Keresés

Részletes keresés

EKW-531 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 19081

Az AHA-879 valóban osztott volt, eléggé ki is volt tuningolva. Ha jól emlékszem sárga volt, de a lököse fehér és két vékony kék csík volt rajta. A makkosháziak még akkoriban bele is pakolták a hifit a régi csotrogányba, meg volt benne UV fény is. Annyira emlékszem rá, a vége felé kivették a budiajtós fülke ajtaját is belőle, meg asszem a hifi rendszer matricáival is körbe volt nyalva a busz.

A makkosháziak úgy emlékszem, hogy a DUD-926-ot kapták utána (legalábbis azért követeztetem így utólag, mert az lett ilyen hifis tuning busz).

Az AHA meg átjött hozzánk a 74-esre, mert az akkor állandó gyálaréti kint alvós CJN-356 akkor ment el teljes felújításra és - utolsók között a BHJ-606 és 909-et megelőzve megkapja a kék fényezését. Ekkor már nem volt benne hifi, de a régi optikai tuning cuccok maradtak. Emlékszem, egy lyukas kipufogós szívós gép volt, amelyik okádta magából a füstöt.

Előzmény: Rengaw (19071)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2014.09.21 0 0 19080

Üdv! Számítottam rád is :-)

 

"Szerintem van egy AEX-148 is, ami szegedi volt, talán 2002-es selejt."

 

Ha volt ilyen kocsi, akkor az nekem nóvum, nincs róla semmiféle adatom.

 

"- BOX-114 szerintem egy 280.54"

 

Létező kocsi, csak 2-0-2-2 ajtóképletű, helyközi kocsi, azokkal most nem foglalkoztam.

 

"- az az IDY-718 valójában 782"

 

Igazad van, elgépeltem.

 

"Amúgy nem lehet, hogy a GVM-086 is Szegeden kezdett?"

 

Akár lehetett, csak míg a két GTU-ra világosan emlékszem (a szegedi fehér-világoskék-fehér flottaszíntől eltérő fényezésük volt eredetileg + GNX-361-nek is), ez egyáltalán nem rémlik innen Szegedről.

 

Neked is köszönöm az észrevételeidet!

Előzmény: BPO-105 (19079)
BPO-105 Creative Commons License 2014.09.20 0 0 19079

Szerintem van egy AEX-148 is, ami szegedi volt, talán 2002-es selejt.

 

És pár egyéb észrevétel:

- BOX-114 szerintem egy 280.54

- az az IDY-718 valójában 782

 

Amúgy nem lehet, hogy a GVM-086 is Szegeden kezdett?

Előzmény: Gábrisvitéz (19070)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.09.20 0 0 19078

Én is viszont, mert sok érdekesség felmerült most. 

Előzmény: Gábrisvitéz (19077)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2014.09.20 0 0 19077

Nekem nincs miért haragudnom, maximálisan csak köszönettel tartozom neked.

Előzmény: Rengaw (19075)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2014.09.20 0 0 19076

"ELS-425 ex AHA-627 ex BV 03-85 ex GF 22-32, Ikarus 280.06, 1978 - 2000."

Aúú, ez most fájt, mielőtt kérdezek, bele kellett volna néznem a listámba, ez ugyanis ott virít. De látod, valahogy mindig kellesz, hogy kisimuljanak a dolgok :-)

Egyébként kösz' a kiigazítást!

 

Előzmény: lobbanórotor (19074)
Rengaw Creative Commons License 2014.09.20 0 0 19075

Ne haragudj,nagyon korán volt még,az BPZ-864 akart lenni,amiről írtam reggel.
AZ AHA-627-ről nem tudok korábbi rendszámot,róla az az emlékem van,hogy nagyon sokszor kapták meg az algyőiek,mikor valamelyik algyői kocsi lesántult még az M32/32-esen,és mindig olyan örökkévalóságnak tűnt azzal a busszal való utazás.Sajna én már erősen a kilencvenes években gyűjtögettem ezeket,akkor meg már ezek a rendszámok voltak. Még amiket kérdeztél azok után is utánanézek,van még valahol néhány ilyen jegyzetem.

Előzmény: Gábrisvitéz (19073)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.09.20 0 0 19074

Na most többféle gépről beszélünk egyszerre. 

AHA-626 ex BV 01-55 ex GF 15-63, Ikarus 260.06, 1978 - 1997. 

BPZ-864 ex BV 03-76 ex GF 08-19, Ikarus 280.06, 1977 - 2000. 

