Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gsis Creative Commons License 2017.12.24 0 0 155131

Viszont, Neked is!

Előzmény: anonym19 (155130)
anonym19 Creative Commons License 2017.12.24 0 0 155130

Boldog és szeretetben gazdag karácsonyt mindenkinek!

h i r d e t é s
BmS1 Creative Commons License 2017.12.22 0 0 155129

Jó cikk, jó cikk, csak egy kicsit egyoldalú.

 

A "downsizing" a gyakorlatban közel sem hozta meg a nagy áttörést. Egy kisebb (mondjuk benzines) motor turbóval, IC-vel, közvetlen befecskendezéssel, stb....  előállítása drágább, több energiát emészt fel mint az azonos teljesítményű szívómotoré, jóval bonyolultabb szerkezet, megbízhatatlanabb, jóval többe kerül a fenntartása, miközben a fogyasztása csak a valóságtól teljesen elrugaszkodott tesztciklusokon jóval alacsonyabb, mint a szívómotoros verzióé. Életszerűen 10...15% körül lehet a "downsizingos" motor fogyasztás előnye. Még olyan helyzet is bejöhet, hogy a törpe motor azonos használat mellett többet fogyaszt, a kis motort jobban forgatni kell ahhoz, hogy jöjjön valami nyomaték. 

 

Egy háromhengeres motor járásegyenlőtlensége (lehet benne akárhány balansztengely) elmarad a négyhengerestől, és egy világ választja el egy hathengerestől. Egy olyan kategóriájú autóba, mint pl. a Volvo S80 betenni egy turbós 1,6-os motort: vegye, aki akarja. (A két hengeres turbós motorról ne is essen szó.)

 

OFF autóm rendes méretű, 3 literes V6 szívómotorral főleg pályán, 130 körül, kevés várossal ivott 10,8-at százra. Sok?  

Sokkal inkább ez, mint egy vérszegény 1,6 turbós, amelyik ebben a tömegű autóban inna úgy 9....9,5 liter körül.

 

üdv.

 

 

Előzmény: 93Aero (155124)
93Aero Creative Commons License 2017.12.22 0 0 155128

saab scania kellene gondolom.

Gyári már nem rendelhető, így a következő opciók vannak:

Ha szerencséd van, valahol a világban találsz egy régi készletes elfekvőt nagyon drágán, vagy egy használható bontottat drágán vagy marad az utángyártott olcsón, amiből nagyon sok minőség van.

Előzmény: Saab 900 (155125)
MrTinkertrain Creative Commons License 2017.12.22 0 0 155127

Nos, lehet hogy csatlakoznánk. Már nem erőltetem a regelést, nem kell most az utolsó pillanatban miattunk mindent átszervezni. Megoldjuk mi is valahogy a kaját, amúgy sem az a lényeg. Főleg a karácsonyi ünnepkört érintő gasztronómiai rémálmot követően.

Előzmény: HPT 9-3 (155126)
HPT 9-3 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 155126

Mi így is ott leszünk, max nem eszünk (vagy máshol).

Esetleg lehetne egy külön ebéd az étteremből kiszorultaknak. :)

Előzmény: 93Aero (155123)
Saab 900 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 155125

Sziasztok!

 

Keresek Saab 900-hoz első-hátsó emblémát!

Aki tud ilyet segítsen.Előre is köszönöm.

Illetve,ha valaki tud Debrecen közelében olyan szerelőt aki ki tudja kódolni a rádiót,mert akksi miatt kódot kér,és nem tudom.

93Aero Creative Commons License 2017.12.21 0 0 155124

Jó cikk!

Öt ok, amiért hamarosan turbómotorod lesz

https://totalcar.hu/bcs/2017/12/20/turbo_downsizing_suzuki_boosterjet_technika/

93Aero Creative Commons License 2017.12.21 0 0 155123

Írj Ákosnak, biztos van valami megoldás!

Előzmény: Prien47 (155122)
Prien47 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 155122

Hát ja... kb. fél órával utána zárt a reg, miután linkeltem ide.

Előzmény: MrTinkertrain (155120)
93Aero Creative Commons License 2017.12.21 0 0 155121

Beregisztráltam magunkat! :) Megyünk!

Előzmény: Prien47 (155118)
MrTinkertrain Creative Commons License 2017.12.21 0 0 155120

Anyóca, ezt írja:

"Sajnos a férőhelyek megteltek, a regisztráció lezárult."

Direkt szívatsz vagy ennyi Saabos van?:)

 

 

Előzmény: Prien47 (155118)
HPT 9-3 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 155119

Ugyebár már csak lehetett...

