A Vaskapu turistaház egy érdekes eset. Már egy ideje megy a per eme ingatlanról.....
Nagyon hosszú történet, nehéz két mondatban összefoglalni. A lényege, hogy telekkönyvi és levéltári bejegyzések szerint nincsen meg a pontos tulajdonosa.
Majd valaki szemet vetett rá, meg akarta kaparintani - nyilván lebontani, és gazdasági céllal felhasználni, azaz egy puccos helyet csinálni belőle - de szerencsére a BTSSZ lépett az ügyben. Próbálják saját gondozás alá venni, de per alatt van az egész ügy. Rendszeres bíróságra járkálás, stb...
Ha valaki bővebben kíváncsi a dologra, Kovács Gyulát keresse meg a BTSSZ-ből, Ő "intézi" az egész dolgot.... De egyelőre sajna van rá esély, hogy elvesztik a természetjárók a turistaházat és valami más lesz a helyén. Csak egy újságcikkel sikerült bizonyítani, ki kinek adta át 50 évvel ezelőtt. Utána az Esztergomi irattárnak egy jelentős része megsemmisült egy tűz és árvíz által....
A 2005-ös C-s térképen van egy kezdődő földút jelzés a P-K-ről kiágazóban. Mi onnan mentünk fel 2006 nyarán. Ez még azelőtt van, hogy a K-P jelzés ismét a műútra térne (ha a Pap-rét felől megyünk).
Honnan érdemes felmászni a Szt. László hegyre? (Encián túrát szeretném hétvégén lenyomni) A K- P- Po találkozásánál indul egy nyíladék, de a térképem szerint kerítés is van. Oldalról (keletről) a nyíladék elvileg szintén kerítéssel zárt, a Pap-rét felől viszont szabad a vágás.
Ez így helytálló, a Pap-rét felől érdemes fölmenni a csúcsra?
Talán (bízzunk benne) annyira nem növi be a növényzet, ugyanis a szeder volt a legkevesebb... Tölgy, akác, és indák... Ezek voltak a jellemzőek... Aztán majd meglátjuk, bár most, hogy van járható út, és jelzés talán többen elindulnak arra, mint amikor nem volt :-)
A "Pilisi Parkerdő Útjain" túramozgalom 5-ös túráját jártuk végig vasárnap... A Két-bükkfa-nyeregtől a Barát-kútig egész OK! Onnan mi eleve kimentünk a Kerek-berek felé a szántóföldre, mert sok rosszat hallottam a Diós-völgy térségéről... Átbattyogtunk a földeken, és megtaláltuk a Shrsz egyetlen jelzését a Vörös keresztnél...:S Kb. másfél órás bozótharccal (Krisztus korabeli fehér jelzésalapok segítségével) sikerült a hegyoldalon felkapaszkodni a P, Z+ jelzésekig... Innen a Vaskapun át Esztergomig...
Egyik havernak jutott eszébe az ölet, hogy mi volna, ha kocsival felugranánk a Vakapura hétfőn, fűrésszel, metszőollóval, és az ő kerítésfestéséből megmaradt fehér festékével... Ez is összejött, így 3-an 2 óra alatt kivágtuk, és a fehér alapokat felfestettük a fákra... Majd kedden a sárga háromszöget... Így ismét (több évtized után) ismét járható a Vaskapu - Vörös kereszt közti turistaút, és a túramozgalom 5-ös túrája!!!
Idén április 13-án, vasárnap teljesítménytúra is lesz a PMP útvonalán, Apajpusztától egy 50 km-es táv Szigetcsépig és egy 30 km-es táv Ráckevéig. A túrán is meg lehet majd vásárolni a füzetet és ahogy a szervezőktől hallottam, az alkalomra készült egyedi, szép pecsétek lenyomatait lehet begyűjteni a túra keretében.
Egernek 3300 a postai irányítószáma, ha utca-házszámot írsz a levélre, akkor ez kell. A 3301 az egyik egri postahivatal irányítószáma, tehát ha postafiókot írsz címzésnek, akkor ezt az irányítószámot írd.
