Nem kell megijedni! Azért mert a ventillátor bekapcsol! Annak az a dolga, tudja, hogy mikor kell forognia!!! Annak így kell müködnie!! De értelemszerüen, nyáron sürübben kapcsol be! És addig, amig vissza is hüti a motort, addig semmi baj nincs!! Hadd forogjon!! Még ha leparkolsz vele, és otthagyod, még akkor forogni fog!!!
Az autóban semmi extra nincs!! 1.3, MPI, 2001-es, az 55 lóerös!!
Amikor megvettem, még nem tudtam, hogy létezik belöle 65 lóerös is!!
Lehet, hogy többet válogattam volna.
Kérdeznék én is egyet, ha megengeded:
Az autóm hidegben nehezen indul!! Beindul "pöccre", de azonnal le is áll, nem pörög fel a motor! A negyedik, ötödik indításnál pörög csak fel, indul be, de érzem, hogy nagyon keveset kap, mert induláskor rángat rendesen!!! És amikor így felpörgetem, sürü fehér füst jön a kipuffogón!
-20 nalatok eleg de van enek naik oldala a dolognak. a fad alo keni a vizpumpa e vedi a korozia ellen. ha nadon meg van higitva mind a te eeted akor ez nem mu´´ko´´dik. darilag kb 35-40 fokra van be alitva. a čere interval max. 5 ev.
De!! Ami a ventillátort kapcsolja, az a hütö alján van!!! És tényleg csak végszükségben kapcsol, amikor már a hütöben lévö víz 90 fokos!!
A vízhöfokjeladó, a sárga, a termosztátház tetején van! Az meg a hengerfejeben lévö vízhöfokot érzékeli, és a mutató azt mutatja!!!
Két különbözö hömérséklet!!! Lehet, hogy a hengerfejben lévö víz 90-100 fokos, de ha a hütö le tudja hüteni rendesen, akkor a ventillátor NEM kapcsol be!!!
A hütés kiválóan müködik!
A termosztátház valóban gyenge szerkezet, ha abból is veszel tartalékot, az a Te dolgod!!! Megteheted!
A termosztátról beszélsz, vagy a termosztát házról???
A termosztátház, az valóban müanyagból van, eléggé sérülékeny, nagyon kell rá vigyázni. Biztos a németek "újítottak"! Ezzel nem lesz könnyebb az autó, viszont jó drága, ha kompletten cserélni kell!
És, mondom, termosztátot csak akkor cserélj, ha tényleg melegszik a motor!
a huton a sin leňegtelen. a termostat ujita nem nad ireker let. ha mem fog jol mu´´ko´´dni akor maj at činaljuk favoritera. ot hol irod a arga jetet a 4 kivezetenel ot neha tesnek zoldet vad kek ho erzekelot de arga a meg felelo.
Szeretnék ebbe a termosztát és hőmérséklet érzékelő szonda témakörben kiokosodni.
Amit ma megnéztem az autón:
- A hűtön lévő hőmérséklet érzékelő, szerintem ez kapcsolhatja a hűtőventilátort hatlapolt rézből van, ezt írtam én zöldnek.
- A termosztát szerintem, ha felnyitom a motorháztetöt és szemben állok az autó elejével akkor a motor jobb(váltó) felőli oldalán van a hengerfejnél. Ennek a tetején van egy 4 pólusu csatlakozó. Ezt lepattintottam alatta sárga színünek látom a csatlakozó aljzat alatti részt amin van 1 müanyag biztosító fül amit talán lelehet húzni, de én nem próbáltam meg.
Elnézést az aprólékos leírásért, de nem igazán ismerem még műszakilag az autót és szeretném megismerni.
A kérdés, hogy érdemes lenne a Favoritéra átálni és milyen átalakítással járna?
Ha a Favorité jobb volt akkor miért módosították erre a műanyagra?
A termosztátoknak az a jellemzöje, hogy zégeres, vagy nem zégeres???
Nem a nyitási hömérséklet???
Amikor a 120-asomba akartam venni alacsonyabb nyitási hömérsékletü termosztátot, akkor azt mondták, hogy van, igen, de ritka mint a fehér holló, és 5 ször annyiba kerül, mint a normál termosztát!!! Na, ezért nem vettem, inkább kiszereltem!
Nem az a fontos, hogy a mutató 70 fokon áll-e, vagy 90 fokon, hanem az, hogy 110-et ne mutasson soha!! Csak esetleg a sebességmérö! :-)
Ha túlmelegszik a motor, akkor van baj!!
A Haynes féle könyv: Igen, sajnos, azt meg kell venni, azt nem adják "ingyér"!
Digitális formában csak alkatrészkatalógus van, szerelési útmutató, az sajnos nincs!
A könyvet sztem nem szívesen fogja beszkennelni senki.
Ha konkrét kérdésetek lenne, megpróbálok segíteni.
a zegere az utan dartot de az a jo bene hod abba bele lehet koňen rakni a favorit termostatot. zegere termostat dakran hamarab ňit mind 85 fok. akkor ki a zeger e bele vagod a favoritet.