Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gesszti Creative Commons License 2015.03.20 0 0 12474

http://www.szerszamok-webaruhaz.hu/extol_premium_furatkoszoru_keszlet_16db_8865002

 

Nem egy nagy összeg, de nagyon sokoldalú. Érdemes hozzá venni különböző kis drótos fejeket, köszörű fejeket, és marókat is. tartozék vásárlásnál figyelni kell, hogy 20-25e rpm-et is forog. A levegőt szereti, így vagy normális kompresszor kell hozzá, vagy türelem, amíg feltermeli a levegőt. A kutyák nagyon tudják utálni a hangját.

Előzmény: Törölt nick (12473)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.20 0 0 12473

Viszont ezt a turbómarót lehet meg kell vennem majd. Majd bontás után kiderül mivel férünk hozzá majd.

Előzmény: gesszti (12472)
gesszti Creative Commons License 2015.03.20 0 0 12472

Így minden esélyt megadsz neki, hogy jó legyen. 

Előzmény: Törölt nick (12471)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.20 0 0 12471

szerintem mindenképp teljesen ki kell mélyíteni a repedést, és úgy feltölteni az egészet. repedés elejét+végét megfúni. én így képzelem el mint informatikus. 

Előzmény: gesszti (12470)
gesszti Creative Commons License 2015.03.20 0 0 12470

Az oké, hogy jók a ragacsok, de hogy juttatod be a repedésbe? 

 

(ha a felületet kened be, az ugye nem sokat ér)

Előzmény: Törölt nick (12469)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.20 0 0 12469

Még a sziszolással nem is lesz gond. Ahogy többekkel beszélgetek is, nem biztos, hogy a hegesztés jobb lenne ebben az esetben mint a ragasztás.

A ragasztóval nem is lesz gond, az már bizonyított (loctite folyékony fém) egy korábbi javításánál ugyan itt a víztérbe. Akkor a két hüvely közötti rés engedte át a vizet (valszeg ugyan ez a fagyás okozta azt is meg ezt is, csak akkor még nem reped ennyire végig). Ezek a ragacsok, hő, olaj és benzinállók, gondolom nem lesz gond vele.

Előzmény: gesszti (12468)
gesszti Creative Commons License 2015.03.20 0 0 12468

A csiszolás a legkisebb gond. 4-6000  Ft-ért lehet venni levegős turbómarót, az odafér. 

 

Ilyen repedést hogy ragasztasz? Hogy tisztítod ki a repedést, és hogy juttatod be a ragasztót? Hogy fogja bírni a ragasztó a hőt, és a rezgést? 

Előzmény: Törölt nick (12459)
Lemmerz Creative Commons License 2015.03.20 0 0 12467

Nem tudom mi az a "nik" és még nem tettem fel ezt kérdést a fórumon sőt még semmit!A segítségét kértem,annak,aki tud!Nem sikerült találnom,sennkit a gumisok közt aki tudna segíteni!!

triplaharom Creative Commons License 2015.03.20 0 0 12466

1 ilyen kérdés miatt nem kellet volna újabb "nik" név, jó lett volna a régebbi is...

Keress egy idősebb, tapasztalt gumis szakit, majd az +oldja neked!

Előzmény: Lemmerz (12465)
Lemmerz Creative Commons License 2015.03.19 0 0 12465

Tisztelt fórumozók a ségítségeteket kérném!Bízok a a tapasztalatotokban és az e témában való hozzáértésetekben.Vásároltam két db kereket új gumikkal felszerelve (BKT TR-135 7.2-R30) a felnik biztos vagyok benne,hogy valami veterán trakié voltak Lemmerz markájúak.A problémám,hogy igaz új belsők vannak benne,de nem belevaló(8-R28)és attól tartok nem lesz hosszú életű,mert csúnyán össze van gyűrődve benne!Nem tudok vásárolni hozzá belső gumit,már millió gumissal beszéltem,ők a kereskedőikkel,volt aki írt a Német BKT forgalmazónak,de semmi eredmény!Ha valaki tudna segíteni,hogy hol,vagy hogyan tudnék beszerezni 7.2-R30-as hoz belsőt nagyon megköszönném!A beszerzési ár 20%-át pluszban nagyon szívesen odaadnám segítségért cserébe!Küldj rám egy SMS-t és visszahívlak!(06707746481)Előre is köszönöm a segítségeteket.Üdv.:Nyilas Tibor

dutrancs Creative Commons License 2015.03.19 0 1 12464

Úgy legyen!!!

