-mivel én sem vagyok nagy szaki, kicsit konyítok csak, bár a ladámat darabokra tudtam szedni és össze is- :-)
"Olajra visszatérve szerintem nem rossz mert a BMW-be ezt teszik gyárilag."
És hidegben is k... lágy-finom olaj, de ezért 75W-s.
Másik.
Érdekesek a kérdéseid, ezt már én is fel szerettem volna tenni. Nem tudom Te honnét szedted az aggodalmad, de én hallottam híreket hogy valami a felicia váltóban hajlamos összeroppani, összeakadni, eltörni (nem tudom).
Úgyhogy ha valaki pontosan tudja hogy mi is lehet ezzel a gond, mire kell vigyázni várom.
Én 75W-90 es szintetikus olajat raktam bele, ROWE német olajata, a szervizes rokon azt mondta. és azt is vettem. Nem volt olcsaó, de 50.-ezrenként nem mind1., .-)
Nemrég vettem egy 95-ös 1.3 GLXi Feliciát itt angliában. Csak egy évig akarom használni, de mégis mire figyeljek leginkább? A motor az csont ugyanaz mint a Favoritban, mert olyanom volt. Meg is néztem az olajbetöltőt, szerencsére nem volt maszatos, így hengerfejtömítés most nem lesz aktuális. Egyébként 90.000 mérföld van a kocsiban.
Valamit kérdeznék. Már több helyen olvastam itt azt, hogy PP80 as olajat ajánlanak a váltóba. Úgy emlékszem egyszer amikor cseréltem akkor a MADIT hypol olajat ajánlották, mivel hogy ezek már más váltók mint skoda 120.
Aztán mivel nem volt szép hangja a váltónak, megvettem a márkaszervíz ( CIDA ) által ajánlot CASTROL 80 valamit sok pénzért, és ahogyan kicseréltem, a váltónak szebb hangja lett. Vajon elég lett volna a PP80 is.
A favoritokba szerintem azt rakták, és tudok egy pár olyan favoritot aminek kétszer annyit kibírt a váltója mint a felicia váltó.
A műszerfalat már kiszedtem a helyéről csak a számlapokat nem tudom leszedni, mert a mutatóktól és a kicsi csavaroktól nem jön le! A csavarokkal még elbánok de a mutatókat nem szeretném letörni vagy elgörbíteni.
Szia Hubo! Emil-ben elküldöm a címem,légyszíves küldd el a Felícia villamos rajzot. Köszi Kéri Benzinszintet mutat rendessen,Visszajelzők közül csak a tompított működik. Eléggé szétvan barmolva a vezetékezés.De ezeket megoldom,főleg hogy tudom(segítségeteknek köszönhetően)miként kell lebontani a műszerfalat.
Sziasztok! A váltóproblem részben megoldódott,ma voltam gumisnál(Buckey-től megvettem a Debica garnitúrát.és felrakattam) Ahogy megemelték az autót észrevettem (nem a szerelő) hogy lóg egy rugó a váltókar alatt,megkértem a gumist nézze meg,ő visszarakta de gyanítom nem a megfelelő helyre mert most meg szinte kétkézzel kell balra húzni a váltókart.Ezt így nemakarom megszokni keresek valami aknaszerűséget és helyreteszem vagy kicserélem a rugót. Lafka! ez volt a gondom a váltóval,de ezeket a tüneteket nehéz lett volna megfogalmazni. Az autó vételről majd imélben írok a hétvégén. Kéri
Nem olvastam végig a fórumot, de érdeklődnék egy problémával kapcsolatban.
Szóval van egy 2000-es Feliciám 1,3-as LXi.
Az a gondom, hogy indulás után (pl. reggel, hidegben) minden alkalommal le akar állni a motor (2x már le is állt). Illetve pirosnál, vagy dugóban araszolgatásnál szokott ez történni. Vagy amikor lehetne menni, akkor meg nem akar menni, rángat. Hiába nyomom a gázt, nem megy. Aztán ez elmúlik és utána minden rendben. Most volt szerelőnél, akinél a lambda szondát írta ki a gép, de aztán megpucolta, meg az injektort is kipucolta és utána nem jelzett neki hibát. De sajnos amikor mentem vele haza este (szintén hideg motorral) megint ugyanazokat a tüneteket produkálta.
