közben rájöttem, hogy a legkézenfekvőbb dolog nem jutott eszembe eddig... létezik olyan szórófejes festék, amibe gyárilag belenyomják a kis szőrmeszálakat vagy mit, kifújod és olyan lesz mint a bársony :-)
Az autoplastic-a.hu nem vállal ilyen munkát, holott a honlap szerint a fő profiljuk a műanyagjavítás, szerintem ebben a színezés is benne lehetne, na mindegy....
a www.autokarpitos.hu kb 20-25 ezerért csinálná meg + a kiszerelési díj.
Ja, en is ugyanezt tapasztaltam. De volt olyan melo, amit nem vallaltak el, mondvan, hogy azt nem tudjak megjavitani. Peldaul amikor a horpadas egy hajtasvonal menten, vagy egy karosszeriaelem elen van. Az sem az o kompetenciajuk mar, ha megserul a fenyezes a horpadas miatt.
Egy nagyon randa horpadást tüntettek el nyomtalanul néhai Volvom csomagtérfedelérôl: könyékkel csaptam le s kissé erôsre sikeredett :-/
Kicsit drágán dolgoznak és úgy vigyáznak a technológiára, hogy zárt ajtók mögött foglalkoznak a kocsival. Ezért eleinte nem nagyon akartam odaadni nekik a gépet, de aztán megnyugodtam: azt a fajta Volvot nem lopják. Biztosan valami pofonegyszerű dolog lehet, mert nem akarnak róla egy szót sem ejteni, arra hivatkozással, hogy ôk a technológiát súlyos milliókért vették valahol Ámerikában. Gondolom bepalizták ôket valami hótt eccerű dologgal, oszt félnek hogy valaki lenyúlja tôlük...
A flokkolás:
Miután többé-kevésbé alaposan zsírtalanítják a kezelendô felületet, arra vékony rétegben spéci ragasztót visznek fel. Majd a munkadarabot beteszik egy kalickába, ahol nagyon erôs elektrosztatikus teret gerjesztenek. Ezután beleszórnak apró kis szôrszálakat, amelyek az elektrosztatikus mezônek köszönhetôen mind egy irányba állnak be, a végük meg beleragad a ragasztóba. A szôrszálak színét, hosszúságát, sűrűségét lehet változtatni.
A dologgal csak óvatosan:
Ha nem rendesen kezelik a felületet, a szôrök óhatatlanul hullanak, a ragasztó meg alkalomadtán elkezdhet hártyásan leválni, fôleg ha a kocsi sokat áll a napon. Mivel egyszer hosszasan próbálkoztam valaminek a gyártását kifejleszteni, végiglátogattam egy csomó flokkolót a fôvárosban, rajtuk bukott meg a projekt, nem tudtak megfelelô minôséget nyújtani. Meglehet azóta (4-5-6 év) fejlôdtek valamit...
En autohifiben hasznalatos ajtopanelt akartam vele flokkoltatni, es anno az arajanlata nem volt tul rossz. Szerintem latogasd meg a muhelyben, akkor osszeall a kep.
Na, eddig tartott, amig en is megtalaltam a flockolo.hu-t, hogy ajanlhassam. (Ritka szar webdesign, mellesleg. Raadasul innen pontosan ki sem derul, mirol szol a flokkolas.)
Szoval Ordancs, nem fogja atfesteni a muszerfalad, hanem ilyen vekony, barsonyszeru, anyagaban szines felulettel latja el. A rallye autokban szokas igy megcsinalni a muszerfalat, mert ez garantaltan nem tukrozodik a szelvedon.
nem színezni szeretném bizonyos részeit, hanem újra fújni az egészet, mert piszkos, foltos, matt, csúnya, de legalább is nem az igazi már.
olyat aki lefújná tudok, de ők vagy beltéri műanyaggal vagy vassal foglalkoznak, és éppen ezért nem nagyon tudják, hogy milyen típusu festék kellene. De ha elmondod mi az a flokkolás, rögtön jobban megértem, mi is a helyzet...
Egy 20 éves kocsitól nem rossz.
Amúgy a Prevent belső tisztító nem végzett rossz munkát eltekintve az lcd-től. Nem úgy a keréktárcsa tisztító! Halottnak a csók. Marad a jól bevált brigéciol. Össze-vissza vágta a kezem a dísztárcsa súrolás közben (hyperdol). Ha nem lenne benne a Ford embléma, akkor már rég kidobtam volna. Ami késik, nem múlik.
mintha egyszer valaki már kérdezte volna, de nem találom most. Létezik olyan hely ahol le tudják fújni a műszerfalat? illetve helyet én is tudok, csak nem tudom ( és ők sem, mert nem ezzel foglakoznak), melyik/milyen az a festék, amelyik nem repedezik meg napsütés hatására...
Na, jó megjártam. A Prevent (idáig stimmel) autópolírozóval ismét lekentem a kocsit egy haverral, csakhogy a korábbi tapasztalatokkal ellentétben most nemhogy fényes alig akart lenni, hanem egyszerüen foltos lett. Nem tudom, hogy a festék lehet elfáradva ennyire, vagy gyengébb minőségű szert sikerült kifognom? Kb 4-5 éve pucerálom a kocsikámat, de most először lett ennyire szar. Na persze ehhez is éles szemmel kell nézni, de nem olyan lett, mint korábban.
Amúgy egy 81-es Skodáról van szó, eredeti festékkel, születése óta összesen fél évet állt garázsban, szóval még így is örülhetek, hogy ilyen lett.
(A képek a 2000-es kence-fice akció után készültek, vélemények e-mail-en jöhetnek)