Az a baj, hogy mindig az utolsó pillanatban tudom meg, hova-mere kell mennem. Így meg nehéz tervezni az elhozatalt, főleg ha ebay-es ( határidős elhozatalú ) a dolog. Viszont vagy egy német postacímem, ahova elvileg feladhatják a cuccot, onnan hetente van befelé autó, ami elhozza a motyót. Ha előre szólsz, akkor nagyobb motyó ( raklap méretű is ) jöhet. Én gyakran rendelek a német címre árut, mert egyrészt nem tudom hogy mikor merre visz az utam, másrészt ha a német belföldi postaköltséget és a hazaszállítás csekély díját összeadom, még mindig olcsóbb, mint ha direktbe a magyar címre küldené a német eladó az árut. Már ha elküldi egyáltalán, mert külföldre nem szívesen postáz a sváb. És akkor még nem biztos, hogy egyben ( nem hiányosan, megdézsmálva ) ideér, ha egyáltalán ideér. Eleinte az ebay-es cuccaimat ithhonra kértem, de miután bontva, hiányosan, - esetleg egyáltalán sehogy sem - érkezett meg a csomag, úgy döntöttem, hogy nem bízom a magyar posta szeszélyeire a motyót, inkább német címre küldetem. Azóta hibátlanul megérkezik minden, és még spórolok is. Szóval ha érdekel a dolog, akkor emilben dobok egy nevet-címet, és oda érkezhet a cucc, ( ebay esetén miután itthonról elutaltad a vételárat meg a német belföldi postaköltséget ). Onnan elvileg M1-M0-M6 útvonalon hazafelé jövet egy megbeszélt helyen át tudod venni.
3-an látjuk el az ügyeletet, több mint 20 falu tartozik ide, a legnagyobb település 4000, a legkisebb párszáz lakosú. Több idősek otthona, gyerekotthon, anyaotthon. Szóval el vagyunk látva melóval :) A 3 ember: 1 doki, 1 asszisztens, 1 sofőr. Az asszisztens mindig az ügyeleti rendelőben van, ő veszi fel az eseteket ha a doki a sofőrrel úton van, az egyszerűbbeket esetleg el is látja. A doki vagy a rendelőben, vagy a sofőrrel úton, ha hívás van. Több dokival szoktam ügyelni, jópáran máshol is ügyelnek. Nem mindenhol van sofőr, de oda nem is mindig találnak orvost, csak magasabb ügyeleti díjért. A sofőr nem csak vezet, hanem segít a dokinak is. Pl: ameddig a doki vizsgál, addig én elkezdem megírni az ambuláns naplót. Az orvosi táskán kívűl sokszor más is kell a kocsiból ( pl EKG ), akkor ezekért én megyek ki a kocsihoz, szerelem össze, ne a doki és a beteg idejét rabolja a mászkálás. Injekció beadásnál is elkél a segítség, esetleges varrásnál is gyakran kell segítenem. Nem beszélve a beteg emeléséről, fekvőbeteg forgatásáról. Aztán az olyan helyekről nem is beszélek, ahová egy másik ügyeletes dokinéni, egy fiatal mentőscsaj be sem mer menni a házba egyedül, éjszaka meg pláne. Csak magabiztosabb ő is, ha egy majd' mázsás ember megy előtte :)
Nekem szintén Chateaum van. Próbáltam már Én is kinyomozni, hogy milyen gyártmányú, de nem igazán sikerült. Az enyém is Hollandiából származik, de szerintem is inkább Francia gyártmány lehet.
Nagyon úgy néz ki, hogy holland de lehet, hogy francia. Tegnap kutakodtam, de nem kaptam egyértelmű választ. Annyi biztos, hogy nem angol, az ajtó is jobb oldalon van. Az enyémnek minden papírja holland Ha egyformán tudnék Angolul és németül, össze is jönne a Holland fordítás :-))
Állítólag a holland nyelv úgy keletkezett, hogy két részeg angol tengerész megpróbált németül beszélni.
Ezek hibátlan akkuk - ezekre nem volt még eddig panasz. Én a hajómat hajtom ilyenről - ez tényleg mindent kibír. Igaz, gondosan, jó töltővel töltöm - de meg is hálálja.
De, gondolom, hogy te nem 7,2 Ah-ást használsz...mint ami a fotón van ? :-))))))
Bááár, egy LED-sort ez is elvisz egy darabig - szó se róla. .
