Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

juve1971 Creative Commons License 2017.12.24 0 0 20227

koszonom a videot, de nekem nem ez a fiestam van. :-)   Az enyem 2002ig gyartott!

Előzmény: peppino (20226)
peppino Creative Commons License 2017.12.23 0 0 20226

Bovdenes. És nem lesz egyszerű, készülj fel rá.

 

https://www.youtube.com/watch?v=_IOiEoUjYo8

Előzmény: juve1971 (20225)
juve1971 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 20225

Sziasztok!   Segitseget szeretnek kerni.  2000es evjaratu fiesta courier tulaja vaok, a futes panelon,a hideg-meleg tekero teljesen lazan tekerheto, semmi ellenalasa nincs ahogy atalitom hidegrol melegre, csak meleget nyom! Gondolom szethullott valami, a kerdes:bovdenes belul ez a resz vagy mi hulhatott szet? Illetve mi a bontas menete? Szetszednem azt a reszt. Iet meg nembontottam, hatha konnyebb egy kis segitseggel:-) 

 

Elore is koszonom nektek!   Jaa! Es Boldog Karit mindenkinek!

peppino Creative Commons License 2017.12.22 0 0 20224

Így van, a retkes pillangószelep az. Lekapod a légszűrőt és a beömlők között látsz eg öklömnyi aluházas bigyót. Két torx csavar fogja asszem. Kiszeded és benzinben áztatva egy finom műszerész drótkefével leszeded a kokszot. Olyan lesz mint újkorában.

Előzmény: buldozerlali (20222)
M63FUN Creative Commons License 2017.12.21 0 0 20223

hát a benzinszűrőt tuti cserélném, mert még szerszám sem kell hozzá, csak maga a szűrő, és ami még gond szokott lenni, a retkes pillangószelep, azt kéne kipucolni.a 2 meló együtt kb 1 óra otthon, bárki meg tudja csinálni. ha nem is oldja meg a gondot, de 2 alapprobléma kilőve.

Előzmény: buldozerlali (20222)
buldozerlali Creative Commons License 2017.12.21 0 0 20222

Sziasztok, segítségre lenne szükségem!

 

Van egy 2006 os 1,3 ccm es benzines ford fiestám. Reggeli első indításnál beindul majd rögtön "elejti" az alapjáratot és leáll. Ilyenkor adok neki egy kis gázt tartom pár másodpercig és minden oké. Utána ez a jelenség nem ismétlődik meg csak a napi első indításnál. Az alapjárat szép egyenletes az aksi is új olaj is. Esetleg a benzinszűrő lehet koszos? Régen volt cserélve...

M63FUN Creative Commons License 2017.12.20 0 0 20221

akkor próbálnék egy autómata váltóra specializálódott céget/szakit szerezni, esetleg villanyászt, hátha arrafelé van valami. nem irígyellek az fix.

Előzmény: EszTomi71 (20220)
EszTomi71 Creative Commons License 2017.12.20 0 0 20220

Nagyon köszönöm, hogy legalább foglalkoztál vele(m).

Igen, az olajcsere lehetne probléma, de nem hinném, hogy esetemben ez van.

A durashift egy un. robotizált váltó, azaz megegyezik a normál kézi váltóval mechanikailag, csak elektronika váltogat. Kétségtelen, hogy szakember lenne hasznos, de esetünkben még azt sem sikerül találni. Ford márkakereskedés: „nem foglalkozunk vele, nem értünk hozzá”. Budapest a helyszín.

 

Előzmény: M63FUN (20219)
M63FUN Creative Commons License 2017.12.20 0 0 20219

érdemben nem tudok hozzászólni, de amit rendszeresen elkövetnek a szervízek, hogy nem cserélnek a váltóban olajat (ha jól sejtem, ez valami autómata, vagy autómatizált váltó, tehát még szűrő is lehet benne). ne tévesszen meg a "hát ez életttartamra van feltöltve, nem kell cserélni" duma, hiszen bár ez igaz, a gyártó által elvárt élettartam a garanciális idő 150%, vagyis a kocsiról kb. 5 éve "lemondtak"

ha te esetleg más élettartamot vársz el, érdemes a gyár logikáját követni, vagyis új olaj és szűrő, aztán a következő 3-4 évben neked sem kell cserélni. ez akár meg is oldhatja a gondot, de szakember kell a kocsihoz, fotelból javítás itt sem működik.