Csak egy pici segítséget szeretnék kérni. A Heves megyei Természetbarát Bizottságcíme valóban az alábbi: 3301, Eger, Kossuth Lajos u. 9? Vagy inkább a Pf. 204 a nyerő?
a PMP egy 30 éves mozgalom, és csak ott történt változtatás ahol azt elkerítés, vagy a megnövekedett autóforgalom indokolta. különben a kérdéses részen volt vagy 3 többé-kevésbé kopott jelekkel rendelkező variáns, igyekeztünk anno a rosszakat megszüntetni a füzet szerint nyomvonalon pedig felújítani. )itt ki si merült festői karrierem:)
nagyon panaszkodsz a homokra, mi lesz Csévharaszt környékén? :)
kösz az infót, akkor majd nyugatról kerülök (remélem 2 hát múlva összejön)
taksonyi hídnál valóban volt egy luk a szalagkorláton ahol átkelhettem volna a külső részre de mire észrevettem már el is haladtam mellette..
talán a gyalogos közlekedés nincs tiltva vízműnél, bár bevallom annyi piktogram volt a táblán hogy előfordulhat hogy egyikre nem emlékszem :-)
és a vízmű miatt nem lehetett azt a variánst, hogy Szigetújfaluból nem a temető felé hanem tovább egyenesen (tuhun S+ van arra jelölve) majd arról letérni keletre az ivóvízkutak felé? Vagy az ott sokáig aszfalt, azért nem jó?
szóval szép volt az a kutas rész, szó se róla, csak kicsit túl soknak éreztem az oda meg a visszautat a homokos dűlőkön...
a láp nyugati oldalán szerintem egy szép variáns kínálkozik, mondjuk most nem tudom milyen a madárvilág. Apaj mellett érdemes kitérni a Réce tanösvényre.
még annyit hogy Apajpusztán az utolsó jelzésnél egy kiszegecselt igazolás van amiről lehet lenyomatot csinálni a füzetbe, ha épp nincs pecsét.
a kutas kurfli jó hogy bennmaradt, mert talán itt maradt meg leginkább az eredeti élővilág. itt ugyan kitettek a vízművesek tiltó táblákat, de a hivatalos megkeresésre nem erősítették meg hogy a gyalogos, bicajos turistákra is vonatkozna. a Ráckevei ágon a dunapart se kutya de az veszettül be van építve. (kicsit beljebb az S jelzés szerintem még szebb).
A Taksonyi-hídon a szalagkorlát külső oldalán érdemes menni, az 51-en pedig van egy párhuzamos földút, igazából a jelzést is itt lett volna szerencsés vezetni.
Eredeti terv szerint jan.2-án szerettem volna nekikezdeni a mozgalomnak, de akkor olyan félolvadt állapotú hó volt, aztán hetekig vártam hogy meggyógyuljon a geoládázás közben szétgyakott térdem, pedig már itt volt a jóidő, evett a fene, hétvégén ugyan nem mehettem ígyhát hétfőre intéztem egy nap szabit.
Kicsit ráfaragtam mert a szép időnek lőttek.. de legalább nem esett.
8 után nem sokkal pattantam nyeregbe és megcéloztam a ráckevei HÉV-et. Kicsit dilettáns módon (és mert a békásmegyeri HÉV-en szocializálódtam) nem gondoltam hogy itt menetrendet kell nézni, kiérek aztán majd lesz valahogy. Lett. 25 perc várakozás.
(Itt kell beszúrnom hogy kezdésnek az Apajpuszta-Ráckeve bontást gondoltam de szombaton vagy mikor értesültem hogy ezek a [öncenzúra] vasutasok má' megin' sztrájkolnak)
10 után pár perccel pecsételtem Ráckevén a HÉV állomáson (vadiúj füzetemet kétrét kellett hajtanom, jááj) pénztárosnéninek elmagyaráztam mi is ez, megoldottam a rejtvényt hogy miért nem látok a síneken keresztül semmi utat mikor a tuhun pedig ott van (aluljáró) aztán végre tekerhettem. Nagyon jól ment vagy 600 méteren keresztül mikor rátértem a földutas szakaszra. Irdatlan sár.
Szerencsére nem tartott sokáig, az első balkanyar után kicsit homokosabb lett a talaj, onnan már nem volt sár.