Ettől még vajon részt lehet venni? Ti jöttök?

Mindjuk ez elég gáz, h megtelt az étterem, ilyen még sosem volt. Talán más helyet kellett volna választani.

Előzmény: Prien47 (155118)
Prien47 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 155118

Apóca, lehet regelni a PhotoRally-ra.... :D

 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScyByh7BHn9h3Twtlq2oDiUA93c-3J-SSCmFlnmYLdplcaA2w/viewform

 

Többiek? Régiek? MEGYO, Foxi, 93Aero_Gáborbá', FRENKYE? :)

Előzmény: MrTinkertrain (155116)
G.Erdelyi Creative Commons License 2017.12.20 0 0 155117

Hello Urak,

 

Csak, hogy megtorjem a majd' 1 hete tarto csondet. :)

 

Egy olyan jelenseggel szembesultem, hogy a faszan beallitott radio adok kivetel nelkul elkezdenek sercegni, ahogy beindul a motor.

Ha csak gyujtason van, tokeletesen tisztan szol, ahogy elinditom, elvezhetetlen lesz, az osszes ado.

Mintha valami interferencia adodna jaro motornal ...

 

Valamikor nyar vegen kezdodott, elotte semmi ilyen gond nem volt es semmi operacio nem tortent.

 

93SS (B207E) 2003 - ICM2 -es fejegyseggel.

 

Talalkozott mar valaki ilyennel?

 

Koszonet!

G.

MrTinkertrain Creative Commons License 2017.12.14 0 0 155116

Ha karban van tartva, ritka eset. hogy magától megálljon. Én azt tudom mondani, hogy a 9-3 műszakilag stabilabb, mint a 9-5, viszont kevésbé luxusautó. A 9-5 nagyon nagy és nagyon kényelmes, a 9-3 nem hozza azt a szintet, cserébe kevésbé problémás. De Saabról lévén szó, egyedi esetben fordítva is lehet :)

Előzmény: scottanyo (155113)
anonym19 Creative Commons License 2017.12.13 0 0 155115

Egyetértek Bazsyval. Ezt a márkát nem a kis fenntartás jellemzi.

Előzmény: KawaBazsy (155114)
KawaBazsy Creative Commons License 2017.12.13 0 0 155114

Figy, én nagyon szerettem a Saab-omat, de ez inkább érzelmi kérdés volt, meg nem is napi használat volt a cél (Cabriom volt anno). Ha megbízható és kis szervizköltségű autó a cél, akkor japó szívó benzinest nézz inkább. Ha meg ez tetszik, akkor vedd meg, s költsd rá, amit kér..

Előzmény: scottanyo (155113)
scottanyo Creative Commons License 2017.12.13 0 0 155113

Ennyire rossz a helyet? :) Most E36-unk van, volt azzal is nehany kaland, de csak egyetlen alkalommal allt meg teljesen a 7 ev alatt (akkor viszont a motor pusztult el :D). Nézegettem sokáig az E91-es szériát abból, de iszonyat betegágy motorcsalád van benne, ezért gondoltam a Saabra, hátha jobb a helyzet. Félre értés ne essék, nem tökéletes autót keresek, csak olyat ami szép, jó érzéssel ül bele az ember és nem kell azért attól rettegni, hogy a kulcs elforditasa után el fog-e indulni. 

Előzmény: KawaBazsy (155112)
KawaBazsy Creative Commons License 2017.12.13 0 0 155112

inkább a megbízhatóság és a kevésbé húzós szervíz számlák motiválnak

 

Akkor rossz irányban keresgélsz.. :-)

Előzmény: scottanyo (155111)
scottanyo Creative Commons License 2017.12.13 0 0 155111

Sziasztok!

 

Lehet egyesek orultnek tartanak, de elkezdtem szemezgetni a márkával :) 9-3, 9-5 egyelőre nem tudtam dönteni, mindegyik tetszik. Kombit keresnék első sorban, 80%  autopálya, viszont évi kevés km miatt inkább benzines felé húz a szívem, és az eszem is. 

 

Milyen motorral ajánljátok? A fogyasztás nem feltétel zavar (mivel keveset megyek), inkább a megbízhatóság és a kevésbé húzós szervíz számlák motiválnak.

