Egyébként ebben a sztoriban is és a többi lehúzásban is egy fontos dolog van. Nincs/nem volt paypal számlája egyik eladónak sem. És aki kezdő, az nagyobb eséllyel hibázik , nem tudja mit hogyan és mire figyeljen. (pl. nem lép be a számlájába, hogy megnézze valóban ott van-e a pénz)Mindenki így kezdte anno.. Sőt előfordul az is, hogy akinek évek óta van paypal számlája, ugyanúgy benézi a kamu emaileket.
A koppanás lehetősége mindenképpen így is benne van a dologban. Nincs kedvem visszakeresni, de ha jól emlékszem, egy harmadik országba történne a szállítás. Már kibeszéltük itt a fórumon, hogy árut küldeni kizárólag a pp általi fizetési értesítőn szereplő címre célszerű. Borítékolom, hogy a Jófogásos vevő, még ha rendben el is utalja a vételárat, meg is kapja a delikvens, ám a vevő más címre kéri a szállítást. A jóhiszemű, és zöldfülű eladó elküldi mondjuk Afrikába az árut, majd pár hét után a vevő ír a pp-nak egy levelet, hogy kéri vissza a pénzét, mivel az áru nem érkezett meg. Az eladó meg lobogtathatja az afrikai kézbesítésről szóló nyomkövetőt. Mint tudjuk, bizonyos esetben a ténylegesen pp-címre történt kézbesítés esetén is leszarja a pp a nyomkövetődet.
Hát ennek ismeretébe hajrá! Én csak a pénz tényleges megérkezése (és bankszámlára való átutalása) után küldeném a hangszert, és KIZÁRÓLAG (!!) a pp fizetési értesítőn szereplő címre. A vevő oldja meg és postázza tovább a barátjának/cinkostársának.
Elismerem, hogy eddig kísérteties eset, azonban amíg nincs szó a szállítással való trükközésről (W.U.) meg kamu PP igazolásról (amit nagyon könnyű kivédeni), addig az illető lehet valódi vásárló is.
Én csak azt mondom, adjuk meg a lehetőségét ennek addig, amíg nem kockáztat vele semmit az eladó.
Igen, nem is értem, hogy min megy a vita...:) Arról volt szó, hogy egy külföldi PP-re akar fizetni. Itt tartunk, ennyi. A 21. században ez nem tűnik annyira kirívó esetnek. Azt nem értem, hogy miért akarjátok mindenképpen ráhúzni a vizes lepedőt? Teljesen egyértelmű, hogy amíg neki nem kell utalnia semmit, addig nem is lehet semmi kára. Az is egyértelmű, hogy kamu PP bemondást nem fogadunk el, Ti viszont abból indultok ki, hogy ez a két esemény elkerülhetetlen, és márpedig ez biztos csalás, hogy ti. egy külföldi PP-re akar fizetni.
Szerintem a lényeget elmondtuk neki (nem utalunk + PP számla ellenőrzése belépéssel), ez után tételezzük fel, van annyira értelmes, hogy nyilvánvaló hülyeségekbe nem megy bele. Adjunk már egy esélyt annak, hogy a vevő komoly.
Értesítést csak a valódi PP-tól hiszek el. Pont mert megjön azonnal, ha más próbálkozik hivatkozni elküldött zsozsóról, azt kinevetem. Ahogy a sok kamu PP levelet is, hogy zárolták a számlámat és csak ide-meg ide belépve oldhatom fel. Ezek a pishing próbálkozások már leperegnek. Egyetlen perc megnézni a VALÓDI saját számlámat ott van-e rajta a zsé. Csak ez számít.
A PP-nál baromi egyszerű a helyzet. Ha küldött zsozsót, azonnal megkapod az értesítést. Aki a vevő bemondására elhiszi a küldést, az még a kisboltba se járjon.
Az igazi gond az áru megérkezésének biztos volta. Itt van tág tere a gazemberkedésnek.
Igen, de ez más (nigériai levelek). Rugózhatunk egyébként órákig ezen, a lényegen nem változtat. A kérdező majd eldönti, hogy végigcsinálja-e ezt az egész tortúrát, aminek jó eséllyel koppanás a vége, vagy olvasgat a neten erről , és megkíméli magát a csalódástól és a lehúzástól.
Nézd, most ott tart a történet, hogy PayPal-on akar fizetni. Szerintem ennyire nem kell túlgondolni...
Nyilván a fizetés igazolását nem fogadjuk el (csupán) a vevőtől, és nem küldünk semmire pénzt (hiszen szinte minden esetben a vevő állja amúgy is a szállítást). Ezeket az alapvető dolgokat be kell tartani, és onnantól már nagy gond nem lehet (kivéve azt az esetet, amikor minden szabályosan zajlik, de a vevő reklamál, ezt viszont sajnos nehéz előre látni, de be lehet biztosítani valamennyire, és inkább ebay-re jellemző). Természetesen amennyiben jönnek a vargabetűk, akkor egyértelmű a dolog, addig csak előítélet. Amúgy pedig hangszerről volt szó, és igenis van, amiért megérheti innen beszerezni.
