Nem tudja valaki mennyi lehet egy 8 éves 2.2 hdi TAX ára? Ma mondta egy kollégám hogy adjam papiron 2.8-ért úgy hogy 1m önrésszel vennék meg. Így ugyanúgy 1.8m hitelt ad a bank mintha 500 lenne az önrész és 2.3m avételár. Annyi a különbség hogy egyik esetben 20% a másikban meg 35% az önrész % értéke és ez nem mindegy!!!
én is 607 vásárlása elött vagyok de szerintem most egy kicsit pihentetem a dolgot. mégpedig azért mert gondolom tiis észleltétek hogy mindenki eladni akar és venni senki se tud. van két autókereskedő cimborám azok is nagyon levannak hangolódva hisz alig adnak el pár autót hetente. vevő az még lenne de a bank nagyon szigorú. kp meg nincs senkinek nagyon. Én kp ra vennék de amikor felhívom az ürgét hogy kp nem érdekli akkor sem enged belőlle. ma felhívtam egy 406 ost 1,5 ért van fenn és kérdeztem mennyi az utolsó ára kp ra? 1,6 mondja.gondoltam magamba menj ahova gondoltam te paraszt.:) tehát szerintem én várok még kb 2 hónapot és tuti hogy sokat fog esni az autók ára.
Ottofon! tudom neked ez nem jó hir de szerintem ez fog bekövetkezni.
Még egy apró vélemény: egy bizonyos kor vagy levezetett km után az ember hajlamosabb automata váltóval szerelt autót venni. Én 39 éves vagyok, de nekem már nem kéne manuális váltó soha. Főleg városban vezetek, sokkal kényelmasebb az autómata. többet fogyaszt az tény, de ennyit megér a kényelem. Fiatalabb koromban kinevettem az automata hívőket. Most a 20 évesek nevetnek rajtam. Tegyék. Én tudom mi a jó. Akkor az volt, most ez. :)
Döntened neked kell, de szerintem úgy semmi esetre se vedd meg hogy nem ismered az autó előéletét. Ha nem volt márkaszervizbe hordva és ha beindítás után egymás után jönnek a hibaüzenetek akkor felejtsd el. A 160-as szervizt se úgy kell érteni hogy 159999-után azonnal kell szervizbe vinned. Ez egy ajánlott km amikor mindenképp ajánlatos szíjakat, láncot, olajakat, szűrőket, vízpumpát cserélni valamint a részecskeszűrőt feltölteni esetleg regenerálni vagy tisztítani. Tudd meg hogy itthoni autó-e vagy kinti. Ha kinti akkor szinte biztos hogy vissza van tekerve az órája. Szervizkönyv se tuti, mert hamisítják. Aki ügyes az kiszúrja pl abból hogy a bélyegző mind egyforma, stb. Mindenképp menj vele rossz úton is (futómű-lengéscsillapító teszt), nyomj padlógázt hogy nem tilt-e le valami elektronika, és nyomd meg a "check" gombot a km órán ami után egy gyors listát látsz a jelenlegi beállításokról és esetleges hibákról. Ha ráadod a gyújtást a km számláló kiíírja hogy hány km után kell vinned szervizbe olajcserére stb. Ha ez közel 20000 akkor most volt szervizben, vagy lenullázták! Ez utóbbi valószínübb, mert kevesen adják el nagyszerviz után az autójukat. Vagy ha mégis akkor azt számlákkal igyekeznek alátámasztani és szervizkönyvvel. Én 2.3 millióért adom az autómat, de most költöttem rá több mint 300 ezret. Én nem tartanám korrektnek hogy ne egy hibátlan autót adjak el. Még a fékolajat is lecserélem hétvégén mert megigértem az új tulajnak. Ja és adok hozzá téli gumigarnitúrát acélfelnin, 2 tartalék xenon izzót, 2 db új féktárcsát, 1 db gyári kerékcsapágyat, komplett szilent garnitúrát (semmi baja a futóműnek így nem lett kicserélve), 2L részecskeszűrő adalékot, egy új ablakemelő komplett mechanikát (motorral), beépített TV tunert, komplett europa GPS térképet, és még pár apróságot. Van 4 db 60.000 km-t futott nagynyomású gázolaj befecskendezőm amit viszont nem adok hozzá, azt majd meghirdetem valahol (25000 darabja garival).
