Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

afitos Creative Commons License 2017.05.14 0 0 43713
afitos Creative Commons License 2017.05.14 0 0 43712

A TS egészen más világ, mint ez a zöld TL, itt a fórumon sokan tudják, nekem is van egy 74-es TS-em. Valamikor régen tettem is róla fel fotókat ide.

Hogy ne"offoljuk" szét teljesen a fórumot, ha úgy gondolod keress közvetlenül. Az e-mail címem: afitos@freemail.hu.

Mindjárt keresek egy hivatkozást ahhoz a régi hozzászóláshoz.

Előzmény: Szebi75 (43710)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.14 0 0 43711

Eladnám  papírmentes  Draciamat.Fix  ára  40eFt.  Szállításában  tudok  segíteni.

Szebi75 Creative Commons License 2017.05.14 0 0 43710

Igen, a kevésbé merevített motorháztető csak az első szériakon volt. Egyébként nagyon jól néznek ki az ülések, biztos sok munka van belefektetve.

A hírdetéssel kapcsolatosan, az ilyen fajta eladók már kereskednek az áruval. A könyöklőért 540 lejt kért, ami kb. 38-40.000 Ft., tehát nem gombokért adja.

Nekem egy 1974-es R12 TS -em van, nem igazán mentem még ki a világba még vele, kivéve mikor hoztam. Új vagyok ebben a fórumban is és talalkozón sem vettem még részt. Az enyémnek is szakadt az ülése. Most egy gagyi üleshuzat borítja, nem igazán mutat jól, de majd valamikor megcsináltatom.

 

 

Előzmény: afitos (43708)
afitos Creative Commons License 2017.05.14 0 0 43709

Eltévesztettem, a hátsó ülésnél ez a jelenlegi végleges állapot:

Egy hónapig egy 1984-es Dacia ülései voltak benne. Az látszik még az előző hozzászólás utolsó fotóján.

Bocsi.

 

afitos Creative Commons License 2017.05.14 0 0 43708

Nagyon köszönöm, hogy eszedbe jutottam!!

Időközben elkészült az üléskárpitok javítása. Az enyémben műbőr-szövet kombináció volt eredetileg. Én azt tapasztaltam, hogy a szövetes ülésekkel több lesz a probléma a hosszú évtizedek alatt. A szövetet így le kellett cserélni. A műbőrt és a peremekbe varrt kédereket viszont szinte teljes egészében sikerült megmenteni.

A sofőrülés jobb oldalán, ahová eredetileg a karfa fel volt csavarozva, a műbőrön volt két lyuk valamint az egyik első ülés felső részén is volt kis sérülés. Ezeket a hibás műbőr részeket kicseréltettem a kárpitossal. Hogy eredeti anyagból legyenek a hátsó ülés alsó részének műbőrjéből készíttettem el így csak a hátsó alsó támlát kellett új, de szinte teljesen azonos színű anyaggal pótolni, ott nem nagyon lehet észrevenni.

Ilyenek lettek:

 

 

Mivel maradt az alsó támla eredeti műbőrjéől, és szövetet is úgy vásároltam, hogy elég legyen későbbi javításhoz, vagy a karfához, ezért igazából bármikor felszerelhető lesz a karfa, amit akkor át kell kárpitoztassak majd.

Viszont most megköszönöm, de nem élnék a lehetőséggel. Mivel jelenleg nincsen kilyukasztva a helye ezért most nem "zavar" a hiánya, így egyelőre nem fogom pótolni. Majd a későbbiekben talán...

Egyébként csoda dolgok vannak a hirdetésben, azért ezek egy része gondolom már Romániában is ritkaságnak számít, jól tudom az a kevésbé merevített motorháztető csak az első évben került az autókra?

 

Előzmény: Szebi75 (43707)
Szebi75 Creative Commons License 2017.05.13 0 0 43707

Szia,

 

Láttam régebben hogy könyöklőt keresel. Ma erre találtam rá, remélem segít. Ha nem tudsz románul, ezt is megoldhatjuk.

https://www.olx.ro/oferta/dacia-1300-piese-an-1970-ID8v29W.html#1bfc707e13

 

Üdv,

Sebastian

Nagyvárad

Renault 12 TS

Előzmény: afitos (43590)
frakciós Creative Commons License 2017.05.13 0 0 43706

A megszokott társaság lesz. Viszont most nagyobb területen. Tavaly kicsit zsúfolt volt épphogy elfértünk.

