"Nézegettem a C5 árakat. Hasonló motor és felszereltégű autókat mint a mi 607-eseink már 1.5 millióért megvehetők. Nem semmi."
Azért a két autó ég és föld szerintem (pedig én nagy Citroen párti vagyok).
A 607 messze komolyabb mind megjelenésben, mind komolyságban. Érdekes volt, hogy Kanadában ahol éltem sokáig egy Chrysler Concorde-m volt és a két tipus között elég sok a hasonlóság. Viszont amikor hazaköltöztem 1-2 évesen a 607-k még elérhetetlenek voltak:-(
Ha belegondolok, hogy a szomszédom nemrég cserélte be az övét egy Vectrára amit most a kereskedés 2.1-t árul hát... Én meg fizettem a zsirúj C3-t (3.2-t):-))
Ha kicsit hamarabb tudom, hogy eladja most ontopic vagyok, és nem Mercedes fan:-)
Nagyon jó volt az utolsó 3 "beszólást" olvasni, helyből körbeküldtem az összes ismerősömnek :D:D:D
Annyit esetleg hozzá tudnék tenni, ha lengéscsillapító mérés nem hozza a kívánt eredményt szoktak ereszteni a gumiból, ez által is lehet már nagyobb fogyasztás ;) (nem muszály a csillapítónak rossznak lennie, elég egy túlfújt gumi vagy akár valami keményfalu defektürő, ezek már sokkal könnyebben kihozzák az adott hibákat (lehet akár szilent is).
Ugye ezt viccnek szántad? Te most itt 5% többletfogyasztásról beszélsz. Ami lehet légköri nyomásváltozástól, nagyobb dugóktól, nagyobb hidegtől, ezer tényezőtől. Amúgy is nevetségesen alacsony a fogyasztásod, az én 9 liter körülimhez képest. (2.2 Hdi tiptronic) Amúgy szerintem ezeknél az autóknál tök mindegy mennyit eszik az évi 5-800 ezer Ft értékvesztés és járulékos egyéb költségek mellett hisz nem befolyásolja számottevően a fajlagosan 1km-re eső költséget. Az én autóm közel 4 millióval ér kevesebbet 5 év alatt. Ha beleszámolsz mindent, azt is hogy az a 4 millió most sima banki kamattal lenne 5 millió, az összes többi költséggel akkor kb az jön ki mintha taxival járnál mindenhová.
Itt van egy jó ellenpélda. A tesomnak van egy kis 205-ös dízelje. Kb 8 éve vette 150ezer Ft-ért. Költött rá összesen 150ezer Ft-ot 8 év alatt. Mostani értéke kb 150ezer. A lényeg, hogy ott már tényleg számít hogy 4 vagy 5 litert fogyaszt-e!
Kb 10 Ft-ra jön ki egy Km ha havi 3000km-t vezet. Az én esetemben a 607-esnél ez a szám kb (havi kb 100ezer Ft a javítási, amortizációs költség és az értékvesztés) 60 Ft/Km. Na itt ha többet fogyaszt az autóm 5%-kal akkor a km díjam nem 60Ft lesz hanem 61.2 Ft szóval 1 Ft 20 fillérről beszélünk ami százalékosan 2% !!! Számolj utána, a benzinkutak között 10% különbségek vannak! Én 9L-es fogyasztással számoltam. Ha pont a felét fogyasztaná akoor is 40 Ft felett lenne 1 km költsége.
A számításaimat fejben végeztem, de rávilágít a lényegre. A mi autón luxus. Itt a fogyasztásról beszélni nem sok értelme van. Lehet velem vitatkozni! (PErsze ha valaki nem 2-3 évesen vette az autóját nyilván nem lesz ekkora értékvesztése.
Más.
Nézegettem a C5 árakat. Hasonló motor és felszereltégű autókat mint a mi 607-eseink már 1.5 millióért megvehetők. Nem semmi.
Ááá nem hiszem hogy vizsgán merték volna ütögetni a chipet. Szerintem csak simán túl sok lé van az ablakmosó tartályban, spriccel ki a felét és meglátod visszaáll a fogyasztásod. Ugyanis szoros összefüggés van a kocsi súlya és a fogyasztás között. Sőt tudnék tippeket adni, hogy tovább csökkenjen a normád: - 10liternél több ne legyen az üzemanyag tartályba. - Nyomd fel 3 bar-ra a gumikat. - A legfontosabb hogy vezetés előtt nagyvécézz, és ezt követeld ki az utasoktól is.
Egyelőre ennyi tippem van, kíváncsian várom mennyire lesz hatásos :)
Február elején vizsgázott az autóm, semmi baj nem volt vele, csak a vizsga díját kellett kicsengetni. Minő boldogság... A vizsga előttig 5,5-os fogysztást írt a comp (2.0 HDI). Anno Halacs mester chip-ázta. A vizsga óta nem tudom leszorítani a fogyasztást 5,7-5,8 alá, pedig még óvatosabban megyek vele, mint korábban. Ha a vizsga előtti vezetési stílusom szerint haladnék a "kis szívem csücskével", még több is lenne a benyelt nafta. Tudom, így sem sok, de jó lenne valami magyarázat. Létezik, hogy valamit elpiszkálnak vizsgán, vagy "kiütik" a csipet? Mi a véleményetek?