Eltekertem egy szőlőben metszegető néni mellett, majd elértem az aszfaltutat és a gátat. Először a gát aljában tekertem (úgy értelmeztem a jelzést hogy ott akar vinni) de meguntam hogy nem látok semmit ígyhát folytattam a gáton. Egy keresztútnál egy bácsika kérdezte merről a hova (közben a kutyája hátulról szaglálódott amivel a frászt hozta rám, nem is vettem észre addig hogy kutya is van), mondtam Ráckevéről, azt mondta az szép. Pedig még csak 10 kmnél tartottam, igaz a füves gát nem lett a kedvencem..
Szigetújfalun a PS kereszteződésnél levő pékségben kaptam pecsétet, nagyon kedves volt a hölgy, pedig azt hitte a munkanélküli hivataltól vagyok :-)
Innen tettem egy vargabetűt Szigetszentmártonba, mert PMP-vel együtt belekezdtem a Túrázás szigetországban című mozgalomba is, jól láttam hogy a két község között valami kerékpárút féle épül?
Visszaértem Szigetújfaluba, éppen azt nézegettem miféle fényképet is kellene csinálni emlékbe mikor egy szembejövő néni megkérdezte tud-e segíteni? Ezekszerint nem kicsit vághattam tanácstalan képet..
A temető felé való letérést benéztem, de hála a GPS-nek, rögtön korrigáltam.
Elértem a HÉV síneket (ezt megelőzően egy eléggé homokos rész keserítette az életem), majd megtettem a kurflit az ivóvízkutakig és vissza. Ezt mostanáig sem értem hogy miért kellett belecsinálni? Mondjuk a százhalombattai csövek jól mutathatnak tisztább időben (eszembe is jutott gambolputty képe, aztán este észrevettem hogy az igfüzet hátára is felkerült) viszont a sok szemét az út mellett.. azért kár. A szőlőket se gondozza errefelé senki, nagyrészét most irtják ki..
Síneken átkelve egy gyanús kutya fogadott, de aztán én nem bántottam őt ő nem bántott engem. Szigetcsépen bélyegzés szintén HÉV állomáson, néni készséges volt bár közölte hogy ők nincsenek benne "ebben" -így mondta, az önkormányzathoz kellene mennem. Én csak bólogattam és vártam hogy befejezze a két füzetbe a bélyegzést. Megkerestem a szerb ortodox templomot (kár volt keresni mert ott ment el mellette a P de ezt akkor még nem tudtam) találtam egy táblán településtérképet, azt kezdtem nézegetni mikor megszólított egy fiatalember hogy melyik utcát keresem? Mondtam hogy a szerb templomot, útba is igazított. Hogy itt mennyire segítőkészek az emberek!
Kár hogy a templom zárva volt..
A településtáblát követően jobbra fordultam, itt volt egy nagyon durva bauhaus palota. Durva hogy mennyibe kerülhetett.
Ráckevei-Duna partján dobtam be kis műzlit ebéd gyanánt valami horgászegylet épületének teraszán, nagy élet lehet itt a nyomokból ítélve.
Továbbmenve kicsit szemetes szakasz, majd a túra legszebb része következett, ösvényen végig a Duna partján, jobbra nádas, ladikok, itthon telelő szárcsák (pont tegnap olvastam erről az ÉT-ban) hát balra néha a csicsa hihetetlen fokára jutó nyaralók, dehát Istenem..
A taksonyi hídon kicsit féltettem az életem, hát még lefelé a hídlábnál az ösvényen! Az ott nem gyenge! :-)
Aztán egy irtó gödrös földút után (út szélén ismét szemét) egy szakaszon az 51-es, az sem volt tükörsima és talán itt mégjobban féltettem az életem.
A Dunavarsányig vezető földúton két érdekesség volt: valami vicces figura egy táblát balra mutató piros jelzéssel rakott az akármilyen lakópark felé mutatva de nem dőltem be (talán az 51-esről hozhatta?) valamint egy bazinagy ranch, dupla kerítéssel, a két kerítés közt kutyákkal (4-et láttam de hátul is lehettek) Hm.
Varsányon bélyegzés a MÁV állomáson, itt azt mondták náluk nincs sztrájk mert kiemelt vonal(?) meg hogy vízumkényszer van (na ezt meg aztán abszolút nem értettem) lényeg hogy negyed óra múlva jött a 14:59-es
Mondjuk a "kerékpárszállító kocsi" láttán elmormoltam egy cifrát, leszállásnál szintúgy.
