Sajnos nem én voltam a hibás. ha én lettem volna akkor legalább azt mondnám, hogy magam hülyeségéből történt, de így más miatt ment tönkre szeretett kiskocsink. Esős időben mentünk vele Pestre az M3-as pályán. Pest szélén a 0-ás 3-as kereszteződésénél a felhajtó sávon érkezett egy Renault Master. Kapott hirtelen egy bal első defektet aminek következtében megpördült és a szalagkorlátot átszakítva begurult elénk. Szerencsére ott már sebességkorlátozás van így kb csak 90-nel mehettünk, de kb azzal a tempóval bele is csapódtunk az oldalába. Mind a ketten megúsztuk az öv álltal okozott mellkasi zúzódásokkal, de a kocsiból ennyi maradt. Előtte 2 héttel volt alváz és üregvédelem csinálva rajta. Pár nappal előtte meg olaj és szűrő cserék.
E betűnél nekem 6l van benne. Nagyon nem ajánlom így használni. Ritka az olyan eset, amikor többszáz km-en át nincsen tankolási lehetőség, felesleges tönkretenni a benzinszivattyút. Ismerősöm, aki spórolásra fogta, hogy kb üres tankkal járt a kocsijával. A kocsi ugyanannyit fogaszt kevés és sok benzinből is, de neki még egy 10ezres szivattyút+cseremunkadíjat is fogyasztott, és a motor sem örül neki finoman szólva, ha nem kap rendesen benzint.
Alföldön még nincs is akkora gond ebből, mint dombos, fékezős-gyorsítós városi helyeken. Ha jól emlékszem, az összes benzint még sík terepen sem tudtuk kiszivattyúzni a tankból.
A régi swiftnél az E bető teteje még majdnem 10l benzint jelentett, itt azért már, mintha nem lenne ekkora ráhagyás, de 10l körül illik hagyni benne mindig szerintem.
Az normális, hogy hideg motornál(egész éjjel kint áll), indítás után 1800-as fordulaton megy alapjáraton? Aztán szépen esik lejjebb a fordulat, ahogy kell.
Még valami. Üzemanyagszint mérőnél mi a minimum? Ki meddig ment már el vele? A piros rész tetejénél kb hány liter lehet még benne?
olyan helyen lenne célszerű, ahol van gyári műszer, hogy akár a rejtett hibakódot is ki lehessen olvastatni. Az ELM 327 tablettán és Torque programmal nem ismeri föl a másodlagos hibakódokat nálam és sajnos a G13BB motor ECU-ját sem.
ellentétben a fékfolyadékot soha nem cserélőkkel, én mindig betartottam a karbantartási javaslatokat. Ennek ellenére a szintén 2004-es Wagonunkban meghalt az ABS-ben a szivattyú. (indulás után többször, kb. 25 km/óra sebességnél erős sivítás és csattanás szerű hangot hallatott, majd a lámpa is világítani kezdett, a pedál még nem esett be)
Bontott kockát tudtam venni (garanciával), kicserélték, azóta jó.
Sziasztok! Találkoztatok ilyen ABS hibával? Suzuki WagonR+ 2004 ddis.
Folyamatosan mindannaposan használom az autót, egész nap jó a fék, addig míg nem lesz vészfékezés. Az első vészfékezés hibátlan, dolgozik az ABS, rendben megáll a kocsi. Utána ha száz méteren belül megint fékeznem kell, az ABS indokolatlun hamar müködik, van hogy a pedál beesik, fékhatás kb 20% marad. Ha nem kell egy darabig hirtelen fékeznem, akkor minden újra normálisan müködik. Csúszos úton kisseb fékezés után is van hogy meghülyül, aztán újra jó. Ha kiveszem az ABS birtositékot a fék hibátlanul müködik, intenziv igénybevételnél is. ABS hibajelzés nincs. Ha direkt tesztelgetem az ABS-t, hibajelenségnél, pedálfelengedés után hangos "huhogó"-"nyüszitő" hangokat ad.
Ha minden rendben van nem tud sok üzemagyagot lökni mert az ac vissza termeli, ez injektor nem karbis hogy megszivja magát,ha majd ac ét cserélsz fogod látni .Persze ha a lambda szonda nem jó akkor igen de itt most kitérnék arra milyen ha szar a lambda szonda ez itt az apósom 1.4 es BENZINES senkit ne tévesszen meg nem diesel ez benzines astra szar lambda szondával na én erre mondom azt hogy itt már baj van nem kicsi ezt egy padló gáznál csinálta
A fura, hogy egyenletesen húz mindig, pöccre indul. Egyszer kaptunk egy check engine-t (azóta semmi), majd később alapjáratról lerohadt hideg motorral (üresben). Arra is gondoltam hogy simán lefulladt majd sok benzint tolt az égéstérbe és amíg ki nem köhögte (2-3 indítás) addig nem akart élni. Aztóta ismét él és pöccre indul.
Itt van két hangfelvétel arról amit a hátsó tengelyfelől hallok (és az utastérben is):
Ahol emelt az alapjárat az az indítás utáni de ott is hallani, a másik ahol hangosabbnak tűnik (de nem az csak elült a motorzaj) ott már mentem vele 5 km-t. Lehet ez teljesen normális, faterom Suzuki Swiftjéből indulok ki (1999) ahol semmi hasonlót nem hallottam.
Hogy a benzines irányvonalat kizárjuk rátankoltam a megmaradt üzemanyagra Shell FuelSave 95 6000 HUF körül, eddig semmi probléma.
Igen, ezért vetettem fel a motorkódot, mert emlékeztem, hogy volét valakinek problémája a kód kiolvasással. M13A-nál simán működik mindenféle kínai cuccokkal is. :) Nekem is bluetoothos ELM327 van.
olyan jó hogy ennyire széles a választék a kis wagonoknál nekem is g13bb kódos van glx de se egr szelep se hátsó szonda nincs tudom mert most cseréltem kipufogot csak a katalizátor maradt mindent cseréltem vizsga elött,és csak egy db lambda szonda van nálam .A kínai obd olvasókkal ugye nem kommunikál söt egy gép van amin eddig ment az az autóklub-os ismerösöm csinálta de legutob neki is ki írta hogy nem kommunikál a géppel :( de a létezö összes ismerösöm wagonján megy.Na de itt a következö gond régebben irtam hogy a szervóm tönkre ment (EPS) ugye bár hibakód volt de a kijelzön semmi ez is érdekes a kontrol lámpa meg se nyikkant közbe az autó csavarta ki a kezemböl a kormányt.Az Ac nek nem is lesz hibakódja az vagy megy vagy nem erre is rájöttem egy reggel :D bár gyanús hang volt elötte mert már recsegö hangja volt.Szóval tud meglepi lenni ennél a kocsinál is