Ezek már nem azok az autók, ahol csak úgy tönkremennek a csapágyak és az árak se barátiak.
A csapágyasnak vélt kereket emeld levegőbe (3 lábú bakra rakd fel a az autót és pörgesd fel 5. sebességben 100 fölé, ha hallod durván a hangját (suhog stb.) akkor az a baja. Vigyázz le ne ugrassál ;)
De ha van közelbe csápos emelő akkor amelyik kerékre nem vagy kiváncsi az alá rakj fát engedd rá a zautót hogy a másik levegőbe legyen és úgy. Lehetőleg senki ne álljon a fe mögött ha kilőné ;)
Ez egy jó játék, de ha csapágyas valami biztos kiderül!
Ismeritek ezt az alkatrészáruházat? Nagyon jól áttekinthető és minden terméknél egy csomó gyártód ad alternatívának. Sőt végre megtudtam milyen méretű az első kerékcsapágy! Hétfőn meg is kérdezem a csapágynagykeres barátom mennyiért tud SKF vagy hasonló jó csapágyat. Ha már úgy is fékbetétet cserélek meg szilenteket lehet bevállalom a csapágycserét is. Kicsit mintha hallanám a bal elsőt zúgni. Lehetséges? A weblap:
2.2 HDI-nél ugye 160ezernél esedékes a vezérműszíj és tartozékainak cseréje. A láncot is kell? Mert a manual csak a szíjcserét említi a 160-as karbantartásnál. Nem cserélném ki a láncot, ha nem muszáj, azonban szakadást sem szeretnék? Tanács? Vélemény?
A részecskeszűrő adalékból tényleg kettő féle létezik, amit a Peugeot DAM számtól tesz függővé. 09492 DAM-ig a DPX nevű adalék, 09492 DAM felett ELOIS 176-os nevű adalék szükséges. A már említett alvázszámú Peugeot 607-be a DPX nevű adalék kell, ami kettő féle kiszerelésben létezik:
Szerencsére nincs komoly baj, csak 2 szelephimba tört el, meg a vezérműlánc szakadt el. A vicc hogy a Peugeot márkaszerviz nem tud szelephimbát adni csak közel 2 hétre a megrendeléstől. Amúgy a szerelő szerint nagyon szép a motor belseje, a henger fala mintha most jött volna ki a gépműhelyből. Engem megnyugtat hogy új gyári alkatrészekből lesz most megjavítva és tudom nem lesz vele többet gond. Oda fogok figyelni a gyár által előírt csereperiódusokra. Azért tényleg nagy barom voltam hogy 165ezer km-nél még gyári volt a vezérműszíj, vízpumpa....
Köszi nagyon csodálatos a géped de nekem ez nagyon sok.gyüjthetnék még 1 évig rá. 2-2.5 környékén akarok venni. http://www.hasznaltauto.hu/2710086_peugeot_607_2001
Már régen vettem, beszerelés nem könnyű. Az antennát hátravinni a kalaptartóhoz... Meg tápot adni a tunernek, infra vevőt kitenni a müszerfal közepére.
A tunert én még 45000-ért vettem, de most tíz körül lehet már kapni.
Az autóm most igen komoly szervizen esik át. Ha már úgy is áll a 160-as nagyszervizt is csinálják. Részecskeszűrő felújítás, adalékfeltöltés, fékbetétcsere, fékolajcsere, első futómű szilent csere, vezérműszíj, lánc, ékszíj csere, olaj, légszűrő, pollenszűrő. Hirtelen ezek jutottak eszembe. Ha esetleg jön rá vevő 2.3-ért viheti. (Lehet 2.5-ért meghirdetem majd, annyiért van egy csomó a hasznaltauto.hu-n.) Adok hozzá téli-nyári gumigarnitúrát (télit acélfelnin), 2 db új féktárcsát tartalékba, TV tunert, stb. Olcsóbban nem adom, inkább megtartom. Ilyen hibátlan állapotban már nem is éri meg ennyiért eladni, de találtam a Hyundai Tucson-t és arra pályázok mint tudjátok.
Tényleg nem mondasz butaságot. Tele van a vízkör mindenféle trutyival. És az új hengerfejtömítés is gyárilag szar. Kisebb rajta a luk mint az öntvényeken ezáltal csak idő kérdése hogy az áramló víz mennyi idő alatt marja szét és viszi be a vízkörbe! Szerintem egy jó szűrő is elkelne a vízkörben! Nem is értem miért nincs. A sok trutyi eltömíti a kisebb lukakat, és a vízpumpának se lehet kellemes...
Legalább most látszik mibe halt bele a vízpumpa, az a sok lerakodott vízkő. Én még nem láttam olyan autót, aminek lekerült a hengerfeje, hogy szép lett volna (magyarországon nem nagyon trend cserélni a hűtővizet).