Keresés

Részletes keresés

KömKel Creative Commons License 2012.10.07 0 0 50640

A használatbavételiig kell lebontani az épületeket, addig ráértek.

A tervet meg két ütemre csináltassátok, és akkor a lapostetős nappalira is tudtok használatbavételit kérni (ami akkor fontos, ha 5 éven belül nem tudjátok elkezdeni a tetőt).

 

Viszont nem mindenhol engedik a lapostetőt, szóval ennek a helyi épitési szabályzatban nézzetek utána.

Előzmény: ilias (50639)
ilias Creative Commons License 2012.10.07 0 0 50639

Értem. Van ami ellen nincs mit tenni. A napokban felvesszük a kapcsolatot a statikussal, de egyenlőre csak vázlatosan beszéljük meg, hogy mit is szeretnénk. Utána pedig jöhet a megtervezés.

 

Nagyon úgy néz ki, hogy a kertben le kell bontanunk 1-2 épíményt, mert különben 5-6%-kal túllépnénk a beépíthető terület nagyságát (30%). Ezeket meddig kell lebontani? Elég a használatbavételinél vagy amikor teljesen kész van a ház?

Idővel szeretnénk a teljes tetőt is lecserélni (1-2 éven belül), amit szintén megcsináltatunk a tervrajzon, de arra még nincsen keret és igazából akkor szeretnénk az új rész feletti részt is megcsinálni, a "régivel" összekötni. Addíg maradna lapostető a nappali felett, természetesen leszigetelve. Sajna fontos, hogy meglegyen hamarabb a nappali, mégha ez egy kis pénzkidobással/felesleges munkával is jár.

 

Előzmény: KömKel (50638)
KömKel Creative Commons License 2012.10.07 0 0 50638

Akár papirba is töltheted a betont, ha megáll addig amig megszilárdul... A méretezett betonmag lesz úgyis a lényeg, a köpeny csak zsaluként funkcionál.

Viszont a belógó gerendád mindenképpen beton külsejű lesz, mert a legutóbbi ilyennél a statikusom 30x40 cm-es gerendák méretezett be, amihez nem találsze kerámia zsaluelemet.

Előzmény: ilias (50637)
ilias Creative Commons License 2012.10.07 0 0 50637

Ami felesleges, azt lefaragjuk. :)

Sokkal jobb egy vagy két pillér falmélyedésekkel, mint egy teljesen kitöltött fal. Megszavazva!!! :) Nem tudom miért, de valahogy nem szimpatizálok a zsalukővel. Kerámia pincefalazó elemmel kiváltható? Elégséges a nyomószilárdsága?

 

Előzmény: KömKel (50634)
KömKel Creative Commons License 2012.10.07 0 0 50636

Csak az utólagos hőszigetelés nem számit bele a beépithetőségbe.

Tehát amit az engterven szerepeltetsz, és kell amúgy is a szabvány teljesitéséhez, az beleszámit, nincs kibúvó.

 

A helyzetet én úgy szoktam elkerülni, hogy nem rajzolom rá a hőszigetelést, hanem mindenféle hőszigetelő habarccsal és termovakolattal a szabványérték alá viszem papiron a falat. A használatbavételit pedig kérjék meg a külső dryvitozás előtt a csupasz falakra, mert az esetek 99%-ában a külső felületképzés nem feltétele a használatbavételinek (illetve adnak rá 1-6 hónapot befejezni). Ekkor pedig már mehet rá a 10 cm szigetelés.

Előzmény: _decens (50635)
_decens Creative Commons License 2012.10.07 0 0 50635

építészkollégák segítségét kérném:

 

épülőfélben van egy családiház, amelyen történt pár módosítás az építés folyamán (a beadott engtervhez képest) - a beadandó módosított engtervvel azonban aknára futottam. a helyzet a következő: a ház nagyjából kihasználja a beépítettség adta lehetőségeket, viszont az építés folyamán felkerült +10cm hőszigetelés a külső falakra. Ezzel túllépték a maximálisan megengedett beépíthetőséget. A megrendelő váltig állítja, hogy a hőszig. nem számít bele a telek beépítettségébe - nem tudom, kitől kapott ilyen infót. én viszont sehol sem találtam erre vonatkozó kivételt. az otékban nem szerepel semmi olyasmi, hogy az alaprajzi kontúrból levonható volna a hőszigetelés vastagsága.

ugyanakkor többfelé láttam olyan infót, hogy az utólagos hőszigetelés egyáltalán nem eng. köteles. (ez tudtommal 2008. jan 1-én változott.) habár ebben az esetben ez nem jelent mentséget, de hátha jó lesz egyezkedési alapnak az önkormányzat embereivel.