Előzmény: afitos (43705)
afitos Creative Commons License 2017.05.13 0 0 43705

Több klubbal közösre szervezed mint korábban, Trabantosok, Wartburgosok, Komárosok, vagy most kisebb volumenűre?

Előzmény: frakciós (43704)
frakciós Creative Commons License 2017.05.12 0 0 43704

Az idei nyári találkozó (július 28-30) kedvezményes kempingárai:

 

1 lakóegység (lakókocsi, lakóautó, sátor) + max. 2 felnőtt +1 gyerek = 4190 Ft/éj
ezen felüli létszám esetén a plusz személyi díjak: 1200 Ft/felnőtt, 700 Ft/gyerek (2-14 éves kor)
Az idegenforgalmi adó 410 Ft/éj/fő 18 éves kortól.

Egyéb szálláslehetőségekért kérjük a Kemping elérhetőségein érdeklődjetek.

Lócsi Gabriella
Kempingvezető-helyettes
Recepcióvezető

ZALA CAMPING & BUNGALOWS
H-8360 Keszthely, Entz Géza sétány 1.

Tel:       + 36 83 312 782
Fax:     + 36 83 312 782
Mobil:   + 36 30 6705 337
zala@balatontourist.hu
www.balatontourist.hu
www.facebook.com/balatontourist

tlxvalto Creative Commons License 2017.05.12 0 0 43703

Szia! Köszönőm a választ, Bp-ről irok de ha barki segítene el tudok menni es vinni a váltót bárhová :)

Előzmény: afitos (43695)
afitos Creative Commons License 2017.05.11 0 0 43702

A gyártás során a megmunkáló szerszámok természetes kopása miatti méretosztályokba sorolás jelölése. Szerencsés esetben azért jó lehet az a fogaskerékpár még akkor is, ha a színjelzések alapján nem tudod egyértelműen beazonosítani, hogy azonos méret / fogprofil osztályúak e. Én biztosan beépíteném, ha nem lenne másik. Ha mégsem lenne jó valami, akkor az ötödik fokozat a váltó leszerelése nélkül is javítható, csak az ominózus leeső golyóra kell vigyázni a kapcsolófedél leszerelése során. Azt is ki lehet teljesen védeni, azzal, ha a fedél lehúzása előtt kicsavarod a rúgóját támasztó kupakját és egy mágnessel előzőleg kiveszed a golyót a fészkéből.

Előzmény: Bandeee1988 (43697)
RÉMES Creative Commons License 2017.05.11 0 0 43701

Rákérdeztem én is.

 

Csak műbizonylatos cucc lehet akkor is személyautón. 

 

A találkozós matricáknak nem volt ilyenje. :-)

 

Ez van. 

 

 

Előzmény: Bandeee1988 (43700)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.05.11 0 0 43700

Biztos, h nem lehetnének ott?

Tudomásom szerint ha van 2 külső visszapillantód, akkor csak az első 3 szélvédő van jogszabályba foglalva, h minimum 70% fényáteresztéssel rendelkezzen. Összes többi üveg helyére rakhatnál falat is...-így a hátsóra is. (Egyedül még annyi, h ha van pótféklámpa, azt nem szabad kitakarni fóliával sem.)

 

Amúgy gratula! Én román túra után 1 héttel műszakiztatok. Vagy lehet átmozgatom román túra előttre, így 2 év múlva is csak nyár elején kell foglalkoznom vele.

Előzmény: RÉMES (43699)
RÉMES Creative Commons License 2017.05.11 0 0 43699

 

Sziasztok

 

Ma délelőtt sikeresen levizsgázott az autó, 2 évre letudtam ezt is.

 

Egy bajuk volt, hogy a hátsó szélvédő bal oldalán kb 1/4 részben ( a belső tükörből nem is láttam a fejemtől ) voltak ragasztva találkozós matricák.

Na ezek nem lehetnek ott, le kellett szednem, mert a fotón feltűnik.

