Ja es meg valami. Ha javasolhatom a haztartasi mososzereket felejtsd el. Azok igen erosen zsirtalanitjak a feluleteket, ami azt eredmenyezi, hogy az osszes festeket vedo viszat lemossak. Ki fog szaradni a fenyezes, es akar be is repedezhet. Az autosamponok mindig tartalmaznak adalekot, amik ezt a viaszreteget potoljak es vedik a fenyezest.
Erre van egy viszonylag egyszeru modszer. Eloszor fujd be az erintett teruleteket bogar-es katrany eltavolitoval. Ilyet kapsz barmelyik autofelszerelesi boltban, vagy nagyobb aruhazban. Ezutan vizes ujsagpapirt terits a feluletre, amit idonkent vizezz meg. Kb. 1 ora alatt felazik a dzsuva es akkor mar a hagymanyos modszerrel le tudod mosni. Ha megis maradna rajta, akkor azt mar csak polirozassal lehet lehozni, de az is konnyebb melo, ha fel van azva.
kisse trehany voltam az utobbi napokban, lemostam a kocsit, de a bogarak a motorhazteto elejerol nem nagyon akarnak eltunedezni, jobbanmondva a foltok ottmaradnak utanuk.
van otletetek, hogy mivel szedjem le? per pillanat sunlicht a mososzer, amit hasznalok, eddig nem tartottam tul nagyra az autosamponokat
Nezd, en is tudok egy fenyezot aki az Audink teljes tetejet fenyezte festekkel 20-ert kamraban.Kifogastalan munkat vegzett, mar amennyire en meg tudtam itelni.
Én úgy 2 hete írtam, hogy a Tesóba 999Ft akciósan. Akkor vettem egy flakonnal metál kocsira (kék). (Van egy új teflonos is. Azt próbálta valamelyikőtök?)
Az én verdám alapba is elég csili-vili. A kezelés után az apróbb karcokat eltüntette, de a durvábbakat nem (bár azok is "halványodtak). Szóval nem egy durva szer.
Én száradás után csak addig dörgöltem, amíg szer volt a felületen. Utána nem tudom van-e értelme tovább simogatni...
Nincsen nagy tapasztalatom, de én az eredménnyel meg vagyok elégedve.
Erdekes, en is igy csinalom (ket fazisban) ahogy Te is.Nyilvan ez a logikus, de nekem megis az esetek tobbsegeben foltosan szarad meg.Pedig nagyon leoblitem.Az is igaz, hogy a legolcsobb samponok egyiket hasznalom.
A Turtle Wax viaszos samponnal van valakinek tapasztalata?
Alaposan le kell öblíteni, főleg nyáron amikor még az árnyékban álló autó kasztnija is meleg. Én úgy csinálom hogy pl. lemosom szivaccsal a kombi farát és a hátsó ajtót, ezután leöblítem. Aztán megyek tovább. Régebben körbesamponoztam az egészet egyhuzamban, aztán amikor öblíteni akartam akkor már a fele rászáradt.
Nekem a Motip (viaszos) samponnal volt hasonló gondom. Aztán rájöttem hogy azért lett csíkos, mert hanyagul öblítettem le, és habos víz száradt rá itt-ott.
Mint a nevében is benne van, új autóra való. Gyakorlatilag nincsen benne polirózóanyag, csak egy védőréteget (valszeg viasz) visz fel az autóra.
Én pl. a Johnson Autopuding nevűt használom, évente 2x, 3x…
No, én is kipróbálatam a prevent waxos sampont, és jó! Egy 10 éves fekete korzán. Nem nagyon hiszek az ilyen kombinált dolgokban,(új autónál most sem fogom használni) de nagyon szép lett utánna a kocsi. Hideg vizzel is kiváloan oldja le a szutykot.
Próbált valaki olyat hogy "neuvagen balsam" vagy mi a szösz? Asszem REX vagy milyen márkájú, olyan fémdobozos.
Éa saját magam szoktam a kocsit mosni. Mostanában valami finn vagy norvég (szal valami Tescos) viaszos autósampont használok. És az a bajom vele, hogy száradás után - bár a papír szerint foltmentesen kéne - maradnak a kasztnion csíkok. Ez még nem is volna akkora baj mert rongy elő, és a csíkos helyeket áttörlöm. Igen ám, de ekkor a viaszréteg elkenődik és olyan az egész mintha az autót bekentem volna zsírral.:-(
Szerintetek az én samponom xszar, vagy a viaszos samponnál nem szabad az autót törölgetni ?
Varshi,
én nem tapasztaltam ilyesmit, ugyanúgy pucolom az ablakot Prevent után is.
Ami a "megfontolt autómosást" illeti, olyasmit úgysem tudsz megtervezni, hogy a kocsi a mosás után 12 órával még csillogjon, legalábbis Budapesten. Annyira rühellem, hogy 2 óra után már tök poros a kasztni, másnap reggelre meg már tök retek...