 

mi hát a helyzet ezen a fronton? 

KömKel Creative Commons License 2012.10.07 0 0 50634

Sima zslukőből rakott pillér megfelel, nagy fesztávnál lehet 2 db kell majd. Ezek tetején lesz egy belógó gerenda.

Az igy kialakult 1-2 falmélyedést szerintem nappalinál jól ki lehet használni :)

 

De természetesen semmi akadálya a körbefalazásnak, csak felesleges költség szerintem.

Előzmény: ilias (50633)
ilias Creative Commons License 2012.10.07 0 0 50633

Ez így teljesen egyértelmű a számomra. Független szerkezetűnek kell lennie. Köszönöm.

Kivitelezésileg ez egyszerűbb, mint a körbefalazott? Ahol lesz vagy nem lesz fal, ott a 7 méteren lesz 2 átjáró és egy ajtó. Tégla ezen az oldalon viszonylag kevés kellenne.

KömKel Creative Commons License 2012.10.07 0 0 50632

Mivel az új részt MINDENKÉPPEN külön kell teljesen épiteni a régitől, ezért annak meg kell állnia önmagában is.

 

Tehát kell:

- alapozás+pilléralap

- új részen végigfutó (zárt téglalap alakban) talpkoszorú

- pillér a sarokban

- födémtartó gerenda a pillér és új fal között (értelemszerűen egyik oldalon)

- födémmel egybeöntött koszorú zárt téglalap alakban

 

Leegyszerűsitve olyan, mintha a mostani L-alakú házaz kiegészitenéd téglalap alakúra. Csak éppen ennek a toldaléknak önállóan meg kell állnia, max a tetőszerkezet lehet közös a régi résszel. (mert a tetőszerkezet tudja tolerálni a minimális mozgásokat)

Előzmény: ilias (50631)
ilias Creative Commons License 2012.10.07 0 0 50631

Ez jó hír az alappal kapcsolatban, köszi.

Ha a nagyobb fesztávot választom és oda például Leier LMF 700 mesterfödém gerendákat teszünk, akkor is kell körbe koszorú, csak pillér nem? Bocsi, ha nem látom át teljesen. :)

Előzmény: KömKel (50630)
KömKel Creative Commons License 2012.10.07 0 0 50630

"U" alakban elég az alapozás, viszont a szembenlévő sarokban kelleni fog egy pilléralap. A lábazati falnál kell körbe egy koszorú az U-alak felett, és a másik két oldalon a pilléralapra feltámaszkodva.

Az alapozáshoz nehogy kidobj 120-150e Ft-ot egy talajmechanikára, mert nem lesz szükséges. A statikus egy próbagödör alapján meg tudja határozni a szükséges alapozási síkot.

 

Mivel födémet és tetőtérbeépitést is tervezel, ezért kelleni fog legalább egy pillér, amire feltámaszkodik a födémet alátámasztó gerenda és a födém. Ugyanis a régi épületbe nem szabad bekötni az újat, mivel eltérő süllyedés miatt a régi is károsodhat.

 

A Porotherm gerendákat inkább csak 6 méterig (duplázva) tudod elhelyezni ha van tetőtérbeépités, a másik fesztávnál már inkább LMF gerendát javasolnék (ugyanaz majdnem mint a Porotherm).

Előzmény: ilias (50629)
ilias Creative Commons License 2012.10.07 0 0 50629

Sziasztok!

Van egy 40-es években épült csapos fafödémű 8x10m-es (külső méret) családi házunk 313-as belmagassággal. Az alapja nem tudom egyenlőre milyen, talán téglás és elég masszív. Szeretnénk jövőre egy kb. 6x7-es(külső méret) nappalit felhúzni mellé. A 10 méteres oldalon lenne a 7 méteres rész. A nappali padlószintje kb. 40 centivel lenne lejjebb, mint a jelenlegié. A plafonra ugyan ez igaz.

Szeretném megtudakolni Tőletek, hogy "muszáj" e körbe alapot csinálni vagy elég e "u" alakban? Nem spórolás miatt érdekel (nyílván alapból erősebb, ha körbe van vasalva az egész alap és a födém is), hanem pusztán műszakilag. Nem lesz alatta pince fölötte pedig tetőtérbeépítés lesz némi térdfallal. A talaj nem egy laza fajta, de nyílván érdemes talajmechanikai szakvéleményt kérni.

A jelenlegi külső fal 38-as. Elég bumfordi lenne, ha még egy 30-as falat is melléhúznánk. De ha kell, hát kell.

