immo computerel együtt vettem ,,Hiba anyi hogy áréb lett vele állva vissza már nem indult el se Chek lámpa nem villan ki se Ac nem indul el :) Tanácstalan vagyok
A szíjasokban azt hiszem 100000 km, a láncosban (Ignis motoros) sosem. (300000 km) Nem általános a légzsákhibát jelző lampion. Vagy el van törve az átvezető kábel a kormányoszlopban, vagy a kormányt valaha úgy vették le, hogy a légzsák kábelét áramtalanítás nélkül húzták le. Magyarán az akku nem volt lekötve. Visszarakás után a hibalámpa nem fog kialudni. A kódot törölni lehet. Meg kellene nézni, milyen hibakódot tárol róla.
WagonR+ szeretnék vásárolni a lányomnak. Mivel ismeretlen számomra az autó egy-két kérdésem lenne hozzátok. A napokban megnéztem pár autót 150-200E km közötti futásteljesítménnyel voltak. Mivel információ kétséges, mikor kell ezekben a motorokban vezérművet cserélni, ill. az egyiknek a légzsák visszajelzője világít. Ez általános hiba, vagy egyedi?
Kormány legnagyobb hibája a két duda gombja, előbb-utóbb mindenkinél kiszakad. A kormány csereszabatos az újabb Ignis motoros Wagonokkal és inkább kicserélik.Lehet házilag is megoldják egyesek,de a kinézete nem mindig megfelelő.Rengeteg elbontott autó van és olcsóbban meglehet úszni a kormány cseréjével,mint,hogy újra "bőröztetnék" a kormányt.Eladásnál nem tűnik kopottnak.
Wagon R+ vásárlása előtt állok, és egy kérdés nem hagy nyugodni az autó kormányával kapcsolatban.
Rengeteget megnéztem már, a legtöbb autóban "sima", márkajelzés nélküli kormánykereket találtam, de volt egy-kettő amiben az Ignis kormánya köszönt vissza - évjárattól függetlenül, 2000-res modellekben is...
A kérdésem az lenne, ez valami extra lehetett annak idején? Felszereltség függő, vagy egyszerűen a kocsi előző gazdája "tuningolhatott"? Esetleg balesetesek lehettek az újabb kormányos autók, és a légzsák miatt kerülhetett beléjük az Ignis kormánykereke?
Villamosság: tanulságképpen. Barátom hív, hogy a passat áll és nem tudja az automata váltókart mozdítani. Szakértő: féklámpa ég? Nem. Akkor biztosíték. Ha biztosíték. Utánfutó? Van. Akkor annak a villamosságát le, mert...
Utánfutósnál: Ki adta oda? Rossz. Rá van írva. Elvitte terepre egy motoros. A kocsija megállt. Az autómentő felrakta a kocsit, kapcsolta az utánfutót és az autómentő is megállt (a vezérlést azon is kiütötte) Még egy autómentő!
Egy kis kaland a rossz villamosság miatt... Akikkel történt, igazolhatnak.
Tanácsom magamnak is, hogy helyzetben keress hozzáértő embert, mielőtt a kár nagyobb lesz.
leirom az én élményemet:utánfutót huztam, mikor megállás után inditanám a kocsit, gyujtás van, aztán semmi.ismét.....ismét.majdnem rosszul lettem, 5 éves kocsi!mi a f...?hazavontatás után vettem észre hogy egy izzó kiesett a rászkódástól az utánfutó foglalatából, és csinált egy zárlatot, amitől letiltott az immobiliser, sok tököléssel (mivel alig férsz hozzá) a kormány alatt kicseréltem asszem tán egy 10, vagy 15-ös biztositékot, és azóta is megyek vele.érdekesség, hogy erre a körre van kötve a féklámpa is.Kiváncsi leszek, hogy mi lesz a baj, oszd majd meg, üdv
Üdv na ma volt szerencsém teli tankkal lenyomni 305km ert utána kupakig 17.2 liter ment bele a gagyi auchan-os benzinböl szerintem ez nem rossz 4 személlyel plusz csomagok.Nem szoktam nagyon méregetni mert van hogy napi 5 km oda 5km vissza és bizony ott már kajol de ez most jol esett :D
Az a baj, hogy a vezetékek keresztmetszete a szükséges minimális keresztmetszet mindenhol. Való, nem nagy áramra van szükség a zárakhoz. Csak hidegben az akku is egy kicsit alacsonyabb feszültségű. A vékony vezeték is kevesebb feszültséget tud átadni mikor arra szükség van. Így lehetséges, (nem mértem, csak a példa kedvéért) hogy a 12 V helyett az adott terhelés mellett mondjuk csak 11 V volt. Így aztán ez a sok kis pici apró dolog összeadódik és elég ahhoz, hogy a zár ne nyíljon vagy ne záródjon teljesen. Mondjuk a mechanikai kialakítása is olyan a zárnak, hogy csoda, hogy működik. Picit mozdul, de még ebben a kicsi mozgásban is van holt mozgás, amikor csak maga a mechanika mozog, de a zárszerkezet nem. Nekem kulccsal könnyen járt. Nyilván nálad más a helyzet ha kulccsal is nehezen lehetett zárni-nyitni.