Előzmény: EszTomi71 (20217)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.20 0 0 20218

én pár éve ilyent vettem bele: https://alkatreszek.hu/hankook1

 

Talán olyan 13,5k ft körül volt, de asszonynak most Jászplasztik akkut vettünk, hasonló árban. A hankook az made in korea és a jász plasztik (jász-akku) forgalmazza itthon. Exide volt a focusban, talán max 1 ével bírt többet mint ezek, és árban 22e volt anno.

Legolcsóbbat, nem buksz rajt nagyot, pár éven belül meg úgyis kidöglik a drágább is.

Előzmény: Pözsóka206 (20216)
EszTomi71 Creative Commons License 2017.12.20 0 0 20217

Sziasztok!

Segítséget, tanácsot szeretnék kérni.

A párom „anya taxija” egy MK6 1.4 durashift váltós fiesta (2006). A tegnapi napon egy lámpától való kigyorsításnál elvesztette a fokozatot az autó, csak a motor bőgött fel gázadásra, majd leállítás után még 1-2 alkalommal elindult a motor, de sebességet nem kapcsolt, később be sem lehetett indítani. „transmission malfunction” üzenet van a kijelzőn. Az autó előélete ismert, minden szervizt megkapott időben, 105e km van benne, motorral, váltóval soha nem volt probléma.

Köszönök minden segítő gondolatot, tanácsot!

Pözsóka206 Creative Commons License 2017.12.16 0 0 20216

Sziasztok :) 2005-ös évjáratú Fiesta Ambiente 1.3 "fapad", milyen akksit érdemes bele venni? Köszönöm a javaslatokat, csere, menthetetlenül :D

trafo2000 Creative Commons License 2017.12.04 0 0 20215

Milyen évjárat?

Előzmény: dimi1968 (20204)
peppino Creative Commons License 2017.11.22 0 0 20214

Tudja valaki, hogy homlokfal cserénél hűtővizet, klímahütőközeget ki kell-e engedni/lefejteni? vagy cserélhető enélkül is?

puntooo Creative Commons License 2017.11.12 0 0 20213

Sziasztok!

 

Féltestvéretek vagyok, egy 2003-as Mazda 2-es tulajdonosa, az 1,25-ös (Ford) motorral, ami megegyezik a Fiesta motorjával, sőt maga az autó is tulajdonképpen egy álruhás Fiesta (a katalizátort/kipufogót nem tudom, hogy egyezik-e), ezért is fordulok hozzátok, -Mazdából kevés (visszajelzés) van.

-A kocsi 1/2 éve van nálam, 140E km van benne. Korábbi tulajának is többször volt gondja a "katalizátor hatásfoka nem megfelelő" hibajelzéssel. Cseréltek L szondát, sőt katalizátort is, bár elmondása szerint volt egy kis gyanúja, hogy használtat tettek bele (a márkaszervízben(!)). Amikor hazahoztam, gyenge volt, mint egy bánatos csiga, fent is, lent is; alapjárat felett rángatott is. 150 km távolságból hoztam haza, igaz nagyon kímélve. Viszont ez után 40 km-nyi full gázos országúti menet szinte csodát tett vele, sokat erősödött. Most ott tartok, hogy kisvárosi forgalomban (nem dugókban állva is) 1 hét alatt érezhetően gyengül (akár már az 5000-es fordulatszám alatt lekonyul a görbéje, és nem pörög feljebb),  30 perces országúti hajtás viszont helyre teszi a jelleggörbét. A fenti hibajelzés néhány száz kilométerenként jelentkezik, -a Mazdások szerint arra is van példa, hogy magának az "agynak" kisebb a tűréshatára a kelleténél, és a 2. szonda "kintebb emelése" oldott meg már hasonló problémát más Mazda típusnál. Az autó egyébként szerintem kb. 1 literrel többet fogyaszt a használat alapján elvárhatónál (persze ez nagyon szubjektív). Nyilván a katalizátor cseréje a leglogikusabb lépés, de ennek az ára miatt szeretném megkérdezni Tőletek, hogy volt-e már valakinek hasonló tapasztalata, illetve főleg az érdekelne, hogy előfordulhat-e máshol olyan lerakódás a motorban (szelepek, EGR szelep), amit nem jelez a diagnosztika, és ennyire gyorsan lerakódik, de ki is égethető! Köszönöm, hogy végigolvastátok: puntooo 

