Villamosság: tanulságképpen. Barátom hív, hogy a passat áll és nem tudja az automata váltókart mozdítani. Szakértő: féklámpa ég? Nem. Akkor biztosíték. Ha biztosíték. Utánfutó? Van. Akkor annak a villamosságát le, mert...
Utánfutósnál: Ki adta oda? Rossz. Rá van írva. Elvitte terepre egy motoros. A kocsija megállt. Az autómentő felrakta a kocsit, kapcsolta az utánfutót és az autómentő is megállt (a vezérlést azon is kiütötte) Még egy autómentő!
Egy kis kaland a rossz villamosság miatt... Akikkel történt, igazolhatnak.
Tanácsom magamnak is, hogy helyzetben keress hozzáértő embert, mielőtt a kár nagyobb lesz.
leirom az én élményemet:utánfutót huztam, mikor megállás után inditanám a kocsit, gyujtás van, aztán semmi.ismét.....ismét.majdnem rosszul lettem, 5 éves kocsi!mi a f...?hazavontatás után vettem észre hogy egy izzó kiesett a rászkódástól az utánfutó foglalatából, és csinált egy zárlatot, amitől letiltott az immobiliser, sok tököléssel (mivel alig férsz hozzá) a kormány alatt kicseréltem asszem tán egy 10, vagy 15-ös biztositékot, és azóta is megyek vele.érdekesség, hogy erre a körre van kötve a féklámpa is.Kiváncsi leszek, hogy mi lesz a baj, oszd majd meg, üdv
Üdv na ma volt szerencsém teli tankkal lenyomni 305km ert utána kupakig 17.2 liter ment bele a gagyi auchan-os benzinböl szerintem ez nem rossz 4 személlyel plusz csomagok.Nem szoktam nagyon méregetni mert van hogy napi 5 km oda 5km vissza és bizony ott már kajol de ez most jol esett :D
Az a baj, hogy a vezetékek keresztmetszete a szükséges minimális keresztmetszet mindenhol. Való, nem nagy áramra van szükség a zárakhoz. Csak hidegben az akku is egy kicsit alacsonyabb feszültségű. A vékony vezeték is kevesebb feszültséget tud átadni mikor arra szükség van. Így lehetséges, (nem mértem, csak a példa kedvéért) hogy a 12 V helyett az adott terhelés mellett mondjuk csak 11 V volt. Így aztán ez a sok kis pici apró dolog összeadódik és elég ahhoz, hogy a zár ne nyíljon vagy ne záródjon teljesen. Mondjuk a mechanikai kialakítása is olyan a zárnak, hogy csoda, hogy működik. Picit mozdul, de még ebben a kicsi mozgásban is van holt mozgás, amikor csak maga a mechanika mozog, de a zárszerkezet nem. Nekem kulccsal könnyen járt. Nyilván nálad más a helyzet ha kulccsal is nehezen lehetett zárni-nyitni.
Az általam elvégzett pici átalakítás leírása fotókkal, magyarázatokkal innen tölthető le pdf formátumban:
Aksim nincs 2 éves se, előző tulaj szerint aki töltötte szervizkönyvet 2015.03.31-én cserélte. Elvileg ez nem lehet probléma. De nálam még kulccsal is nehezen lehetett nyitni sokszor. Szerintem ezt nem okozhatja akku probléma. Igen télen jött ki,nyáron nem volt vele gond igaz,hogy Júliusban vettem az autót. Mindegy majd kiderül tesztelgetem, jelenleg ha nem válik be akkor megpróbálok más megoldást keresni. De elvileg,ha gyenge lenne az akku nyöszörögne indításnál is nem? Nálam teljesen jól indít.
Nekem egy időben olyan gond volt a hátfali ajtóval, hogy a központi zárral nem tudta teljesen nyitni vagy zárni. Ez általában télen, hidegben fordult elő. Én is kentem, fentem a zár minden porcikáját, a helyzet nem sokat változott. (nem mindig volt probléma) Aztán arra jutottam, a gond akkor áll elő, hahosszabb ideig áll az autó. Végső következtetés az volt, hogy a hosszab állásidő, a hideg miatt lecsökkent akku kapacitás, a zárhoz menő vékony vezeték valamint a központi zár által kiadott nyitó-záró impulzus hossza közösen okozza a problémát. Érdemben sok mindent nem tudtam tenni a kenésen kívül. Végül a problémát az akkucsere oldotta meg. Még működött az akku, de már nem volt élete teljében. Új akkuval semmi probléma. A wagonrfanclub oldalára tettem fel instrukciót mit és hogyan kell megkenni a zárban. Sőt, én odáig elmentem, hogy a hátsfali ajtó zárjának elforduló alkatrésze egy kis golyón fordul el, csökkentve a surlódást az eredeti műanyag a fémen mozgását. Egy kicsit ez is segített, de tökéletes nem volt. Ha az impulzus hossza kicsit nagyobb lenne, az is sokat javított volna a helyzeten, vagy ha a kábel keresztmetszete egy kicsit vastagabb lenne. Gyenge akkunál előfordul, hogy nem nyit teljesen a zár, vagy éppen nem zár. Leállítás után, mikor az akkua vissza van töltve az energia, mindig oké volt. Nyáron sem volt probléma, a hiba mindig a téli hidegben jelentkezett.
