Az autóm most igen komoly szervizen esik át. Ha már úgy is áll a 160-as nagyszervizt is csinálják. Részecskeszűrő felújítás, adalékfeltöltés, fékbetétcsere, fékolajcsere, első futómű szilent csere, vezérműszíj, lánc, ékszíj csere, olaj, légszűrő, pollenszűrő. Hirtelen ezek jutottak eszembe. Ha esetleg jön rá vevő 2.3-ért viheti. (Lehet 2.5-ért meghirdetem majd, annyiért van egy csomó a hasznaltauto.hu-n.) Adok hozzá téli-nyári gumigarnitúrát (télit acélfelnin), 2 db új féktárcsát tartalékba, TV tunert, stb. Olcsóbban nem adom, inkább megtartom. Ilyen hibátlan állapotban már nem is éri meg ennyiért eladni, de találtam a Hyundai Tucson-t és arra pályázok mint tudjátok.
Tényleg nem mondasz butaságot. Tele van a vízkör mindenféle trutyival. És az új hengerfejtömítés is gyárilag szar. Kisebb rajta a luk mint az öntvényeken ezáltal csak idő kérdése hogy az áramló víz mennyi idő alatt marja szét és viszi be a vízkörbe! Szerintem egy jó szűrő is elkelne a vízkörben! Nem is értem miért nincs. A sok trutyi eltömíti a kisebb lukakat, és a vízpumpának se lehet kellemes...
Legalább most látszik mibe halt bele a vízpumpa, az a sok lerakodott vízkő. Én még nem láttam olyan autót, aminek lekerült a hengerfeje, hogy szép lett volna (magyarországon nem nagyon trend cserélni a hűtővizet).
Tegnap megrendeltem a Peugeot centrál-nál a cuccokat. 82000 ft. Voltaképp számolgattam, és ha nem szakad el a szíjam akkor 27000 Ft-tal lenne olcsóbb a móka és a gépmunkával, hengerfej leszereléssel. Majd dobok fel képeket a leszedett henferfejről meg a dugattyúk látványáról!
Én is azért szemezek a 225/45R18-as mérettel , mert ez egy gyári váltóméret és talán még olcsóbb is mint a 16-17"-os garnitúrák . De megkérdeztem pár /45-ös gumit használó ismerőst , és átlag minden 2-dik évben becsúszik nekik egy felni-görgőzés + oldalfali szálszakadás miatt gumi csere :( Azt mondja egy gumis ismerősöm hogy ha jót akarok akkor /50-gumi alá nem megyek. Itt Kiskőrös térségében olyan sz@r kátyúsak az utak hogy valószínűleg meg maradok a 225/50R17 méretnél .
Nekem 2 napig volt fent R18 235/40-es gumi, mivel újonnan ütöttek voltak a felnik.
Nagyon keményen járt vele az autó, átérezted az egész futóművet.
Most télibe R17 225/50-es valami elégg használt Defektűrő gumi van rajta, annyira merev falu, hogy ezzel is ritka rossz a komfortja.
A Dunlop Sportmaxx R17 235/45 nagyon kis finom, viszont mivel elég puhafalu, így már kellett görgözni egyiket másikat.
Amúgy a Defekttűrőre visszatérve, mivel elég vacak gumik fel se raktam a kerekeket és valószínű a gumis elfelejtette kellően felfújni őket. Mikor felkerültek sipákolt a computer 3 kerék defekt, nah mondom ;)
0.5baros nyomás volt a 3 kerékben és nem vettem észre jóformán semmi különbséget, míg kimentem a kútra ;) (pedig nem vagyok analfabéta ezen a téren)
A 4. kerék csak azért volt jó, mert a szeleppel szenvedtünk, össze volt rohadva és az fel lett rendesen fújva :)
Amúgy csak azért választottam a 235/45-öst mert vagy 10e-rel rövidebb volt darabja.
Én biztos, hogy nem tennék fel 18-as felnit ezekre a retek utakra. Amúgy sem szereti a 607 futóműve a rossz utakat, úgy meg pláne hogy még "megterheljük" egy nagyobb kerékkel. Sokkal hamarabb fognak kopni az alkatrészek (összekötők...) Szerintem ez a 225/50/17-es gyári méret árt a legkevésbé az autónak, valamint kényelmesebb, mint egy 45-ös gumi, és még talán jobban veszi a gödröket, úthibákat.