ELS-425 ex AHA-627 ex BV 03-85 ex GF 22-32, Ikarus 280.06, 1978 - 2000. 

BPZ-854 pedig nem volt. 

Előzmény: Gábrisvitéz (19073)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2014.09.20 0 0 19073

Két kocsi az általad felsoroltak közül nagyon érdekelne, mert soha hírüket nem hallottam: BPZ-854, AHA-627. Esetleg korábbi rendszámot tudsz hozzájuk, mert lehet, hogy annak alapján be tudnám azonosítani őket.

Előzmény: Rengaw (19071)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2014.09.20 0 0 19072

Nagy köszönet az infókért!

Előzmény: Rengaw (19071)
Rengaw Creative Commons License 2014.09.20 0 0 19071

Üdvözlet!
A következőkről tudok szólni,talán segít:
AHA-626 (260) Szeged,helyi
AHA-879 (280) Szeged,utolsó időszakban makkosházi osztott volt
AVD-379 (280) Szeged,sokáig állandó tarjáni,osztottban Vidámparkos matricával. :)
AVD-388 (260) Szeged helyi
BOX-329 (260) Szeged,helyi
BOX-506 (260) Szeged,helyi
ELM-297 (260) Szeged helyi,kéken is ráncajtós,tarjáni kocsi volt
BPZ-854 (280) Szeged,helyi,tarjáni volt elég sokáig

Létezett egy AHA-627 is.280-as,szegedi helyi kocsi is.

Most így ennyi,de ha jobban utánaások,talán találok még infót.Remélem segített valamit.Üdv.

Előzmény: Gábrisvitéz (19070)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2014.09.19 0 0 19070

Mondjuk most?

 

Most csak a 260/280 helyis kocsikról írok. és ez elég sok kocsi, lévén, hogy a Tisza Volán vagyis Volán 10. sz. Vállalat az elsők között jutott ilyen típusú buszokhoz. Kezdjük a mai rendszám rendszerben megfordultakkal (a korábbi rendszámaikat most nem írom ide, legfeljebb majd igény esetén), melyek többségét az itteni törzsközönség is ismerte/ismeri.

 

Tudomásom szerint Szegeden közlekedett/közlekedik:
ABU-027, ABU-028, ABU-029, ABU-030, ABU-034, ABU-355, ABU-356, ABU-358, ACC-921, ACC-925, ACC-926, AEX-044, AEX-049, AEX-050, AEX-149, AEX-166, AEX-167, AEX-168, AHA-604, AHA-664 (SzKT-tól), AHA-702, AHA-845, AKD-601 (SzKT-tól, eredetileg Miskolc) AKF-940, AKF-996, AKF-998, AKF-999, AVD-379, AVD-482 (később Hmvh.), BCE-114 (SzKT-tól), BHJ-501, BHJ-567, BHJ-606, BHJ-750, BHJ-817, BOS-576, BOS-578 (most Baján van), BOS-770 (eredetileg kísérleti sínautóbusz, majd Szentes), BOX-018, BOX-114, BOX-139, BOX-286, BOX-369, BOX-482, BOX-605, BOX-648, BOX-649, BOX-785, BOX-806 (eredetileg Hmvh.), BOX-808 (eredetileg Hmvh.), BOX-813 (eredetileg Hmvh.), BOX-993 (SzKT-tól), BPT-946, BPT-973, BPZ-720, BPZ-769, BPZ-882, BPZ-895, BPZ-965, BRA-115, BRA-184 (SzKT-tól), BRN-856, BRN-857, BRN-961, BRN-962, BRN-963, BRN-965, BRN-990, BRT-050, BRT-051, BRT-052, BRT-053, BRT-054, BRT-191, BSE-386 (később helyközi), BSE-387 (később helyközi), BSE-388 (később helyközi), CCP-866, CCP-868 (most Baján van), CCP-870 (eredetileg Szentes), CCP-871 (most Baján van), CCY-237, CCY-596, CJK-165, CJN-010 (Hmvh-en is közlekedett), CJN-033, CJN-035, CJN-038, CJN-283, CJN-284, CJN-294, CJN-356, CJN-357, CJN-404, CJN-405, CJN-438, CKE-631 (később helyközi), CKE-632 (később helyközi), CKE-633 (később helyközi), CKE-655 (később helyközi), CMX-842, CMX-849, CMX-889, CMX-980, CMX-981, CMX-988, DUD-271 (SzKT-tól, később helyközi), DUD-272 (SzKT-tól, később helyközi), DUD-593, DUD-594, DUD-618 (SzKT-tól, később helyközi), DUD-921, DUD-923 (Hmvh-en is közlekedett), DUD-924, DUD-926, DUD-927, DUD-945 (SzKT-tól, később helyközi), DUD-949 (Hmvh-en is közlekedett), DUD-957 (SzKT-tól, később helyközi), DUE-850 (SzKT-tól, később helyközi), DUE-861 (SzKT-tól, később helyközi), ELM-204, ELM-330, ELM-385 (később Hmvh.), ELM-386 (később Hmvh.), ELM-395, ELR-401, ELR-434 (SzKT-tól, eredetileg BKV), ELR-435 (SzKT-tól, eredetileg BKV), ELR-436 (SzKT-tól, eredetileg BKV), ELR-438 (SzKT-tól, eredetileg BKV), ELR-569, ELS-403 (SzKT-tól, eredetileg BKV), ELS-425, ELS-551, ELS-566, EZW-101 (eredetileg Hmvh.), EZW-242, FKB-537, FKF-640, GNX-361 (később Hmvh.), GTU-880 (később Hmvh.), GTU-882 (később Szentes), GOX-150-159, HBA-530-533, HCT-511-515, HCT-517-518, HYR-741, IAA-889, IDY-765-770, IDY-718, KAY-572, LPA-368.

