A "downsizing" a gyakorlatban közel sem hozta meg a nagy áttörést. Egy kisebb (mondjuk benzines) motor turbóval, IC-vel, közvetlen befecskendezéssel, stb.... előállítása drágább, több energiát emészt fel mint az azonos teljesítményű szívómotoré, jóval bonyolultabb szerkezet, megbízhatatlanabb, jóval többe kerül a fenntartása, miközben a fogyasztása csak a valóságtól teljesen elrugaszkodott tesztciklusokon jóval alacsonyabb, mint a szívómotoros verzióé. Életszerűen 10...15% körül lehet a "downsizingos" motor fogyasztás előnye. Még olyan helyzet is bejöhet, hogy a törpe motor azonos használat mellett többet fogyaszt, a kis motort jobban forgatni kell ahhoz, hogy jöjjön valami nyomaték.
Egy háromhengeres motor járásegyenlőtlensége (lehet benne akárhány balansztengely) elmarad a négyhengerestől, és egy világ választja el egy hathengerestől. Egy olyan kategóriájú autóba, mint pl. a Volvo S80 betenni egy turbós 1,6-os motort: vegye, aki akarja. (A két hengeres turbós motorról ne is essen szó.)
OFF autóm rendes méretű, 3 literes V6 szívómotorral főleg pályán, 130 körül, kevés várossal ivott 10,8-at százra. Sok?
Sokkal inkább ez, mint egy vérszegény 1,6 turbós, amelyik ebben a tömegű autóban inna úgy 9....9,5 liter körül.
Gyári már nem rendelhető, így a következő opciók vannak:
Ha szerencséd van, valahol a világban találsz egy régi készletes elfekvőt nagyon drágán, vagy egy használható bontottat drágán vagy marad az utángyártott olcsón, amiből nagyon sok minőség van.
Nos, lehet hogy csatlakoznánk. Már nem erőltetem a regelést, nem kell most az utolsó pillanatban miattunk mindent átszervezni. Megoldjuk mi is valahogy a kaját, amúgy sem az a lényeg. Főleg a karácsonyi ünnepkört érintő gasztronómiai rémálmot követően.
Ha karban van tartva, ritka eset. hogy magától megálljon. Én azt tudom mondani, hogy a 9-3 műszakilag stabilabb, mint a 9-5, viszont kevésbé luxusautó. A 9-5 nagyon nagy és nagyon kényelmes, a 9-3 nem hozza azt a szintet, cserébe kevésbé problémás. De Saabról lévén szó, egyedi esetben fordítva is lehet :)
Figy, én nagyon szerettem a Saab-omat, de ez inkább érzelmi kérdés volt, meg nem is napi használat volt a cél (Cabriom volt anno). Ha megbízható és kis szervizköltségű autó a cél, akkor japó szívó benzinest nézz inkább. Ha meg ez tetszik, akkor vedd meg, s költsd rá, amit kér..
Ennyire rossz a helyet? :) Most E36-unk van, volt azzal is nehany kaland, de csak egyetlen alkalommal allt meg teljesen a 7 ev alatt (akkor viszont a motor pusztult el :D). Nézegettem sokáig az E91-es szériát abból, de iszonyat betegágy motorcsalád van benne, ezért gondoltam a Saabra, hátha jobb a helyzet. Félre értés ne essék, nem tökéletes autót keresek, csak olyat ami szép, jó érzéssel ül bele az ember és nem kell azért attól rettegni, hogy a kulcs elforditasa után el fog-e indulni.
Lehet egyesek orultnek tartanak, de elkezdtem szemezgetni a márkával :) 9-3, 9-5 egyelőre nem tudtam dönteni, mindegyik tetszik. Kombit keresnék első sorban, 80% autopálya, viszont évi kevés km miatt inkább benzines felé húz a szívem, és az eszem is.
Milyen motorral ajánljátok? A fogyasztás nem feltétel zavar (mivel keveset megyek), inkább a megbízhatóság és a kevésbé húzós szervíz számlák motiválnak.
Mester, majdnem a végére értem az autó buzériának. Már csak egy kicsi hiányzott és még sem. Tegnap reggel már, már örömtelien autóztam be a szervizbe hogy megcsinálják megcsinálni valót. Viszont az autó úgy döntött hogy rak bele még egy kis kanyart a történetbe. Ahogy beértem Győrbe elkezdett fura hangot produkálni, aminek a forrása jelenleg nem ismert, de ha tippelnem kellene akkor kipufogó sortömítés. Az autóra illesztették az "új" DPF-et, töröltek minden hibakódot a mért értékek jóknak tűntek, kivétel ugye a nyomás különbség. 16-17 kPa nyomás különbség jött össze az 1500-2000 km alatt a szűrőben. Kiálltunk jól szellőző helyre hogy elindítsuk a regenerálást, viszont közös megegyezéssel inkább úgy döntöttük hogy megszakítjuk a hang ismeretlen eredete miatt. Nagyon remélem hogy nem a turbó generálja a hangot, 160 km után. Már kifejezetten undorodom az ismételt megbontástól, így jeleztem a szerviznek hogy rájuk bíznám. Ugyan rutinom már annyi van benne hogy becsukott szemmel is menne a művelet. A korábbi fórum hozzászólásomban a váltókarra visszautalva valószínűleg csak a bowdeneket kell megolajoznom és ismét könnyedén fog jobbra-balra mozogni valamint visszaállni középre ha kiveszem az adott sebességből.
Hát a 4 hengeres dízel hangját én sem szeretem, az 5. vagy 6. henger azért sokat javít a dolgon.. 2 ezerig amúgy a Sharan is tök csendes, úgyhogy 1500-2000 közt használom, a fogyinak is jót tesz. :-)
Nem emlékszem, de asszem 3 ezer tényleg a bűvös szám, rég ültem benne. Pedigrés autó, és nincs széthajtva, a gond ott lehet, hogy nekem majdnem minden dízel hangos...:)
Ott valami gond lesz, mert sztem az 1.9 d motor tök szépen jár, s csak 3E felett hangosodik fel. Nekünk volt 2 és 4 szelepes verzió is, mindkettő Opelban. Hangosnak inkább a TDI motort mondanám, ami pl a Sharanban van, de az is magasabb fordulaton hangoskodik inkább.
Attól függ. Senkinek ne higgy semmit, vidd be állapotfelmérésre kizárólag Sziki-Carhoz/Saabszervizbe, egy 10-esből sokmindent ki lehet szűrni. Haver, sarki fűszeres nem lesz jó az autóhoz. Önmagában jó és megbízható konstrukció, apám is ilyet hajt, de ő kevesebb km-rel vette, most van benne 200 körül. Az 1.9-es egy elég jó dízel, Fiat/GM, Semmi Saab fejlesztés nincs benne, csak elképesztő hangos és rezonál eléggé (én mondjuk benzinpárti vagyok). Viszont öröm a fogyasztása, és jól húz.
T. Talan leendo Saab tarsak. Mi a velemenyetek a 9-3 1.9 Tids PF Vector 6 sebesseges automatarol? Elado szerint vezetett szervizkonyv es 170.000km jar hozza. Ha jol tudom 170.000 korul idoszeru a vezerles csere. Ez egy olasz behozott auto es az elado azt allitja h szerinte mar 120 e nel megtortent a vezerles cs. Kb milyen koltseg ennek a csereje es mi masra szamithatok meg a feltehetoen 170e km miatt? Udv. Szabolcs.