A prágai hivatalos Guzzi márkaszervízben a motoromhoz a Castrol EDGE Professional TWS 10W-60 motorolajat javasolják. Azt mondják, ez a ma kapható legjobb olaj, amit a motoromba tehetek. A Castrol honlapja szerint ez a cég egyik legpöpecebb olaja, a BMW M-es szériához fejlesztették. Elképzelhető, hogy ez lesz a tuti a mocimhoz, és nem a gyárilag előírt Agip 4T Super Racing SAE 20W-50?
Nem sajnálom bele a legjobbat, ha tényleg ez a jó neki. Lezúztam vele 6 nap alatt 2800 km-t, 2000m magas hegyekre másztunk fel olyan szerpentineken, hogy vissza kellett raknom egyesbe, ketten ültünk rajta, kb. 250kg terheléssel, és csak ment, ment... Kezdem megszeretni :)
De látnátok kéne, milyen dzsuvás lett, vagy 6-8 alkalommal vert minket el az eső, a kipufogóra ráégett a sok trutyi, azt lesz szép lepucolni.
Bocsi, erről lemaradtam... Sajnos nem tudtam róla, meg aztán most kicsit meg is kell húznom magam mert kedden értem vissza egy jó kis 2800 km-es romániai túráról és most mintás családapának illene lennem legalább egy hétig. Mi a hétvégére már lezsíroztunk itteni magyar ismerősökkel egy pilzeni szombat-vasárnapot, sajnos Humpolec kimarad. A szállás nem lehet gond, meg aztán 5-600 koronáért (6-7000 Ft) már szobát is kapsz. Hétvégére langyos időt jósolnak hébe-hóba egy kis esővel, de Csehország már csak ilyen...
Érezd jól magad, rendelj egy nagy csülköt (koleno) a sörök mellé, vagy kérj gulást knédlivel, bár magyar kaja, azért a cseheknél is ez az egyik legnépszerűbb.
holnap megyek Humpolecbe, a Guzzis találkozóra. Te nem jössz le oda? Prágától igazán nincs messze. remélem, jó buli lesz, jó sörökkel, meg igazi knédlivel - ha már Dél-Tirolban nem kaptunk canederli-t (knödel-t). holnap megyek, vasárnap jövök. bízom benne, h az elhelyezésről tényleg gondoskodnak, ahogy igérik a plakáton, mert sátrat, matracot nem viszek, csak hálózsákot. ha mégsem, majd becsengetek vhova :-)
hát, gyerekek, megvolt Kirchberg, megvolt Mandello, megvolt a Stelvio, a Pordoi, a Sella, a Gardena, a Falzarego, meg legalább 3 másik hágó, mi kell még??
Tegnap végre hazahoztam a gépet (Nevada 750) - szerencsére saját lábon. Sajnos nem lett 100%-os, a szerelő a saját elmondása szerint nagyon szenvedett vele, volt amikor fel is akarta adni. A karburátorok alapos tisztításon (ultrahangos), tömítéscseréken, beállításokon estek át. Most legalább melegen elég jól megy. Akinek régebb óta van, biztos tudja: az normális, hogy ilyen nyári időben is percekig kell melegíteni a motort?
Ami a nem 100%-ot illeti: 4000-5000-es motorfordulatnál ha elengedem a gázt, a balos kipufogóban robban az el nem égett benzin, jó nagyot csattanva.
A motor nélküli napokon sokszor nézegettem a hírdetéseket, hátha más alternatíva után kell nézni, de mindig az lett a vége, hogy egyik más márka, típus sem tetszik...
Helló Guzzisok.sajnos csak most lett készen a PC,és nem tudtam rész venni a beszélgetésekben,de ugy látom zajlik az élet.Holnap reggel indulunk Kirshbergbe,remélem többekel találkozni fogok Addig is mindenkinek széles utat kívánok.
Mellesleg Erdélyben nagyon jók lettek a főutak, úgyhogy nem lesz gondod. A mellékutak néhol levésbé jók, de mindenhol járhatóak. Én évente szoktam túrázni Erdélyben és még soha nem volt bajom az utakkal. (sem).
A gumikat fújd a gyári előírásnál 1-2 tizeddel keményebbre, a lengéscsillapítókat is tedd keményebb állásba és csak óvatosan. Egy kis idő elteltével meg fogod szokni a gépet és nem lesz baj. Amire mégis nagyon vigyázzál, az a pálinka Erdélyben, és még arra is aki adja. Nagyon határozottan, már-már erőszakosan kínálnak.
1100-es Californiások tanácsát kérném. A téma hosszabb túra nem túl jó utakon, Prága-Brno-Pozsony-Budapest-Debrecen-Nagyvárad-Kolozsvár-Torda-Marosvásárhely-Brassó oda-vissza, pár kisebb székelföldi kitérővel, kb. 3000 km. A motor 1100-es túra Cali, gyári oldaldobozokkal, meg egy kempingcuccos tásival a csomagtartón. Én 90 kiló vagyok, az utas 100, ezen sajnos így hirtelen nem sokat tudunk segíteni :)))))
A málha max. 50kg, tehát a terhelés összesen 240kg. Forgalmi szerint az önsúly tele tankkal 260kg, a max. összsúly 470kg, tehát 210kg-ig férnénk rá, azaz enyhén túl leszünk terhelve. Ezt mondjuk bevállalom, de gondolom ilyenkor a motort kicsit kímélni kell, emelkedőn nem gyötörni alacsony fokozatban, odafigyelni a fékútra, gyengébb úton pedig lassabban menni, megelőzendő, hogy a futómű felverjen. A sztrádán szerintem egy 120-as tempónál nem lehet gond a mellékutakon meg majd óvatosabb leszek. Beállítom a hátsó telót legkeményebbre. Szerintem ez így elég, de hátha van tapasztalatotok, mire kell még odafigyelni.
Lefotózom a cuccokat, felteszem valahová és elküldöm a linket. Egy része Prágában van (itt lakunk), a többi meg otthon Barcson egy garázsban, de most a nyáron gyakran megyünk haza, ha megtetszik valami el tudom vinni Győr-Bp-Szfv-Balaton környékére.