Rendeltem pecsétviszagomba port Kínából és ami érkezett az nem az volt, hanem kakaó...
Szóval, indítottam egy return-t ("not as described"), ami várja a visszaküldést.
Mivel nem azt kaptam, amit vártam, a kereskedőnek kéne állnia a visszaküldést, de megegyeztünk, hogy nem kéri. Azt mondta, hogy indítsak "direct refund"-ot, amit nem tudok a nyitott visszaküldés miatt. Azt mondta, vonjam vissza ezt a case-et és akkor vissza tudja téríteni.
A kérdés: ha visszavonom, akkor megmarad a védettségem? Mi van, ha visszavonom és mégsem térít? A levelezés az ebay rendszerén történt.
mi az anyamkinja van a posta trackal? aszongya a szamomra hogy nem letezeik, penteken meg belfoldi feldolgozason volt. 17 track is csak a kulfoldi szakaszt latja, mintha be se jott volna az orszagba.
Ha egy meghiúsult vásárlásra (hibás terméket kaptam, visszaküldtem, és visszakaptam az árát) szeretnék értékelést adni, adhatok pozitívot az eladónak? Nem úgy van mint pl a vaterán, hogy akkor ki kell fizetnie a jutalékot?
Open unpaid item case. Ezt meg tudod nyitni, ha idő közben kifizeti a terméket akkor automatikusan bezárul, ha nem akkor te zárd be 4 nap múlva. Így visszakapod a jutalékot és a feltöltési díjat is.
Sziasztok. Eladtam egy terméket pár napja (11-e), vevő nem fizetett, bár írtam neki. Ha küldök neki számlát a fizetés nyomatékosítására de végül nem fizet, azt tudom sztornózni? Vagy más megoldást válasszak a fizetés felszólítására? Egyáltalán kell számlát küldeni? Ha kommunikálna, hajlandó lennék törölni, de nem kommunikál. Köszi előre is.
Most az van hogy licitálásra felrakok egy csomó apróságot, hogy azzal feltornásszam a pozitív visszajelzéseimet. Ráfizetéses de ez van jobbat nem tudok kitalálni.
Tokmindegy, mit vallalsz. Ha not as described (es ez barmi lehet, akar az, hogy azt irtad, a hajkefenek 5000 sorteje van, es valojaban csak 4999), akkor te fizeted a visszapostat is, vagy full refund, es megtarthatja a cuccot.
Hiaba bizonyítasz barmit, hiaba van igazad, a vevonekfognak itelni. Es a jutalekot is buktad.
A lényeg, hogy attól, hogy valaki nem fogad el return-t, de SNAD (jelentősen eltér a leírástól) bizonyosodik be, úgy a pénz visszajár, ráadásul a visszaposta is elvileg az eladó dolga. A probléma ezzel csak az, hogy kinek mit jelent a "szignifikáns eltérés"...
Kicsit utánajártam külföldi ebay-es fórumokon a return policy-vel kapcsolatos dolgoknak. Én azt látom, hogy valójában az, hogy "returns not accepted" van, az nem jelent semmit. Ahogy fogalmaztak, ez nem jelenti azt, hogy nem lesz refund. Tehát jelenleg számomra az tűnik a legjobb megoldásnak, ha "14 days, buyer pays return shipping" esetet választ az ember, mert ekkor addig nem kell refundolni, amíg vissza nem kapja az árut (a vevő költségén), és akár lehet levonásokat is eszközölni (újralistázás stb.), illetve ha nem abban az állapotban érkezik, mint amiben elment, az is ok lehet a partial refundra.
Az mondatja ezt velem, hogy ha így-úgyis elérik, hogy legyen refund, akkor legalább legyen kereket közé szabva, és ezzel szerintem inkább el lehet kerülni a visszaéléseket.
Érdekelne még az is, hogy sima, "megegyezéses" return esetén (de érdekel a case-es is), elég akkor refundolni, ha visszaérkezett a csomag? Nekem amikor vevőként volt ilyenem, akkor megvárta az eladó, amíg visszaérkezik hozzá az áru.
Egyébként van olyan külön, hogy "return" és van olyan hogy "item not as described"? Vagy a return indoklásnál van a "item not as described"? Érdekelnek a vevő lehetőségei, hogy felkészüljek a jövőben...