Keresés

Részletes keresés

Obi wan Creative Commons License 2001.06.13 0 0 56
Hali!

Amennyire tudom az 5 sebességes Szimó váltót meg lehet csinálni, de nem lesz hosszú életű, elég egy durvább váltás és szétmegy. Szvsz nem érdemes vele foglalkozni.
Más:
Mi a tapasztalat a "sportkipufogóról", mennyire lesz pörgős tőle a Simson a gyári puffantó után, mit érdemes vele együtt "hangolni"?

Obi

Előzmény: GV4500 (55)
GV4500 Creative Commons License 2001.06.12 0 0 55
Hát nekem is gyárilag 3 és ő tette bele a 4-et. Nekem 17-es fogaskerék vann fenn és 90 a vége, de modtam már régen sokkal jobb volt. Engem nagyon izgatna az 5.:)
Előzmény: Obi wan (53)
Infomaker Creative Commons License 2001.06.12 0 0 54
Eladó a szimóm, vagy ETZ re cserélném ráfizetéssel.

70-es, a blokk felújítva, új csapágyak, stb, metálkék szín, új gumik.

Akit érdekel: boyan@freemail.hu

Csáó!

Előzmény: Obi wan (53)
Obi wan Creative Commons License 2001.06.12 0 0 53
Hali!

Sajnos csak volt, mert ellopták. Azóta is siratom.
Nekem a váltó a gyári 3 seb. + a 26/30-as Tábori-féle 4. fokozat volt, a szekunder áttétel pedig 17/31, ha jól tévedek. Így a vége 100-105 km/h volt, persze ilyen tempónál életveszélyes a váz.
Most egy 70-es SR-em van, még most járatom, de ez gyengébb mint a 90-es volt.

Obi

Előzmény: GV4500 (52)
GV4500 Creative Commons License 2001.06.11 0 0 52
Ja azt elfelejtettem, hogy 3-ban 65.
Előzmény: GV4500 (51)
GV4500 Creative Commons License 2001.06.11 0 0 51
Hát nekem bejött!
Neked is olyan van?
Mennyi most egy olyan?
Régen 14-es fogaskerékkel 3/4-ed gázon 65 ment lejtőn felfelé, most már csak teljes gázzal 50.
4 éve van felfúrva ennyire és még nem volt vele gond de szerintem hamarosan lesz.
Úgy hallottam többektől, hogy be lehetne építeni 5. sebességet a motorkába. Manufaktúrálisan kéne legyártatni a fogaskerekeket, szerintem. Ki mit tud a dologról?
Előzmény: Obi wan (50)
Obi wan Creative Commons License 2001.06.11 0 0 50
Hali!

Mi a vélemény a Tábori-féle 90-es Simóról?

dEvil Snail Creative Commons License 2001.05.26 0 0 49
Én csak egyetlen változtatást hajtottam végre a motoromon. A sebváltókart lecseréltem titánra.

Gonosz Csiga

T.Z. Creative Commons License 2001.05.25 0 0 48
Sziasztok!

Nem éppen tuning témában, de mindenképpen Simson ügyében kérdezném a jó öreg keleti motor tulajdonosait. A következő problémám támadt : a motorom S51N volt, eléggé összegányolt állapotban vettem. Átalakítottam Electronicra, szinte teljes mértékben, természetesen a blokkhoz is hozzá kellett nyúlni, felújítani, hézagolni. A gondom a következő : hogyan lehet a tirisztoros gyújtást pontosan belőni? Hangra vagy egyértelműen stroboszkóppal?
Mert ugye a mágneses gyújtásnál be lehet elég könnyedén lőni az 1,8 mm-t. Viszont itt...
Aki tud, segítsen, akár e-mailre is.
Köszi:
Zoli

Törölt nick Creative Commons License 2001.05.25 0 0 47
A felömlőknél az a lényeg, hogy a két összeilleszett rész teljesen illeszkedjen egymáshoz. Olyan mintha két csövet tennél össze, és ha nem illeszkedik akkor kifolyik melletük az anyag. Itt nem folyik ki semmi, hanem örvény keletkezik, ami az áramlást rontja.
A kuplung akkor jó, ha nem csúszik :) ha kell lehet további lapokat, "parafákat" is pakolni.
A kipufogón nagyon sok múlik, nem a hang számít, hanem a hatása, és ez a kétüteműnél fontos!
Igen, a dugó szoknyáját a csapszegre merőlegesen lehet átalakítani, azt hiszem elég a kipufogó oldalon, de ebbe majd jobban belegondolok. Az emlékeim már haloványak, hogy miért is volt jó ez.
Mindenesetre az biztos, hogy középen, és, hogy mekkora azt próbálgatni kell.
Azt hiszem a dugón három gyűrű volt, de lehet, hogy ez nem vált be, mert folyton leszakadt a szoknya, de már abban sem vagyok biztos, hogy ez ennél a tipusnál volt-e.
A tuning mindíg az élettartam rovására megy, a mértékkel lehet ezt "szabályozni", persze ez meg a teljesítmény növekedés rovására megy.
Előzmény: Infomaker (46)
Infomaker Creative Commons License 2001.05.25 0 0 46
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

Végre egy igazi tuning kolléga!!!