Olyan 50km környéke lehetett a táv, szint asszem nulla :-) de azért újra fáj a térdem..
Jelzések nagyjából rendben vannak, bár az hogy én fordított irányban mentem nem könnyítette meg a dolgom. Némelyik letérés ugyanis nincs mindkét irányból jelezve, de ha az itinert olvassa hozzá az ember akkor nem lehet eltéveszteni (én ugye nem olvastam)
És nagyon jó érzés elővenni a füzetet meg a hozzávaló térképet, szép munka!
Szombatra több ok miatt is csak egy könnyebb kirándulást terveztünk és a menetrendeket böngészve kiderült, hogy Budapest érintése nélkül is megoldható a szakasz bejárása. (Általános probléma, hogy a főváros környékén szinte csak sugárirányban lehet közlekedni, harántirányban nem, pedig órákat lehetne spórolni...)
Kényelmes időben keltünk, elcsíptük a hivatalos idejénél 8 perccel korábban érkező buszt, majd Zsámbékon 3/4 óra téblábolás után átszálltunk a Veszprém-Esztergom járatra, amivel Dorogig utaztunk. A vasútállomáson nyitva volt a jegypénztár, a szolgálatban levő hölgy engem meglátva rögtön nyúlt a bélyegzőért. Felazso újfajta füzete kicsit megzavarta, de aztán bekerült a pecsét abba is. Mielőtt nekikezdtünk volna az útnak, megreggeliztünk az útba eső hamburgeresnél (csak hogy legyen energia, ami felvisz a Nagy-Getére)
A várost elhagyva jó sáros útszakasz következett, egy autó elől félrehúzódtunk és ekkor megpillantottunk egy emléktáblát a fák közt. Közelebb menve láttuk, hogy a volt Miklós-akna lejáratára leltünk (1919-74 között működött). Tovább kapaszkodtunk a sáros úton, majd végre kisebb ösvényre tértünk. Ebből az irányból viszonylag könnyen értük el a Nagy-Gete csúcsát, út közben több helyen megálltunk bámészkodni, de a szél és a párás idő behatárolta a látótávolságot.
Bár a hegyről való ereszkedés eléggé megviselte a lábaimat, de szerencsére a kedvünket nem törte le. Szemből találkoztunk egy cserkészcsapattal, akik geoládázni másztak a hegyre, nekik lehet, még nehezebb dolguk volt. Tokodra érve kiderült, hogy nem egészen úgy van a menetrend, ahogy előre kinéztük, szemerkélni kezdett az eső, ezért úgy döntöttünk, ez a kis kirándulás elég volt a napra. A kocsmában igazoltunk és mire igazán rákezdte volna az eső már meg is érkezett a buszunk. Ismét Zsámbék érintésével 1,5 órán belül itthon voltunk.
Hasonló logisztikával a Tokod-Péliföldszentkereszt szakaz is egy könnyed kirándulás lesz majd.
Tavaly kezdtem az OKT-t, szűkebb környezetemben a Mátrában. Az idén tavasszal tervezem a Pilis, Budai, Visegrádi - hegység bejárását (Dorogtól), majd a Börzsöny és a Cserhát következik.
Köszönöm én is a pecsételő helyről az információt. Az igazoló füzet megfelelő oldalára ragasztva az adott időben nagy jól jön.
> A tuhu-n fent lévő track, amit oláhtamás és csapata járt be
ezt most nem értem, külön letöltöttél egy tracket és azt követted, nem a tuhu-térképen levő P-t? Pedig magán a térképen egész végig teljesen korrektül van ábrázolva a mozgalom nyomvonala, én egyedül az Ericsson toronynál tévesztettem mert elbambultam...
A kékről le kell térni minimálisat. Átvágsz a parkolón, és tök egyenesen pár száz méter (vagyis nem fordulsz le balra a K-re). Sztem sima ügy megtalálni.
Üdv! A Visegrád, Nagy Villám pecsétlőhely pontos helyére lennék kíváncsi. A pecsétlőhelyek fórumán nem sikerült egyértelmű információra lelnem. Jól sejtem, hogy a vadászcsárdához le kell térni a kékről, és a kék hsz-en kell felmenni a kilátó felé? És ott hol?