Szia! Hátul a kipufogó felől hallod a hangot? Mert akkor jöhet az ac pumpától is az a rezgő hang. Az enyémnél is ez van, és az ac pumpa a rosz. Hajtsd fel a hátsó üléseket teljesen, és akkor jobban rátalálhatsz a hang forrására, ha a tankból hallod a zúgó hangot az ac pumpa. Más is járt már így egy pár hozzászólással visszább.-
Én szívesen megnézném, mert érdekelnek ezek a dolgok, csak egy baj van hogy sajnos nem tudom hogy hol is kell és mit is kell pontosan keresni, hogy néz ki. Olaj van benne. Bár mostanság akarom majd cserelni mert októberben lesz itt az ideje. De megfelelő mennyiség van benne ez biztos.
Elsőkörben nézd meg a hővédőt a leömlőn, mert szeretnek kilazulni a csavarok, és olyan hangja van mintha egy darab lemezzel vernék a blokkot. Meg hülye kérdés, olaj van benne megfelelő szinten?
nem remeg be semmi sem, inkább csak a hangján hallom azt az enyhe rezonálást. Lehet hogy mást nem idegesítene de mivel nem ilyen szokott lenni bántja a fülem, és nem tudom mi baja van. Szeretnék véleményeket mielőtt elviszem itt valamelyik nagytudású szerelőhöz, mert itt egyben sem lehet megbízni sajnos.
Segítséget szeretnék kérni, jobban mondva valami ötletet. Van egy 2003-as Kalosom 60.225km van benne. Tegnap előtt elindultam vele otthonról még semmi baja nem volt. Menet közben megálltam tankolni, majd mikor megérkeztem ahova szerettem volna (130km tettem meg) mielőtt leállítottam volna a motort fura hangja lett. Enyhén ilyen rezonálós, picit rezgős hangot ad ki, hiába nézegettem a kipufogót mert minthogyha onnan jönne nem láttam semmit én legalább is. Máskor nem csinált ilyet. Mégis szerintetek mi lehet a gond???? El akarom vinni szerelőhöz, csak először kiváncsi vagyok hogy Ti mit mondtok rá.
Ma megrendeltem az ac pumpát. Most már az kéne, hogy , hogy lehet a régihez hozzáférni. Ha valaki szerelt már ki, írja meg , hogy ne kelljen törni rajta a fejem. A tankból a benzint le kell engedni ?
ez szép, az enyémnek van még 3 hónapja hogy beérje a tiédet, igaz az enyém csillaggarázsos,2 hónapja nézte meg egy varta-s azt mondta 94 %-os kb van még 1-1,5 éve, kérdeztem mit érdemes majd beletenni, azt felelte teljesen mindegy mert kb 5-6 évet bir ki az aksi és az már jónak számit.
Tudja e valaki, hogy az 1.2-es és 1.4-es kalosban az ac pumpa egyforma e.? A forgalmazó nem tudta megmondani, mert náluk külön nincs az 1.2-es motor a katalógusban. Most már rendelni akarok , nehogy a végén ott maradjak valahol. Hallom a zugását, mintha erősödne a hangja .
Az én Kalózom 2003 jún 10-én lett kigurítva a szalonból. Az eredeti (Delkor) akksival pöccre indul, varázsszem szép zöld. Azt csak gyanítom, hogy mikor tehették a járgányba. Alig több mint ötven járás van benne, szinte napi használat. Az új akksi kinézve, de csak akkor lesz kiváltva ha a jó öreg kinyiffan. Drukkolok, hogy meddig szolgál.
Dehogy veszem rossz néven! Tudtam, hogy trönkre fog menni, nagyon örülök, hogy eddig bírta! Persze, az is hozzátartozik, hogy a kocsi 2004-től 2011-ig minden áldott nap garázsban állt (ház alattiban, ahol sose volt túl meleg vagy túl hideg), így nem volt olyan viszontagságoknak, hőingadozásoknak kitéve, mint a csillaggarázsos sorstársak.
Én is meg szeretném ezt valósítani, csak még nem jutottam odáig, hogy jobban megnézzem a szondát. Mindig arra gondoltam, hogy nem igazán tudnám melyik két vezetékre kéne rákötni ezt az ellenállásköteget.
Amúgy ez tipikusan a koreai lambda szonda hibája, nincs más baj. Fogyasztás sem magas, az autó remekül megy, mert a szonda tökéletesen működik, csak a hibás fűtőkör miatt valamivel később éri el az üzemi hőfokot.
A szondáról annyit, hogy ismerettséggel szinte biztos be lehet szerezni negyed áron akár.
Akinek meg már 3. szonda van a kocsiban, ott lehet más baj van.
Amúgy check lámpáról: sógoromnak világít non-stop kb, ritka, ha kialszik, néha-néha emeli az alapjáratot.
2 hónapig győzködtem ,hogy vagy adja ide, és suliban kiolvasom, vagy vigye el kiolvastatni. Nem rég elvitte, 2 db hiba van, egy szakaszos, és egy folytonos. Sejtésem szerint a vezérműtengely jeladó( nem mondták neki, csak megmutatták melyik) vezetéke meg van repedve, mert ha megmozgatom össze vissza pörög-leesik a fordulat, vagy csak nagyon felpörög.