Na szóval kérdések: bekenjem a forgattyúház tetejét, ahova megy a henger talpa, valami zsírral, és ahol a felömlők passzolnak rá, ott kell kireszelni, ha nincs, vagy legalábbis kikönnyíteni?

Ahamm. BÁr, nekem fontos lenne a megbízhatóság, élettartam. A kuplungba benne van a plusz lamella, de nem plusz 1 "parafa", hanem plusz 1 "vaslemezke". Az jó, nem?

Kipuffot lehet, hagyom a régit, mert nagyobb az esélye, hogy szimplán repedtfazék hangja lesz, mint annak, hogy eltalálom, és jól fog menni...

Dogó: hol kell reszelni? A "lelógóbb" résznél? Tehát a csapszegre merőleges oldalakon, ugye? És itt középen? És milyen széles v alakot? És ez növeli a teljesítményt, gyorsulást, vagy mit?
Kössz szépen előre is:

Infomaker

Előzmény: Törölt nick (45)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.24 0 0 45
Az nem elég ha a henger 4 felömlős, megfelelően hozzá kell alakítabni a forgattyús házban is a felömlőket.
Ha ez is megvan akkor, meg kell nézni, hogy a hengeren levő felömlők teljesen összapasszolnak-e a fogattyús házon levőkkel. (valamivel bekenni-összeilleszteni- szétszedés után látszik a lenyomaton a néhány mm-es eltérés) Ha nem, ezeket is össze kell "csiszolni".
A dugó szoknyáját nem érdemes rövidebbre venni, elég egy V alakot reszelni bele. Kicsi V-vel kezdeni, apránként tágítani. A tuning mindíg költséges, tehát ha már túl nagy a V akkor lehet új dugót venni és az előző méretig reszelni.
Természetesen a 70 ccm mint alsó határ jelenti a tuningot. A rezonátort csak akkor érdemes használni, ha nem az eredeti simson kipufogókönyökre rakod fel. Azt is csinálni kell egyedileg, a motorhoz illőt.
Az első lánckerék fogszámával lehet játszani, meglepő eredmények születnek. A hengerfejből is le lehet venni ,5-1,5 mm-et, tömítés nem kell. A megfelelő hőértékű gyertya kiválasztása csak próbálkozással fog menni.
A megnőtt teljesítményhez szükséges a kuplungba betenni egy plusz lamellát, mert ha nem, akkor nagyon hamar elkezd csúszni, és az újra történő csere után is így fog tenni.
A főtengely csapágyazása csak jó minőségő csapággyal érdemes, mert hamar elfárad.

Saját motor eredményei 1991-ből:
70 ccm ,P20 karbi, 4 felömlő, jugoszláv rezonátor
lánckerék 11 foggal (nem simson): minden fokozatban kiemelte az első kereket, vége 90 km/h óra körül
18 foggal (ez sem simson): amikor a haverok elérték a legendás 80 km/h-t én akkor kapcsoltam a harmadikat :) vége 120km/h óra felett (nem ajánlom senkinek)
Általános állapot: berugókar nincs, mert a kompresszió miatt nem lehetett berúgni, mindíg eltört vagy a tengely, vagy a kar alja. Betolás csak 3. fokozat fölött.
fordulatszám: 10000-ig működő ledes ford-.számmérő egy hét után tönkrement :)
Ja igen, 98-as benzint kevertem Arol 2T-vel akkoriban, ehhez volt a mechanikus gyujtás belőve, de gyakran elállítódott. Az elektronikus nem bírta ezt a fordulatot, sosem volt jó.
A motor általában egy hétvégét működött, a hétköznapokon összeszedtem az alkatrészeket (Táboritól is), péntek este szerelés, hétvégén újra jó. No igen, a tuning mellékhatása a rövid élettartam.
A motor eladtam 92-ben. Az új tulajtól leloptak róla mindent ami értékes, de közben rajtakapták a tolvajt, akit az Árpád hídíg kergettek, ahonnan mindent bedobott a Dunába :(

Előzmény: Infomaker (44)
Infomaker Creative Commons License 2001.05.24 0 0 44
Na, újabb Simson tuningtippeket kérek!!!

pl.: 70es 4felömlős henger+sportkipuff 23ért a táborinál megéri?

