http://www.youtube.com/watch?v=5_GVtRG6VAc
Nem kell nagyon sokat költeni,mert a bolhapiacon ez is kapható.Kis szerencsével kilehet fogni a jót.Eddig 1:1 az arány.Magamnak tavaly vettem egy ilyet és tökéletesen műkszik azóta is.Aztán 1,5 hónapja összejött mégegy ugyanijen azt a Gruaunak vettem.Na ennek volt egy kis szervíz gondja,de ezzel együtt is éppen annyiban van,mint az enyém.Sőt annak most sokkal finomabb a hangja.
Nem titok 55-be került.De,ha megnézitek az új árát akkor ugye mindjárt más a nő fekvése!!!Újonnan én tavaly a legolcsóbban 185-ér láttam.
És akkor itt jön amit előbb a GPS kolléga mondott:,,Kemping-üzemmódban megkockáztatnám akár a 20 éves üzemidőt is....ha azt veszem alapul, hogy egy évben összesen párszáz órát ha üzemel."
Szóval ott a szervízben már valamennyire ismerem a szervízest és a múltkor kicsit beszélgettem vele.Ő mondta a 30 éves tapasztalatával,hogy ezek a kis gépek normál körülmények között simán elmennek 25-30 évet,ha betartják az előírt szervízintervallumokat.
Aztán ahogy mondod:a gatyámat nem eszi le pár decit fogyaszt óránként terheléstől függően és lehet róla közvetlenül egy speckó dugó segítségével az akksit is tölteni,ha netán valamiért mégis lemerülne.
Tavaly összesen annyit ment,hogy amikor vadkamperoltunk,akkor az elősátorban egy 40W-os neonnal világítottam amikor vacsiztunk meg természetesen az alatt az idő alatt a bódé is arról ment.Tehát max 25-30 üzemórát használtam!
Tudom most az lesz a következő kérdésed,hogy akkor minek jutott eszembe a napelem?Megmondom:nemtudom.Csak... De ezt Te már tudhattad,hogy nekem van ilyenem mert régebben már mondtam.
ANNÁL IS INKÁBB, MERT SOHA NEM LEHET TUDNI, HOGY MIT KELL JAVATANI RAJTA. kICSIT ÉRTEK SOK MINDENHEZ (NA EZ JELENTI AZT, HOGY IGAZÁN KOMOLYAN NEM MERNÉK ÚGY NEKI ÁLLNI SOK MINDENNEK MINT TI.)
EDDIG SZERENCSÉM VOLT, AMIT A NÉMET MINŐSÉGNEK TUDTAM BE. DE EZEK SZERINT AZ ANGOL SEM ROSSZABB, CSAK KEVÉSBÉ ISMERT.
AMÚGY TÉNYLEG TÁGAS ÉS SZÉP, NEKEM LEGALÁBBIS BEJÖN KÜLLEMRE.
Félreértettél! Azt akartam mondani, hogy egyszerű trafós töltővel, mint az én házi készítésű töltőm, nem jó ezeket tőlteni. Azzal az indító aksikat is csak egy reflektor izzón keresztűl töltök. A lakóban valami komolyabb szerkezet van, mert: Könyű, tehát nincs benne vasmag, csak elektronika, másrészt képes ellátni a rendszert stabil 12 volttal akksi nélkűl is intelligens ventillátoros hűtése van (csak akkor indúl, ha melege van)
Nézd, ha huzamosabb ideig jelentősebb áram-mennyiségre van szükség, hát arra tényleg csak az agregát a válasz. Ez az igazi energia-függetlenség...a többi csak pótkávé.
Valóban lehet már kapni nagyon "csecsebecse" kis agregátokat is - kicsik is, okosak is, csendesek is - és nem is eszik meg az ember fejét - benzin-ügyileg.
Meg hát környezetkímélők is, ugye - mert elvégre nem vagyunk vademberek, nem igaz?