Mi lehet a gond? Mondták már a mágnes-szelepet is, de én egyáltalán nem értek hozzá...
A műszerfal számlapjait szeretném cserélni,és az lenne a kérdésem hogy a mutatókat hogyan tudom leszedni. Csak pattintani kell vagy valahogy kicsavarni?
Ha meg halt a katalizator akkor ot nem egit emi čak a čere. Ne lehet ed proba testet činalni hod mukodik-e a kat.? Bisto tudnak činalni ed proba meret.
Következő kérdésem az lenne, hogy szlovákiában is van e olyan benzín, amitől javulnak az emisziós értékek. Töbnyire SLOVNAFT 95-öst tankolok, amit néha megízesítek egy kis 78 as benzínel. A lényeg az hogy a legutóbbi vizgán ( STK ) a motorfüst értékek nem igazán feleltek meg. Pontos értékeket nem tudok mondani. Hozzáteszem, hogy akoriban elkezdet növekedni a fogyasztás is. Egy hónapal később már 10 liter körül mozgot a fogyasztás amikor rájöttem a hibára. A lamba szonda szét volt nyílva, amit rögtön megvettem és kicseréltem, ami állítólag olyan mint a halogén égő. Nem szabad hozzá érni. Azt követően megjavult a fogyasztás, sőt még jobb is lett mint azelőt. A számítógép ( palubny pocítac ) szerint 6,8 de szerintem még etől is kisebb a fogyasztás. Azóta már lecseréltem a kipofogó rendszert mert kijukadt, de a katalizátor az maradt a régi. Most azt mondják, hogy már a katalizátoros kocsik is zödkártya ( emisná ) kötelesek és én egy kicsit félek, hogy mi lesz az eredmény. Ezért kérdem... mit tudok tenni, a minnél jobb eredményért. Például, olajcsere olajszűrő, levegőszűrő segítenek e ? És ha netán megbukik a vizgán akkor mi a tehendő.?
Zaj sigetelot kaps merbe e čak be sabod. A maneta čerehez le kel veni a diokat e a kontra aňakat. Ha jol lesamolod a dio lečavara meneteket akkor uddan oda visa tudod rakni a diokat e marad a geometriad. A uj manetaba soktam injekcio fečkendezoval ňomni 2dcl. akarmijen olajat. Ahod tekered a kormaňt ud ňomja ast a olajat ide-oda e keni a kormaňmu´´´belejet.
Jó estét mindenkinek. Köszönet Hubo44 a tanácsokért. A szelepeken ugyan nem kellet szinte állítani semit, de most nyugodt vagyok mert kitaláltam valami egészen mást. Még nem tudom hogyan de le szeretném hangszigetelni azt a válaszfalat ami az utasteret elválasztja a motortértől.
Ha esetleg erre is lenne valami ötlet azt szívesen veném.
Más dolog, hogy ma amikor nézelődtem és halgatóztam a motor körül, észrevettem, hogy a kormány fésűs rudazatán lévő gumiporvédő (mandzeta) megszakadt a job kilső oldalon, és ha balra kitekerem a kormányt, elég szép rés néz vissza. Kicserélem én is csak az érdekelne, hogy menyire kell szétszednem, mert két hete cseréltem mind a két oldalon a diót, és utánna geometriára is elvittem. Most ha megbontom a beállítást, vihetem beállításra megint ?
Ha kicserélem, akkor persze már mind a két oldalt fogom cserélni. Kell e esetleg valami másal is számolnom szerelésnél ? Mondjuk zsírzás meg ilyenek ?
Ez a motor bilegetol les talan fugo. Motor bilen ha ra adod vad le vesed a gazt. Ijen eetbe megňilhat a ňaklo tomite a kipufogonal. De est halanom kene id čak tapogatok a otetbe e lehet hod teljeen ma adda a hangot. Meno motrot meg kelene kezel bilegtetni valami pajser egičegevel hod valtozik-e a hang.