Mondom mindezt úgy, hogy jófogásról engem is találtak már be, de a telefonszámra rákeresve egyértelmű csaló volt az illető (SMS-t küldött, a szövegre már nem emlékszem).
Ez nem igaz. A nigériai csalás teljesen más történet.
Itt árut cserél gazdát, nem pénzügyi hókuszpókusz. Amíg nem fizetett, nyilván nem küld neki senki semmit. A postázást is a vevő fizeti. A PP meg elég egyértelmű.
A nagyon egzotikus országokkal inkább az áru nyomonkövetése lehet gond. Valóban átvette-e? Vagy letagadja és kéri vissza a zsozsót ennek ellenére.
Tipikus nigériai csalás. Pénzt nem utalja, a szállításra kérni fog pénzt valami kamu szöveggel western union-on. Végig lehet vinni a sztorit, de sztem nem érdemes.
Neked nem, nekem igen. Ez szubjektív, de máséval nem verjük a csalánt, főleg nem egy rutintalan eladóéval, aki a PP-t sem ismeri.
Minden esetre az utóbbi idők átverései így szoktak kezdődni (olvass vissza itt a topikon, van bőven példa):
1.- jófogáson hirdetett holmit talál meg külföldi,
2.- Paypal-on akar fizetni,
3.- küld egy kamu PP-levelet az átutalásról,
4.- következik a kamu a futárral kapcsolatban,
5.- az eladó utaljon pénzt a WU-n keresztül, a szállításra,
6.- ha az eladó utalt, akkor újabb kamu PP igazolás az átutalásról, esetleg újabb pénzkérés,
7.- sikeres lenyúlás után a vevő eltűnik.
8.- eladó áll, majd helyben fut a pénze után és sűrűn káromkodik.
Ebből egy józan ember már az 1. után kiszáll, mert ki hiszi el, hogy egy használt mobiltelefon, autó vagy akármi kell feltétlenül egy nyugaton élő valakinek.
Egy megszorult, ámde rutintalan reménybeli eladó nyit gyorsan egy PP számlát és belemegy az üzletbe. A kérdés csak az, melyik ponton, mekkora veszteséggel száll ki.
Nem tudom, nekem az nem a "nigériai csalás" kategória, ha emberünk elutalja a pénzt ELŐRE PayPal-on. Manapság nem ritka, hogy külföldiek, elsősorban környező országokból nálunk vásároljanak. Akkor érdekesebb a dolog, ha valami egzotikus helyre kellene küldeni, de én első körben nem zárkóznék el az üzlettől.
Új vagyok a paypal világában, ezért segítséget kérek tőletek. Egy hangszert vesz meg tőlem egy külföldi személy. Paypal-on keresztül szeretné fizetni, ezért nyitottam a számlát. Ígérete szerint a pénz utalása után megoldja a szállítást, küldi a futárt. Mire kell odafigyelnem ezzel kapcsolatban? Mikor jutok a pénzemhez? Van valakinek ilyen tapasztalata?
Beesett a konténerbe valahol, valaki belepi.ált a halomba, stb. Nem értem az egészet. Sok holmi megjön 10 nap alatt, és mire kezdenék hinni valami fejlődésben, a következő halom meg hetekig áll a levegőben. És nem az van, hogy Kínában rostokol reménytelenül várva egy Nils Holgersonra, hanem célországban áll, csak áll, és a kutya sem néz rá. Vagy mégis? Esetleg nyílt színem halomba ömlesztve várják az ügyintézést? De vannak egyéb hazai nagy kalandjaim is. Egy nagy forgalmú, ismert netes shopnál 04.04-i rendelés, 1 tétel, visszaigazolt szállítás. 18.-án reklamáltam, mondták, a probléma kivizsgálása hosszabb időt vesz igénybe. 25.-én visszakértem a pénzem. Ennyi idő alatt Távol-Keletről is ideérnek a csomagok.
Nem tudom, most éppen mi az oka a posta lelassulásának, vagy ez lesz a normál menet ezentúl?
Légipostával indul 04.05-én Kínából, és 05.01 célországban feldolgozva. Régebben volt egy "célországba megérkezett" állapot is, most az nem látszik, csoda, hogy a repülő majd egy hónapig nem esett le a levegőből.
Azért egy jó pontot is ki kell osztanom a postának: húsvét előtti napon felhívott egy ügyintéző a postától, mert egy küldeményemen elázott és elmosódott a címzés, és azt próbálta kiegészíteni. Sikeres volt, megkaptam.