Az AHA-879 valóban osztott volt, eléggé ki is volt tuningolva. Ha jól emlékszem sárga volt, de a lököse fehér és két vékony kék csík volt rajta. A makkosháziak még akkoriban bele is pakolták a hifit a régi csotrogányba, meg volt benne UV fény is. Annyira emlékszem rá, a vége felé kivették a budiajtós fülke ajtaját is belőle, meg asszem a hifi rendszer matricáival is körbe volt nyalva a busz.
A makkosháziak úgy emlékszem, hogy a DUD-926-ot kapták utána (legalábbis azért követeztetem így utólag, mert az lett ilyen hifis tuning busz).
Az AHA meg átjött hozzánk a 74-esre, mert az akkor állandó gyálaréti kint alvós CJN-356 akkor ment el teljes felújításra és - utolsók között a BHJ-606 és 909-et megelőzve megkapja a kék fényezését. Ekkor már nem volt benne hifi, de a régi optikai tuning cuccok maradtak. Emlékszem, egy lyukas kipufogós szívós gép volt, amelyik okádta magából a füstöt.
"Szerintem van egy AEX-148 is, ami szegedi volt, talán 2002-es selejt."
Ha volt ilyen kocsi, akkor az nekem nóvum, nincs róla semmiféle adatom.
"- BOX-114 szerintem egy 280.54"
Létező kocsi, csak 2-0-2-2 ajtóképletű, helyközi kocsi, azokkal most nem foglalkoztam.
"- az az IDY-718 valójában 782"
Igazad van, elgépeltem.
"Amúgy nem lehet, hogy a GVM-086 is Szegeden kezdett?"
Akár lehetett, csak míg a két GTU-ra világosan emlékszem (a szegedi fehér-világoskék-fehér flottaszíntől eltérő fényezésük volt eredetileg + GNX-361-nek is), ez egyáltalán nem rémlik innen Szegedről.
"ELS-425 ex AHA-627 ex BV 03-85 ex GF 22-32, Ikarus 280.06, 1978 - 2000."
Aúú, ez most fájt, mielőtt kérdezek, bele kellett volna néznem a listámba, ez ugyanis ott virít. De látod, valahogy mindig kellesz, hogy kisimuljanak a dolgok :-)
Ne haragudj,nagyon korán volt még,az BPZ-864 akart lenni,amiről írtam reggel. AZ AHA-627-ről nem tudok korábbi rendszámot,róla az az emlékem van,hogy nagyon sokszor kapták meg az algyőiek,mikor valamelyik algyői kocsi lesántult még az M32/32-esen,és mindig olyan örökkévalóságnak tűnt azzal a busszal való utazás.Sajna én már erősen a kilencvenes években gyűjtögettem ezeket,akkor meg már ezek a rendszámok voltak. Még amiket kérdeztél azok után is utánanézek,van még valahol néhány ilyen jegyzetem.
Két kocsi az általad felsoroltak közül nagyon érdekelne, mert soha hírüket nem hallottam: BPZ-854, AHA-627. Esetleg korábbi rendszámot tudsz hozzájuk, mert lehet, hogy annak alapján be tudnám azonosítani őket.
Üdvözlet! A következőkről tudok szólni,talán segít: AHA-626 (260) Szeged,helyi AHA-879 (280) Szeged,utolsó időszakban makkosházi osztott volt AVD-379 (280) Szeged,sokáig állandó tarjáni,osztottban Vidámparkos matricával. :) AVD-388 (260) Szeged helyi BOX-329 (260) Szeged,helyi BOX-506 (260) Szeged,helyi ELM-297 (260) Szeged helyi,kéken is ráncajtós,tarjáni kocsi volt BPZ-854 (280) Szeged,helyi,tarjáni volt elég sokáig
Létezett egy AHA-627 is.280-as,szegedi helyi kocsi is.
Most így ennyi,de ha jobban utánaások,talán találok még infót.Remélem segített valamit.Üdv.