Előzmény: triplaharom (12463)
triplaharom Creative Commons License 2015.03.19 0 0 12463

Ma + minden Józsefnek !  És végül Benedek, igyon mindegyik eleget ! (:-)))

Előzmény: dutrancs (12462)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.18 0 0 12462

Minden kedves Sándornak boldog névnapot

kívánok!!

triplaharom Creative Commons License 2015.03.17 0 0 12461

A képet nézve a furkálás kilőve...  Kis flexi tengelyes köszörűvel(maróval) oda lehetne férni,

utána pedig elektródával "+ragasztani". Majd a szaki tudja hogy és miként kell.

Előzmény: dutrancs (12458)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.17 0 0 12460

A nikkel tartalmat kellett volna írnom,egész nap azon gondolkodtam,hogy valami nem stimmel. Rájöttem,hogy az összetevők említésekor ,nem tökéletesen írtam le. A szaki ,aki csinálja majd tudni fogja.

Előzmény: Törölt nick (12459)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.17 0 0 12459

Mindenképp szaki fogja csinálni, de majd ha szét lesz szedve a motor akkor látjuk majd meg melyik megoldás lesz a nyerő, de valszeg maradunk a ragasztásnál inkább, így is elég lesz lecsiszolni fémtisztára a felületet azon a szar helyen majd.

Előzmény: triplaharom (12457)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.17 0 0 12458

A furkálásos megoldást valamikor a 60-as években ,szinte gyerek fejjel láttam,öreg szakiktól,megfelelő elektródákat nem ismerve,vagy a technológiához szükséges ismeretek teljes hiánya miatt.  Jaaa,és régi szakkönyvekben ,a későbbiekben pedig csak úgy, mint most is emlegetési szinten.Én nem pöcsölnék vele. Több, elektróda gyártó cég katalógusából ki lehet választani a legmegfelelőbb Pálcákat(elektródákat). Függ nagyban ,hogy milyen anyag összetételű az az öntvény.Hidegen-melegen,egyenárammal,annak is melyik pólusával,vagy trafóval akarod szeretnéd ,tudnád megcsinálni. Amennyiben nem saját -kezűleg akarod csinálni ,szakemberhez kell fordulni és akkor máris felesleges volt az egész írásom,hisz ők sokkal jobban benne vannak a témában.

Valamikor én is hegesztettem öntvény trafóval -hidegen. Annak is meg vannak a szabályai.Ami a legmegfelelőbb,jó drága elektróda kiválasztásával kezdődött  .Igaz nekem csak feltöltő hegesztést kellett alkalmaznom,olyan anyaggal ,amit utána meg tudtam munkálni!Volt,hogy fórumtársamnak ,mákdaráló hajtókarját kellett összevarázsolni. Oda is más elektróda kellett. Ott már a Cróm ,Wanadium tartalom se volt mindegy (ha jól emlékszem) . Mert már úgy vagyok mint a katonák a szocializmusba. Azt mondták,hogy mikor leszerelünk ,felejtsünk el mindent! Igaz ezek nem titkok!!:-) 

 

Előzmény: triplaharom (12457)
triplaharom Creative Commons License 2015.03.16 0 0 12457

A hegesztést úgyis gyakorlott szakira érdemes bízni, mert a rutin sokat számít. Vannak már nagyon jó hidegfolyású öntvényhez való elektródák, amennyiben +felelő hely áll rendelkezésre. Vagy ott van még a furkálós +oldás, jó hozzáférés esetén tökéletes lehet.

