Vélehtően meg tudod vásárolni a nemzetközi pénztárakban a menetjegyet és a helyjegyet is. A MÁV benne van a nemzetközi elektornikus helyfoglaló rendszerben vagy 35 éve, amelyenek korábban a központja Frankfurt am Mainban volt.
A legbiztosabbat a MÁV pénztárak illetve az ügyfélszolgálati telefonvonala tud mondani.
Jövő 7végén utaznék Frankfurtbe. Ausztriában,Klagenfurtban szállnék át az onnan induló Franklfurtba menő EC vonatra. Utána FRankfurtból jönnék közvetlen RJ-tel Budapestre. Szerintetek Inter Rail kell,az a legkorrektebb árban? Ha igen,elég német InterRail,vagy Globált kell vennem? Mert ugye Magyarországon kivül Ausztriát és Németo.-ot érintem.
Az időpontok stimmelnek, de a nevek egyelőre nem. Az IC61458, lehet hogy német belföldi forgalomban így ismeretes, de Prágából biztos, hogy EN Phoenix néven fog menni. Most Hasekként jár EC abban az időben, de a tervezetek szerint decembertől Slovan lesz a neve. Ha a jegy Budapest-Lipcse útvonalra szól, akkor szerintem nem kell igazolást kérni késés esetén se, mivel eleve nincsen közvetlen vonat. Majd kijavítanak ha tévedek.
A főpályaudvaron az információban és pénztárakban beszélnek angolul és németül is. A legtöbb kalauz valamennyit beszél angolul, talán németül is. Ha kézzel lábbal előadod, hogy delay Leipzig, Germany akkor mükődhet a dolog.
Amúgy a Haseket általában pont megvárja a Phoenix EN - a Hasek az 1-es vágányra szokott bejárni, az EN meg a hatosról indul. Ha késik a Hasek akkor gyakran közös peronra hozzák. Olyan 10-15 percet tuti vár a csatlakozásra. Viszont menetrendváltástól szerintem a Hasek 13.25-kor fog indulni és 20.18 körül ér Prágába. Ahhoz azt hiszem már nincsen csatlakozás. Ebben az esetben a Slovan EC-re lesz szükség, amelyiken ugyanolyan kocsik lesznek mint a Haseken. EC 274.
És ezt helyileg hol a vonaton a kalauznál, vagy majd az állomáson? Mert sajnos a cseh nyelvet nem beszélem, nem tudom, hogy meg tudnám e értetni a dolgot.
Tervezem januárban, hogy Lipcsébe utazom a családdal. Első tervem a EC 174-es Jeszenszky János vonaton lett volna, mert a német kocsikon van konnektor, viszont ezek helyét december-ben magyar kocsik veszik át. Tehát nincs konnektor.
Gondoltam akkor nézek másik vonatot. Találtam a EC-272 Jeroslav Hasek vonatot amelyen van elméletileg van konnektor. Gondoltam egye fenne legalább Prágáig tudunk videózni.
Viszont van is közvetlen vonat Prágából Lipcséig mindössze 11 perc átszállási idővel.
Mit gondoltok megvárja a Hasekot a Lipcsébe menő vonat, ha késne?
Félek, hogy kevés ez a 11 perces átszállási idő.
Meg, ha előre megveszem a bahn.de -en a jegyet másik vonatra nem szálhatok fel, csak amelyikre szól a jegyem.
A "mávnál" lehet atomtitok, ha egyelőre az útvonalon érintett további két vasút maga sem találta még ki hogy hogyan vigyen egy vonatot és kell-e neki egyáltalán. Tényleg jó lenne, ha vége lenne _annak_ a gittegyletnek...
Kár bárkit ostorozni, amíg az adatok hetente változhatnak, nagyrészt a vasúttársaság hatáskörén kívül. Valószínűleg ezért nem is nagyon találkozni olyannal, hogy egy vasúttársaság már ősszel meghirdetné volna a jövő évi menetrend_tervezetét_. Ha valaki tud ilyet, linkelje! Őszintén meglepne.
Az, hogy ilyen-olyan honlapokra felkerül és internetes fórumokon vesézik ki, nálunk is ugyanúgy működik mint a cseheknél.
"Egyedul a Mavnal vannak olyanok, akik szinte államtitokkent kezelik, hogy hogyan fognak jarni a vonatok."
Mivel az információnak a MÁV csak az egyik birtokosa, viszont még csak nem is a gazdája, ezért kár a MÁV-ot ostorozni. Neki nagyjából mindegy a menetrend - persze legyen rá pályakapacitása - a lényeg, hogy az operátorok csengessék be a kasszába a PHD-t.
"Véletlen" maradt ki - páros és páratlan irányban- Kelenföld, Tatabánya, Győr és Mosonmagyaróvár, vagy...? Pl. a Münchenbe és Salzburgba közlekedő rj vonatoknál szerepelnek ezek az állomások meg a Frankfurtból érkezőnél is.
Ironikusan ertettem, foleg arra akartam utalni, hogy minden kornyezo orszagban nyilvanosak a tervezetek, be lehet szerezni informaciot, ha erdekel. Egyedul a Mavnal vannak olyanok, akik szinte allamtitokkent kezelik, hogy hogyan fognak jarni a vonatok. Itt is volt sok ilyen megnyilvanulas, pedig ide vasutbaratok jarnak kerdezoskodni, nem is atlagos utas.
Azt hittem, arra gondolt az olvtárs, hogy a Dacia vitt a héten fekvöt Bécsbe...
13.-án a Bukarestből érkező Dacia-t a 10. vágányon a Keletiben várták az ÖBB fekvő/hálók meg egy H-START-os fekvős :) Ez a START-os kocsi akkor mindenképp Bécsbe ment :) Csak azt hittem, hogy a Beograd nemzetközi gyorsvonattal érkezett. De akkor csak a Keletitől ment Bécsbe?