A másik kérdésem pedig, hogy a porotherm előregyártott födémrendszere mennyire terhelhető ilyen fesztávnál? (Egy légterű lesz az egész helyiség.) Csak azért kérdem, mert ahogy látom relatív olcsó és könnyű. Vagy esetleg van más/jobb alternatíva?

 

A válaszokat előre is köszönöm.

hamvasat Creative Commons License 2012.10.06 0 0 50628

Sziasztok!

 

Szeretnék kérdezni az előregyártott körüreges födémpanelek festéséről, hátha tudtok erre is okosat mondani. SW-Umwelttechnik-es előregyártott körüreges födémpanelem van (tán MF-200D???) és most jött el a glettelés és festés ideje. Eddig összeszedett infóim alapján először le kell mélyalapozni, aztán az összeeresztésnél ki kell kenni a hézagot üvegszálas glettel, majd erre jön egy 14 centiméter széles üvegyszövetes erősítő háló és ez a felületre ragasztva ugyanezzel az üvegszálas glettel. Ezután elvileg jöhet rá hagyományos glett, majd a festék. A kérdésem az volna, hogy mélyalapozáshoz jó-e valami sima mélyalapozó, mint pl. falfix? Illetve a festő nem akar az üvegszálas gletthez ajánlott üvegszövetes hálóval dolgozni, mert az szerinte időpocsékolás, valami öntapadóssal akarja megcsinálni. Tehát nem úgy akarja a felületre ragasztani, hogy glett- bele a háló és azzal összesimítani, hanem a betonra simán fel akarja ragasztani az öntapadós hálót és úgy rá a glett. Ez is van olyan erős megoldás, mint a hagyományos "alá-fölé anyag"-os megoldás. Valami schuller féle hálót akar, hogy vegyek.

 

Mi a véleményetek?

 

Előre is köszi!

 

ÜDv: Hamvasat

halaloszto Creative Commons License 2012.10.05 0 0 50627

ez azert kicsit szelsosegesen van am szamolva. mert harom zsak ytong vekonyagyazatu falazohabarccsal egy fel haznyi valaszfalat fel lehet huzni. 

 

persze, lehet talalni olyan teglat, amihez olyan sok habarcs kell, hogy harom zsak helyett eleg lesz a flakon hab, de epeszu ember olyan teglabol nem falaz, plane nem habbal.

 

vajk

Előzmény: nopánick (50624)
KömKel Creative Commons License 2012.10.05 0 0 50626

- 2.5 belmagasság

- külön üzlethez tartozó WC-kézmosó lehetőség (asszem családi üzletnél elfogadják a házbeli mellékhelyiség használatát is)

- külön TELKEN BELÜLI parkoló (minél nagyobb annál több)

- csúszásmentes burkolat

- tűzvédelmi műszaki leirás

- ÁNTSZ engedély

- elvileg akadálymentes megközelités kell, de ezt kis boltnál nem mindig veszik szigorúan

 

Ha az utcafronton a nyilásáthidalóhoz nem nyúlsz, akkor nem kell rá épitési engedély, de mivel üzletet alakitasz ki, úgyis kell rendeltetésmód-változáshoz némi rajz.

Előzmény: gdzsozy (50625)
gdzsozy Creative Commons License 2012.10.05 0 0 50625

Nem tudjátok véletlenül milyen követelmények vannak bolt kialakításánál? ill. milyenek ha családi ház egy részét szeretném boltá alakítani?

 

ja és míg eszembe van.

 

falu. családi házam magas alappal rendelkezik így talaj szinten nyári konyha, tárolók, pince hazánház stb. van fölötte pedig 1 szint.

ha az útca fronton ajtót szeretnék nyitni, mondjuk úgy hogy az egyik ablak parapetjét szétszedem padlóig bontom az ablak alatti falat. és ajtót rakok be ehhez kell valamilyen engedély?

nopánick Creative Commons License 2012.10.05 0 0 50624

Ez segít, hogy ...  120 flakon >>  390 zsák, azaz bő 3 zsák >> egy flakon hab

 

Azt közlik a tégla katalógusok, hogy hány liter habarcs kell.

Azt, hogy 1 zsákból hány liter habarcs lesz pedig, a habarcs katalógus közli.

Előzmény: Csokis (50623)
Csokis Creative Commons License 2012.10.05 0 0 50623

No, és az ára? :-) Odáig oké, hogy 2240 Ft egy flakon, de a kiadósságot én nem tudom értelmezni a táblázatban.