 

A fanclubos belső fehér maradhatott, de az összes KGST partys ugrott.  :-)

 

Amúgy csont nélküli vizsga volt.

Bandeee1988 Creative Commons License 2017.05.11 0 0 43698

Ha a szinkrontüskék -vagy "kulcsok"-(3db) felülete rozsdamart, nagyon finom csiszpapírral ajánlott megcsiszolni őket?

Előzmény: afitos (43695)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.05.11 0 0 43697

Wow-wow!

 

Láttam minden fogaskeréken színjelzést, de akkor ez mit is jelent pontosan?

 

Van egy új pár 5-ösöm (hosszú), de most leizzadtam, h mi van, ha nem azonos színűek.

Előzmény: afitos (43695)
RÉMES Creative Commons License 2017.05.10 0 0 43696

Alátámasztom Afitos állítását. 

 

Kicsit nekem is búgott az ötös. 

 

A "hosszú" új ötös párral megszünt a búgás. 

Előzmény: tlxvalto (43693)
afitos Creative Commons License 2017.05.10 0 0 43695

Szia! Szerintem nem az az oka, hogy eddig nem kaptál választ hogy nem segítenének szívesen többen neked innen a fórumról, hanem inkább az, hogy a váltójavítás elég összetett. Az olajszivárgások megszüntetése még hagyján, ha az ember figyelmes és aprólékos munkát végez, akkor az jó lesz, a váltózajok megszüntetése viszont nagyon két esélyes, könnyű belefutni abba, hogy többszöri szerelés lesz a munka vége. A "búgó" ötödik fokozat, ha nem volt lelazulva valamelyik rögzítőanya a tengelyek végén és a tűgörgős kosarak is épnek tűnnek, nem voltak láthatóan kenés nélküliek, netán akár rozsdás felületűek, akkor szerintem csak fogaskerék pár cserével orvosolható. Ráadásul olyan fogaskerék pár kell, amelyeknek a fogprofilja párosítható egymással, színjelzésük passzol egymáshoz.

Én sajnos nem tudok részt venni jelenleg ilyen műtétben. Remélem azért megoldódik majd. Honnan írsz egyébként?

Előzmény: tlxvalto (43693)
afitos Creative Commons License 2017.05.10 0 0 43694

Vagy a kapcsoló villa tengelyén a golyó számára bemart horony peremének sarkát leívelve :-)

Előzmény: frakciós (43689)
tlxvalto Creative Commons License 2017.05.10 0 0 43693

Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni egy Tlx váltó összeszerelésében. Elkövettem a tipikus hibát: szétszedtem de menet közben egy csomó kérdés, kétely merült fel bennem, inkább nem raknám össze egyedül, nem akarom újra szétszedni.
Nagy baja nem volt egyébként, csak 5.-ben búgott, valószínűleg a diffi csapágy, illetve olajfolyás is volt.
Tudtok ajánlani bárkit aki segíteni tud?

Köszönöm előre is.

Bandeee1988 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 43692

Érthető, okés, köszi! :)

Előzmény: afitos (43688)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 43691

Hm, FTP se megy. Pár napig hagyom, mert sztem tudnak a dologról. Ha utána se ok, akkor írok nekik...

Előzmény: pergerz (43687)
Köny Creative Commons License 2017.05.09 0 0 43690

KA-98-00

piros 1310

1982 tavasz, esetleg kora nyár. 6 éves voltam. De ott voltam Csepelen az átvételkor. Kitörölhetetlen emlék!

Előzmény: ktomi1310 (43670)
frakciós Creative Commons License 2017.05.09 0 0 43689

Tényleg nagyon precíz válasz. És mit szólsz az 5 ös  kapcsoló villa reteszelő golyó rugójának gyengítéséhez? Szerintem ezzel is lehet javítani a könnyebb kapcsolást.

Előzmény: afitos (43688)
afitos Creative Commons License 2017.05.09 0 0 43688

:) Ne mond el senkinek, de ez most nem mérnöki válasz lesz:

Az 5-ös fokozatnál a rúgó szinte csak érintse a szinkrontesteket, a nagyobb áttétellépcsőt adó fokozatoknál kicsit erősebbre kell formálni, mindenképpen nagyjából egyformán feszítse a három szinkrontestet. Erre sajnos nincsen számszerű érték megadva semelyik javítási útmutatóban.