Üdv.:
infomaker

Előzmény: Simsonkiler (43)
Simsonkiler Creative Commons License 2001.05.04 0 0 43
Sziasztok!
Először is kezdeném azzal, hogy szuper ez a topic!
Büszkék lehetünk, hogy Simonk van, mert nem mindegyik papírrobogónak van külön topic-ja.
A másik ok, hogy nagy döntés elött állok. A masinám (S51 Enduro) rosszul érzi magát főtengelyileg. A gép szerintem elég igényes, összel lett lefestve BMW ezüstmetálra, +lakkozás +minden egyebek. A blokk még nem látott csavarhúzót /nem azért, mert nem értekhozzá/.Most futja a 11000 Km-et, 1600 óta nálam van. Legalább is ennyit mutatott az óra, de nem lehet benne több. Elég jól megy 50-es hengerrel jelenleg 14-es fogaskerékkel, 65KM/h. Tehát elég tip-top.
Most tavasszal próbáltam egy Homda NSR125-öt, valahogy azonnal beleszerettem a teljesítményébe. Csak a probléma az, hogy 300.000-ért adja ugyanannyi Km-mel mint a Simo. Ez az egyik probléma, a másik, hogy jövő februárra leszek 16, tehát jogsi még nem OK rá. 1-es választás: főtengely megcsináltat, kimaratás 70-es henger rá, egész nyáron motorozás, jövő tavasszal elad :(((((, vagy tesóé lesz. 2-es választás: most elad 90.000-ért, babettázás mig lóvé nem lessz 125-re, és izgulás el ne kapjanak. Melyik legyen? És bocs a hosszú levélért!
jacko_2 Creative Commons License 2001.05.03 0 0 42
Igen, jó. Viszont 5 éve nem használom, amióta kocsim van. Igaz most a hétvégén felültem rá, kipróbáltam. Kb 1-1.5 éve nem volt beindítva, csak apám tologatta ha útban volt, és 2. rúgásra beindult (!) , amin magam is csodálkoztam vala. Bár most hogy elvették a jogsimat, csak motorral tudnék járni, de pesten nem életbiztosítás a forgalomban motorozni, inkább akkor marad a busz.
Előzmény: Infomaker (41)
Infomaker Creative Commons License 2001.05.03 0 0 41
Ha jól gondolom, akor az SR50-es. Amúgy 60-70 ezret lehet érte simán kérni! Csak nem eladó? :)

Jó motor az pedig, nem?

Csáó!

Előzmény: jacko_2 (40)
jacko_2 Creative Commons License 2001.05.02 0 0 40
Szasztok!

Bocs, hogy beleköhögök a nagyfiuk golgába, de abszolut amator vagyok, bár a simson robogomon "fiatalkoromban" én csináltam apróbb átalakításokat.

A kérdésema az, hogy a Simson robogónak mi a pontos típusa, mivel kis kék könyvecskéje elveszett, és szeretném eladni, viszont nem tudom a típusát. Valaki tudja? (S51N...vagy valmi ilyesmi)

Ja, és annyit róla, hogy 10000 km van benne, akksija nem jó, egyébként minden jó rajta. Mennit lehet kérni érte? Csak úgy nagységrednileg? 60 000-70 000 HUF-ot lehet?

A válaszokat előre is köszönöm

Jacko

GV4500 Creative Commons License 2001.03.14 0 0 39
Bocs egy 0-val több került oda.
Előzmény: GV4500 (38)
GV4500 Creative Commons License 2001.03.10 0 0 38
Nekem egy 900ccm-es Simsonom van ma vettem egy 17-es fogaskereket és így kb 120-at fog menni!!
Eddig sima úton 90-et ment lejtőben pedig 100-at is. Kétsoros csapágy a főtengely. Imádom a gépet rendőr elől is szöktem már el!
Infomaker Creative Commons License 2001.02.04 0 0 37
Na, de komolyan:
Kellene főtengely (csak ha új), hátsó teló, meg teljes kipuff, ha szép állapotban van. Ezeknek kellenének az árai... Meg ennek a lehúzónak is.
Jöhet magánba is!
Üdv.:
Infomaker
Előzmény: műláb (35)
Infomaker Creative Commons License 2001.02.04 0 0 36
írj árlistát :DDDDDD
Jeeee.
Előzmény: műláb (35)
műláb Creative Commons License 2001.02.03 0 0 35
Új is, használt is, szinte minden.
Még talán pár lendkeréklehuzatóm is van felesleges, valahol.
Mi kéne?
Előzmény: Infomaker (34)
Infomaker Creative Commons License 2001.02.02 0 0 34
Hi!
Mijeid vannak s51-hez? Újak vagy használtak? És mi mennyi?
Kössz
Infomaker
Előzmény: műláb (33)
műláb Creative Commons License 2001.02.02 0 0 33
82 kmph-ra is képes volt, 40-es hengerrel -> Természetesen 50- es hengerrel, de a numlockom beragadt, fent meg olyan közel vannak a számok :)))