 

A fal megtámogatása miatt szükséges, javasolt csíkok mennyisége:

2 csík egy 24 cm-es falvastagsághoz

4 csík egy 44 cm-es falvastagsághoz 

 

A RAGASZTÓ KIHOZATALA A GYÁRI CSOMAGOLÁSBÓL*

A csíkok számaFÜGGŐLEGESEN MINDÖSSZE **

[j.][m2] [m2] 

1 10-12 8-9 

2 5-6  3-4

Előzmény: nopánick (50622)
nopánick Creative Commons License 2012.10.05 0 0 50622

Ügyes, új termék a falazáshoz.

 

http://www.selena.hu/cms/?__page_id=4000&sid=0

nopánick Creative Commons License 2012.10.04 0 0 50621

Szerintem ...

 

A gyapot összeesés ELSŐDELGES oka a túl párás légtér.

Azaz, a kellő kiszellőzés/átszellőzés  hiánya!!!!!

Avagy a hiányos párazárás.

 

A magas páratartarlom, feloldja a szálak ragasztásra használt "cukrot".

 

 

A másodlagos ok, ha összevissza tekergetik-hajtogatják-tapossák

meló közben és ezzel eltördelik a mervítést adó ragasztó vázat.

Előzmény: sygma (50620)
sygma Creative Commons License 2012.10.03 0 0 50620

> Pl. én is pakoltam egymásra 4 réteg 5 cm -e ásványgyapotot, de valahogy

> összeesett, csak olyan 16 - 17 cm -es lett.

> Gondolom a 6 rétegnél ez még fokozódik.

 

Sőt, idővel még olyanabb lesz.

Ha meg valami miatt rá is kellene állni (javítás/pakolás a tetőn), akkor meg halmozottan szívás.

 

> Milyen gyártótól van ez az info ?

 

Isover.

Holnap beszélek az LB-vel is, de nem hinném, hogy náluk máshogy működik a fizika. ;)

 

-Sygma

Előzmény: Vernichter (50619)
Vernichter Creative Commons License 2012.10.03 0 0 50619

 Van benne valami !

 

 Pl. én is pakoltam egymásra  4 réteg 5 cm -e ásványgyapotot, de valahogy összeesett, csak olyan 16 - 17 cm -es lett.

 Gondolom a 6 rétegnél ez még fokozódik.

 Milyen gyártótól van ez az info ?

 

 

 Kösz egyébként a közzétételt !!

Előzmény: sygma (50618)
sygma Creative Commons License 2012.10.03 0 0 50618

> Az jó, ha tekercses 5cm-es üveggyapotot pakolok egymásra 6 rétegben?

 

Beszéltem a gyártóval, max. 20 cm-ig ajánlja ezt a megoldást.

Így az olcsó, 3800 HUF/m^3 tekercses verzió ugrott, a táblás verzió kell. Annak  viszont 10.000 HUF/m^3 az ára. Emiatt gazdaságosabb EPS-70-t tenni, rádásul annak jobb is a lambdája (0,035).

 

A rágcsálók/rovarok/darazsak melyiket kedvelik jobban? :)

 

-Sygma

Előzmény: sygma (50455)
KömKel Creative Commons License 2012.10.02 0 0 50617

A terasz egy rohadt érzékeny csomópont, mivel fűtött tér lesz alatta.

Meg kell oldani:

- korrekt hőszigetelést (minimum 15 cm)

- korrekt vizszigetelést és vizelvezetést (vizszigetelés, szivárgólemez, szűrőbeton, stb)

- téli fagygátlást (ha tető veszi körbe, nem túl egészséges ha ott ácsorog a hó a teraszon)

 

Én inkább lejjebb vinném a tető hajlásszögét, mert amelyik cserép megengedi a 20 fokot, az mehet 15 fokosan is, csak tökéletes vizzáró alátétfóliázás kell alá.

 

(egyébként nagyon jó bádogozást lehet már manapság csináltatni, ami szinben is passzol a cseréphez. Ha nincs más, inkább ezt választanám. Ráadásul a bádogra rakhatsz egy lábon álló keretet, ahová kirakhatsz virágokat, és máris eltüntetted...)

Előzmény: mekkme (50614)
KömKel Creative Commons License 2012.10.02 0 0 50616

Azért érdemes nem alulra rakni a hideg vizcsövet sem, mert igy csak a középső szigetelést bacod szét, a másik kettő mehet folytonosan.

Ha összevissza tekergeted a csöveket, akkor nem lesz a hőszigetelés hőhidmentes.

Összeragasztani hulla felesleges, majd a beton súlya összenyomja.

