Üdvözlet mindenkinek! Segítségre lenne szükségem!!!!! Van egy 1998 xarám amit össze törtünk cascóval rendelkezem és lizinges vagyok!! A kocsim eleje sérült lámpa mház tető ,lökhárító ,vízcső,hűtő . Buta modon arra gondoltam mivel cascós vagyok, hogy betolom egy szakszervízbe,ahol kéthét múlva közölték velem ,hogy a javítás 809000 forintba kerül de a biztosító gazdasági totálkárra veszi,de nyugodjak meg mert 4napja keresik az embert aki elintézi hogy nelegyen gtk! Ezek után elkértem a javítási listát amin totál kamu adatok szerepelnek! PLD-utas oldali légzsák ami nincs fényezet kilincs ami nincs kioldott biztonsági övfeszítő pedig nem voltunk bekötve! Ezek után ki akartam hozni a szervízből ahol azt mondták hogy ez az autó nem jöhet ki onnan mert gtk ás és nem mehet forgalomba! Ezt megmagyaráztam hogy ő nem rendőr hogy kivonja a forgalomból! Eltelt fél óra felhívták a páromat hogy nem adják ki az autót mert a bank nem engedi mire megkérdeztük hogy tud e olvasni mivel a forgalmiban csak az én nevem szerepel! Másnap a bankommal beszéltünk azt mondták hozzuk el nyugodtan semmi közük hozzá! Elmentünk a kocsiért,a munka felevevővel az ajtóban találkoztunk mondom jöttünk a kocsiért (hozzá teszem a kocsi lábon ment be még a hűtő sem fojt) mire ő trélert hoztam? mondom minek ? azt mondja mert nincs benne a hűtő kiszedték! nem baj elhúzzuk! Ezek után levesz 16000 forintra kárfelvétel címén! megyünk a kocsiért egyik szerelőjükkel az udvarra átnézzük és lám benne a hűtő ugyanúgy ahogy leadtuk vízzel tele !!!! ÉRDEKES OLYAN ÉRZÉS VOLT MINTHA MEG AKARTA VOLNA AKADÁLYOZNI HOGY ELVIGYÜK!!!! MOST JÖN A KÉRÉSEM BOCS HOGY HOSSZÚRA SIKERÜLT!!! Most tudtam meg hogy a biztosító 220,000 forintot akar adni gtk-ra a hitelem 1.000.000 frt még lógóban ,a felvett javítás fele kamu!!!! Az autó most is közlekedik még a lökhárító sem esett le!!!!! javítása max 250.000frt szerintünk!!!! MIT CSINÁLJAK SEGÍTSETEK ELSŐ AUTÓM SZERETEM NEM VOLT MÉG BIZTOSÍTÓS ÜGYEM !! köszönöm előre is lara177
Meg, ha nem bizonyítod az ellenkezőjét.:))
De mindig meg kell próbálni bizonyítani.
És reális, hogy egy 100 ezer kilométert futottan még 5-6 milliót érő autó esetén küzdeni kell. Meg az is, hogy érdemes, erre nálunk volt már példa.
De, jár, csak ők azt mondják, hogy az ő belső szabályzatuk szerint nem jár.
Még egy 20 éves 400 ezret futott autóra is jár. Csak ott már jóval nehezebb megállapítani, hogy mennyi a reális, és valszeg nem éri meg küzdeni.
De: a kötelezőnek a kárt kell megtérítenie, szőröstül-bőröstül. Ebben benne van az is, hogy a sérült autó nehezebben és olcsóbban eladható, mint egy másik ugyanolyan, ami nem volt sérülve. Ezt egy jó szakértő simán kimutatja. Csak ez egy hosszadalmas ügy.
Hát a felajánlott 15.000 Ft-hoz képest igen is sok az 200.000 . És ez csak az értékcsökkenés volt. A javitás pontos összegére nem emlékszem, de igencsak libegett a GT határán.
Pedig elég konkrét dolgojat irtam le. De kár ezt a témát tovább rágni. A lényeg az, hogy egy adott határig van értelme écs-t kérni. Ha valaki nem elégedett, vagy nem akarja elfogadni a biztosító álláspontját, hogy nem is jár écs, akkor forduljon szakértőhöz (pl, kezdetnek egy autókereskedőhöz, márkaképviselethez) aki megmondja kb mennyivel ér kevesebbet az autó. Ha jelentős különbség van akkor érdemes tovább lépni. De a legrosszabb annyiban hagyni a dologot, legyintve, hogy ugysem sikerül, soká tart, sokba kerül az ügyvéd.
Szvsz a écs kiszámolása ill az, hogy jár e vagy nem a biztosítól (kellene) függ. Ha egy adott autot mondjuk 12%-kal kevesebbért tudom eladni mert törött, akkor káresemény elötti érték 12%-a minusz az uj alkatrészek értéknövelése (ha van értelme erről beszélni. Mert szerintem itt jöhet szóba a 6 év, 60.000 km stb. Mert mondjuk egy átlagos állapotu 2 éves autónál nem túl sokat lehet értéknövelni) lesz az ÉCS.
Elég szomorú dolog ,hogy a biztosítók szerint egy 5 éves autó értéke nem csökken egy törés miatti javítás után, csak mert több mint 60.000 km van benne.
A legdühítőbb pedig az az egészben , hogy nem az én hibámból tört a kocsi, mégis rosszul járok...
