Nem egy nagy összeg, de nagyon sokoldalú. Érdemes hozzá venni különböző kis drótos fejeket, köszörű fejeket, és marókat is. tartozék vásárlásnál figyelni kell, hogy 20-25e rpm-et is forog. A levegőt szereti, így vagy normális kompresszor kell hozzá, vagy türelem, amíg feltermeli a levegőt. A kutyák nagyon tudják utálni a hangját.
szerintem mindenképp teljesen ki kell mélyíteni a repedést, és úgy feltölteni az egészet. repedés elejét+végét megfúni. én így képzelem el mint informatikus.
Még a sziszolással nem is lesz gond. Ahogy többekkel beszélgetek is, nem biztos, hogy a hegesztés jobb lenne ebben az esetben mint a ragasztás.
A ragasztóval nem is lesz gond, az már bizonyított (loctite folyékony fém) egy korábbi javításánál ugyan itt a víztérbe. Akkor a két hüvely közötti rés engedte át a vizet (valszeg ugyan ez a fagyás okozta azt is meg ezt is, csak akkor még nem reped ennyire végig). Ezek a ragacsok, hő, olaj és benzinállók, gondolom nem lesz gond vele.
Nem tudom mi az a "nik" és még nem tettem fel ezt kérdést a fórumon sőt még semmit!A segítségét kértem,annak,aki tud!Nem sikerült találnom,sennkit a gumisok közt aki tudna segíteni!!
Tisztelt fórumozók a ségítségeteket kérném!Bízok a a tapasztalatotokban és az e témában való hozzáértésetekben.Vásároltam két db kereket új gumikkal felszerelve (BKT TR-135 7.2-R30) a felnik biztos vagyok benne,hogy valami veterán trakié voltak Lemmerz markájúak.A problémám,hogy igaz új belsők vannak benne,de nem belevaló(8-R28)és attól tartok nem lesz hosszú életű,mert csúnyán össze van gyűrődve benne!Nem tudok vásárolni hozzá belső gumit,már millió gumissal beszéltem,ők a kereskedőikkel,volt aki írt a Német BKT forgalmazónak,de semmi eredmény!Ha valaki tudna segíteni,hogy hol,vagy hogyan tudnék beszerezni 7.2-R30-as hoz belsőt nagyon megköszönném!A beszerzési ár 20%-át pluszban nagyon szívesen odaadnám segítségért cserébe!Küldj rám egy SMS-t és visszahívlak!(06707746481)Előre is köszönöm a segítségeteket.Üdv.:Nyilas Tibor
A nikkel tartalmat kellett volna írnom,egész nap azon gondolkodtam,hogy valami nem stimmel. Rájöttem,hogy az összetevők említésekor ,nem tökéletesen írtam le. A szaki ,aki csinálja majd tudni fogja.
Mindenképp szaki fogja csinálni, de majd ha szét lesz szedve a motor akkor látjuk majd meg melyik megoldás lesz a nyerő, de valszeg maradunk a ragasztásnál inkább, így is elég lesz lecsiszolni fémtisztára a felületet azon a szar helyen majd.
A furkálásos megoldást valamikor a 60-as években ,szinte gyerek fejjel láttam,öreg szakiktól,megfelelő elektródákat nem ismerve,vagy a technológiához szükséges ismeretek teljes hiánya miatt. Jaaa,és régi szakkönyvekben ,a későbbiekben pedig csak úgy, mint most is emlegetési szinten.Én nem pöcsölnék vele. Több, elektróda gyártó cég katalógusából ki lehet választani a legmegfelelőbb Pálcákat(elektródákat). Függ nagyban ,hogy milyen anyag összetételű az az öntvény.Hidegen-melegen,egyenárammal,annak is melyik pólusával,vagy trafóval akarod szeretnéd ,tudnád megcsinálni. Amennyiben nem saját -kezűleg akarod csinálni ,szakemberhez kell fordulni és akkor máris felesleges volt az egész írásom,hisz ők sokkal jobban benne vannak a témában.
Valamikor én is hegesztettem öntvény trafóval -hidegen. Annak is meg vannak a szabályai.Ami a legmegfelelőbb,jó drága elektróda kiválasztásával kezdődött .Igaz nekem csak feltöltő hegesztést kellett alkalmaznom,olyan anyaggal ,amit utána meg tudtam munkálni!Volt,hogy fórumtársamnak ,mákdaráló hajtókarját kellett összevarázsolni. Oda is más elektróda kellett. Ott már a Cróm ,Wanadium tartalom se volt mindegy (ha jól emlékszem) . Mert már úgy vagyok mint a katonák a szocializmusba. Azt mondták,hogy mikor leszerelünk ,felejtsünk el mindent! Igaz ezek nem titkok!!:-)
A hegesztést úgyis gyakorlott szakira érdemes bízni, mert a rutin sokat számít. Vannak már nagyon jó hidegfolyású öntvényhez való elektródák, amennyiben +felelő hely áll rendelkezésre. Vagy ott van még a furkálós +oldás, jó hozzáférés esetén tökéletes lehet.
Attól függ,hogy mennyire teherviselő az a rész működés közben. A hegesztés az biztos,hogy erősebb,de amennyiben nem "veszélyes" helyen van és csak tömíteni kell neki ,akkor jó a ragasztás is. csináltam már én is ilyet, Fémtisztára megtisztítani ,kigyökölni,óvatosan és én valamikor ARALDIT családból választottam, két komponensű ragasztót. Az csak külön jó lenne ha a ragasztandó rést úgy tudnád fordítani( mármint a blokkot),hogy vízszintesen tudjad bekenni ,és úgy tudna kiszáradni-megkötni. Különben lecsorog.Volt,hogy hegesztés utáni zárvány"kezelésére" is ragasztásos módszerhez folyamodtam.
Korábban volt már vele ilyen probléma de akkor a két hüvely között volt megrepedve, azt loctite-al csinálták meg.. valszeg az is ugyan ez a fagyás csak máshol jelentkezett.
Ragasztást még csak megoldom talán, hegesztés már macerásabb kiviteleznem.
Én a heggesztésben jobban bízok, a fémragasztók közül csak a Loctite-t ismerem. Dutrancs mesternek valószínü több tapasztalata van e téren, hogy m is a beváltabb a heggesztés vagy a ragasztás...
Sajnos nagyon nem. Úgy érzem, hogy nemsokára motor bontásra kerül majd sor, mert ezt így hülyeség összerakni, egy kicsit jobban megmelegszik a gép és már folyik is össze minden aminek nem kellene.
Melyik folyékony fém ragasztót érdemesebb használni? Loctite?