 

A dilatációs szalag beépitésével azért nem fűtődik a fal annyira, én sosem láttam még ennél nagyobb léptékű elválasztást.

Előzmény: sygma (50613)
sygma Creative Commons License 2012.10.02 0 0 50615

> OK, de nem csak a dilatáció lenne a lényeg, hanem hogy a 30-35 fokos

> aljzatbeton ne közvetlenül a falat fűtse.

 

Közben beszéltem a burkolóval, elmondása szerint nem jó a széles perem, mert a burkolat széle ott erőteljesen le fog konyulni...

 

-Sygma

Előzmény: sygma (50613)
mekkme Creative Commons License 2012.10.02 0 0 50614

Sziasztok!

 

A régi házukat bővítjük egy új földszinti résszel és éppen most zajlik a tervezés. Az elképzelt alaprajz megvalósításával az új rész 20 fokos tetőszerkezete beletakarna egy emeleti lakószoba ablakának ajlába kb 45 centivel, ami azért elég komoly. Az építész több dolgot is javasolt:

1) építsünk egy kis erkélyt az ablak elé, így nem lesz betakarás. Kérdésem, hogy mennyire lesz beázós a tető ettől az erkélytől.

Kb úgy képzeljétek el, mint ezen a képen, csak nem ilyen nagy, hanem kb 1,5 m2 az egész terasz, de ugyanígy van az ablak előtt, hogy ne takarjon be a tető az ablakba.

2) Az ablak előtt legyen lecsapva a terőszerkezet és fedjük be bádoggal azt a részt. Szerintem ez rondán nézne ki... 

 

Mik az előnyei hátrányai egyik-másik megoldásnak? Mennyivel dobja meg az építési költségeket a terasz? Én attól félek, hogy folyton be fogunk ázni miatta meg idővel elrohad... Vagy meg lehet ezt korrektül csinálni?

 

Köszi a segítséget!

 

sygma Creative Commons License 2012.10.02 0 0 50613

> A dilatációra elég a boltokban kapható peremsáv, ami 1 cm vastag

> polifoam szalag (10 cm magas).

 

OK, de nem csak a dilatáció lenne a lényeg, hanem hogy a 30-35 fokos aljzatbeton ne közvetlenül a falat fűtse.

 

> A vizvezeték alatt hagyj hőszigetelést

 

A hidegvíz csöve alatt is? Nem érzi jobban magát az anyaföldhöz közelebb? :)

Ott nagyjából egy hőmérsékleten vannak, viszont ahogy  haladunk fentebb a rétegekben, úgy nő a hőmérséklet.

 

> 15 cm-t legjobb 3x5 cm-ből összerakni

 

Ilyenkor elég csak egymás felé/mellé tenni a lapokat, vagy érdemes lapjával/élével összeragasztani őket, pl. nem táguló PURhabbal?

 

Köszi az infókat!

 

-Sygma

Előzmény: KömKel (50612)
KömKel Creative Commons License 2012.10.02 0 0 50612

A dilatációra elég a boltokban kapható peremsáv, ami 1 cm vastag polifoam szalag (10 cm magas).

 

A vizvezeték alatt hagyj hőszigetelést, és a 15 cm-t legjobb 3x5 cm-ből összerakni, mert akkor a középső hőszigetelésben elvihető minden cső, alatta-felette meg egész tábla hőszig marad.

 

Az ajtó beépités szerintem nem lesz jó, mert a küszöbnek nem lesz megfelelő merevitése, az általad berajzolt hőszigetelés enged pár millimétert mozogni, igy "huppogni" fog.

 

Ez jobb:

Előzmény: sygma (50611)
sygma Creative Commons License 2012.10.02 0 0 50611

Padlófűtés esetén megfelelő ez a rétegrend?

A zölddel jelölt EPS a diletáció és a hőszigetelés miatt került be. Milyen szélességben lenne célszerű berakni, mondjuk 5cm?

Az aljzatbeton 6cm, a "sárga" hőszigetelés pedig 15 cm vastag.

Garázsban és a gépészeti résznél 11 cm beton +10 cm EPS150 a nagyobb terhelés miatt.

A hideg vizet a hőszigetelés alatt, a meleget és a szennyvizet pedig felette vezetném el. Próbálom úgy kialakítani (elvileg sikerül), hogy a csövekre ne kerüljön beton, így ha gáz van, max. a járólapot kell felszedni, a betont nem kell szétverni.

 

Illetve így történne az ajtók beépítése:

Jó lesz így, vagy még kalapáljak egy kicsit rajta?

 

-Sygma

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!