Ha utánaszámolsz adhattam volna én is 1.8-ért az autót úgy ahogy volt, lehet el is vitték volna majd eladtam volna a téli gumikat meg az egyebeket. Lehet ugyanott lennék mint most, de így nyugodt lelkiismerettel válok meg tőle. Amúgy a vevőm 20% önrésszel akarja megvenni ami lehet össze sem jön és akkor marad a verda. Nem akarom mindenáron eladni. Nem is könnyű ebben a válságban.
Neked is köszönöm a tanácsot Ottofon. Azt is köszönöm, hogy ilyen segítőkészek vagytok, ezt tapasztaltam az eddigi írásaitokból. Jó tudni, hogy nem vagyok 1edül, s van kihez fordulni ha baj van, ami nem lesz, mert "csak pozitívan" ! Már egy kicsit pityeregtem is, mert félek ettől a vételtől, másrészt pedig nagyon szeretném. Ez a rengeteg elektromos cucc, computervezérlés, bonyolult rendszerek sokkal nagyobb hibaforrással bírnak az egyszerűbb modelleknél, amik eddig nekem voltak. Jó hír számomra, hogy a férjem is már csak egykézzel fogja a fejét, bár attól is félek, hogyha mégis jócskán költeni kell az autóra, jön a "látod, hogy te milyen hülye vagy, már megint kitaláltál valami f.ságot" effektus. Ennek az autónak nagyon jónak kell lennie, hogy megint "drágám"-nak hívjanak otthon.
Megnézetem hétfőn, nincs más megoldás. Az viszont gázos, hogyha találnak valamit, nem tudok senkivel konzultálni. Kicsi a baj vagy nagy ? A szervíz legyint egyet, azt mondja, ez semmi, Ti pedig azt mondanátok: azonnal húzzak el onnan.
Köszi Máté a jótanácsot, azért is fordultam Hozzátok, rutinos "versenyzők-höz", mert egyáltalán nem vagyok képben, tekintve, hogy lányból vagyok és mindig szerelemből vettem autót. Ez eddig be is jött, most azonban, hát... nem tudom.
Mivel hétfőre döntenem kell, egész délután a leírásaitokak olvasgattam a fórumon, a Ti autóitok zömében sokkal fiatalabb évjáratúak, így nyilvánvalóan megbízhatóbbak is. Nekem valóban az okoz problémát, amit írtál, a kor és a remélhetőleg apróbb, de mégis bosszantó, esetleg költséges problémák, főleg, ha vannak nagyobbak, s ezek vásárláskor nem derülnek ki. Volt olyan autóm, amit a szakszervíz is könyvből szerelt, azt hittem elsírom magam. És volt már motorgenerálom is egymást követően háromszor (2 hónapon belül) egy Hyundai Coupe-nál, akkor azt mondtam: adjatok egy gyufát, majd én meggyógyítom !
A kereskedőtől azért megkérdezem majd, hogy van-e 1 km-en belül P-szervíz, tekintve, hogy 159 ezer van az autóban, azaz 1 km-t még mehetek, azután a "szoknyám" is rá költöm. Szóval kihozom a kereskedésből, haza már nem mehetek vele, mert azonnal kötelező szervízre kell vinnem, majd vizsgára. Ahogy tanultam Tőletek, ez vezérműszíj és lánc, görgő, vízpumpacserével jár, így 160.000 környékén. Hasperkábé mennyi lehet ennek a költsége ? Csakhogy mennyit érdemes alkudni, ha nem bírom ki, hogy ott hagyjam.
Megoldásnak látod, ha ott helyben megnézetem szakszervízben ? Ilyenkor mit tanácsos kérni ? Mit nézzenek meg rajta ?