Azt a szabad végét pedig a rúgóknak, amelyik nincsen beakasztva a szinkrontestekbe, hanem szabadon marad, kismértékben befelé szoktam ívelni, hogy a szinkronagy felületébe ne akadjon/súroljon be minden egyes sebességváltásnál.

Mindenesetre a TLX váltó tipikus hibája volt, hogy az ötödik fokozat nagyon nehezen volt kapcsolható a túl erősre szerelt, vagy túl "sprőd" nem eléggé rugalmas rúgó miatt.

Üdv

Előzmény: Bandeee1988 (43686)
pergerz Creative Commons License 2017.05.09 0 0 43687

BANDEEE!!!
  (dacia 1310 tlx fan club)

"Forbidden

You don't have permission to access /index.php on this server."

!!

Bandeee1988 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 43686

Szia!

 

Vártam már a Te véleményed is! :) Köszi!

 

Előfeszítés megfelelő mértéke=? :)

 

Meg fogom nézni, de végül nem ezt a váltót újítom fel, hanem a másikat. -Az jobb állapotú.

Előzmény: afitos (43685)
afitos Creative Commons License 2017.05.08 0 0 43685

Szia!

A könyvekben / évjáratonként található nagy összevisszaságot szerintem nehéz lenne már kibogozni ennyi év után...

 -Ha az én véleményemre is kíváncsi vagy akkor én azt gondolom, hogy a szinkronrúgók szerelésének bármelyik könyvben szereplő variációjával, ha megfelelően vannak előfeszítve akkor reccsenés mentesen lesz kapcsolható adott sebességfokozat. Szerintem legalább annyira (sőt..) fontos a rúgók előfeszítettsége, megfelelő anyaguk, keménységük, mint a pozicionálásuk.

 -A sávosra kopott felületű fogaskeréknél pedig ellenőrizném azt, hogy amikor a váltóháznak abba az oldalába, amelyikben a kapcsolóvillák találhatóak behelyezem a komplettre szerelt bordástengelyt, akkor üresbe kapcsolt fokozatoknál a szinkrondob közép helyzetben van e, nem súrol e be folyamatosan valamelyik oldali szinkrongyűrű a kapcsolóvillák rossz pozicionálása, vagy hézagolási problémák miatt fogaskerék szinkronfelületébe. Ha igen, akkor azt korrigálni kell a megfelelő élettartam érdekében.

Nem feltétlenül a rosszul edzett felület miatt alakult ki az a sávos kopás a felületen.

Üdv

Előzmény: Bandeee1988 (43682)
pergerz Creative Commons License 2017.05.08 0 0 43684

Szervusztok!
 Keszthelyi Dacia találkozó helyszínén jártunk kis családommal,a kemping tetszetős,de meg kell szokni! :)
Kicsit messzebb lesz a Balaton part,viszont van talán 50 méterre egy saját belső sport medence,meg egy gyerek pancsoló.
A parcellák,és a sátrazó helyek nagyon szép rendezettek.Közel van a vizesblokk,(sajnos még zárva volt,bemenni nem tudtunk)
A megközelítés volt kicsit kalandos,de visszagondolva az sem bonyolult.
A Keszthely-Balatonszentgyörgy útról kell lefordulni itt.

kb 200 méter után vasúti átjárón áthaladva egy nagy parkolóba érünk.
itt jobbra fordulva követve a vasutat megyünk amíg egy nagy parkoló lesz baloldalon
(ez a tábla van az út végén!)
"saját" bejáratunk lesz a találkozóra ami a tervek szerint csak nappal lesz nyitva.

(PTomi majd ha tudsz konkrét árakat légykedves)
Mi igyekszünk lemenni már csütörtökön délután,vagy pénteken reggel,hogy tudjunk "foglalni" valami egybefüggő helyet.
Melyik legyen?
Vasút oldal(többnyire elektromos szerelvények járnak,és  néhány "piroska")vagy a másik oldalon,ott viszont erdő sáv van közvetlenül a placc mellett(Szúnyogok??).

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!