papus89 Creative Commons License 2017.11.11 0 0 20212

Vagyis bezáródik az ajtó csak a központi nem reagál és a másik ajtót bem zárja.

papus89 Creative Commons License 2017.11.11 0 0 20211

Üdv!

 

Központi zár probléma: vezető oldalon nyit, de nem zár a központi, jobb oldalon minden oké, bal oldalon is csak zárásnál vacakol. Találkoztatok hasonlóval? Mi lehet a gond?

peppino Creative Commons License 2017.10.31 0 0 20210

Mindenkinek aki MK5-öt használ és alapjárati gondja van:

A feleségem autója 12 éves, és nem nagyon volt szervízben, a kötelezőkön kívül, mert sosem volt baja, másrészt minden évben van olaj és szűrőcsere.

Ellenben az alapjárattal gond volt egy ideje, néha leállt a motor.

Kiszedtem a légszűrő házat és két csavar tartja az alatta, a motor elejénél lévő pillangószelepházat. Az bizony jó kokszos volt, a szelep nem tudott teljesen becsukódni sem illetve mellette nem sok levegő jutott a szívótorokba. Kis rézecsettel és tisztítóspray-vel ki kell puceválni, és újabb 12 évet elmegy gond nélkül.

Ezen a videón 0:32-nél látszik amint a bal oldali cső le van csatlakoztatva, ennek az alsó felén van a szelepház.

M63FUN Creative Commons License 2017.10.31 0 0 20209

bocs, nekem nem világos mit keresel, de ami nekem eddig bevált, bemenni egy ford szalonba/márkaszervízbe, esetleg az unix-ba, és ott ahogy elmondod, mit keresel, egy robbantott ábrán ott lesz az összes alkatrész.te csak rámutatsz, hogy melyik cucc az, jó esetben a helyi erő tudja a nevét, de ha nem , akkor is lesz már gyári cikkszámod, azzal azért könyebb megtalálni bármit sztem. esetleg ford bontóba mész, és megmutatod, mit szeretnél megvenni.

Előzmény: Papus_89 (20208)
Papus_89 Creative Commons License 2017.10.31 0 0 20208

Üdv!

 

Esetleg valaki tudja ennek a szaknevét? A "B" oszlopon és a hátsó ablak (3 ajtós Fiesta) feletti műanyag takarót rögzítő csavarok kupakja. Elveszet belőle 3, szereném pótolni, de név nélkül elég nehéz rátalálni.

 

https://ibb.co/jLGbhb

 

Előre is köszi! 

Béla Bernáth Creative Commons License 2017.10.26 0 0 20207

Sikerült a mult héten összeházasitani a gyári 3 vezetékes központizárat egy univerzális kpzár modullal.sajnos csak 4 hetente járok haza egy pár napraazért tartott sokáig 

nekem kellett hozzá két db 12 voltos relé és  még négy db diódát használtam de lehet elég lett volna kettő is

Előzmény: todi21 (20133)
Turp Creative Commons License 2017.10.22 0 0 20206

Sziasztok!

Tervezem  egy 2004,2005,2006, Fiestát 1.4 TDCi motorral,

A Kérdéseim:Mit érdemes a motoron és a karosszérián megnézni vásárláskor,lehet-e utólagosan tempomatot beépíteni.

