EGR hiba, a takarítás vagy segít vagy nem. 1,6-nál a falazás nem biztos hogy jó ötlet. Egy próbát megér, ha utána depollution failed-et ír akkor vagy egr csere, vagy falazás és szoftveres kiírás.
EGR szelep hiba. Elkoszosodott és ragad. Nekem ugyanez volt a jelenség, nemes egyszerűséggel lefalaztam az EGR szelep lyukát. A rángatás megszűnt, lett több nyomaték és lóerő.
Segítsetek. Mi lehet a gond. Folyamatosan 50-el megyek 4-ben néha rángat a motor, mint ha nem kapna folyamatosan üzemanyagot. Ha gyorsítok, vagy 3-ba nagyobb fordulaton megy a kocsi semmi gond. Alapjárat is egyenletes. 1,6 HDI 2008 év végi.
Keresek 205/60 16-os téli garnitúrát. Ha valakinek lenne emailban.
Üdv neked, sok boldog km-t és évet a legszebb kombival.
De.
Már egy párszor leírtam itt, hogy ez nem Lada. A szerkezete, az elektronikája már szinte nem is autó, inkább űrtechnika. Legalábbis a bonyolultsága a régebbi kocsikhoz képest. Ennek következtében a vállveregető, bizalmaskodó, bennfenteskedő fajta atyai típusú, de műszerekkel és tapasztalatokkal nem rendelkező szerelő nem tudja megjavítani. Az olyan arról ismerhető fel, hogy blöfföl és tippelget, majd a te kontódra nekiáll javaslatokat tenni és cserélgetni az alkatrészeket. Aki motortorpanásra bakot cseréltet, hát az... Ennél durvább, hogy apámnak a kispözsójában kanyarban kattogott a féltengely, erre kicserélték a tűzkarikákat a porlasztók alatt. Szegény öreg be is vette a jó vastag számlát.
Vagyis keress egy hozzáértő szerelőt. Nem feltétlen márkaszerviz a megoldás, de a sufniszerelés komoly károkat tud okozni. A kocsiban és a zsebedben is.
A szenzorok csatlakozóit, a porlaszrók csatlakozóit, a dobozt amiben az elektromos cuccok vannak. Leveszem a fedelet tolok folpackot, majd visszateszem. A nagynyomású víz mindenhová bemegy, hiába víz és porszigeteltek a csatik, jobb a biztonság. Egyszerűbb mint fujkálni levegővel mert valami elszaródott. Milyen hő? Nem járó motornál mosom. :) Hidegen, aztán beröffentem és megszárad.
Megosztok veletek egy elmenyt :-) Mult heten nem is tudom mi utott belem zene nelkul mentem, lehuzott ablak, fekvorendor, hatulrol csorges, katyu, ismet csorges....no mondom hatso kipufogodobnak annyi. Vagy kilukadt vagy szetrohadt....nagyon boldog lettem. Bealltam godor fole es latom hogy azon a hoallo vedolemezen rohadtak le a csavarok es az csattogott neki a dobnak. Orvosoltam a hibat adtam neki egy doboz kipufogofesteket, tudom az nem igen segit mert bevulrol rohad el a dob de legalabb ha valaki ala fekszik akkor jot mutat az egesz kipuforendszer :-)
En elnek a lehetoseggel es kerdeznek egyet klima ugyben :-) Bekapcsolt klimaval sug a legbeomlo, es nem is hut, de kattan szoval bekapcsol. Keves a gaz benne? Tavaly toltottem, a betolto nyilasnal ment el a gaz, szerelo tett oda masik szelepet, bizok benne h megint ott ment el es a hutom jo. Mennyi anyag kell a rendszerbe? Klimas szerelom se tudta, sacc per kabera nyomott bele valamit. Koszi a segitseget
Az adalékok semmit sem érnek, ne vásárolj bele fölöslegesen ilyeneket. A FAP-ot ki kell tisztítani, házilag, vagy vannak helyek ahol ki tudják tisztítani. EGR cserélhető, nem bonyolult, vannak jók bontottan is. De a legjobb megoldás a FAP és EGR szoftveres kiiktatása.
Kb. egy hónapja vettem egy gyönyörű 407 sw-t. Vásárlás előtt el vittem a Zuglói Gablinba állapotfelmérésre. A felmérés eredménye az lett, hogy korához képest, 8,5 év kicsit sok a km-er 222 200, de nagyon szép állapotban van, azt mondta a szerelő, hogy régen látott ennyire egyben lévő 407-est. A hibái: EGR szelep kuka, de a szerelő szerint "ki ne merjem cserélni", ezen kívül csak egy motortartó bakot, kell cserélni. A computer jelzett még pár hibát de azok csak izzóra, vissza pillantóra vonatkoztak. Bele vágtam meg vásároltam, és élveztem is addig míg ki nem cseréltük a bakot, mivel az addigi torpanást annak tulajdonítottam, de nem az csinálta, az autó torpan. Aztán egyik reggel nem tudtam elindulni, beindult, de gáz adásra lefulladt a hangja pedig iszonyatos, csörgött csattogott. Kb. az 5 ik indítás után minden rendben volt, ezután teljes olaj, és szűrő cserén esett át az oroszlán. A torpanás nem szűnt meg, és egy hét után újra, meg viccelt egyik reggel. Okosak mondták részecske szűrő van eldugulva, vásároltam egy adalékot, teli tank, és irány húsvétra vidékre, fel a vastagra hagy tisztuljon az a szűrő! az eredmény az lett, hogy tegnap alig tudtam rá bírni a mozdulásra, be indult mindig, de 1500-tól nagyobbra nem ment a fordulat. A probléma úgy oldódott meg, hogy egyszer csak a kipufogóból megindult valami fehér fűst, fordulat helyre állt, és még kb. 5 percig eregette magából ezt a fehér, és végtelenül büdös vegyszer szagú füstöt alapjáraton. Azóta indul rendesen, de meddig? Valakinek van e valami ötlete, vagy hasonló tapasztalata? Vagy tud e ajánlani valaki hozzá értő embert aki nem csak a pénzre megy, hanem szereti is a munkáját.
Az enyém is ilyen tiszta lenne, ha 10 éve nem szedik fel az aszfaltot közmű korszerűsítés címmel, majd miután azzal végeztek, úgy hagyták, széttárva a kezüket, hogy nem maradt pénz az új burkolatra... Így aztán most nyáron por, amikor meg nem por (meg nem hó), akkor sár. Amiből aztán még több por lesz... :(