 

Tudomásom szerint Hódmezővásárhelyen közlekedett/közlekedik:
DUD-595, (illetve a szegediek között már jelzettek).

 

Tudomásom szerint Szentesen közlekedett/közlekedik:
BOX-329, CCY-036, CCY-050, CCY-209.

 

Makóról és Csongrádról (GVM-086-on kívül) külön nem tudok semmit.

 

Jó volna tudni, hogy hol közlekedtek ezek: AFF-701, AHA-626, AHA-879, AVD-379, AVD-388, AVD-562, BFF-507, BHJ-427, BHJ-713, BOX-270, BOX-329, BOX-506, BPZ-864, CCY-105, CCY-403, CJN-489, CJN-532, CMX-890, ELM-297. Ha valakinek ismerősek ez utóbbi rendszámok, ne tartsa magában.

 

Azon kocsik közül, amik '74-'82. közti beszerzésűek és már nem kaptak új rendszámot, a következőket sikerült azonosítanom:

Szeged: BV 01-11 .. BV 01-18, GC 65-96, GC 65-99, BV 01-20, BV 01-29, BV 03-59, BV 03-61 .. BV 03-63, BV 01-44, BV 01-51, BV 01-54.

 

Van egy csomó kocsi, amiről valószínűsíteni tudom, hogy szegedi volt, de csak közvetett információk alapján, mint pl. az első sorozat 280.06-os 1975-ből (GC 74-42 .. GC 74-60, később BV 03-40 .. BV 03-58). Mellékesen sikerült pár darab IK66-ost és 620-as csuklóst is azonosítani szegedi városi buszként, de ez már nagyon messzire vinne.

 

Bármilyen javítást/kritikát, hozzáfűzést/kiegészítést szívesen fogadok.

Előzmény: lobbanórotor (19069)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.09.19 0 0 19069

Majd oszd meg velem mindenképpen, hogy mire jutottál. 

Előzmény: Gábrisvitéz (19065)
FJX-197 Creative Commons License 2014.09.18 0 0 19068
Előzmény: Törölt nick (19066)
EKM-765 Creative Commons License 2014.09.18 0 0 19067

Amikor nem felhős az ég.

Előzmény: Törölt nick (19066)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2014.09.18 0 0 19065

Úgy néz ki, hogy  '82-től beszerzett 260.06/280.06-asok városát sikerült beazonosítani. A túlnyomó többségük szegedi. Viszont a '82. előtt 1974-től beszerzett 124 db 260.00 ,260.06/280.06-asból egyelőre csak 35-ről sikerült kiderítenem, hogy melyik városban közlekedett. Egyelőre itt meg is állt a tudományom ezügyben.

Előzmény: lobbanórotor (19056)
KZR-283 Creative Commons License 2014.09.17 0 0 19064

Én pedig az EVL-471-et, 15:30-kor ment Kiskunhalasról Soltvadkertre.

Előzmény: gabesz919_II (19063)
gabesz919_II Creative Commons License 2014.09.16 0 0 19063

Ma reggel Nyíregyen ha a szemem nem csalt, akkor ABU-013-at láttam, Szabolcs Volános matricákkal díszítve.