Illetve ha belegondolok, az a 200.000 nem is sok.
Nem ritkán fordul elő, hogy a károsult(!) majdnemhogy elmegy a kár helyszinéről egy kis koccanás után, mert nincs látható sérülés, aztán jobban belenézve 100.000+ a kára.
Ilyenkor jön a móka, ha pl a károkozónak nem volt biztosítása és a kifizetett összeget kérik tőle. A károsult azért csapkodja az asztalt, mert kevesli a kifizetént, n+1 szakértői véleményt hoz, a károkozó meg sokalja és szintén csapkodja az asztalt és n+2 szakértői véleményt hoz. :)
De csak hogy biztassalak benneteket, bár a kötelező számolásnál _szerintem_ mindennek egységesnek kéne lennie, kb háromféle ilyen határok alapján számolhat egy másik biztosító, szóval rá kell kérdezni.
Köszi a választ, de nekem még mindig nem 1értelmű a dolog.
A kitétetelek közötti " vagy" szó miatt értetlenkedek.
Mert ugye az én esetemben még nincs 6 éves az autó, de jócskán több mint 60.000 km van benne, ugyanakkor a 60% -os műszaki állapotot is simán hozza a kocsi. Egyébként a hátulja most először sérült, az eleje már volt javítva.
Hátránya a topicnak, hogy csak általánosságban tudok beszélni, mert csak pár sor információm van. Ha valamelyik kárszakértőt nyaggatom egy kicsit, hogy ő vajh mit tenne egy itt említett ügyben, akkor általában nem mond semmit, mert ennyiből nem tud.
De az ajtócsere sem egyszerű ennyire, mert ha gyári új ajtót kapsz, az is alapozva érkezik, később fényezik le. Ez pedig látszik, ha rámérnek, és akkor a többséget nem érdekli, hogy miért volt fényezve, fényezve volt. Ha idegennek adod el, nem ad érte annyit, mintha sosem fényeztek volna rajta semmit.
Én is addig örültem az uj automnak, amig nem kellett elvinni az egy éves kötelező átvizsgálásra. Utána sorban jöttek a hibák. De ez egy másik topic témája. :(((
Nem volt. Márkaszerviz, eredeti, uj alkatrészek felhasználásával javitotta ki az autót. A javitásra és a javitás után én hoztam/vittem a kocsit, néztük át a számlát, hogy mit és hogyan javitottak/cseréltek.
De ha a karosszéria sérül, akkor az új alkatrészekkel is csak javítod, mert nem tudod a gyári technológiával még egyszer megcsinálni. Csak ha komplett, fényezett karosszériát kapsz(amit ugye nem:)). Minden más esetben javított lesz, és nem lesz olyan, mint régen.
Ez erősen autófüggő, többnyire nem jön ki jól az ember.
Ha gondolod felhivom a húgomat és megkérdezem, mennyi écs-t kapott ebben az esetben. Hidd el nem keveset. Igaz, kellett hozzá egy ügyvéd és egy igazságügyi szakértő meg ha jól emlékszem másfél év. És ahogy a biztositokat ismerem, nem azért fizettek annyit, amennyit mert megsajnálták a hugicámat.
Ja, igen. Az autó egy Suzuki Swift GLC volt.
Közben felhivtam a hugomat. Az eredeti ajánlat 15e volt, fellebbezés után 40e. Birosági tárgyalás után, peren kivüli megállapodás 200e Ft.
De, csak persze le fogják tagadni. Ilyenkor van egy célravezető módszer:
elvégeztetsz egy átfogó vizsgálatot, amit egy új Casco kötésénél használt autóra mindig elvégeznek. Ilyenkor ellenőrzik, hogy melyik elem volt már javítva. Ez a vizsgálat 4-7000 ft-ba kerül, ezt neked kell állnod. A vizsgálatnál megállapítják, hogy azok az elemek sérültek voltak, ezért még ilyen korú autónál sem térítene a Casco teljes értéken, ha újra sérülnének. Ezzel mész a biztosítóhoz, és megkérdezed, hogy hogy is van ez. A B út a bíróság, az jelentősen bonyolultabb, és jó szakértőre van szükség.
Mert a piac azt mondja: Ha javították, és ez kiderül, akkor kevesebbet ér. Márpedig kiderül, amint ráteszik a rétegvastagság-mérőt.
Főleg egy olyan típusnál, mint egy Astra, vagy Swift, amiből minden sarkon talál at ember 10 eladót. Olyankor, ha az ár nem alacsonyabb, a vevő jó eséllyel azt választja, amelyik nem volt még sérült.
Olyan autónál, ahol az új elem értéknövelő lehetne, általában avultatnak annyit, hogy véletlenül sem lehet az, hiszen azt sem fizetik ki, amibe az elem pótlása kerül.
Ha nem kellett kalapálni semmit akkor nem, mert ha az összes sérült rész újra lett cserélve akkor nem csökkent a kocsi értéke.
Ebben az esetben nemhogy értékcsökkenést nem jár, hanem értéknövekedést vonnak le az új alkatrészek beépítése miatt. (hogy mennyit az a kocsi korától és állapotától függ)
Akkor ha jól értem, egy 2 éves 25e km futott auto után, aminek lezuzták a baloldalát (B oszlop csere, bal első sárvédő csere, bal első és hátsó ajtó csere plusz fényezés. mind uj alkatrész, márkaszerviz végezte a munkát) nem jár értékcsökkenés?