Egyenlőre legtöbb érv azthiszem egy simson mellett áll, de mondjuk én nem schvalbet szeretnék... Tényleg, merrefelé találok képeket ilyenekről? Csak mert asszem tudom, miről van szó, de nem 100% :o)
Tudom, de hát erre lett tervezve. Esetleg rikkanthatsz, ha valakinek épp egy ilyen igényes bevásárlómoci kell.
Bullci simsonja szépen épűl. Majdnem 70-es lesz, kicsi, könnyű dugóval, SKF csapággyal. Pénteken megyek a gépműhelybe érte. Egyébként mondtam, Adm, ha kell király simson, építhetünk neked is. Csussz!
BABETTA: Teherbíró képesség: 90 newton (90 kp) igazad van, csak 90 kg ot bír. mármint, ha a G=10. Én egyszer már vittem vele egy 90kg-os rendőrt, és én is rajta álltam. Na, el is görbült a tegelyem. Olyan viszont volt, hogy mentünk vele túrázni, olyan 110-120 kilóval terheltük. Persze lekaptam a sárhányót,és még így is beleért néha a csomagtartóba a kerék. Na, ennyit Marcibácsácsi kalandjairól.
Elmentünk ma Bullci Schwalbe-ért, szét is dobtuk egy óra alatt. Hogy ez milyen fura belülről! Tök más, mint az S51. Van 4sebességes váltó hozzá? Modjuk jó, hogy én kérdezem, mikor én vállaltam el, de hát historiban nem vagyok otthon. Tök fura, hogy a főtengelycsapágyak nem keverékolajzással futnak, hanem hajtóműolajjal. Így két simering fogja őket közre, de mintha rosszúl lettek volna benne, no meg eléggé le lettek hervasztva. Lehet, hogy azért volt gyenge a gép. Tök fura. Bullci csak úgy simán odaadta a gépet. Mi lett volna, ha én csak egy szélhámos vagyok? Na, de szerencsére nem vagyok az. Remélem pár nap múlva, újra száguldozhat a csinos barátnőjével 1ütt.
A képet elküldtem!
Én ebbe a mociba a múlt 7-en gond nélkül beleraktam 250km-t, de nem megy 35 fölé. Talán mert még szoros, de az is lehet, hogy leszabályoz, na meg most nagyobb benne a fúvóka, így szebben lesz bejáratódva. CSussz!
Adm! Nekem van egy Garelli Gary Uno mopedom. Van benne 850km. Ez egy gyönyörű olasz kismoci, olyan mint a babetta, csak erősebb, csöndesebb, katalizátoros, és könnyebben indul. Már úgy vagyok, hogy 80-ér is odadadom, csak vigye valaki, mert kölcsönpénzből van. Ha érdekel, küldhetek képet róla. CSáó!
Na, ja, ezek a nők. Én szívesen odaadtam a kicsit tuningos simót, ami aznap lett kész, mert bíztam az exnőm ügyességén, no meg csúszott a kuplung, így nem lőtt ki alóla. De a 90-est nem adom alá, mert túl gyönyörű az a csaj, hogy bármi baja legyen.
A simson nem kevés 100kg-ra. Mármint arra, hogy bevásárló mocinak használja, nem gáz. CSak cserélje ki a hátsó telókat MZ-re. Gondolj bele, hogy eleve két személyesre lett tervezve. Még egy babetta is gépkönyv szerint 95-kg-ig terhelhető. Az más kérdés, hogy többet kell tekerni, mint ha bringáznál. tegnap elővettem a 83-as szétstrapált babit. Akkora feeling volt! Zörög, csattog, nem fog a fék, de egy deka füstöt nem látsz, és simán pörög 40 fölé. CSak akkór szartam be, mikor a motoros rendőr mellé értem, az meg el kezdett sasolni. De aztán biztos azt hitte, bicikli, és nem szólt be.
Vasárnap megyünkk, bullcihoz. Bedobjuk a járgányát az autóba, aztán remélem 1 hét múlva fullosan adom neki vissza. Kell neki bele 4 seb. váltó. Van valakinek?