Előzmény: Ikarus 280 fan (19043)
Ikarus 280 fan Creative Commons License 2014.09.14 0 0 19062

Hétvégén a 21-es járatok nagy részét a helyközi üzem végzi, mert egyébként egy Volvo-Alfa helyett van kint. :)

Előzmény: torqmatic (19061)
torqmatic Creative Commons License 2014.09.14 0 0 19061

Ezt nem igazán értem: jött egy csomó Merci, a felesleges csuklósokból jutott Miskolcra is, akkor mit keres ott egy Tiszás helyközi Ikarus helyiben?

Előzmény: Ikarus 280 fan (19059)
BPO-105 Creative Commons License 2014.09.14 0 0 19060

Azért ilyenkor egy kicsit kár azért a második ajtóért :)

Előzmény: Ikarus 280 fan (19059)
Ikarus 280 fan Creative Commons License 2014.09.14 0 0 19059

Kecskemétről ;)

KZR-283 Creative Commons License 2014.09.14 0 0 19058

Szeged-Tiszafüred: HLV-885
Szeged-Jászberény: MRY-936

Gábrisvitéz Creative Commons License 2014.09.10 0 0 19057

:-(

Ez van. Így is sokat segítettél!

Előzmény: lobbanórotor (19056)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.09.10 0 0 19056

Hiába teszed fel másképp a kérdést, akkor sem fogok tudni válaszolni. 

Előzmény: Gábrisvitéz (19055)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2014.09.10 0 0 19055

"Egyszerűbb lenne, ha konkrét rendszámokra kérdeznél rá és azokhoz tudnék mondani exet."

 

No próbálkozzunk akkor másként.
Ha úgy teszem fel a kérdést, hogy szegediek voltak-e az alábbi IK 260-asok vagy sem:

GF 02-29 > BV 01-32 > ABU-027 (1976. - 1994.)
GF 15-60 > BV 01-52 > ABU-028 (1978. - 1994.)

esetleg az alábbi IK 280-as:

GC 95-35 > BV 03-70 > ABU-029 (1976. - 1993.)

Így közelebb tudunk-e kerülni a megoldáshoz? (Az a bajom, hogy a '80-as években gyerekként csak az SzKV kékbuszainak a rendszámait tudtam fejből, a volánosokat csak úgy '95. táján kezdtem figyelni és még akkor sem a teljesség igényével, ráadásul csak amolyan pótcselekvésként, mert addigra már tudtam a "kékbuszok" új rendszámait. Arról már nem is beszélve, hogy a '80-as években minden szegedi 260-as BV 01-xx, a 280-asok meg BV 03-xx rendszámúak voltak. Az első BX-esek is SzKV-sok voltak, nem volánosok. Szóval a tömegével létező sárgabuszok nem voltak nekem olyan érdekesek, mint a kékbuszok. Pedig hát: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=131428295&t=9135666)

 

:-)

Előzmény: lobbanórotor (19051)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2014.09.10 0 0 19054

Köszi szépen!

Előzmény: Komlósfecskés (19052)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2014.09.10 0 0 19053

"Magamtól viszont nem tudom megmondani, hogy melyik 260/280 nem szegedi volt. "

 

Nekem is ez a problémám. Valószínűleg az összes 10-es (Tisza) Volán által beszerzett 260/280 rendszáma és állományba vételi dátuma (nagy többségük selejtezési dátuma is) megvan, csak nem tudom, hogy melyek nem voltak szegediek. Épp ezért érdekelt, hogy van-e valaki, aki akár még emlékszik a felsorolt városok korabeli rendszámaira. Jó lenne ugyanis kiszűrni a tömegből a nem szegedieket.

Előzmény: lobbanórotor (19051)
Komlósfecskés Creative Commons License 2014.09.10 0 0 19052

A topiknyitó szíves közlése nyomán Szentes helyiben dolgozó 260.06-osok voltak:

GF 22-02 > BV 01-66 > CCY-209 1978-1997

GF 23-10 > BV 01-88 > CCY-036 1978-1997

GF 23-11 > BV 01-89 > CCY-050 1978-1992

Előzmény: Gábrisvitéz (19050)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.09.10 0 0 19051

Egyszerűbb lenne, ha konkrét rendszámokra kérdeznél rá és azokhoz tudnék mondani exet. Magamtól viszont nem tudom megmondani, hogy melyik 260/280 nem szegedi volt. 

Előzmény: Gábrisvitéz (19050)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!