Most csak a 260/280 helyis kocsikról írok. és ez elég sok kocsi, lévén, hogy a Tisza Volán vagyis Volán 10. sz. Vállalat az elsők között jutott ilyen típusú buszokhoz. Kezdjük a mai rendszám rendszerben megfordultakkal (a korábbi rendszámaikat most nem írom ide, legfeljebb majd igény esetén), melyek többségét az itteni törzsközönség is ismerte/ismeri.
Tudomásom szerint Hódmezővásárhelyen közlekedett/közlekedik: DUD-595, (illetve a szegediek között már jelzettek).
Tudomásom szerint Szentesen közlekedett/közlekedik: BOX-329, CCY-036, CCY-050, CCY-209.
Makóról és Csongrádról (GVM-086-on kívül) külön nem tudok semmit.
Jó volna tudni, hogy hol közlekedtek ezek: AFF-701, AHA-626, AHA-879, AVD-379, AVD-388, AVD-562, BFF-507, BHJ-427, BHJ-713, BOX-270, BOX-329, BOX-506, BPZ-864, CCY-105, CCY-403, CJN-489, CJN-532, CMX-890, ELM-297. Ha valakinek ismerősek ez utóbbi rendszámok, ne tartsa magában.
Azon kocsik közül, amik '74-'82. közti beszerzésűek és már nem kaptak új rendszámot, a következőket sikerült azonosítanom:
Van egy csomó kocsi, amiről valószínűsíteni tudom, hogy szegedi volt, de csak közvetett információk alapján, mint pl. az első sorozat 280.06-os 1975-ből (GC 74-42 .. GC 74-60, később BV 03-40 .. BV 03-58). Mellékesen sikerült pár darab IK66-ost és 620-as csuklóst is azonosítani szegedi városi buszként, de ez már nagyon messzire vinne.
Bármilyen javítást/kritikát, hozzáfűzést/kiegészítést szívesen fogadok.
Úgy néz ki, hogy '82-től beszerzett 260.06/280.06-asok városát sikerült beazonosítani. A túlnyomó többségük szegedi. Viszont a '82. előtt 1974-től beszerzett 124 db 260.00 ,260.06/280.06-asból egyelőre csak 35-ről sikerült kiderítenem, hogy melyik városban közlekedett. Egyelőre itt meg is állt a tudományom ezügyben.
Így közelebb tudunk-e kerülni a megoldáshoz? (Az a bajom, hogy a '80-as években gyerekként csak az SzKV kékbuszainak a rendszámait tudtam fejből, a volánosokat csak úgy '95. táján kezdtem figyelni és még akkor sem a teljesség igényével, ráadásul csak amolyan pótcselekvésként, mert addigra már tudtam a "kékbuszok" új rendszámait. Arról már nem is beszélve, hogy a '80-as években minden szegedi 260-as BV 01-xx, a 280-asok meg BV 03-xx rendszámúak voltak. Az első BX-esek is SzKV-sok voltak, nem volánosok. Szóval a tömegével létező sárgabuszok nem voltak nekem olyan érdekesek, mint a kékbuszok. Pedig hát:http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=131428295&t=9135666)
"Magamtól viszont nem tudom megmondani, hogy melyik 260/280 nem szegedi volt. "
Nekem is ez a problémám. Valószínűleg az összes 10-es (Tisza) Volán által beszerzett 260/280 rendszáma és állományba vételi dátuma (nagy többségük selejtezési dátuma is) megvan, csak nem tudom, hogy melyek nem voltak szegediek. Épp ezért érdekelt, hogy van-e valaki, aki akár még emlékszik a felsorolt városok korabeli rendszámaira. Jó lenne ugyanis kiszűrni a tömegből a nem szegedieket.
Egyszerűbb lenne, ha konkrét rendszámokra kérdeznél rá és azokhoz tudnék mondani exet. Magamtól viszont nem tudom megmondani, hogy melyik 260/280 nem szegedi volt.