Az általam elvégzett pici átalakítás leírása fotókkal, magyarázatokkal innen tölthető le pdf formátumban:
Aksim nincs 2 éves se, előző tulaj szerint aki töltötte szervizkönyvet 2015.03.31-én cserélte. Elvileg ez nem lehet probléma. De nálam még kulccsal is nehezen lehetett nyitni sokszor. Szerintem ezt nem okozhatja akku probléma. Igen télen jött ki,nyáron nem volt vele gond igaz,hogy Júliusban vettem az autót. Mindegy majd kiderül tesztelgetem, jelenleg ha nem válik be akkor megpróbálok más megoldást keresni. De elvileg,ha gyenge lenne az akku nyöszörögne indításnál is nem? Nálam teljesen jól indít.
Nekem egy időben olyan gond volt a hátfali ajtóval, hogy a központi zárral nem tudta teljesen nyitni vagy zárni. Ez általában télen, hidegben fordult elő. Én is kentem, fentem a zár minden porcikáját, a helyzet nem sokat változott. (nem mindig volt probléma) Aztán arra jutottam, a gond akkor áll elő, hahosszabb ideig áll az autó. Végső következtetés az volt, hogy a hosszab állásidő, a hideg miatt lecsökkent akku kapacitás, a zárhoz menő vékony vezeték valamint a központi zár által kiadott nyitó-záró impulzus hossza közösen okozza a problémát. Érdemben sok mindent nem tudtam tenni a kenésen kívül. Végül a problémát az akkucsere oldotta meg. Még működött az akku, de már nem volt élete teljében. Új akkuval semmi probléma. A wagonrfanclub oldalára tettem fel instrukciót mit és hogyan kell megkenni a zárban. Sőt, én odáig elmentem, hogy a hátsfali ajtó zárjának elforduló alkatrésze egy kis golyón fordul el, csökkentve a surlódást az eredeti műanyag a fémen mozgását. Egy kicsit ez is segített, de tökéletes nem volt. Ha az impulzus hossza kicsit nagyobb lenne, az is sokat javított volna a helyzeten, vagy ha a kábel keresztmetszete egy kicsit vastagabb lenne. Gyenge akkunál előfordul, hogy nem nyit teljesen a zár, vagy éppen nem zár. Leállítás után, mikor az akkua vissza van töltve az energia, mindig oké volt. Nyáron sem volt probléma, a hiba mindig a téli hidegben jelentkezett.
Régebben írtam csomagtartó zárral kapcsoltban,hogy nagyon nehezen lehetett kinyitni kulccsal is, központi meg hol nyitotta,hol nem. Mai nap szét lett kapva,és valaki említette,hogy fogaskerekek elvannak darálódva. Nálam teljesen jól nézett ki,nem láttam semmit rajta. De kapott azért WD40-et.
Kiderült,hogy kulcs és komplett zárvezérlő között van egy kis alkatrész az szorult,tehát nem maga szerkezet ami az egészet elmozgatja, így csak félig nyitotta ki zárat amikor központival nyitottam,pont annyira tudta,hogy ne bírja normálisan kinyitni és becsukni. Most,hogy WD40-el be lett fújva,és meglett mozgatva működik,most már érezhetően nem szorul. Remélem ez megoldja problémát. Bocs,de elfelejtettem képeket csinálni.
Szal ha valakinek ilyen gondja van,akkor próbálja ki ezt hátha beválik.
Én is elsőre arra gondolnék, hogy van benne valami házi barkács tiltó kapcsoló, ami ezeket lekapcsolja lopásvédelem révén. Én már találkoztam ilyennel. Egy eldugott kapcsoló volt a műszerfal alatt.
Utólag vagy gyárilag beszerelt riasztó illetve indításgátló letilt ezt a kört (is) megszokták szakítani "titkos gombbal". Nem érzékeli a kulcsba épített indításgátlót.
Tudomásom szerint az AC-nek nincs külön biztosíték -ha van akkor csoportbiztosítékba van bekötve más mellé-. Ezt majd megerősítik vagy cáfolják a "Szakik".