Jah, még annyit: első gondolatom nekem is a szondacsere lett volna, de bárhol olvastam utána, mindenki panaszkodott, hogy egy idő után ismét kigyullad a check-lámpa. Volt olyan, aki a harmadik lambdáját fogyasztotta el... (gyári alkatrész, hivatalos márkaképviseletes beszerelés). Tehát az, hogy Engineer kartácsnak bejött, sajnos nem jelenti azt, hogy mindenkinél rendben működik.
Én is megelégedéssel használom a megoldást. A fogyasztásról annyit, hogy már ezzel értem el a rekordomat: 5,74 liter / 100 km. (Igaz, könnyű dolgom volt, mert egy lakókocsit vontató Merci Vito mögött mentem autópályán és autóúton 80-100 közötti tempóval kábé háromszáz kilométert. :))
Tőlem származik a megoldás, elismerem, barbár... De:
1. Egy normális, Kalosba való (nem okosban belegányolt) lambda szonda szerinted pár ezer huf... Igen, tényleg annyi, ha 60 még belefér a párba (Ez csupán a szonda ára).
2. Mindkét szonda működik, nem azt történt, hogy a valamelyiket kikötöttem, csupán csak annyi, hogy az egyik sérült fűtőköre helyett megy az áram az ellenállásokon. A hiánya csupán annyi bajt okoz, hogy télen később vált át a számítógép szabályozott befecskendezésre.
3. Fogyasztáskülömbséget nem vettem észre, általában lakott területen kívül (új M0, 31-es) használom, a megengedett max sebesség környékén (90-110) 6l körüli a fogyi.
4. Eszemben sincs eladni, jól teszi a dolgát, szeretjük. (Nem mellesleg ha el akarnám is adni eléggé feltűnő a motortérben ez az ellenállásköteg)
köszi nektek, ma megvolt a szervizelés, kicseréltünk mindent,az az igazság hogy a 10 éves autoban most van 54 ezer km, tavaly rábeszéltem a tulajt hogy jo lenne legalább már az elsö vezérlés cserét megejteni az auto 9 éves korában,sikerült is ,most még annyi baja van hogy valamelyik abs jelado nem érintkezik rendesen és néha felvillan az abs lámpa majd ugy marad, amikor nem világit akkor jol müködik az abs
Van ott hibakód, csak nem biztos, hogy kompatibilis az olvasó. Láttunk már sok ilyet, hogy "áá, nincs hibakód!"
Másik olvasóval mindjárt lett 2 is...
Magyar autó vásárlással meg alapban véve annyi baj van, hogy szarrá vannak árazva a kocsik. Ami 300-350-et ér, simán elkérik a dupláját. Az meg, hogy most mókolva van...aki konyít kicsit hozzá, az látja, hogy mekkora mértékű. Alkudható, aztán meg pár ezresből javítható...
Vagy kontakthibás, vagy kell lenni hibakódnak, különben nem gyullad ki. Vagy nem jó a kiolvasó - pl. mert egy általános eszközö - akkor egy márkeszrvízest kell keresni vagy feltett komputerkiolvasóval kell megvárni míg kijön a jelzés. Autóvillamossági szerelő kell hozzá.
A Kalos ponnelszűrője a kesztíűtartó mögött van. Ki kell nyitni a kesztyűtartót, kis ráhatással túlhajtani (magyarula véghatárolókat kiakasztani) majd kipattintva a két alsó forgáspontját kivenni az egészet.
Alatta van a pollenszűrő, egy függőlegesen álló téglalap fedél mögött, amit ki kell pattintani. Van egy keresztirányű merevítő - műanyagból - amit két csavar tart, azokat kicsavarod. Ez azért kell, mert csak akkor tudod kifordítani - kivenni a szűrőt ha a fellazított műanyag merevítő enged egy kicsit.
Ami fontos! a szivacsbetétnek sértetlennek kell lennie mind az ajtón mind az új pollenszűrőn. Van olyan utángyártott pollenszűrő amin nincs körben szivacsbetét, na ez azért nem jó mert körülötte falsot szív. Tehát eleve hangos, meg semmit nem ér az égész.
A szűrőt úgy szoktam ki-be tenni hogy kifele húzva meghajlítom majd 90 fokban - szerencsére enged annyit - és így oldalra kijön.
A végén szépen vissza kell pattintani a szűrő fedőajtaját. Egy jótanács, mielőtt viszaszereled a kesztyíűtartót, próbáld ki jól zár-e a pollenszűrú fedele, mert ha nem akkor igazítani kell rajta. Szerencsére nem csavaros, így könnyen a helyére lehet pattintani.
Ami még fontos, a kesztyűtarót kipattintásánál az egész vastagságot fogd meg a kesztyűtartón, mert ha csak a fedőlapját fogod meg - ez esik kézre - le fogod tépni és onnan bukta az egész, mert ragasztott kivitelű.