Feltűnően jó az ára valamiért. Főleg, hogy a kötelező szervíz előtt 1 kilóméterrel a tulajdosa beadja árulni, rákölteni már nem akart, az biztos. Azt még nem is írtam, hogy automataváltós. Egy kicsit bele fogok halni, hogy nem lesz az enyém, jóideje vadászom, fontos nekem, hogy fekete legyen, vaj belsővel és 2,2-es motorral, lehetőleg dieselben (bár ez nem fő szempont), az aut.váltóra azonban nem vágytam.
Teljesen lebeszélsz pont erről az autóról vagy átvizsgálással szerinted mehet ?
Ettől függetlenül azonnal felmegyek egy kis vadászatra a használtautóra, átnézem a benzines kínálatot. Bocs' hogy hosszú voltam ! Köszi ! Szia ! Sziasztok !
Egyáltalán nem kell félned a dízeltől. Nekem is az van, épp most fogom eladni. 165000 van benne és gépre dugtuk és semmi baja. A turbo annyira jó ezekben a hdi-kben hogy szinte lehetetlen kinyírni. A szervizes ismerőseim szerint 300-350 ezret simán elmennek! Az enyémre még garanciát is vállalok, mert tudom mit adok el! 8 éves! Amúgy ne félj a nagynyomású cuccoktól mert még akkor is megérné 1.8-ért ha esetleg kuka a befecskendeződ. olyan 50 körül tudok teljesen újat gyárit szerezni, szóval 200-at ráköltesz és megint 200ezer km-ig nem lesz vele gond. Turbót 100000 ft-ért tudo gyárit egy év garanciával (ez használt de letesztelt).
Amúgy mindenképp dugj rá egy szervizcsatit mert az megmondja az említett alkatrészek konkrét állapotát, rendszernyomást, a porlasztócsúcsok állapotát (olajvisszaeresztést) stb. A fogyasztás 10 körül van valóban de városban. A benzines valóban jobban megy. Na lépek mert kell az asszonynak a gép.
Nem akarlak lebeszélni róla, mert úgyis te döntöd el, hogy mi lesz a végső szó az ügyben, de én nem venném meg ezt az autót. Az eddigi tapasztalatokból én azt vettem le, hogy az ilyen idős dízelekre elég sokat kell/lehet költeni. Biztos vagyok benne, hogy ha elvinnéd szervizre akkor beleszaladnál egy viszonylag nagyobb összegbe. Valamint engem az is aggasztana, hogy nem lehet tudni, hogy milyen állapotban van a turbó, a magasnyomású szivattyú, illetve a porlasztócsúcsok, és akkor még csak néhány főbb dolgot említettem. Általában a dízeleknél ilyen mennyiségű km után, főleg ha nem volt mindig rendesen szervizelve, előjöhetnek a fent említett hibák. Abban biztos lehetsz, hogy lesz jó néhány apró dolog ami nem fog rendesen működni, ezekkel is számolni kellene. Ha elfogadsz egy tanácsot, akkor vegyél inkább benzinest, mert azzal talán kevesebb lesz a gondod, mint egy dízellel. Egyébként pedig sokkal nagyobb élményt nyújt egy benzines mint egy dízel - persze csak az én véleményem.
Magyarország vezető Peugeot klubjával karöltve elhatároztunk, hogy megszervezzük az első közös Peugeot Találkozót.
Időpont: 2009. március 14. 10-18 óra
Helyszín: Peugeot Fábián, Budaörs
Szeretettel várunk minden Peugeot rajongót! Büszkélkedjen kedvenc autójával, ossza meg tapasztalatait, véleményét másokkal!
Ha nincs még Peugeot-ja, de szeretne egyet, akkor is mindenképpen itt a helye!
Alaposan szemügyre veheti és kipróbálhatja a legújabb Peugeot modelleket, és első kézből szerezheti meg a legértékesebb információkat a kiszemelt modellről! Hiszen rengeteg Peugeot tulajdonost várunk, és ki lehetne hitelesebb véleményalkotó és jobb tanácsadó, mint maga az autó használója?
Programok:
- Peugeot szépségverseny
- Tesztvezetés - különleges modellek, újdonságok
- Peugeot ügyességi verseny
- Minden, ami Peugeot rally - történet, eredmények, videók
- Egy legenda születése - a Peugeot történeti kiállítása
- Peugeot Felvonulás - Budaörsről Budapest XI. kerületbe
- Meglepetés vendég
A belépés DÍJTALAN!