Igaz, nem 3 Ft 60 Fillér egy ilyen - de mellette szól, hogy ezért cserébe rendkívül sok évig kiszolgálja a sporttársat. Kemping-üzemmódban megkockáztatnám akár a 20 éves üzemidőt is....ha azt veszem alapul, hogy egy évben összesen párszáz órát ha üzemel.
Erről aztán lehet akkut is tölteni - szakszerűen - tehát nem kell minden szíre-szóra beröffenteni a kis mocit...mert kisebb fogyasztásnál simán ellátja az akku a bódét.
Nekem - személyszerint - biztos ez lenne az első nagyobb beruházásom, ha vadkamperolnék. .
Attól függ, hogy milyen az a beépített elektronika? Mert nagyon sok primitív szart láttam már lakókocsikba (gyárilag) beépítve - csak azért kérdem.
Például azon nagyon-nagyon elcsodálkoznék, ha kiderülne, hogy konkrétan a te lakókocsidba egy komoly, processzoros, intelligens töltőművet építettek volna be - gyárilag.
Egyébként aki azt mondta neked, hogy az akkut egy jó, intelligens töltőről tölteni az káros - annak az embernek vajon mi a szakmája - hogy ilyen tanácsokat osztogat? .
A zselés (és bármilyen) akksi valódi állapotát úgy tudod ellenőrizni, hogy egy korrekt (tehát NEM trafós-obi-s-autósboltos) töltővel feltöltöd....és aztán rá-akasztasz egy ismert fogyasztót - pl. egy bilux-izzót....meg egy bármilyen voltmérőt.
Ha áramot is tudsz mérni - akkor még jobb.
Szóval ezt így begyújtod, feljegyzed az órát....és megnézed, hogy hány óra alatt ment le a feszültséged mondjuk 10,5 V-ra.
Ezután kiszámolod, hogy adott Amper x eltelt órák = X amperóra.
Egy munka-akkunak illik a ráírt amprerórájának min. a 75...80%-át teljesíteni. Ha ennél kevesebb, akkor már fáradt az akku. .
" volt olyan kereskedő aki azt mondta: taknyolt kocsik!" Neki biztosan nem volt angol lakója. Két azonos típusú, de eltérő felszereltségű lakó között is lehet 1-2 száz kiló különbség. Egy ismerősömnek van angol lakója és ő nagyon meg van vele elégedve és szerintem is nagyon jó az elrendezése. Az, hogy Angol az nem kizáró ok csak ne legyen beázott vagy dohos. Nézd meg és ha tetszik, vedd meg, de ne kapkodd el nézz meg többet is!
Az akksis kérdésemre nem kaptam választ: hogyan tudom ellenőrizni a zselés akksi állapotát?
"Lehet e 12v-ról működtetni ventilátort és ha igen akkor hol lehet ilyet kapni?"
Lehet - de arra számolj, hogy nem keveset zabál. Egy körfűtést meghajtani minimum olyan motor kell, ami legalább 1,5...2 Ampert zabál. És ez még csak 20-25 Watt.
Ez rohadt sok ám egy sok-órás menetben....ennyi fogyasztás, 2 nap alatt, totál hazavág egy akkut - ha nem kap töltést közben.
Hogy mennyire kevés a 20 Wattos ventilátor, az onnan látszik, hogy egy valamirevaló konyhai elszívó 150 W-os....de az még a legenyhébb (enyhe-szellő)- fokozatában is felvesz 40-et. .
Ki tudna nekem segíteni?A lakóban körfűtés van és amikor nincs áram (vadkemp) és a fűtés használjuk akkor nem megy a ventilátor,mert az 220v-ról működik és iszonyúan bemelegszik a szekrény ami alatt van a fűtés.Lehet e 12v-ról működtetni ventilátort és ha igen akkor hol lehet ilyet kapni?
Nálam az adatok alapján az angol 2:0-ra vezet.Fiatalabb évjárat szélesebb ágy.Nekem az Adriába is csak 120 cm-es.Elférünk rajta,mert nem vagyunk nagydarabok.De forgolódni nem ajánlatos,mert akkor a másik felébred.Vagy egyszerre kell fordulni.