Benne van egy lámpatestben, holnap fogom kiszedni és este felteszem a foóit. Amúgy ugyanaz van mindegyikben. 50000 ft a gyári új. Lehet még ma kiszedem.
Sajnálom ami történt Veled,de ezért csak magadat okolhatod.. a vezérlés szíjhajtásánál pedig nem csak egyszerűen úgy működik,hogy betesszük az egyik görgő helyére a vízpumpát..mégis melyik helyére? a vezetőgörgő vagy a feszítőgörgő helyére?! és akkor mi lesz a szíj megváltozott frekvenciájával és átfogási szögével? A mérnökség még nem jelent egyet azzal,hogy egy szíjhajtást megtervezz.. Pláne ha mérnök vagy,akkor ragaszkodhatnál az előírt csereperiódusokhoz,azok sem hasraütésszerűen vannak kitalálva,főleg nem a vezérlésnél. Örülhetsz szerintem,hogy 'ennyivel' megúsztad.
Vettem az autóra 4 használt télit. Elől 5mm hátul 3 mondjuk (Conti).
Szencsésen leesett a hó itt a Mecsekbe, hát ki kellett próbálnom az autót :)
Bementem egy olyan 15cm-es havas részre (nem a a szűz hó volt) ESP nélkül, hát egyszercsak elkezdett lassulni és ha megáll valószínű nem jön ki, benyomtam az ESP gombot és olyan szépen megfogta a kipörgő kereket és kijöttem ... :)
Ahogy még autókáztam ezeken a részeken tényleg igaz ez egy nagy tepsi egy hadihajó, automata és a jó hangszigetelése miatt nem lehet egyből észrevenni mikor pörög el a kerék és akkora tehetetlen test, hogy nem éppen ilyen helyekre találták ki :)
ESP nélkül azért szépen lehet vele keresztbe autókázni egy kis kézifékkel. Aki szeret játszani a kézikékkel az tudja szeretni ezt az autót ;) Nagyon jó, hogy könnyű a szervorja könnyedén lehet róni a köröket :)
ESP-vel is lehet keresztbe csúszni csak mikor elengedi az ember egyből beavatkozik és helyre próbál tenni :)
Nagyon érdekesen fékezget mikor 45fokból próbálja visszahozni az ESP :)
Jó kis móka csak legyen megfelelő placc.
Mostmár értem miért írták többen, hogy havas időben nem egy stabilitás.
Nem tudom biztosan, hogy jó-e ez a tiédhez (de szerintem valószínűleg jó kell hogy legyen). Azonban az biztos, hogy ez a csávó sem ért túl sokat a saját autójához: ugyanis az nem TRIPTRONIC, hanem TIPTRONIC váltó :))
Ez az automata C5 váltó jó 607-hez is? Ismeri valaki a BOSCH AEROTWIN ablaktörlőt? Használtok ilyet esetleg?
Amúgy nem kéne 3. ékszíj, az egyik fordítógörgő helyett lehetne a vízpumpa.
Szerintem (mérnők lévén) egy vezérlési körbe minél kevesebb hibatényezőt kéne betervezni. Egy vízpumpa hibája miatt tönkrevágni egy motort? Ha autopályán történik 140-nél mi maradt volna a motoromból? Azt se értem minek a hülye lánc. Simán a szíj hajtaná a két vezérműtengelyt a főtengelyről egy feszítőn keresztül.(amin el lenne helyezve egy érintkező és jelezne ha megnyúlt a szíj) Jó tudom ezért vannak a kötelező szervizek és a 80ezres csereperiódus is. Egy ismerősömnek 15000 km után szakadt el a vezérműszíja (nem peugeot volt). Amúgy nem az autóm peches hanem én, és inkább fasznak nevezném magam, hisz nem cseréltem 80ezer-nél semmit csak olajat! A vizem meg már hónapok óta szivárgott valahol de nem tudtam hol. Most kiderült hogy a vízpumpánál!