Oszinten szolva nem gondoltam, hogy a feluleti minta ennyire fontos neked.
A lokharito es a muszerfal anyaga egyarant homogen, jelentos kulonbseg nincs kozottuk. Ha lattal mar fenyezetlen lokharitot, alapban az is rucskos anyag, de a fenyezeskor a minta eltunik -- a rugalmas kozbulso alapozo miatt.
Muszerfalakat egyebkent igenis szoktak festeni, megpedig az altalam leirt modszerrel. A vegeredmeny nem rossz.
én azt írtam, nem lehet lefesteni a műszerfalat... ha alapoznám is, az már nem szimpla festés lenne. továbbá elveszne a felületi minta ( nekem fontos, mellesleg az összes kocsi műanyagján van ilyen )és hát elég kétséges egy 10 éves műanyagdarab alapozása legyen az bármilyen minőségi is....
Hehe, színre fújt lökhárító :-) csakhogy az teljesen sík műanyagból vagy valami hasonlóból van, a műszerfal meg sosem tiszta anyag, még a kopogós sem. Mellesleg, gondolom te is láttál már gyári színre fújt lökhárítót, amin le volt pattogva a festék.... mint egy hártyát úgy lehet lehúzni... tovább nem összehasonlítható a lökhárító és a műszerfal ellenálló képessége a festékeknek. Amit elbír egy lökhrító, attól szépen bomlik egy műszerfal.
Az utolagos muszerfalfestes nyilvan nem lesz olyan tartos, mint az anyagaban szinezett muanyagelem... es valoban, az eredeti feluleti mintazatot sem fogja felvenn (es akkor mi van), de az ellen hatarozottan tiltakozom, hogy "elobb-utobb megrepedezne" a festek.
Gondolj a szinre fujt lokharitokra es egyeb alkatreszekre! A titok nyitja egy kozbulso reteg rugalmas alapozo, ami kiegyenliti az eltero hotagulasbol eredo problemakat.
Javaslom, maskor olyan "szakertokkel" konzultalj, akik ertik is a szakmajukat :-)
Én is erre gondoltam, de házilag azt sem tudod túl szépen megoldani. Én is pont ezért vittem, nem rég fényezőhöz a gépet és tényleg nagyon szép lett. Bár nekem sötét metál-gyöngyház kék színű az autóm, az amúgy is nyűgösebb, mint pl. egy síma fehér.
szerintem nem csak pesten, de rendelet van rá, hogy csak olyan helyen szabad kocsit mosni, ahol a szennyvíz elvezetése és visszaforgatása megoldott....
Hűha. Ezt még nem hallottam, de elég ijesztő. Való igaz, Bp-en nem is nagyon látok utcán autót mosó embereket. De Szegeden gyakran. Talán ez egy önkormányzati rendelet?
Különben nem is szándékozom mégegyszer, mert elég macerás és fárasztó a vödör vízzel futkosni.
na közben voltam egy-két szakinál és felvilágosíttak
újrafújni műszerfalat úgy, hogy fél év múlva is szép legyen szinte lehetetlen...
- nem lesz olyan kopásálló
- nem veszi fel a műanyag eredeti mintázatát
- teljesen más lesz a hőtágulása a festéknek, mint a műnyagnak, előbb utóbb repedezik, még akkor is, ha hőálló festékkel csináljuk. Amikor 80-100 fok van a tűző napon az első szélvédőnél, mondjuk elég hamar bajok lehetnek...
ezek után nem értem, hogy meri elvállalni az autokarpitos.hu 25 ezerért. Azt nem tudom, ad-e garanciát és ha igen, mennyit...
ezekután egyedül bőrrel lehetne bevonatni, de az meg némileg húzósabb árban.
"Egy kis ügyeskedéssel elvileg az is megoldható, ha sikerül olyan törésű lemezzel végezni a munkát, ami illeszkedik. "
Úgy látom nem túl sok lemezt egyengettél ki életed során, nem ennyire egyszerű az élekből kiszedni a horpadást, csakis a kalapács segít és a tapasztás!
"1 liter edző kb. 11eFt, úgyhogy lehet, hogy ezért nem raknak a kikevert spray-be. "
A festék sem olcsóbb, tehát nem valósszínű, hogy ezért spórolják ki.
Azért nem raknak edzőt a spraybe, mert a két komponensű (edzős) festék úgy működik, ha beleteszed az edzőt, akkor az záros időn belül kikeményedik akár találkozik levegővel, akár nem. Tehát gyönyörűen belekötne a spray dobozba.
A spraybe egy komponensű festéket szoktak tölteni, amit ha kifújsz elpárolog belőle az oldószer és megköt, de ez nem annyira kemény és nem bírja annyira a gyűrődést!
Na már megint kitaláltam egy technológiát. :))) A vákuum létrehozása a lényeg. Gondolom egy erős vaslemez vékony gumiborítással a főszereplő, egy pici lukkal a közepén. Felillesztik a horpadásra, vákuumot hozunk létre a lemezek között, igy a karosszérialemez kénytelen illeszkedni a mi lemezünkhöz. Itt be is jön a törésponton levő probléma. Egy kis ügyeskedéssel elvileg az is megoldható, ha sikerül olyan törésű lemezzel végezni a munkát, ami illeszkedik. Gondolom a művelet egyedisége miatt nem vállalják.
Sziasztok!
Auchanban láttam olyat, hogy slagra erősíthető vizipisztoly, és benne kis viaszrudacska (viaszos sampon), vagy mi.
Ismeritek? Jó az valamire?