Neked inkább egy kicsi enduro lenne jó, pl a DT80 annyira király választás, erős, és viszlg olcsó, ha találsz egy jót. 100 kilóhoz simson kicsit kevés lenne szerintem.
Egyébként a kedvesemet pont tegnapelőtt raktam fel a Schwalbéra, oszt hadd menjen! Kb 5 percig egész jól ment, aztán rohamosan romlott. Érdekes, hogy a lányok ha elvesztik a fonalat, akkor húzzák a gázt, nem találják a féket és nem engedik ki a kupplungot. Még szerencse, hogy lefulladt a gép 4 bakkecskeugrás után.
Én is épen most gondolkodom egy simson vásárlásán, illetve igazán bármilyen smkp vásárlásán. Olyan 10-30 km-es távolságokra kéne, a pehely 105 kilóm mellé (na jahh, alattam a babetta meghal) Szerintetek robogóban vagy simoban gondolkodjak inkább? Tanácsok?
Szió vapeti!
1. Működő simót, kapsz 25-ér, de igényeset 70-80 körül. Én építhetek neked igény szerint 1-et, de az olyan is lesz. Fullos.
2. Nézdd meg ujságban, de neten is van sok.
3, Ezt nem értem. Ha a műszakira gondolsz, az nincs, kö kötelező felelősségbizti, az ezernégyszáz valamennyi egy évre. Ha a jogsira, az smkp, vagy ha van autóra az jó.
5. Ha még nem mociztál soha, lehet, hogy nem egy tuningos simoval kéne kezdeni. Én 3évet babettáztam, mindenféle terepem, mire simsonom lett. Persze az 90ccm, és aznap jópárszor majdnem meghaltam, mire megszoktam az erőt. Az alap simsonra azért nem kell úgy vigyázni, az exnőm is 10 perc után úgy száguldozott vele, hogy nem mertem odanézni...Minden esetre öltözz fel, ne strandpapucsban kószálj!
6. Szerintem S51 enduro az király lenne midenen esetre 4 sebességesre hajtsál rá, és szerintem jobb az elektromos gyújtás.
7. sisak attól függ, hogy télen is akarod-e használni. Azerint legyen zárt, vagy csak olyan robogós
Hi All!
Nyáron szerettem bele a motorokba,csak az a gáz,hogy szart se tudok róluk.17 éves vagyok.Az eddigi tervem az volt,hogy KRESZ vizsga és robogó tavaszra,de egy haverom azt mondta,hogy a Simson jobb,és olcsóbb mint a robogó.Aztán elkezdtem gondolkozni,és rájöttem,hogy simsont valószínű jobban megéri venni...
nos,lenne pár kérdésem:
1.Mennyibe kerül egy használható Simson?
2.Hol érdemes megnézni őket?
3.Milyen vizsga kell hozzá,és az mennyibe kerül?
4.Hol érdemes a vizsgát letenni?(pesten lakom,15.ker)
5.Milyen ruhában ajánlott motorozni egy abszolút amatőrnek?
6.Simsonon belül milyen típusra lenne érdemes ráhajtani?
7.Milyen sisakot kéne vennem?
Ha van még valami,amit érdemesnek találnátok ezeken kívül elmondani,azt nagyon meghálálnám!Jó motorozást!
Peti
filipe@freemail.hu
Ne add fel, sajna a blokkot bontanod kell, de szerintem nem tud végleg beromlani a mechanizmus.
Leveszed a bal deklit, kikapod a váltóvillát, és próbáld nagyon óvatosan egyet (!) ki-be ugratni a csőtengelyben a rudacskát. Meg kell nézned, hogy az a bizonyos két golyó tényleg erősen bírja e pozícionálni a rudacskát a váltócsőben. Ha laza az a rugója ami a két kis golyót nyomja, akkor feszítsd meg: vágj ki belőle, stb. Ez nagyon fontos! A másik a csavar a blokk tetején, azzal is feltétlen játszani kell kicsit!