Régebben írtam csomagtartó zárral kapcsoltban,hogy nagyon nehezen lehetett kinyitni kulccsal is, központi meg hol nyitotta,hol nem. Mai nap szét lett kapva,és valaki említette,hogy fogaskerekek elvannak darálódva. Nálam teljesen jól nézett ki,nem láttam semmit rajta. De kapott azért WD40-et.
Kiderült,hogy kulcs és komplett zárvezérlő között van egy kis alkatrész az szorult,tehát nem maga szerkezet ami az egészet elmozgatja, így csak félig nyitotta ki zárat amikor központival nyitottam,pont annyira tudta,hogy ne bírja normálisan kinyitni és becsukni. Most,hogy WD40-el be lett fújva,és meglett mozgatva működik,most már érezhetően nem szorul. Remélem ez megoldja problémát. Bocs,de elfelejtettem képeket csinálni.
Szal ha valakinek ilyen gondja van,akkor próbálja ki ezt hátha beválik.
Én is elsőre arra gondolnék, hogy van benne valami házi barkács tiltó kapcsoló, ami ezeket lekapcsolja lopásvédelem révén. Én már találkoztam ilyennel. Egy eldugott kapcsoló volt a műszerfal alatt.
Utólag vagy gyárilag beszerelt riasztó illetve indításgátló letilt ezt a kört (is) megszokták szakítani "titkos gombbal". Nem érzékeli a kulcsba épített indításgátlót.
Tudomásom szerint az AC-nek nincs külön biztosíték -ha van akkor csoportbiztosítékba van bekötve más mellé-. Ezt majd megerősítik vagy cáfolják a "Szakik".
Tiszteletem Fanok .... Van egy 2003 as Wagonerem Jelensége az Hogy Sem Ác se Szikrát nem ad Biztositékok jok Fö biztik is ...Kérdésem az lenne Hogy Van Benne 6 Relé Valamelyik Ha azokat lecserélem ..Változás Léphet be ???? Álitolag Okos Autovillamoság is Ilyet nem Látott ..... Tanácsokat Szivesen Fogadok
A hidraulikus is kemény lesz az idő múlásával, de ott az ok, hogy a szerkezet rugója keményedik meg. Az eltelt 11 év alatt az is használódik - tehát a kezdetekhez képest már "félkemény". Itt az a gond, hogy van egy kis kanyar a bowdenben. Ezért idővel ez csiszolódik össze, aztán már rongyolódik. Fém a fémmel és megtapad mint a vonat a sínen. Ez annyira elmegy, hogy szinte úgy érzed rögtön elszakad a hatalmas erőkifejtésre. Egy kis olajozás segít egy darabig. A csere azonnal.☺
Viszont, emlékeim szerint hivatali Jettánkon (K- rendszámú) hidraulikus volt a kuplung....., ami azért jóval lágyabb, akár az Sx4-en, vagy a Swiften. (naponta járok ilyennel).
A miért. Mert megszorul és olyan nehéz kinyomni, hogy a talpam fáj bele. Főképpen, hogy a jettán puha mint a vaj. Így átülve nagy a különbség. (kilenc év alatt ment csak ebbe 160 ezer meg ami benne volt óra szerint (kétséges!) nyolcvan ezer. A jettában most van 280 ezer felett. Országútra azt, a városban ezt használom. ☺
Sziasztok 2017 Március vége Április elején eladó lesz egy 2003 Sárga Suzuki Wagon automata kb 80 000 km rel végig vezetett szervizkönyv,légkondi manuális,elektromos e ablak tükör,Ha valaki erre az időre ütemezte a vásárlást.Somogy Megye Kaposvár.
Tényleg sajnálom! De a körülményekhez képest azt gondolom, nagyon jól megúsztátok, és szépen vizsgázott a törésteszten! Sokkal kisebb csattanásra gondoltam volna a képek alapján.
Ha nagyobb holtjátékot adnék neki, akkor lehet hogy nem emelne ki rendesen. Már így is elég nehéz berakni 1-esbe indulásnál. Visszaváltásnál is néha érezni, hogy nem emel ki rendesen.
Én egy hónapja elkezdtem használni az "autó energiaitalát". Első használat után 7,18 l, második használat után 6.62 l lett a fogyasztásom. (Zömében rövid, 7 km-es útra használom, de hetente befigyel egy 50+50km-es út is. Az első használat elött sajnos nem írtam fel a fogyasztási adatokat.) A mai tankolásomnál öntöttem bele harmadszor, ha most is hozza a kevesebb fogyasztást, akkor engem meggyőzött, hogy nem a bakancsom lett könnyebb. :)
Lehet placebo, de mintha könnyebben és gyorsabban menne a kis Wagon.