Hááát, ízlés dolga kifizetni dupla árat egy olyan extráért...amit valójában soha nem használunk ki.
Mert a spirál-akku rendkívüli rázás-állósságát civil ember az életben nem tudja kihasználni - az már biztos. Akkor meg mi indokolná a dupla befektetést?
A "lakókocsi-akkumulátor" meg egy külön tündérmese.
Lakókocsiba BÁRMILYEN, jó minőségű munka-akkumulátor megfelel - a lakókocsi az égvilágon semmilyen extra-követelményt nem állít egy akkuval szemben. Részemről a zselést preferálom - de még ez sem követelmény - ha rendesen van rögzítve.
Kb. olyan ez, mint a PP kötél. Ha annak az ára mondjuk méterenként 120 Ft a vasboltban - akkor ugyanaz a kötél (ugyanattól a gyártótól !!!) - a hajósboltban 420 Ft.
Merthogy ott már "hajós-kötél" lesz belőle a polcon - ilyen néven meg 3-4 szer drágább ugyanaz a kötél. "Jogos", nem? .
Pl. nekem. De ha körülnéztek a Forex-nél, van ott sok mindenféle akku. Olyan is ami lakóba kell. Nézzetek körül. Ha valakinek kell, dobjon egy mail-t. Kis árengedmény biztosan van.
Már boccs, de a 10-12 ezres inverter, az motor huzamos idejű hajtására csak komoly fenntartásokkal ajánlható.
Az olcsóbb inverterek ugyanis nem (teljesen) szinuszosak - ezért minden induktív terhelő (trafó, motor, stb.) vacakul is mennek és melegszenek is emiatt.
Egy pár perces kávédarálózás, botmixerezés, villanyborotva, ilyesmi - ez nem tétel. De egy sok órás üzem már nagyon érdekes melegedéseket tud produkálni a motoron belül.
Jaaa - a rossz hatásfokról (a vesztességekről) már nem is beszélve. .
Te tudod,de azért mérlegelj,melyiknek van több haszna. ventillátor csere, vagy egy kb 300 wattos inverter (10-12 ezer) de akkor az összes lámpádat stb is tudod használni.
Bocsi,de kiadtam a körözést eltűnt emberek iránt:Caerleon,Gruau,Patyi.
Ha valaki látta vagy esetleg hallott róluk valamit,hogy hol tartózkodnak akkor kérem jelezzék itt a fórumon vagy a legközelebbi csecsemőotthonban :-)))
Ezt a motorost azért állítja meg,mert a barátnője fugájába bevág a bugyi!Ebből ő megállapította,hogy gyorsabban megy a megengedettnél!És szólni akar neki,hogy ettől nagy sebesség mellet akár még aranyere is keltkezhet...
Nananaaaa - azért ne dobjuk el annyira a kalapácsot...nyelestül.
Kezdjük ott, hogy ez rohadtul NEM "lakókocsi-akkumulátor"...ahogy ezt bárki is sugallta volna.
Ez egy kifejezetten "military" fejlesztésű, tekercselt fegyverzetű akksi - aminek az elektrolitja felitatott technológiával van benne. Tehát nem zselés...de nem is löttyös.
Olyan alkalmazásokra fejlesztették ki, ahol rendkívül erős mechanikai behatásoknak van kitéve. Erős és hosszan-tartó rezgésnek, ütésnek, gyorsulásnak - ilyesmiknek.
Harckocsikba, katonai terepjárókba, és egyéb harci járművekbe szánták....de később aztán főleg a földmunkagépek, nagy, építkezési kompresszorokba és egyéb über-goromba helyeken is használták.
Vagyis mindenhol, ahol a normál akku paszta-szerkezete idő előtt fellazult és lehullott a lemezekről - miközben erről a tekercselt-techonológiáról meg soha.
Sőt - és most legyetek erősek: ezt az akkut ha keresztüllövik...akkor is vidáman tovább szolgáltatja az áramot. Egy, az oldalába tövig bevert, 100-as szeg sem okoz különösebb traumát a feltekercselt elektródáknak.
Mindezt összevetve: egy ilyen akku NINCS mit keressen egy lakókocsiba - a használata tökéletesen indokolatlan - pláne, ha a speciális árát is figyelembe vesszük. .