Az egyest csak a 0 felé dobhatja ki szerintem, tehát valszleg azzal ellentétesen kell szabályoznod. Ügyesen, okosan, otthon, ingyen! Most kell megtanulnod egy életre a motorbuherálást!
Multkor építettem egy simot, amibe a megrendelő hosszabb 4.-et akart. Nos meg is vettem a két új fogaskereket, de a golyó nem tudott belemenni, mert nem volt a helye kellőképpen bemarva. Szerintem nézdd meg, hogy a léptetővilla, illetve nemtom hogyhijják, ami mozog a lukas csőben, az megfelően tud-e mozogni. Azt 2x2 golóblis tartja meg a megfelelő fokozatban. Az, ha kiugrik a fokozatból, azt jelenti, hogy ez a villa vagy mi elmozdul, vagyis a fogaskereket kapcsoló 3 nagy golyó vissza ugrik. Tehát, lehet, hogy be se kattanak ezek a kis golyók a helyükre. Sőt ezt be is lehet állítani, ott van rá, az a csavar a blokk tetején.
Remélem érthető vót.
A tábori pedig lehet, hogy tud, ha akar, de egy nagy zsidó. Inkább hozdd el, hozzánk. Én, és a profi autószerelő nagybácsim, szívesen elbütykülunk vele, és biztos, hogy jobban jársz majd. Nos? Dobj egy Mailt, ha érdekel.
Mi van srácok? Meghalt a topic? Vagy mindenki elment csajozni a simsonkával?
Én elkezdtem szétbarmolni a az alaolapon lévő jeladó tekercset. Hát, mit mondjak, nem egyszerű. Forrasztó pákával olvaszgatom szét. Ez tulajdonképpen két tekercs egy közös, U alakú vasmagon. Az U alak két vége kandikál ki a műanyagból. Aztán, ha sikerült a boncolás, elviszem a trafóshoz, és ujratekercseli nekem. Aztán epokittal, vagy valami más, műgyantával(ami hőálló) visszarakom. Majd szólok, hogy sikerűlt-e. Mert hát tudjátok, hogy van ez, nincs kedvem 7E-ret kiadni érte. Inkább melózok, és negvan pár száz ft-ból. Na csussz!
Ja, hát barátom, ez az, amit nem mondtál ( vagy csak én olvasok figyelmetlenül :)) )! Így már más a helyzet, ha ennyire egyedi a mocid. A minőségi alkatrészekkel egyetértek, teljesen igazad van, én is sajnálom, hogy nem tudtam megszerezni az ígért Stihl csapágyakat a főtengelyhez...
Ennyire nem szívügyem a motor, ezért beértem olcsóbb alkatrészekkel is, lévén elég keveset járok vele, nem durván. Viszont ha tuningolni akarja valaki, egyértelműen csak minőségi alkatrészekből tegye.
Na, figyu!
Nem én raktam össze annak idején, de aki összerakta, annak 10E-be volt a két gyűrű, mert krómgyűrű. A dugatyű két százados illesztéssel lett szerelve. 450-forintos csapágy, meg bírná egy hónapig... Nem használhatok fel gagyi cuccot, mert óiási az igénybevétel ekkora tuningnál. A másik, meg ha már valamit építek, azt szeretem úgy megcsinálni, hogy ne kelljen egy 7 múlva újra megbabrálni, és ha épp le akarok ruccani vele a balcsira 70-es átlagsebességgel,akkor meg is érkezzek oda 2 óra múlva, ne kelljen a nagypapinak telefonálni. Érted mit akarok mondani. Lehet szarból is várat építeni, de azt úgy hívják, hogy szarvár. A jeladó tekercs pedig az alaplappal egyben van. Persze valószínű inkább finoman szétbontom, és viszem a trafós haverhoz tekercseltetni. Na, jó elszóltam magam, mert ez már buherálás.... Az új motorról meg annyit, hogy ilyen simson nincs sok az országban, és nincs annál csodálatosabb érzés, amikor megbámulják azt a gépet, amit te megálmodtál, és önnálóan meg is alkottál...
csusssz!