Előzmény: Törölt nick (12455)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.16 0 0 12456

Attól függ,hogy mennyire teherviselő az a rész működés közben. A hegesztés az biztos,hogy erősebb,de amennyiben nem "veszélyes" helyen van és csak tömíteni kell neki ,akkor jó a ragasztás is. csináltam már én is ilyet, Fémtisztára megtisztítani ,kigyökölni,óvatosan és én valamikor ARALDIT családból választottam, két komponensű ragasztót. Az csak külön jó lenne ha a ragasztandó rést úgy tudnád fordítani( mármint a blokkot),hogy vízszintesen tudjad bekenni ,és úgy tudna kiszáradni-megkötni. Különben lecsorog.Volt,hogy hegesztés utáni zárvány"kezelésére" is ragasztásos módszerhez folyamodtam.

Előzmény: Sammler (12454)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.16 0 0 12455

Korábban volt már vele ilyen probléma de akkor a két hüvely között volt megrepedve, azt loctite-al csinálták meg.. valszeg az is ugyan ez a fagyás csak máshol jelentkezett. 

Ragasztást még csak megoldom talán, hegesztés már macerásabb kiviteleznem.

Előzmény: Sammler (12454)
Sammler Creative Commons License 2015.03.16 0 0 12454

Én a heggesztésben jobban bízok, a fémragasztók közül csak a Loctite-t ismerem.
Dutrancs mesternek valószínü több tapasztalata van e téren, hogy m is a beváltabb a heggesztés vagy a ragasztás...

Előzmény: Törölt nick (12453)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.16 0 0 12453

Sajnos nagyon nem. Úgy érzem, hogy nemsokára motor bontásra kerül majd sor, mert ezt így hülyeség összerakni, egy kicsit jobban megmelegszik a gép és már folyik is össze minden aminek nem kellene.

Melyik folyékony fém ragasztót érdemesebb használni? Loctite?

Vagy inkább maradjak a hegesztésnél?

Előzmény: Sammler (12450)
Sammler Creative Commons License 2015.03.16 0 0 12452

Kép meletti szöveg egy része: "...még idén kerülnek az elsö Export szállítmányok kiszállításra Csehszlovákiába és Magyarországra."

Tehát ha a képen szereplö "régi feliratos" motorod van... egy képet nagyon megköszönnék.

Előzmény: Sammler (12451)
Sammler Creative Commons License 2015.03.16 0 0 12451

Mindig tanul az ember, jogos.

Itt egy eredeti 1957 október 1.-ei fotó... 1000 db gyári osztrák Warchalowski motor egyike :o

 

Előzmény: triplaharom (12441)
Sammler Creative Commons License 2015.03.16 0 0 12450

Nem éppen sok jóval kecsegtetö...azt biztos :S

Előzmény: Törölt nick (12442)
Sammler Creative Commons License 2015.03.16 0 0 12449

/2-es akart lenni a /e helyett :)

Előzmény: Sammler (12448)
Sammler Creative Commons License 2015.03.16 0 0 12448

Ugyan az mind a kettö, csak az álltalam betett képen más az eleje, ez is jó pár fajta munkaeszközzel készült, annak rendjén alakították az elejét is.

A T157 meg a /1-es változata Schönebeckben készült, a /e-es már Döbeln-ben.

Előzmény: dutrancs (12445)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.16 0 0 12447

Amit javítottam,azon sem,csak a netről ezt a képet tettem be!

Előzmény: triplaharom (12446)
triplaharom Creative Commons License 2015.03.15 0 0 12446

Ez már jobban hasonlít az általam látottra, de azon nem volt fülke sem.

Előzmény: dutrancs (12445)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.15 0 0 12445

Forschrit-157 jelű volt. Pont ilyen kék színű volt! :-)

Előzmény: dutrancs (12444)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!