 

Szép estét!

anonym19 Creative Commons License 2017.12.13 0 0 155110

dízel = traktor :) 

 

Mester, majdnem a végére értem az autó buzériának. Már csak egy kicsi hiányzott és még sem. Tegnap reggel már, már örömtelien autóztam be a szervizbe hogy megcsinálják megcsinálni valót. Viszont az autó úgy döntött hogy rak bele még egy kis kanyart a történetbe. Ahogy beértem Győrbe elkezdett fura hangot produkálni, aminek a forrása jelenleg nem ismert, de ha tippelnem kellene akkor kipufogó sortömítés. Az autóra illesztették az "új" DPF-et, töröltek minden hibakódot a mért értékek jóknak tűntek, kivétel ugye a nyomás különbség. 16-17 kPa nyomás különbség jött össze az 1500-2000 km alatt a szűrőben. Kiálltunk jól szellőző helyre hogy elindítsuk a regenerálást, viszont közös megegyezéssel inkább úgy döntöttük hogy megszakítjuk a hang ismeretlen eredete miatt. Nagyon remélem hogy nem a turbó generálja a hangot, 160 km után. Már kifejezetten undorodom az ismételt megbontástól, így jeleztem a szerviznek hogy rájuk bíznám. Ugyan rutinom már annyi van benne hogy becsukott szemmel is menne a művelet. A korábbi fórum hozzászólásomban a váltókarra visszautalva valószínűleg csak a bowdeneket kell megolajoznom és ismét könnyedén fog jobbra-balra mozogni valamint visszaállni középre ha kiveszem az adott sebességből. 

Előzmény: BmS1 (155109)
BmS1 Creative Commons License 2017.12.13 0 0 155109

 a gond ott lehet, hogy nekem majdnem minden dízel hangos...:)

 

Így még jobb:

 

 a gond ott lehet, hogy nekem minden dízel hangos...:-((   :-D

Előzmény: MrTinkertrain (155107)
KawaBazsy Creative Commons License 2017.12.12 0 0 155108

Hát a 4 hengeres dízel hangját én sem szeretem, az 5. vagy 6. henger azért sokat javít a dolgon.. 2 ezerig amúgy a Sharan is tök csendes, úgyhogy 1500-2000 közt használom, a fogyinak is jót tesz. :-)

Előzmény: MrTinkertrain (155107)
MrTinkertrain Creative Commons License 2017.12.12 0 0 155107

Nem emlékszem, de asszem 3 ezer tényleg a bűvös szám, rég ültem benne. Pedigrés autó, és nincs széthajtva, a gond ott lehet, hogy nekem majdnem minden dízel hangos...:)

Előzmény: KawaBazsy (155106)
KawaBazsy Creative Commons License 2017.12.12 0 0 155106

Ott valami gond lesz, mert sztem az 1.9 d motor tök szépen jár, s csak 3E felett hangosodik fel. Nekünk volt 2 és 4 szelepes verzió is, mindkettő Opelban. Hangosnak inkább a TDI motort mondanám, ami pl a Sharanban van, de az is magasabb fordulaton hangoskodik inkább.

Előzmény: MrTinkertrain (155104)
MrTinkertrain Creative Commons License 2017.12.12 0 0 155105

Ja és meglepetések mindig lesznek, ez nem Toyota :)

Előzmény: MrTinkertrain (155104)
MrTinkertrain Creative Commons License 2017.12.12 0 0 155104

Attól függ. Senkinek ne higgy semmit, vidd be állapotfelmérésre kizárólag Sziki-Carhoz/Saabszervizbe, egy 10-esből sokmindent ki lehet szűrni. Haver, sarki fűszeres nem lesz jó az autóhoz. Önmagában jó és megbízható konstrukció, apám is ilyet hajt, de ő kevesebb km-rel vette, most van benne 200 körül. Az 1.9-es egy elég jó dízel, Fiat/GM, Semmi Saab fejlesztés nincs benne, csak elképesztő hangos és rezonál eléggé (én mondjuk benzinpárti vagyok). Viszont öröm a fogyasztása, és jól húz. 

Előzmény: szaszu7 (155103)
szaszu7 Creative Commons License 2017.12.12 0 0 155103

T. Talan leendo Saab tarsak. Mi a velemenyetek a 9-3 1.9 Tids PF Vector 6 sebesseges automatarol? Elado szerint vezetett szervizkonyv es 170.000km jar hozza. Ha jol tudom  170.000 korul idoszeru a vezerles csere. Ez egy olasz behozott auto es az elado azt allitja h szerinte mar 120 e nel megtortent a vezerles cs. Kb milyen koltseg ennek a csereje es mi masra szamithatok meg a feltehetoen 170e km miatt? Udv. Szabolcs.

MrTinkertrain Creative Commons License 2017.12.12 0 0 155102

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!