Bővebb információkról hamarosan ugyanitt tájékozódhat.
Elolvastam az eddigi infokat az autóitok kapcsán, azt gondoltam: hű de bonyolult, meg macerás mindenféle csöveket idébb-odább dugdosni, meg apró kütyükkel trükközni. Biztosan kell nekem ez az autó ? Valaki mondja meg, mert én lassan nem tudom eldönteni ! Látom elég zárt kör a 607-es tábor, ismeri valaki a JSL-732-est ? Előéletét jó lenne tudni, bár az alvázszám után azért megnézetem. 159.000 km van benne, mikor kell nagyszervíz, 160 ezernél ? Mer' akkor megőrülök ! Ugyanis vizsga is kell májusban. Kiskunlacházáról hoznám 1.899.000.- iá, évj: 2001/5, 2,2 HDi Premium Pack. Árhoz mit szóltok ? Fogyasztásra 10 litert mondott vegyesen. Lehet kérni a kereskedőt hogy átnézessük vagy gépre tegyük, mielőtt fizetek ? Köszi !
Hát úgy néz ki ez a nap is elérkezik,Hétfőtől Én is 607 tulajdonos leszek.Rögtön egy kéréssel kezdeném,ha Budapesten egy Navi lemezhez valaki hozzásegítene nagyon hálás lennék.Tavaly augusztusban "dukai16"-nak egy torrent fájlt küldtem ahonnan le is töltötte,de ez már nem jó és másikat nem találok.
Igen, a fogyival elegedett vagyok, 10,3 l a majd 20e km atlaga... A gumik jol birjak, alig eszreveheto kopas 15e km utan (0.5-0.8mm kozotti). Nyariban Conti Premium Contact van fent, teliben Dunlop Wintersport 3D: 5e km utan semmi kopas.
A legvége 5 m volt ebben benne van a bevizsgálás utáni nagyszervíz is ,és 4 vadiúj téligumi! Nagyon jó árban vettem kb olyan 5-6 ezer euro-val olcsobban a piaci áránál.Találtam egy jó kis vonalat francia banki autókhoz.Röviden ennyi:))
A hőfokjeladó és a nyomásérzékelők be lettek kötve a csőbe. Olyan, mintha mindig tiszta lenne a részecskeszűrő.
Korom nem jelentős tükörben nem látni.
Zöldkártya? :D Ha füstölne akkor se lenne gond... (ki tudja melyik autóba dugják a szondát ;))
Amúgy a 170Le-s (gyárilag 120Le) Lagunám az füstölt, de ment is!! :D Terhelés nélkül üresbe nem füstölt, így Zöldkártyán is gond nélkül átment.
Terhelésnél füstölnek ezek a szörnyek csak. Akinek normál használat mellett az nem hajtja kellően és el van kormolódva az egész kipuf rendszere.
Raktam bele egy elektronikát ami a gázolajnyomást elcsalja, így 1600bar helyett 1760barral tölt a nagynyomású gázolajpumpa. Plusz jövő héten visszakapja a chiptuningját a computer (abban a gázolajnyomás nincs buherálva).
Amúgy a FAP szűrő is felér egy chipezéssel ;)
Füst: Valamitől mennie is kell az autónak nem feltétlen jelenti, hogy rossz valami :)
A kérdezett költségeket csak te tudod kiszámolni. Kötelezőt kb 2 perc alatt a www.netrisk.hu oldalon. Ha nem adtál betétlapot és bp-i vagy, elmultál 30 éves akkor kb 25000 a negyedéves kötelző a Hungáriánál. Most ez az egyik legolcsóbb a neten kötött biztosítók közül. A súlyadó félévente egy huszezer kb. De itt a link:
A szervizköltségekre meg vannak itt hozzáértőbbek mert nekem 2.2 hdi-m van. Ha hibátlan darabot fogsz ki akkor szerencséd van, de megvásárlás előtt mindenképp dugass rá egy szervizcsatit!