Megnéztem a légszűrős témát. Elég nagy a vita. Továbbra is azt mondom, hogy nem raknék bele, sport szűrőt, mert a fogyaszás elszállhat, motornak nem biztos, hogy nem ártok vele, nem is olcsó és ezzel szeben nem érek el akkora teljesítmény növekedést, vagy esetleg semmit. Talán, ha kipufogó, gyertya stb.. cserét is biktatnék, akkor többet számítana. De akkor inkább egy olyan autót veszek, ami jobban megy, de azzal meg nincs gondom.
Nagyobb a tét, mint az eredmény...
Bocs, nem offolok tovább.
Továbbra is érdeklődnék, hogy mennyi egy teljes polír fényezőnél?
Loncshus, jokat is irsz meg tevedeseket is. Van errol 2 kulon topik: AUTO TUNING (nagyon hosszu) es Sportlegszurok (még rovid). Ott mar kiveseztuk a temat alaposan.
Sportlégszűrőtől nem kell sokat várni. Ráadásul, ha belevágsz, akkor minimum sport kémény, 4 pólusú gyertyák stb..a fogyaszáson pedig elég sokat nyom, mert a légtömeg/légmennyiség mérőnek bekavarhat, amihez a vezérlő elektronika programját is át kellene írni. A teljesítmény növekedés pedig nem túl jelentős. Ráadásul a sport légszűrő nem is szűri ki úgy a port, szutykot, amitől a motor nem biztos, hogy örömködni fog hosszú távon.
Amit én régebben használtam olajspray helyett, műszerolaj + vettem egy katalógusáruházban olyan spray-s flakont, amit eredetileg étolaj permetezésére használtak. Kiválóan bevált, és kemény 1000 (999) Ft-os kiadás volt.
Csak tipp: WD40 vagy valami hasonló nem lehet jó? Sprayben árulják és úgyis ezer más helyen is hasznos az autóban meg a ház körül.
(Én is fontolgatok egy sportszűrőt, mindenki így kezdi a tuningot, de a drága mosó-olajozó löttyöket valahogy ki kéne cselezni. Veterán autókban látni acélhálós olajos légszűröket, azt motorolajjal kellett kezelni.)
A mosas csak-csak mehet ultraval, de az olajozas problemasabb. Az egyenletes es vekony olajreteg eloallitasahoz a spray a legalkalmasabb formatum, marpedig nem tudom, hol kapsz muszerolajat spray kiszerelesben.
Egen ,egyszer volt egy fűnyíróm, abban egy szivacs volt a légzűrő és mosószerrel kellett mosni é műszerolajjal beitatni... Csak nem merném ezt egy autónál.
Bocsi az offtopicért, de azt hiszem itt vannak,akik értenek kicsit a kémiához.
Kérdés: Mivel lehet helyettesíteni a sportlégszűrő mosó folyadékot? És az olajfilmet? Valami háztartási megoldás?
Ja es meg valami. Ha javasolhatom a haztartasi mososzereket felejtsd el. Azok igen erosen zsirtalanitjak a feluleteket, ami azt eredmenyezi, hogy az osszes festeket vedo viszat lemossak. Ki fog szaradni a fenyezes, es akar be is repedezhet. Az autosamponok mindig tartalmaznak adalekot, amik ezt a viaszreteget potoljak es vedik a fenyezest.
Erre van egy viszonylag egyszeru modszer. Eloszor fujd be az erintett teruleteket bogar-es katrany eltavolitoval. Ilyet kapsz barmelyik autofelszerelesi boltban, vagy nagyobb aruhazban. Ezutan vizes ujsagpapirt terits a feluletre, amit idonkent vizezz meg. Kb. 1 ora alatt felazik a dzsuva es akkor mar a hagymanyos modszerrel le tudod mosni. Ha megis maradna rajta, akkor azt mar csak polirozassal lehet lehozni, de az is konnyebb melo, ha fel van azva.
kisse trehany voltam az utobbi napokban, lemostam a kocsit, de a bogarak a motorhazteto elejerol nem nagyon akarnak eltunedezni, jobbanmondva a foltok ottmaradnak utanuk.
van otletetek, hogy mivel szedjem le? per pillanat sunlicht a mososzer, amit hasznalok, eddig nem tartottam tul nagyra az autosamponokat
Nezd, en is tudok egy fenyezot aki az Audink teljes tetejet fenyezte festekkel 20-ert kamraban.Kifogastalan munkat vegzett, mar amennyire en meg tudtam itelni.
Én úgy 2 hete írtam, hogy a Tesóba 999Ft akciósan. Akkor vettem egy flakonnal metál kocsira (kék). (Van egy új teflonos is. Azt próbálta valamelyikőtök?)
Az én verdám alapba is elég csili-vili. A kezelés után az apróbb karcokat eltüntette, de a durvábbakat nem (bár azok is "halványodtak). Szóval nem egy durva szer.
Én száradás után csak addig dörgöltem, amíg szer volt a felületen. Utána nem tudom van-e értelme tovább simogatni...
Nincsen nagy tapasztalatom, de én az eredménnyel meg vagyok elégedve.