Ps.: Lentebb láttam, a magyar hengerrel sosem volt semmi bajom, ez a feketeség még megvan, igaz, nem használom, de nincs szívem megválni tőle.
Abba pl. román főtengely van, és semmi gond vele (2 SKF közt mi gond lehet? :)))))

Előzmény: műláb (32)
műláb Creative Commons License 2001.02.02 0 0 32
Hali urak!

A topic átolvasása "elveszett ifjuságom hozta vissza"!

Anno volt 4 db Bélám- én így hívtam őket, ezek közül a legspeckóbb talán egy szénfekete rotyogó, ami 82 kmph-ra is képes volt, 40-es hengerrel.

Van valahol otthon eredeti NDK-s tunningleírásom, ha érdekel valkit, talán még megvan.
"Nagy" turnékat nyomtunk anno, nyaranta Szhely- Balaton, stb.

kb. 4 béla alatt 6 főtengelyt, és majd' egy tucat hengert fogyasztottam, el, 5 év alatt.
Az első főtengelyt még 4 teljes nap alatt tudtam csak kicserélni, és ott még a kétoldali főtengelyszimmeringeket is összekevertem, de csodák csodájára elindult még úgy is!
Igaz, a forgattyúsházba ömlött be a hajtóműolaj, de megoldottam.
Ez a végén félnapos rutinműveletté vált. A haverokal anno azért sokat szívtunk az elején.

Ha valaki a közelben lakik, (Szhely), van 2 zsák alkatrészem 50-es, 51-es, Schwalbe vegyesen.

Üdv.:Műláb

simson Creative Commons License 2000.12.23 0 0 30
Sajnos szomorú szivvel jelentem, hogy meg kellett válnom a motoromtól. Szegény teljesen lehervadt és se időm, se energiám vele foglalkozni. Úgyhogy 25000 pénzért megváltam tőle, pedig igazán szerettem.
Infomaker Creative Commons License 2000.12.18 0 0 29
Üdv Kolléga!!

Sorstársak vagyunk.
Én is tuningoltam: vettem 70-es hengert dugóval együtt 7500 ft, új, vettem új főtengelyt, 6000 ft. Magyar főtengely, de egy érdekes módom minőségi áru. Ha jó minnőségű a főtengely, nem vágja szarrá a 70es henger. Ja , ha címek kellenek, nézz be a "motor, robogó" topikba, írtam pár c ímet.
Furatni meg ne furass 60-asra, mert semmi értelme. Erősebb ugyan, de pörögni fog, a henger meg nem fogja bírni... Ajánlo ma 70-est, de másik 4. fogaskerékkel, esetleg előre másik lánckerékkel. 75 80 utazó így.
NA csá!

Előzmény: szilus (27)
szilus Creative Commons License 2000.12.13 0 0 28
Ismerős a problémád számomra is. Az én lengéscsillapítóm ugyanezeket a tüneteket mutatta (anno).Én szétszedtem az egészet apró darabokra (kezdőnek kb.3-4 óra)és kipucoltam.
1.- Az enyémben nem volt olaj.
2.- A bronz ettől ráoxidálódott az acél lengővillára. Ezt egy nagyon finom reszelővel leszedtem(asszony boldog volt).
3.- A szimmeringre vigyáztam így nem csesztem szét.
4.- Alul, ahol a keréktartó tengelyt át lehet tolni, van egy csavar (10-es), amit érdemes meghúzni, mert az olaj itt is kifolyhat.
Nekem ez bejött, mert azóta nagyon jól működik.
Előzmény: Danee (12)
szilus Creative Commons License 2000.12.13 0 0 27
Köszi a tanácsot. Vettem. Király a fórum. Mi a véleményetek a 60ccm- es Simsonról. Úgy hallottam, hogy ez nem olyan durva mint a 70-es és nem teszi tönkre a főtengelyt (annyira). Kell-e más karburátor vagy fúvóka. Csak azért kérdezem, mert a motort úgyis fel kell újítanom és akkor már egy mérsékelt tuning is ráfér(het). Köszi.

Szila

Előzmény: tcaoe (26)
tcaoe Creative Commons License 2000.12.13 0 0 26
Ha a fotengely szimmeringje atereszt, akkor ott falsot sziv, az pedig pont olyanokat eredmenyez, mint amiket te itt irsz. Csereld ki a szimmeringket.
Előzmény: szilus (24)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!