Előre is nagyon köszönöm a válaszokat

M63FUN Creative Commons License 2017.10.18 0 1 20205

mondom akkor a te szinteden te seggfej: akkor szóljál hozzá valamihez, ha kérdésed van, vagy hozzá tudsz tenni valamit a dolgohoz a mondanivalóddal. ebből te egyik sem tudod megtenni évek óta.és ez több mint szomorú, de legalább ezt a topicot hagyd már békén! nem elég, hogy szétbarmolod az olajosat, ott is emiatt utál mindenki, nyilván ez a véletlen műve..........

Előzmény: mantec (20203)
dimi1968 Creative Commons License 2017.10.17 0 0 20204

Üdv Mindenkinek!

Aki cserélt már fűtéscsapot (és működik is!) milyen gyártmányt vett, mennyiért és hol?

A napokban fűtéscsapot cseréltem Fiestánkon, már úgy vettük, hogy csak fűtött. Vettem a Wrc autónál egy állítólag Spanyol gyártmányú fűtéscsapot. Beszereltem, minden oké, amíg el nem indulok az autóval és el nem éri az üzemi hőmérsékletet a hűtővíz. Akkor ugyanis a fűtéscsap meleg állásban marad és dől a meleg! Szétszedtem vagy 4x. Kontroll izzóval lecsekkoltam, A szabályzó teszi a dolgát, hideg állásban áramot ad, meleg állásban elveszi azt, a kettő közt pedig intervallum üzemmódban működik! Egyszóval a fűtéscsap beragad!

mantec Creative Commons License 2017.10.17 0 0 20203

T M63FUN!

 

Értem a fájdalmadat.

Jobbulást kívánok.

Előzmény: M63FUN (20201)
Jecke Creative Commons License 2017.10.17 0 0 20202

Sziasztok, lenne valakinek szerelési / javítási kézikönyve MK6-hoz PDF formátumban? Orosz nyelvűt találtam eddig, de avval nem sokra megyek. A legtöbb link a neten már sajnos nem él. 

 

Előre is köszönöm 

M63FUN Creative Commons License 2017.10.16 0 0 20201

köszönöm ismételten a remek hozzászólást, én az api minősítésekről beszéltem, nem mindenkinek sikerült a szövegkörnyezetből ezt kikövetkeztetni. Persze lehet, hogy az nem szabvány, csak minősítés. mindenképpen neked van igazad mindenben, de légyszíves legalább ezt a topicot ne mérgezd!

Előzmény: mantec (20200)
mantec Creative Commons License 2017.10.16 0 0 20200

T M63FUN!

 

"... motorolaj szabvány ..."

 

Azok között is van ami nem kompatibilis visszafelé.

Például: BMW LL-04, VW 508 00, VW 509 00.

Előzmény: M63FUN (20192)
Ylla Creative Commons License 2017.10.15 0 0 20199

Köszönöm szépen.

Előzmény: M63FUN (20198)
M63FUN Creative Commons License 2017.10.15 0 0 20198

akkor, ha leveszed a műanyag fedelet a váltóról,ugyanazt fogod látni mint ezen a fotón: https://www.google.hu/search?q=ford+ib5+gearbox+oil&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjupPXq9fLWAhXHaVAKHeXjCDIQ_AUICigB&biw=1366&bih=637#imgrc=a9Hts_i0eCQH8M:

 

a piros nyíltól balra az alsó a reteszelő csavar, ki lehet csavarni, ki is folyik az olaj, de a retesz bármikor átugorhat, és akkor az 5.-ik és hátramenet ugrik. ez a te kockázatod,a felső csavar a betöltő csavar (talán 8-as imbusz) azt kiszeded, kiszivatod az olajat, és visszatöltöd addig, amíg elkezd kifolyni az olaj. nem kell tőltölteni.

a váltó gyári száraz feltöltése 2.7 liter. mivel én már 2-szer cseréltem olajat, újra mondom, nem ment bele a 2 liter olaj.(1,8-1,9 liter ment bele)

és hogy kell-e olajat cserélni a váltóban? olvasd el 20175 hsz.-t és döntsd el magad.

 

Előzmény: Ylla (20197)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!