Löncshús,
Szerintem jobban jársz, ha különböző fényezés javítgatásokra inkább elviszed fényezőhöz
Nem akarok komplett karosszériadarabokat festeni, csak egy-két durva köfelverődés nyomát akarom eltüntetni.
Hantaboj,
Ti hol mossátok, puceráljátok a kocsit?
Ha a telken vagyok akkor kertben (vagy előtte az utcán), ha itthon akkor benzinkútnál mosom le. Waxolni, ablakot tisztítani szinte bárhol lehet. Viszont állítólag budapesti közterületeken (értsd: a házad előtt) nem szabad autót mosni, 30e pénz a tarifa...
A festékkeveréshez lenne pár észrevételem.
Én a Nefelejts Kft.-nél kevertettem ki festéket a Jókai utcában. Ha jól emlékszem 2500Ft volt a fél liter spray. (Ez normális árnak számít.)
Ők Sikkens festéket használnak, ami elég jó név e téren. Tényleg jó anyag. Jól terül (nem folyik meg, szinte nincs narancsbőr-effektus) és kellően fényes. A másik, ami szerintem nagyon jó, az a Standox festék. (Nem véletlenül használja sok autógyár.)
A színt nagyjából eltalálták.
Viszont egy dolog van amit érdemes megemlíteni: az ilyen kikevert festékek tudomásom szerint nem tartalmazzák az un. edzőt. Ezt azt jelenti, hogy a festék néhány vegyszernek nem áll ellen. Pl. alkoholnak, benzinnek. Ez nálam sajnos ki is derült, mert a tanksapka körüli részt fújtam le. )(De be fogok szerezni Sikkens edzőt és újra festem vmikor...)
Egy autó fényezéskor természetesen edzett festéket használnak. (Az edzőt 1:2 arányban keverik a festékhez.) 1 liter edző kb. 11eFt, úgyhogy lehet, hogy ezért nem raknak a kikevert spray-be.
És még vmi. Ha netán vki nem bízik a keverést végző személy szemében, van Bp-n olyan hely is, ahol egy spec. scannerrel mérik be az autó színét és annak alapján végzik a keverést. A Lóerő újságban is láttam a hírdetésüket.
Én kb 3 éve egy 98 literes ládát flokkoltattam vele, fekete hosszúszálú flokkal, kb 2 nm volt a felület, 4000 körül volt a munka. Azóta tökéletes, nem pattog, nem kopik, nem válik le, pedig már vizet is kapott, meg gyakran mozog ki-be a csomagtartóból.
Hát ez elég régen volt, akkor valami 7000 (?) Ft volt egy horpadás, de pl. 2 már csak 12.000, 3 meg 15.000, stb. Egy átlagos jégvert kocsit 140-150k körül vállaltak...
közben rájöttem, hogy a legkézenfekvőbb dolog nem jutott eszembe eddig... létezik olyan szórófejes festék, amibe gyárilag belenyomják a kis szőrmeszálakat vagy mit, kifújod és olyan lesz mint a bársony :-)
Az autoplastic-a.hu nem vállal ilyen munkát, holott a honlap szerint a fő profiljuk a műanyagjavítás, szerintem ebben a színezés is benne lehetne, na mindegy....
a www.autokarpitos.hu kb 20-25 ezerért csinálná meg + a kiszerelési díj.
Ja, en is ugyanezt tapasztaltam. De volt olyan melo, amit nem vallaltak el, mondvan, hogy azt nem tudjak megjavitani. Peldaul amikor a horpadas egy hajtasvonal menten, vagy egy karosszeriaelem elen van. Az sem az o kompetenciajuk mar, ha megserul a fenyezes a horpadas miatt.
Egy nagyon randa horpadást tüntettek el nyomtalanul néhai Volvom csomagtérfedelérôl: könyékkel csaptam le s kissé erôsre sikeredett :-/
Kicsit drágán dolgoznak és úgy vigyáznak a technológiára, hogy zárt ajtók mögött foglalkoznak a kocsival. Ezért eleinte nem nagyon akartam odaadni nekik a gépet, de aztán megnyugodtam: azt a fajta Volvot nem lopják. Biztosan valami pofonegyszerű dolog lehet, mert nem akarnak róla egy szót sem ejteni, arra hivatkozással, hogy ôk a technológiát súlyos milliókért vették valahol Ámerikában. Gondolom bepalizták ôket valami hótt eccerű dologgal, oszt félnek hogy valaki lenyúlja tôlük...
A flokkolás:
Miután többé-kevésbé alaposan zsírtalanítják a kezelendô felületet, arra vékony rétegben spéci ragasztót visznek fel. Majd a munkadarabot beteszik egy kalickába, ahol nagyon erôs elektrosztatikus teret gerjesztenek. Ezután beleszórnak apró kis szôrszálakat, amelyek az elektrosztatikus mezônek köszönhetôen mind egy irányba állnak be, a végük meg beleragad a ragasztóba. A szôrszálak színét, hosszúságát, sűrűségét lehet változtatni.
A dologgal csak óvatosan:
Ha nem rendesen kezelik a felületet, a szôrök óhatatlanul hullanak, a ragasztó meg alkalomadtán elkezdhet hártyásan leválni, fôleg ha a kocsi sokat áll a napon. Mivel egyszer hosszasan próbálkoztam valaminek a gyártását kifejleszteni, végiglátogattam egy csomó flokkolót a fôvárosban, rajtuk bukott meg a projekt, nem tudtak megfelelô minôséget nyújtani. Meglehet azóta (4-5-6 év) fejlôdtek valamit...
En autohifiben hasznalatos ajtopanelt akartam vele flokkoltatni, es anno az arajanlata nem volt tul rossz. Szerintem latogasd meg a muhelyben, akkor osszeall a kep.